Oud 13-01-2006, 12:50
kimberly-18
Avatar van kimberly-18
kimberly-18 is offline
islamitsche feestdagen zoals het suikerfeest moeten officiele nederlandse feestdagen worden.

wat vinden jullie hier van?

kusje kim
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2006, 12:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Onnodig. Overtrokken gelijkheidsgedoe.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 12:59
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Er zijn heel veel moslims in Nederland, dus ik vind dat de belangrijkste islamitische feestdagen wel opgenomen mogen worden in het Nederlandse feestdagenbestel. Evengoed vind ik ook dat de minder belangrijke christelijke feestdagen eruit gezet mogen worden.

Citaat:
Onnodig. Overtrokken gelijkheidsgedoe.
Ik vind het wel democratisch verantwoord. Als het niet ging over christelijk en islamitisch maar over politiek links en politiek rechts als tegenstelling had je dit waarschijnlijk niet gezegt
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Nee, maar ik ben dan ook van mening dat je kerk en staat dient te scheiden.

Als iemand een feestdag zou willen toevoegen of afschaffen omdat dit christelijk is zou ik ook tegen zijn.


Verder wordt religie al genoeg bevoordeeld. Het is toch van de gekken dat ik als mijn kinderen ziek worden maximaal tien dagen mag missen om hen te verzorgen, en daarna afhankelijk ben van mijn vrije dagen en de goodwill van de baas, en wanneer ik zou zeggen dat ik diezelfde tijd vrij moet hebben omdat een vaag wezen in een of andere hemel dit wil, mijn baas wettelijk verplicht is me vrij te geven?

Ik ben geen voorstander van feestdagen opnieuw indelen, niet uit principe, maar omdat ik geen zinnige alternatieven kan aandragen, maar gekker dan dit moet het niet worden.


Als iemand gelijkheid wil, ga dan eerst schrappen in de bevoordeling die al bestaat, in plaats van nog meer onterechte bevoordeling te scheppen om het weer recht te trekken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:16
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-01-2006 @ 13:09 :
Verder wordt religie al genoeg bevoordeeld. Het is toch van de gekken dat ik als mijn kinderen ziek worden maximaal tien dagen mag missen om hen te verzorgen, en daarna afhankelijk ben van mijn vrije dagen en de goodwill van de baas, en wanneer ik zou zeggen dat ik diezelfde tijd vrij moet hebben omdat een vaag wezen in een of andere hemel dit wil, mijn baas wettelijk verplicht is me vrij te geven?
Ik snap dat het voor jou onzinnig is, maar voor gelovigen is het absoluut heel belangrijk dat ze vrij krijgen op bepaalde dagen. Net zo belangrijk als voor ouders om vrij te krijgen als al hun kinderen op bed liggen met een zware griep. En nou kun je wel zeggen: 'Ja maar die gelovigen willen vrij om een reden die nergens op slaat omdat hij gebaseert is op iets dat niet bestaat.', maar als iemand iets als belangrijk ervaart, is het belangrijk, zij het alleen voor die persoon.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
En wat zou je denken van de grondwet, die toch echt stelde dat we allemaal recht hebben op een gelijke behandeling?


Verder wordt zelfs dit voortrekken onrechtvaardig uitgevoert: probeer jij maar eens vrij te krijgen voor een ritueel omdat je satanist bent. Ondanks dat je daarmee een religie aanhangt krijg je het niet gedaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:23
kimberly-18
Avatar van kimberly-18
kimberly-18 is offline
het gaat denk ik niet zo zeer om welke religie maar meer over hoeveel mensen hier in geloven in nederland. er zijn zo veel moslims in nederland dat ik met het suikerfeest met 10 mensen op school ben! vandaar dat ik me afvraag wat andere hier van vinden. ik denk dat het voor het intergratie beleid veel fijner zou zijn voor moslims om te weten dat ze gewoon vrij krijgen als het slachtfeest begint!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:24
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-01-2006 @ 13:18 :
En wat zou je denken van de grondwet, die toch echt stelde dat we allemaal recht hebben op een gelijke behandeling?


