Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2006, 19:30
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 27-01-2006 @ 16:12 :
Als thijno geen koffer is, dan ga ik huilen
Het is dan wel een slechte koffer.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2006, 19:34
thijno
thijno is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-01-2006 @ 17:07 :
Eensch
??
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 19:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
thijno schreef op 27-01-2006 @ 20:34 :
??
Dat is Nederlands.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 09:58
Verwijderd
Graag weer ontopic. Het bespreken van de Nederlandse taal doe je maar op MT en het bespreken van een mogelijke uc op onzin.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 12:02
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
thijno schreef op 27-01-2006 @ 15:14 :
zoals?? in het standpunt van een moslim is iedereen slecht die neit in allah gelooft! en die moeten dood. het standpunt van een christen is neit zo!
, voor waanideeen kun je naar een psychiater toe hoor. Het is vaak te verhelpen. Als je me niet geloof, ik durf te wedden dat ik het langer dan een half uur voor een moskee uit hou zonder vermoord te worden.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 13:21
thijno
thijno is offline
Citaat:
JCG schreef op 28-01-2006 @ 13:02 :
, voor waanideeen kun je naar een psychiater toe hoor. Het is vaak te verhelpen. Als je me niet geloof, ik durf te wedden dat ik het langer dan een half uur voor een moskee uit hou zonder vermoord te worden.
niet elke moslim denkt zo!! de radicale wel! zie mohamed B en de rest van de geng!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 15:33
Verwijderd
Citaat:
thijno schreef op 27-01-2006 @ 15:14 :
zoals?? in het standpunt van een moslim is iedereen slecht die neit in allah gelooft! en die moeten dood. het standpunt van een christen is neit zo!
Nee, christenen vinden slechts dat alle heksen, homo's en mensen die kippen neuken dood moeten.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 15:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
thijno schreef op 28-01-2006 @ 14:21 :
niet elke moslim denkt zo!! de radicale wel! zie mohamed B en de rest van de geng!
Waarom schiet je je eerdere standpunt af?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 16:28
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
thijno schreef op 27-01-2006 @ 14:07 :
hebbe christene een heilige oorlog tege het weste?? islam wel
Deze gaat de citaat-annalen in!
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 16:38
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 27-01-2006 @ 16:12 :
Als thijno geen koffer is, dan ga ik huilen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 17:16
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
thijno schreef op 28-01-2006 @ 14:21 :
niet elke moslim denkt zo!! de radicale wel! zie mohamed B en de rest van de geng!
Niet alleen moslims radicaliseren.


Citaat:
zoals?? in het standpunt van een moslim is iedereen slecht die neit in allah gelooft! en die moeten dood. het standpunt van een christen is neit zo!


klik
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 17:46
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-01-2006 @ 16:33 :
Nee, christenen vinden slechts dat alle heksen, homo's en mensen die kippen neuken dood moeten.
Het is toch ook hardstikke zielig voor die kipjes , eerst tokken ze vrolijk in het rond en het ander moment worden ze gespiest door een of ander viespeuk.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 17:50
OwL
Avatar van OwL
OwL is offline
Je zou een paar onbelangrijke christelijke feestdagen kunnen vervangen voor een paar belangrijke moslimfeestdagen. Dan is iedereen blij (toch??)

en oja.. het zou handig zijn als ze niet alles steeds sluiten op een feestdag! dan kunnen mensen die zo'n feest niet eens vieren ook nog iets doen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 17:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
OwL schreef op 28-01-2006 @ 18:50 :
Je zou een paar onbelangrijke christelijke feestdagen kunnen vervangen voor een paar belangrijke moslimfeestdagen. Dan is iedereen blij (toch??)
Nee, slechts 10% van Nederland, terwijl je ermee tevens de dubbele (en discriminerende) gedachte waarop de huidige regeling rond vakantie hinkt nog verder aan zou moedigen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 17:58
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
OwL schreef op 28-01-2006 @ 18:50 :


en oja.. het zou handig zijn als ze niet alles steeds sluiten op een feestdag! dan kunnen mensen die zo'n feest niet eens vieren ook nog iets doen.
dat begint ook door te komen. Waarom denk je dat het zo druk is bij Ikea op tweede pinksterdag


Citaat:
Je zou een paar onbelangrijke christelijke feestdagen kunnen vervangen voor een paar belangrijke moslimfeestdagen. Dan is iedereen blij (toch??)
Welk christelijke feestdagen zijn dan onbelangrijk? Ik denk geen één. Het heeft geen nut om feestdagen te gaan vervangen. Je verplaatst dan het probleem.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 16:11
Verwijderd
Als chinees wil ik eigelijk ook wel een officiele feestdag, chinees nieuwjaar messchien?

