Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2001, 19:42
drama
Avatar van drama
drama is offline
Aangezien er niet echt gereageerd wordt als ik deze vraag stel in een topic wat te maken heeft met nationalisme, open ik deze aparte topic maar:

Wat is die fucking cultuur van Nederland nou? Wat zorgt ervoor dat wij, "Trotse Nederlanders" trots kunnen zijn op onze cultuur?

__________________
Ik koop, dus ik besta
Advertentie
Oud 02-03-2001, 20:02
Verwijderd
het is multi-cultureel,meer kan ik er niet van maken sorry
Oud 02-03-2001, 20:07
The DarkSide
The DarkSide is offline
En dat is nou precies wat de Nationalisten bedoelen, Nederland is zijn eigen cultuur kwijt. Dat willen de Nationalistische partijen juist terughalen. In tegenstelling tot dat linkse gedoe van drama die niets voor hun eigen volk doen, maar het welbevinden van allochtonen op de eerste plaats stellen. Wat maakt het die linksen uit hoe het Nederlandse volk het er aan toe gaat? Zolang de allochtonen het maar goed hebben.

Ik ze niet dat allochtonen onderdrukt/ achtergesteld/ eruit gegooid of wat dan ook moeten worden, maar de prioriteiten moeten op het welbevinden van iedereen liggen in plaats van alleen op het welbevinden van de allochtone medemens.

------------------
De jongeren van nu zijn de uitkeringstrekkers van de toekomst.
Oud 02-03-2001, 20:10
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
het is multi-cultureel
das waar en ik denk ook wel dat je best trots kunt zijn op onze cultuur
ik vind onze cultuur beter dan sommige moslim culturen




------------------
if the human brain would be that simple that we could understand it, we couldn't because we would be to simple
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 02-03-2001, 20:18
The DarkSide
The DarkSide is offline
Citaat:
autodropje schreef:
das waar en ik denk ook wel dat je best trots kunt zijn op onze cultuur
ik vind onze cultuur beter dan sommige moslim culturen


Oke, er zijn veel Islamitische landen waar de cultuur uit westers oogpunt niet bepaald geweldig is, maar ik denk dat je de Islam en de cultuur wel uit elkaar moet houden. Het wordt in mijn ogen te makkelijk aan elkaar verbonden.


------------------
I'm scum. So why don't you kill me?
Oud 02-03-2001, 20:18
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
das waar en ik denk ook wel dat je best trots kunt zijn op onze cultuur
ik vind onze cultuur beter dan sommige moslim culturen


jawel het is wel goed,maar soms overdrijft de politiek hoor.
Oud 02-03-2001, 20:36
Dietser
Dietser is offline
Citaat:
drama schreef:
Aangezien er niet echt gereageerd wordt als ik deze vraag stel in een topic wat te maken heeft met nationalisme, open ik deze aparte topic maar:

Wat is die fucking cultuur van Nederland nou? Wat zorgt ervoor dat wij, "Trotse Nederlanders" trots kunnen zijn op onze cultuur?
Gewoon de manier van leven, en die is hier anders dan bv in Turkije.
__________________
Liever Dood Dan Rood
Oud 02-03-2001, 20:46
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
The DarkSide schreef:
En dat is nou precies wat de Nationalisten bedoelen, Nederland is zijn eigen cultuur kwijt. Dat willen de Nationalistische partijen juist terughalen. In tegenstelling tot dat linkse gedoe van drama die niets voor hun eigen volk doen, maar het welbevinden van allochtonen op de eerste plaats stellen. Wat maakt het die linksen uit hoe het Nederlandse volk het er aan toe gaat? Zolang de allochtonen het maar goed hebben.

Ik ze niet dat allochtonen onderdrukt/ achtergesteld/ eruit gegooid of wat dan ook moeten worden, maar de prioriteiten moeten op het welbevinden van iedereen liggen in plaats van alleen op het welbevinden van de allochtone medemens.

Ok, we gaan terug naar de Goede Tijd Voordat Er Een Massale Instroom Van Allochtonen Opgang Kwam In Het Cultureel Perfecte Nederland.

Wat was er dan zo goed? Klompendans? Klededracht?