Verder wordt zelfs dit voortrekken onrechtvaardig uitgevoert: probeer jij maar eens vrij te krijgen voor een ritueel omdat je satanist bent. Ondanks dat je daarmee een religie aanhangt krijg je het niet gedaan.
Dat heeft een reden. Anders kan ik een religie gaan verzinnen op basis waarvan ik de hele dag wiet mag roken en met een gedreadlockd hoofd lekker dag in dag uit op een brommertje door het centrum mag scheuren.

Het moet dus wel een echt serieuze religie zijn, niet iets onzinnigs om de maatschappij een beetje te stangen. En hoe bepaal je als regering het criterium voor een serieuze religie?

Je kunt het wel hebben over scheiding van kerk en staat, maar zolang er gelovigen zijn heeft de staat of iig de regering te maken met gelovigen (die naar mijn idee het volste recht hebben om hun religie met alle nukken uit te oefenen). Om de rechten van het uitoefenen van een godsdienst te beschermen moet er een goede wetgeving zijn.

Als iemand mij kan vertellen wat er grammaticaal gezien niet klopt aan bovenstaande zinen ben ik dankbaar.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:26
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
kimberly-18 schreef op 13-01-2006 @ 13:23 :
het gaat denk ik niet zo zeer om welke religie maar meer over hoeveel mensen hier in geloven in nederland. er zijn zo veel moslims in nederland dat ik met het suikerfeest met 10 mensen op school ben! vandaar dat ik me afvraag wat andere hier van vinden. ik denk dat het voor het intergratie beleid veel fijner zou zijn voor moslims om te weten dat ze gewoon vrij krijgen als het slachtfeest begint!
Persoonlijk ben ik tegen verregaande integratie, maar ik denk wel dat je gelijk hebt.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:26
Cratus
Cratus is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-01-2006 @ 13:09 :
Nee, maar ik ben dan ook van mening dat je kerk en staat dient te scheiden.

Als iemand een feestdag zou willen toevoegen of afschaffen omdat dit christelijk is zou ik ook tegen zijn.


Verder wordt religie al genoeg bevoordeeld. Het is toch van de gekken dat ik als mijn kinderen ziek worden maximaal tien dagen mag missen om hen te verzorgen, en daarna afhankelijk ben van mijn vrije dagen en de goodwill van de baas, en wanneer ik zou zeggen dat ik diezelfde tijd vrij moet hebben omdat een vaag wezen in een of andere hemel dit wil, mijn baas wettelijk verplicht is me vrij te geven?

Ik ben geen voorstander van feestdagen opnieuw indelen, niet uit principe, maar omdat ik geen zinnige alternatieven kan aandragen, maar gekker dan dit moet het niet worden.


Als iemand gelijkheid wil, ga dan eerst schrappen in de bevoordeling die al bestaat, in plaats van nog meer onterechte bevoordeling te scheppen om het weer recht te trekken.
T_ID jij bent dus eigenlijk tegen de kerstvakantie?
__________________
Me, Myself And Malibu
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:36
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Cratus schreef op 13-01-2006 @ 13:26 :
T_ID jij bent dus eigenlijk tegen de kerstvakantie?
Die ga ik voor hem beantwoorden, kijken of ik het goed heb