Eigelijk ook wel een eigen partij.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 21:14
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 29-01-2006 @ 17:11 :
Als chinees wil ik eigelijk ook wel een officiele feestdag, chinees nieuwjaar messchien?

Eigelijk ook wel een eigen partij.
precies, waarom gaat de discussie alleen over de Islamitische feestdagen. Misschien willen de Amerikanen die er wonen ook wel onafhankelijkheids dag. En wat denk je van de Joden die hier wonen, boedhisten, hindoes.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 22:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 29-01-2006 @ 22:14 :
precies, waarom gaat de discussie alleen over de Islamitische feestdagen. Misschien willen de Amerikanen die er wonen ook wel onafhankelijkheids dag. En wat denk je van de Joden die hier wonen, boedhisten, hindoes.
Daarom heb ik ook liever dat we alle feestdagen (die met een geloof te maken hebben) afschaffen en iedereen een aantal vrije dagen geven.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 20:49
thijno
thijno is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-01-2006 @ 16:33 :
Nee, christenen vinden slechts dat alle heksen, homo's en mensen die kippen neuken dood moeten.
en christen wenst niemand dood al is het een goede christen! hebt u naastel lief als uzelf
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 21:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
thijno schreef op 30-01-2006 @ 21:49 :
en christen wenst niemand dood al is het een goede christen! hebt u naastel lief als uzelf
Dan zou die Christen zich dus niet aan de bijbel houden, om maar eens mijn telepatische gaven op het toekomstige antwoord van Meph los te laten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 00:06
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik vind het maar belachelijk. Zo kunnen we iedereen op grond van religie wel vrij gaan geven. Dat werkt natuurlijk niet.

Ik ben ook voorstander van het compleet afschaffen van vrije dagen met betrekking tot het geloof. Dit omdat je anders iedereen wel vrij kan geven vanwege zijn geloof en we dan net zo goed meteen kunnen stoppen met het opbouwen van een fatsoenlijk werkende economie.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 00:30
Verwijderd
Welkom in de westerse wereld waar de christelijke tradities zo zijn ingebakken dat het er nooit meer uit kan worden gehaalt.

En hetzelfde zou je kunnen zeggen in landen zoals India of Marokko, en china. Andere landen, andere tradities wat ook ingebakken zit in de maatschappij.

De mensheid heeft een behoorlijke kluif om dat samen te voegen zodat ieder mens ongeacht zijn cultuur en geloof samen kunnen leven en werken.

Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 09:05
Verwijderd
Citaat:
thijno schreef op 30-01-2006 @ 21:49 :
en christen wenst niemand dood al is het een goede christen! hebt u naastel lief als uzelf


Slechte onderkoffer inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 11:26
Jacolinuh
Avatar van Jacolinuh
Jacolinuh is offline
Hoor hier 't een en ander over afschaffen van Christelijke feestdagen, maar komen sommmige 'algemeen gewaardeerde feestdagen', waar iedereen aan doet, niet van het christelijk geloof af??

Okeej, wil niej zegge dat NL 'n christelijk land is, maar eerder christelijk dan islamitisch. Is't dan niej 'n btje raar, alster steeds meer moslims komen, om de nederlandse (christelijke?) feestdagen te laten vervallen? En ondertusse ieder1 klagen, dat nederland zo vol komt met buitenlanders en 't soms net turkijke lijkt! (bij wijze van spreke..)
Dan vin'k 't allemaal 'n btje dubbel!!
__________________
It's funny how silence speak when you're alone...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 15:20
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-01-2006 @ 22:46 :
Dan zou die Christen zich dus niet aan de bijbel houden, om maar eens mijn telepatische gaven op het toekomstige antwoord van Meph los te laten.
Als Meph en jij een beetje zouden nadenken -wat toch niet al te veel moeite moet kosten, zeker omdat dit al vele malen besproken is- zouden jullie weten dat het in het christendom zo niet werkt. Dat het Oude Testament bepaalde wetten geeft, betekent niet automatisch dat christenen zich daar ook aan houden en dat weet je zelf ook. Je kunt dan zeggen dat christenen zich niet aan de Bijbel houden, maar dat ligt wel iets ingewikkelder. Ik zal het niet moeilijker voor je maken dan het al is, maar als je wilt weten hoe dat zit, raad ik je aan (en Meph ook trouwens) je eerst eens in het christendom te verdiepen in plaats van zulke belachelijke uitspraken te doen, waar je jezelf voornamelijk mee voor schut zet.