En, 'wij linksen' stellen allochtonen niet als prioriteit, waarom zouden nederlanders op de eerste plaats moeten komen? Er werd ergens anders door 'zo'n rechts mannetje' gezegd dat mensen in principe gelijk zijn. Dat betekend dus dat nederlanders en allochtonen gelijk behandeld zouden moeten worden, en echt, dat is niet het geval, in het nadeel van *shockshock* de allochtonen.

Ik houd me niet krampachtig vast aan een cultuur, waarom zou ik? Waarom zou het zo mooi zijn om een cultuur te hebben, en niet gewoon een internationale cultuur?

Fuck nationalisme, lang leve het internationalisme

__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 02-03-2001, 20:49
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
The DarkSide schreef:
Oke, er zijn veel Islamitische landen waar de cultuur uit westers oogpunt niet bepaald geweldig is, maar ik denk dat je de Islam en de cultuur wel uit elkaar moet houden. Het wordt in mijn ogen te makkelijk aan elkaar verbonden.
in veel islamitische landen heeft de godsdiens grote invloed op de cultuur


------------------
if the human brain would be that simple that we could understand it, we couldn't because we would be to simple
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 02-03-2001, 20:53
Dietser
Dietser is offline
Citaat:
drama schreef:
Ok, we gaan terug naar de Goede Tijd Voordat Er Een Massale Instroom Van Allochtonen Opgang Kwam In Het Cultureel Perfecte Nederland.

Wat was er dan zo goed? Klompendans? Klededracht?

En, 'wij linksen' stellen allochtonen niet als prioriteit, waarom zouden nederlanders op de eerste plaats moeten komen? Er werd ergens anders door 'zo'n rechts mannetje' gezegd dat mensen in principe gelijk zijn. Dat betekend dus dat nederlanders en allochtonen gelijk behandeld zouden moeten worden, en echt, dat is niet het geval, in het nadeel van *shockshock* de allochtonen.

Ik houd me niet krampachtig vast aan een cultuur, waarom zou ik? Waarom zou het zo mooi zijn om een cultuur te hebben, en niet gewoon een internationale cultuur?

Fuck nationalisme, lang leve het internationalisme
Ja het gaat nu goed dus is het makkelijk om zoiets te zeggen, maar als het over 20 jaar misschien weer flink minder gaat met Nederland merk je pas dat alles kwijt is wat in honderden jaren is opgebouwd.
__________________
Liever Dood Dan Rood
Oud 02-03-2001, 20:56
goofy
goofy is offline
ik ken maar 1 cultuur: 3 oktober in Leiden!!!
wie die cultuur niet kent moet maar eens op 3 oktober in Leiden komen.
Oud 02-03-2001, 20:59
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Dietser schreef:
Ja het gaat nu goed dus is het makkelijk om zoiets te zeggen, maar als het over 20 jaar misschien weer flink minder gaat met Nederland merk je pas dat alles kwijt is wat in honderden jaren is opgebouwd.

Ik denk dat in dat geval je al h e l e m a a l niks hebt aan nationalisme, een verbondenheid met de rest van de wereld zou een stuk beter zijn
__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 02-03-2001, 21:08
Dietser
Dietser is offline
Citaat:
drama schreef:

Ik denk dat in dat geval je al h e l e m a a l niks hebt aan nationalisme, een verbondenheid met de rest van de wereld zou een stuk beter zijn
Nou ik denk juist niet, dacht je nou dat als het kut gaat met de VS, dat ze daar ook maar iets om ons gaven ? Dan geldt ook voor hen 'eigen land eerst'. Ik denk dat JUIST dan je wat aan nationalisme hebt, in de huidige situatie inderdaad niet zo veel.
__________________
Liever Dood Dan Rood
Oud 02-03-2001, 21:12
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Dietser schreef:
Nou ik denk juist niet, dacht je nou dat als het kut gaat met de VS, dat ze daar ook maar iets om ons gaven ? Dan geldt ook voor hen 'eigen land eerst'. Ik denk dat JUIST dan je wat aan nationalisme hebt, in de huidige situatie inderdaad niet zo veel.
Ik denk niet vanuit een land, maar vanuit elk land, dus geen enkel land zou nationalistisch moeten zijn, maar juist internationalistisch. Wederzijds, snap je

__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 03-03-2001, 11:11
Citaat:
spacegirl schreef:
het is multi-cultureel,meer kan ik er niet van maken sorry

MULTI-CRIMINEEL bedoel je zeker?