Ik ben niet tegen kerstvakantie, ik ben tegen 'vakantie omdat het kerst is'.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:40
kimberly-18
Avatar van kimberly-18
kimberly-18 is offline
Auw!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:40
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
prima, 2e paasdag, 2e pinksterdag, 2e kerstdag afschaffen. (heb je 3 vrije dagen die je aan andere religie's kan besteden.)
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:43
kimberly-18
Avatar van kimberly-18
kimberly-18 is offline
geen 2e kerstdag toen heb ik me vriend ontmoet

kusje kim
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:47
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
kimberly-18 schreef op 13-01-2006 @ 13:43 :
geen 2e kerstdag toen heb ik me vriend ontmoet

kusje kim
Kim heeft op 2e kerstdag haar vriend ontmoet, dus laten we 2e kerstdag behouden als nationale feestdag.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:50
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 13-01-2006 @ 13:47 :
[afbeelding] Kim heeft op 2e kerstdag haar vriend ontmoet, dus laten we 2e kerstdag behouden als nationale feestdag.
lol

Voor!
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:50
Cratus
Cratus is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 13-01-2006 @ 13:36 :
Die ga ik voor hem beantwoorden, kijken of ik het goed heb

Ik ben niet tegen kerstvakantie, ik ben tegen 'vakantie omdat het kerst is'.
jah daar heb je wel gelijk in.. maar ik vind dat T_ID wel een beetje dom lult.. want het kan toch niet dat kerst word afgeschaft?
__________________
Me, Myself And Malibu
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 13-01-2006 @ 12:59 :
Er zijn heel veel moslims in Nederland, dus ik vind dat de belangrijkste islamitische feestdagen wel opgenomen mogen worden in het Nederlandse feestdagenbestel. Evengoed vind ik ook dat de minder belangrijke christelijke feestdagen eruit gezet mogen worden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-01-2006, 13:54
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 13-01-2006 @ 12:59 :
Evengoed vind ik ook dat de minder belangrijke christelijke feestdagen eruit gezet mogen worden.
Daar ben ik overigens tegen, omdat kerst, paas-cyclus (inc. donderdag), hemelvaart en pinksteren prima kunnen blijven bestaan als we de 2e x dagen afschaffen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:54
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Cratus schreef op 13-01-2006 @ 13:50 :
jah daar heb je wel gelijk in.. maar ik vind dat T_ID wel een beetje dom lult.. want het kan toch niet dat kerst word afgeschaft?

Waarom kun je kerst niet afschaffen? (behalve dat het echt niet kan omdat er te veel geconsumeerd word in de kersttijd en geen enkel bedrijf bereid is die extra inkomsten op te geven).
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:55
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 13-01-2006 @ 13:54 :
Daar ben ik overigens tegen, omdat kerst, paas-cyclus (inc. donderdag), hemelvaart en pinksteren prima kunnen blijven bestaan als we de 2e x dagen afschaffen.
Eh... je zegt dat je tegen bent, en vervolgens geef je een argument dat mijn stelling onderbouwt
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:55
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 13-01-2006 @ 13:54 :

Waarom kun je kerst niet afschaffen? (behalve dat het echt niet kan ...)
mooie post
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:56
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 13-01-2006 @ 13:55 :
Eh... je zegt dat je tegen bent, en vervolgens geef je een argument dat mijn stelling onderbouwt
2e kerstdag is geen christelijke feestdag, evenmin als 2e paasdag of 2e pinksterdag.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:58
kimberly-18
Avatar van kimberly-18
kimberly-18 is offline
tjonge jonge jonge... waar gaat het toch heen met deze wereld??

feestdag is feestdag... je hoeft geen feestdag weg te halen om een andere er bij te nemen! nu krijgt iedereen ook vrij... in de politiek komen ook moslims voor, die moeten ook vrij krijgen met hun feestdag dan kan je toch beter er gewoon een nederlands erkende feestdag van maken?!

kus kim
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:59
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
kimberly-18 schreef op 13-01-2006 @ 13:58 :
tjonge jonge jonge... waar gaat het toch heen met deze wereld??

feestdag is feestdag... je hoeft geen feestdag weg te halen om een andere er bij te nemen! nu krijgt iedereen ook vrij... in de politiek komen ook moslims voor, die moeten ook vrij krijgen met hun feestdag dan kan je toch beter er gewoon een nederlands erkende feestdag van maken?!