Of om met Firdaus te spreken: doe wat aan die onwetendheid van je.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 15:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Il organista schreef op 31-01-2006 @ 16:20 :
Als Meph en jij een beetje zouden nadenken -wat toch niet al te veel moeite moet kosten, zeker omdat dit al vele malen besproken is- zouden jullie weten dat het in het christendom zo niet werkt.
Los van dat ik wel zou verwachten van iemand van enig niveau dat ze de ironie ervan in zouden zien, is bij mijn weten nog nooit fatsoenlijk onderbouwt waarom de omstreden wetten uit het OT wel, en de andere wetten uit het OT niet buiten werking zijn gesteld, er was slechts enig vaag zwaar geïnterpreteerd gedoe over de tien geboden.

Maar ja, dat is offtopic.

Citaat:
Il organista schreef op 31-01-2006 @ 16:20 :
Of om met Firdaus te spreken: doe wat aan die onwetendheid van je.
Door het alternatief dat jij en firdaus zouden aanraden: domheidskunde studeren? Nee dank je.


Volgens mij ging het ergens in een ver verleden over feestdagen.

Thijno stelde vreemd genoeg dat er niets veranderd moet worden omdat Nederland een christelijk land zou zijn, dat werd vervolgens weerlegd, daar stond de discussie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 19:12
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Jacolinuh schreef op 31-01-2006 @ 12:26 :
Hoor hier 't een en ander over afschaffen van Christelijke feestdagen, maar komen sommmige 'algemeen gewaardeerde feestdagen', waar iedereen aan doet, niet van het christelijk geloof af??

Okeej , wil niej zegge dat NL 'n christelijk land is, maar eerder christelijk dan islamitisch. Is't dan niej 'n btje raar, alster steeds meer moslims komen, om de nederlandse (christelijke?) feestdagen te laten vervallen? En ondertusse ieder1 klagen, dat nederland zo vol komt met buitenlanders en 't soms net turkijke lijkt! (bij wijze van spreke..)
Dan vin'k 't allemaal 'n btje dubbel!!
laat de rest maar zitten
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 22:02
Jacolinuh
Avatar van Jacolinuh
Jacolinuh is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 31-01-2006 @ 20:12 :
laat de rest maar zitten
Wat is't probleem?
__________________
It's funny how silence speak when you're alone...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 22:19
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Jacolinuh schreef op 31-01-2006 @ 23:02 :
Wat is't probleem?
Ik denk dat Pignati besloten heeft geen leraar nederlands te worden
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 23:54
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Jacolinuh schreef op 31-01-2006 @ 23:02 :
Wat is't probleem?
het probleem is dat jij een zeventien jarig meisje bent dat typt alsof ze een ernstige taalkundige aandoening heeft.

okeej => oke
niej => niet
zegge => zeggen
NL => Nederland
'n => een
is't => Is het
btje => beetje
alster => als er
ondertusse => ondertussen
ieder1 =>iedereen
't => het
turkijke => Turkije
spreke => spreken
vin'k => vind ik

Nog afgezien van het feit dat zinnen niet met 'En' behoren te beginnen. Overigens ben ik van alle forummers de laatste die over foutieve spelling moet beginnen, maar nu begrijp je misschien waarom men zo over je typseltje viel.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 09:47
thijno
thijno is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 01-02-2006 @ 00:54 :
het probleem is dat jij een zeventien jarig meisje bent dat typt alsof ze een ernstige taalkundige aandoening heeft.

okeej => oke
niej => niet
zegge => zeggen
NL => Nederland
'n => een
is't => Is het
btje => beetje
alster => als er
ondertusse => ondertussen
ieder1 =>iedereen
't => het
turkijke => Turkije
spreke => spreken
vin'k => vind ik