------------------
Stem goed, stem Nieuwe Nationale Partij! Kijk voor meer informatie hier

[Dit bericht is aangepast door De Nationalist (03-03-2001).]
Oud 03-03-2001, 12:03
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
De Nationalist schreef:

MULTI-CRIMINEEL bedoel je zeker?


Je woont toch in friesland? Blijkt wel weer dat julie daar nogal afgezonderd zijn van de echte wereld

(Lage opmerkingen kan ik ook maken)
__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 03-03-2001, 12:22
Verwijderd
Citaat:
De Nationalist schreef:

MULTI-CRIMINEEL bedoel je zeker?

ja criminaliteit heb je overal.
Oud 03-03-2001, 12:29
Tha Queen
Tha Queen is offline
ik heb eens op de site van de nnp gekeken en als het niet zo beangstigend zou zijn zou ik me kapot hebben gelachen ...
Citaat:
De wereld is van ons allemaal, maar Nederland niet!
Ik ben niet trots omdat ik een nederlander ben, ik ben trots dat ik een wereldburger ben en dat mijn wereld niet beperkt in tot mijn dorpje of tot nederland. Ik ben er trots op dat wij een multi-culturele samenleving hebben, dat ik naast nederlands ook nog engels en duits en een peu frans spreek. Dat ik naar Italie ga als uitwisselingsproces op school. Dat als ik door Amsterdam loop ik zoveel verschillende mensen zie die allemaal zo mooi zijn omdat ze uniek zijn. Dat ik naast boerenkool en zuurkool ook pasta en turks kan eten. Dat wij de mogelijkheden hebben om zoveel mensen die het een stuk slechter hebben te kunnen helpen.

Waar ik me echter voor schaam zijn de mensen die zich nog steeds niet openstellen voor deze geweldige verschijdenheid die onze wereld biedt. Dat er nog steeds mensen zijn die zo arrogant zijn als de pest en 2 auto's en een landhuis in friesland willen ipv andere mensen die niet eens te eten hebben of mensen die bij hun familie zijn weggevlucht te helpen.

------------------
If I can't beat them, I still won't join them
__________________
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." >>Gandhi<<
Ads door Google
Oud 03-03-2001, 13:16
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Dietser schreef:
Ja het gaat nu goed dus is het makkelijk om zoiets te zeggen, maar als het over 20 jaar misschien weer flink minder gaat met Nederland merk je pas dat alles kwijt is wat in honderden jaren is opgebouwd.
en wat wilde jullie daar aan veranderen?



------------------
if the human brain would be that simple that we could understand it, we couldn't because we would be to simple
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 03-03-2001, 18:30
Citaat:
drama schreef:
Aangezien er niet echt gereageerd wordt als ik deze vraag stel in een topic wat te maken heeft met nationalisme, open ik deze aparte topic maar:

Wat is die fucking cultuur van Nederland nou? Wat zorgt ervoor dat wij, "Trotse Nederlanders" trots kunnen zijn op onze cultuur?

Wil eerst ff duidelijk maken dat elk volk trots kan zijn op zijn cultuur en wij Nederlanders geen übermenschen zijn. Maar daarom zou elke cultuur/volk ook een eigen land moeten hebben.... In Nederland dienen Nederlanders te wonen met de Nederlandse cultuur, en waarom we er zo trots op behoren te zijn: Alle gebruiken uit de Nederlandse cultuur maken ons tot één volk tot een Nederlandse éénheid met dezelfde gebruiken en dezelfde cultuur verenigd in één land. Daarom moet Vlaanderen ook Nederland worden, alle Nederlanders in één land.
Oud 03-03-2001, 18:42
goofy
goofy is offline
Mr. Extreem-Rechts -> ik vind dat je een erg provo naam hebt!
ga dus ook niet op je verhaal in.
Oud 03-03-2001, 18:45
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Mr. Extreem-Rechts schreef:
Wil eerst ff duidelijk maken dat elk volk trots kan zijn op zijn cultuur en wij Nederlanders geen übermenschen zijn. Maar daarom zou elke cultuur/volk ook een eigen land moeten hebben.... In Nederland dienen Nederlanders te wonen met de Nederlandse cultuur, en waarom we er zo trots op behoren te zijn: Alle gebruiken uit de Nederlandse cultuur maken ons tot één volk tot een Nederlandse éénheid met dezelfde gebruiken en dezelfde cultuur verenigd in één land. Daarom moet Vlaanderen ook Nederland worden, alle Nederlanders in één land.
Een groot land, rijk aan veel invloeden van diverse culturen is veel mooier, juist de veelzijdigheid aan verschillende mensen is zo mooi. Waarom zou je dat niet willen?