kus kim
ja, je kan natuurlijk ook gewoon een zooi extra vrije dagen invoeren, maar er moet ook nog gewerkt worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2006, 13:59
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 13-01-2006 @ 13:56 :
2e kerstdag is geen christelijke feestdag, evenmin als 2e paasdag of 2e pinksterdag.
Oh, dat wist ik dus niet
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:07
kimberly-18
Avatar van kimberly-18
kimberly-18 is offline
De dag na een echte feestdag zoals kerst (2e kerstdag) is zeker wel een christelijke feestdag... het heet toch niet voor niks naar de dag ervoor??? Of wou jesoms beweren dat het gewoon een soorrt van verjaardag is ofzo? Het heeft misschien geen echte betekenis.. want Jezus is alleen op =1e kerstdag geboren maar wat wel zeker is isdat het gewoon christelijk is. Normaal heb je na je verjaardag toch ook nog buikkramp van het vele eten op je verjaardag? Hebben ze misschien toen ook wel gedacht... kan je buik nog een dagje aclimatiseren???
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:14
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Probleem is wel dat vrijwel iedereen aan bijvoorbeeld kerst meedoet, maar dat alleen moslims bijvoorbeeld het suikerfeest vieren.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:19
kimberly-18
Avatar van kimberly-18
kimberly-18 is offline
ja 1 dat is niet waar...
en 2 intergreren doe je samen!!! dus vier suikerfeest bij de buurman en laat de buurman pasen bij jou vieren!!!

bovendien zo veel moslims vieren geen kerst!! maar de meeste hebben wel een kerstboom!! dat vind ik echt tof!

kusje kim
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:22
Verwijderd
Nee ik vind van niet;
1. Gewone christelijke feestdagen mogen van mij ook de deur uit, dat scheelt mij weer vrij opneembare dagen.
2. Dan is het hypocriet om moslims wél een feestdag te geven
3. Dan kn je aan de gang blijven. Er wonen namelijk best wel wat hindoe's in nederland (surinamers e.d.), joden hebben we ook, sinds kort hebben we een mormoonse kerk in de flevopolder(ok, christendom maar goed), vergeet de 7e dag adventisten niet, dan wordt zaterdag de rustdag(voor joden, moslims en 7e-dag-adv.) en zondag (voor christenen et all) ook, whooptiedoo.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:27
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
kimberly-18 schreef op 13-01-2006 @ 14:07 :
De dag na een echte feestdag zoals kerst (2e kerstdag) is zeker wel een christelijke feestdag... het heet toch niet voor niks naar de dag ervoor??? Of wou jesoms beweren dat het gewoon een soorrt van verjaardag is ofzo? Het heeft misschien geen echte betekenis.. want Jezus is alleen op =1e kerstdag geboren maar wat wel zeker is isdat het gewoon christelijk is. Normaal heb je na je verjaardag toch ook nog buikkramp van het vele eten op je verjaardag? Hebben ze misschien toen ook wel gedacht... kan je buik nog een dagje aclimatiseren???
En als de staat bedenkt dat het leuk is om een 3e kerstdag te organiseren? Is dat dan ook opeens een christelijke feestdag?

verder dien je je met kerst qua eten voldoende te matigen zodat je de 26e niet kotsmisselijk van de kerststol en de glühwein onder tafel ligt.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:28
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
deadlock schreef op 13-01-2006 @ 14:22 :
Nee ik vind van niet;
1. Gewone christelijke feestdagen mogen van mij ook de deur uit, dat scheelt mij weer vrij opneembare dagen.
2. Dan is het hypocriet om moslims wél een feestdag te geven
3. Dan kn je aan de gang blijven. Er wonen namelijk best wel wat hindoe's in nederland (surinamers e.d.), joden hebben we ook, sinds kort hebben we een mormoonse kerk in de flevopolder(ok, christendom maar goed), vergeet de 7e dag adventisten niet, dan wordt zaterdag de rustdag(voor joden, moslims en 7e-dag-adv.) en zondag (voor christenen et all) ook, whooptiedoo.
Gelukkig zijn er in NL genoeg atheïsten die al die heilige rustdagen wel willen werken, zodat dit geen probleem hoeft op te leveren
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:29
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef op 13-01-2006 @ 14:27 :
En als de staat bedenkt dat het leuk is om een 3e kerstdag te organiseren? Is dat dan ook opeens een christelijke feestdag?