Nog afgezien van het feit dat zinnen niet met 'En' behoren te beginnen. Overigens ben ik van alle forummers de laatste die over foutieve spelling moet beginnen, maar nu begrijp je misschien waarom men zo over je typseltje viel.
je snapt het wel allemaal! maar een zinnige reactie op haar stukje heb ik nog niet gezien! ik vond hem wel strak!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 11:29
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
thijno schreef op 01-02-2006 @ 10:47 :
je snapt het wel allemaal! maar een zinnige reactie op haar stukje heb ik nog niet gezien! ik vond hem wel strak!
Ik niet, ik vind het geblaat. Zoals ik het grootste deel van dit topic geblaat vind. (en waarom post je na elke zin een uitroepteken? we zitten niet in een stripverhaal)

1) De christelijke feestdagen zijn voor weinig nederlanders nog echt verbonden met de christelijke betekenis, de moslim-feestdagen nog veel minder.
2) Feestdagen zoals die er nu zijn vervullen vooral een sociale rol, het is prettig als een groot aantal mensen tegelijk vrij is om samen te komen of dingen te organiseren. Islamitische feestdagen zouden die rol evengoed kunnen vervullen, maar dit zou een argument kunnen zijn om het bij de huidige feestdagen te houden en niet over te gaan op een extra aantal vrij in te vullen vrije dagen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 12:43
Verwijderd
Ik vind het allemaal prima dat Moslims, Joden, Palestijnen en wie dan ook naar Nederland komen, maar het moet wel Nederland blijven met Nederlandse gewoontes. Ze gaan in Marokko toch ook geen Nederlandse feestdagen als nationale feestdagen instellen omdat een groep Nederlanders dat wil?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 22:28
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-01-2006 @ 16:27 :
Los van dat ik wel zou verwachten van iemand van enig niveau dat ze de ironie ervan in zouden zien, is bij mijn weten nog nooit fatsoenlijk onderbouwt waarom de omstreden wetten uit het OT wel, en de andere wetten uit het OT niet buiten werking zijn gesteld, er was slechts enig vaag zwaar geïnterpreteerd gedoe over de tien geboden.

Maar ja, dat is offtopic.

Door het alternatief dat jij en firdaus zouden aanraden: domheidskunde studeren? Nee dank je.


Volgens mij ging het ergens in een ver verleden over feestdagen.

Thijno stelde vreemd genoeg dat er niets veranderd moet worden omdat Nederland een christelijk land zou zijn, dat werd vervolgens weerlegd, daar stond de discussie.
Dat hoeft ook niet onderbouwd te worden in deze discussie. Het ging om de vraag of het in het christendom zou werken als jij -in je hilarische, ironische bui- suggereerde. Waarom het niet zo is, is niet de vraag, maar daar wil ik -inderdaad in een ander topic- nog wel eens met je over in discussie gaan.

Ik neem aan dat die laatste opmerking over domheidskunde wederom ironisch was en dat ik er dus niet serieus op hoef te reageren?
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 23:18
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
kimberly-18 schreef op 13-01-2006 @ 12:50 :
islamitsche feestdagen zoals het suikerfeest moeten officiele nederlandse feestdagen worden.

wat vinden jullie hier van?

kusje kim
Ja - als mijn baas dan alle feestdagen verplicht betaald verlof gaat geven wel ja.

Nee - want dat feest zal toch niet doorgaan aangezien ik op t moment een halfjaar contract heb. En er is geen beginnen aan, dan blijft er misschien 1 week per jaar over dat je nog zou moeten werken.

Bovendien moeten buitenlanders zich maar aanpassen, ik ga toch ook niet naar Amerika verkassen en dan voorstellen/eisen dat ik met koninginnedag/ 2e kerstdag / suikerfeest vrij heb. En als ze zich niet willen aanpassen gaan ze maar met hun ass terug naar hun vaderland, kijken hoe cool ze het daar vinden.
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 18:18
gallil
gallil is offline
en de hollandse moslims mogen die dan ook geen suikerfeest vieren?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 18:24
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
gallil schreef op 09-02-2006 @ 19:18 :
en de hollandse moslims mogen die dan ook geen suikerfeest vieren?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 18:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
gallil schreef op 09-02-2006 @ 19:18 :
en de hollandse moslims mogen die dan ook geen suikerfeest vieren?
vieren =/= iedereen vrijaf geven voor
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.