Een land, een wereld

__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 03-03-2001, 18:45
Citaat:
goofy schreef:
Mr. Extreem-Rechts -> ik vind dat je een erg provo naam hebt!
ga dus ook niet op je verhaal in.
Lees uitleg maar eens.....
Ook op A&N en dan graag herziene mening.
Oud 03-03-2001, 19:18
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
ik vind verschillende culturen bij elkaar eigenlijk ook wel leuk

------------------
if the human brain would be that simple that we could understand it, we couldn't because we would be to simple
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 03-03-2001, 20:28
Caribieen Boy
Caribieen Boy is offline
Citaat:
Mr. Extreem-Rechts schreef:
Wil eerst ff duidelijk maken dat elk volk trots kan zijn op zijn cultuur en wij Nederlanders geen übermenschen zijn. Maar daarom zou elke cultuur/volk ook een eigen land moeten hebben.... In Nederland dienen Nederlanders te wonen met de Nederlandse cultuur, en waarom we er zo trots op behoren te zijn: Alle gebruiken uit de Nederlandse cultuur maken ons tot één volk tot een Nederlandse éénheid met dezelfde gebruiken en dezelfde cultuur verenigd in één land. Daarom moet Vlaanderen ook Nederland worden, alle Nederlanders in één land.
Noem eens wat gebruiken? En waarom moet je van die gebruiken toepassen? Als daar zoveel behoefte aan was zou het nederlandse volk heus wel die tradities volgen

__________________
Geen signature mogelijk wegens gebrek aan creativiteit.
Advertentie
Oud 04-03-2001, 14:04
Verwijderd
Waarom moet vlaanderen ook bij Nederland komen?? zijn zijn vlamingen, Belgen, geen Nederlanders
Oud 04-03-2001, 19:18
Citaat:
maria schreef:
Waarom moet vlaanderen ook bij Nederland komen?? zijn zijn vlamingen, Belgen, geen Nederlanders
Zij zijn Nederlanders en geen Belgen. België is gewoon een land met een helft Nederlanders en een helft Fransen, waarom hebben ze anders twee regeringen, omdat ze het zo goed kunnen vinden met elkaar?? Ze hebben de Nederlandse cultuur, spreken Nederlands en behoorden ook tot Nederland
Oud 04-03-2001, 20:40
Verwijderd
We kunnen trots zijn op onze cultuur van verdraagzaamheid t.o.v. andere volkeren en landen, al denken sommige rechtse balletjes daar anders over
Oud 04-03-2001, 21:16
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
drama schreef:

Je woont toch in friesland? Blijkt wel weer dat julie daar nogal afgezonderd zijn van de echte wereld

(Lage opmerkingen kan ik ook maken)
Hoi ik kom uit Limboland

------------------
God created light for darkness' fight, but failed... Fight light! Love night!
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 06-03-2001, 11:49
GinnyPig
GinnyPig is offline
Waarom denken de meeste mensen bij de nederlandse cultuur meteen aan klompen, boeren en stamppot??

Loop eens door een winkelstraat heen en zie de mode van vandaag. Luister naar de radio en hoor de muziek van vandaag. Maak carnaval mee. Ga uit in welke stad dan ook. Beleef de festiviteiten die het land te bieden heeft (en dat zijn er nogal wat). Bezoek musea. Ga eens naar die steden waar je altijd al van hebt gehoord, maar nooit zelf bent geweest. En dan zal je zien wat de nederlandse cultuur eigenlijk inhoudt.
__________________
O_o
Oud 06-03-2001, 16:49
tampaszta
tampaszta is offline
ik sluit me gewoon helemaal aan bij wat 'de linksen' hier zeggen...