verder dien je je met kerst qua eten voldoende te matigen zodat je de 26e niet kotsmisselijk van de kerststol en de glühwein onder tafel ligt.
2e kerstdag is officiëel geeneens een christelijke feestdag
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:31
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 13-01-2006 @ 13:56 :
2e kerstdag is geen christelijke feestdag, evenmin als 2e paasdag of 2e pinksterdag.
Citaat:
deadlock schreef op 13-01-2006 @ 14:29 :
2e kerstdag is officiëel geeneens een christelijke feestdag
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 13-01-2006 @ 12:59 :
Er zijn heel veel moslims in Nederland, dus ik vind dat de belangrijkste islamitische feestdagen wel opgenomen mogen worden in het Nederlandse feestdagenbestel. Evengoed vind ik ook dat de minder belangrijke christelijke feestdagen eruit gezet mogen worden.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 17:45
Verwijderd
Heb een keer gehoord dat ze in Eindhoven op een school het Sinterklaasfeest niet vierden om het Suikerfeest te vieren. Vind ik te ver gaan...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-01-2006, 18:11
Verwijderd
Misschien na honderd jaar.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 18:59
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Ik ben het eens met T_ID
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:26
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Alle op geloof gebaseerde feestdagen afschaffen en vervangen door een gelijk aantal vrij in te vullen vrije dagen.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 13-01-2006 @ 13:24 :
Het moet dus wel een echt serieuze religie zijn, niet iets onzinnigs om de maatschappij een beetje te stangen. En hoe bepaal je als regering het criterium voor een serieuze religie?
Dat is onmogelijk, puur subjectief. Dat versterkt alleen maar het feit dat dat soort wetgeving discriminatie is.

Citaat:
Cratus schreef op 13-01-2006 @ 13:26 :
T_ID jij bent dus eigenlijk tegen de kerstvakantie?
Omg, lees.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:27
Verwijderd
Ik ben tegen.

Ik ben meer voor een systeem waarin iedereen bijvoorbeeld 10 vrij dagen per jaar kan opnemen om dan zijn religieuze/niet-religieuze feest te vieren.

Mensen die geen belangstelling hebben in religieuze feestdagen zouden die dan kunnen benutten voor bijv. een langere zomervakantie
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 23:00
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Uberhaupt dat het ter discussie komt vind ik eerlijk gezegd al een heel erg mooi teken. (ik krijg er bijna tranen van in mijn ogen!)

Maar ik denk niet dat het uitvoerbaar is en zou moeten zijn. Moslims gebruiken een maankalender, terwijl het Westen een zonkalender gebruikt. Dat komt er op neer dat de Islamitische feestdag elk jaar 10 dagen eerder zou vallen. Het slachtfeest valt volgend jaar bijvoorbeeld op nieuwjaarsdag. En over ongeveer 10 jaar valt het in de zomervakantie.
Op die dagen hebben we al vrij, dus uiteindelijk zijn we minder dagen vrij.