ik zie de nederlandse cultuur niet, zelfs niet nu ik in het buitenland woon. okee, er zijn wat verschillen, maar om je aan zulke dingen vast te klampen... nee.
nederland is multicultureel, dat is misschien iets om 'trots' op te zijn, in vergelijking dan met andere landen waar het vluchtelingenbeleid een stuk strenger is. ik vind dat we wat minder in de beperking van landen moeten denken, als het gaat om buitenlanderes dan... ik vind het idioot om iemand een buitenlander te noemen...

zeuren over de nederlandse cultuur die ten onder is gegaan (of gaat) is gewoon zinloos en je doet er alleen maar mensen onrecht mee.
__________________
...Catch me flying in your Sun...
Oud 22-08-2001, 11:56
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
GinnyPig schreef:
Waarom denken de meeste mensen bij de nederlandse cultuur meteen aan klompen, boeren en stamppot??

ik denk ook aan de slavenhandel en moorden in Indonesie.

Loop eens door een winkelstraat heen en zie de mode van vandaag.

welke mode? mode uit zo'n dom vrouwenblad waar ze zeggen dat je oranje kleding moet dragen in de zomer ofzo? daar let ik niet eens op. ik haat kledingzaken bovendien.
de enige soort kleding die ik leuk vind is kleding uit india of kleding die je in Rio de Janeiro draagt tijdens carnaval. lekker gevarieerd en versierd, prachtig gewoon, dt is geen mode meer, dat is kunst.

Luister naar de radio en hoor de muziek van vandaag.

ik hou niet van Nederpop, een paar liedjes uitgezonderd.

Maak carnaval mee.

Doe ik liever in Rio de Janeiro. (spel je dat wel zo?)

Ga uit in welke stad dan ook. Beleef de festiviteiten die het land te bieden heeft (en dat zijn er nogal wat).

elk land heeft bepaalde festiviteiten, maar een festival hier of daar valt niet meteen onder de nederlandse 'cultuur'.

Bezoek musea.

Musea zijn niet altijd deel van cultuur. een techniek musuem heeft niks met onze cultuur te maken. het afrikamuseum al helemaal niet. en van Van Gogh's schilderijen hou ik echt niet van. allemaal donkere ellendige schiderijen.


Ga eens naar die steden waar je altijd al van hebt gehoord, maar nooit zelf bent geweest. En dan zal je zien wat de nederlandse cultuur eigenlijk inhoudt.
Ja, naar het red-light district in Amsterdam. daar kan ik pas trots op zijn.
Oud 22-08-2001, 13:15
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

Ja, naar het red-light district in Amsterdam. daar kan ik pas trots op zijn.


(beetje oude topic, zal em desondanks openlaten)
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 22-08-2001, 13:26
SOUL of ERIK
SOUL of ERIK is offline
De allochtonen hebben grotendeels meegeholpen aan de verloedering van de Nederlandse cultuur.Ik geef toe NL heeft geen grote cultuur schatten maar wel normen en waarde en dat is voor mij ook cultuur en als de allochtonen zich daar niet aan houden dan flikkeren ze maar op vb zoals in amsterdam zijn er meer alochtonen criminelen dan Nederlandse criminelen gebasseerd op Politie aanhoudingen. Vooral sommige marrokanen zijn erg ze zijn brutaal en dieven hebben geen respect voor anderen en dat soort gasten moeten worden uitgezet. De nieuwe "vluchtelingen" zover je dat nog kan noemen moeten worden teruggestuurd als het over economische zaken gaat. Want denken jullie echt dat als marrokanen de meerderheid worden in Nederland dat ze zich tolerant tegen ons zouden gedragen? dacht het niet!
__________________
BACK $ EVER
Oud 22-08-2001, 13:44
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
De allochtonen hebben grotendeels meegeholpen aan de verloedering van de Nederlandse cultuuur.
Ik geef toe NL heeft geen grote cultuur schatten maar wel normen en waarde

wij staan zo bekend om onze tolerantie, is dat geen cultuur dan?

en dat is voor mij ook cultuur en als de allochtonen zich daar niet aan houden dan flikkeren ze maar op vb zoals in amsterdam zijn er meer alochtonen criminelen dan Nederlandse criminelen gebasseerd op Politie aanhoudingen. Vooral sommige marrokanen zijn erg ze zijn brutaal en dieven hebben geen respect voor anderen en dat soort gasten moeten worden uitgezet. De nieuwe "vluchtelingen" zover je dat nog kan noemen moeten worden teruggestuurd als het over economische zaken gaat.