Daarnaast denk ik dat Nederlanders er mentaal niet klaar voor zijn. Veel Nederlanders zullen een nationale feestdag dat op een Islamitische feestdag is gebaseerd als de verislamisering van Nederland interpreteren. Dat lijkt me ook niet gewenst.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 02:35
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-01-2006 @ 23:00 :
Uberhaupt dat het ter discussie komt vind ik eerlijk gezegd al een heel erg mooi teken. (ik krijg er bijna tranen van in mijn ogen!)
Heeft dit redeloze forum toch nog een nut

Citaat:
Maar ik denk niet dat het uitvoerbaar is en zou moeten zijn. Moslims gebruiken een maankalender, terwijl het Westen een zonkalender gebruikt. Dat komt er op neer dat de Islamitische feestdag elk jaar 10 dagen eerder zou vallen. Het slachtfeest valt volgend jaar bijvoorbeeld op nieuwjaarsdag. En over ongeveer 10 jaar valt het in de zomervakantie.
Op die dagen hebben we al vrij, dus uiteindelijk zijn we minder dagen vrij.
Sommige christelijke feestdagen vallen toch ook niet altijd op de zelfde datum?

Citaat:
Veel Nederlanders zullen een nationale feestdag dat op een Islamitische feestdag is gebaseerd als de verislamisering van Nederland interpreteren.
Bedoel je niet democratisering?
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 17:38
Leidenschaft
Leidenschaft is offline
Citaat:
kimberly-18 schreef op 13-01-2006 @ 12:50 :
islamitsche feestdagen zoals het suikerfeest moeten officiele nederlandse feestdagen worden.

wat vinden jullie hier van?

kusje kim
Nee. We zitten in Nederland en vieren Nederlandse feestdagen. Dat hier toevallig veel islamieten wonen, hoeft niet te betekenen dat het land zelf langzaam maar zeker islamitisch moet worden.
__________________
I like Chopin
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 18:20
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Leidenschaft schreef op 19-01-2006 @ 17:38 :
Nee. We zitten in Nederland en vieren Nederlandse feestdagen. Dat hier toevallig veel islamieten wonen, hoeft niet te betekenen dat het land zelf langzaam maar zeker islamitisch moet worden.
Haha

Naieve sukkel. Natuurlijk betekent het dat wel. Dat is het prachtige principe waar de wereld op draait.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Leidenschaft schreef op 19-01-2006 @ 17:38 :
Nee. We zitten in Nederland en vieren Nederlandse feestdagen. Dat hier toevallig veel islamieten wonen, hoeft niet te betekenen dat het land zelf langzaam maar zeker islamitisch moet worden.
Dus afschaffen die christelijke feestdagen en laten we maar weer Wodan aanbidden. Dat is tenminste écht Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 20:13
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-01-2006 @ 18:38 :
Dus afschaffen die christelijke feestdagen en laten we maar weer Wodan aanbidden. Dat is tenminste écht Nederlands.
Dat komt uit de tijd dat nederland nog half onder water lag
Dan telt het niet hoor
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 20:29
Leidenschaft
Leidenschaft is offline
Ik heb niet gezegd wat we wel moeten doen, maar wat we moeten laten. En ik zie het niet zitten dat er in Nederland islamitische feestdagen komen. Nederland is Nederland en Marokko is Marokko. Hun feesten daar, onze feesten hier.
__________________
I like Chopin
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 21:07
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Leidenschaft schreef op 19-01-2006 @ 20:29 :
Ik heb niet gezegd wat we wel moeten doen, maar wat we moeten laten. En ik zie het niet zitten dat er in Nederland islamitische feestdagen komen. Nederland is Nederland en Marokko is Marokko. Hun feesten daar, onze feesten hier.
Ja, maar nederland is toch ook al tijden niet meer christelijk? Waarom passen kerst en pasen dan wel bij nederland, maar het suikerfeest niet? Puur vanuit historisch oogpunt horen ze beide niet zoals Mephostophilis al opmerkte.

(overigens ben ik het roerend eens met je signature )
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 22:40
Leidenschaft
Leidenschaft is offline
Je kunt het ook niet alleen door verstand maar door gevoel onzin vinden. En ja, ik vind het onzin dat we hier vrij krijgen als de moslims suikerfeest aan het vieren zijn. Al sla je me dood.
__________________
I like Chopin
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.