O, dus als je uit een oorlogsland komt mag je hier wel komen wonen maar als je te weinig geld hebt om eten te betalen niet?
ben je soms bang dat je je nieuwe Pentium IV niet kan gaan betalen vanwege de economische vluchtlingen ofzo?
Oud 22-08-2001, 14:25
SOUL of ERIK
SOUL of ERIK is offline
Jij bent inderdaad dus een linkse (zoals darkside al zei) Nederland is Vol mensen begrijp dat dan en die bloedzuigers komen hier voor het geld maar niet om ervoor te werken maar voor een uitkering en dat kan ik echt niet toestaan!
__________________
BACK $ EVER
Ads door Google
Oud 22-08-2001, 14:30
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
Jij bent inderdaad dus een linkse (zoals darkside al zei)

op mijn mening over abortus na wel ja.

Nederland is Vol mensen begrijp dat dan

ja, dat zeiden ze ook al toen er 10 miljoen NL'ers waren.
NL is niet vol en de wereld ook niet. Het probleem is dat elke westerling op dezelfde hoeveelheid ruimte leeft als 250 arme Afrikanen.

en die bloedzuigers komen hier voor het geld maar niet om ervoor te werken maar voor een uitkering en dat kan ik echt niet toestaan!
als je niet weet waar je over praat zeg dan niks.
Oud 22-08-2001, 14:33
SOUL of ERIK
SOUL of ERIK is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
Jij bent inderdaad dus een linkse (zoals darkside al zei)

op mijn mening over abortus na wel ja.

Nederland is Vol mensen begrijp dat dan

ja, dat zeiden ze ook al toen er 10 miljoen NL'ers waren.
NL is niet vol en de wereld ook niet. Het probleem is dat elke westerling op dezelfde hoeveelheid ruimte leeft als 250 arme Afrikanen.

en die bloedzuigers komen hier voor het geld maar niet om ervoor te werken maar voor een uitkering en dat kan ik echt niet toestaan!
als je niet weet waar je over praat zeg dan niks.
Ik weet beter waar ik over praat dan jij ik kom uit de randstad en zie dit om mij heen gebeuren het kan niet zo langer en als jij zo'n medelijden hebt met die afrikanen ga je daar toch lekker wonen!!!!!!!!!!!!
__________________
BACK $ EVER
Oud 22-08-2001, 15:33
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
Ik weet beter waar ik over praat dan jij ik kom uit de randstad en zie dit om mij heen gebeuren het kan niet zo langer en als jij zo'n medelijden hebt met die afrikanen ga je daar toch lekker wonen!!!!!!!!!!!!
en aangezien jij uit de randstad komt zie jij niet dat er buiten de randstad in NL nog plaats genoeg is!
en het kan zo nog best wel ff door
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 22-08-2001, 15:37
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
Ik weet beter waar ik over praat dan jij ik kom uit de randstad

daarom weet je dus helemaal niet waar je over praat, want de randstad is misschien vol, maar de rest van NL niet. NL is niet alleen maar een hoop gebouwen zoals in A'dam.

en zie dit om mij heen gebeuren het kan niet zo langer

niet heel NL ziet er zo uit als wat jij om je heen ziet, zoals ik al zei.

en als jij zo'n medelijden hebt met die afrikanen ga je daar toch lekker wonen!!!!!!!!!!!!
misschien moet jij daar maar is gaan wonen,
en keihard werken zoals de mensen daar en dan in de avond rijst eten. misschien dat je dan beseft dat die mensen veel en veel harder werken in 1 jaar dan jij in heel je leven en dat ze daarom veel meer recht hebben op jouw salaris of een uitkering-zonder-dat-ze-er-iets-voor-moeten-doen dan jijzelf.


Oud 22-08-2001, 15:44
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Cultuur is dat wat landgenoten met elkaar gemeen hebben. De nederlandse cultuur mag trots zijn op de tolerantie en ruimdenkendheid (enkele rechts-extremisten daargelaten), iets waar wij in het buitenland bekend om staan. Ook staan wij bekend om het feit dat wij vrij veel talen spreken; engels, frans en duits.. Dat wordt altijd heel erg gewaardeerd.

Iets dat samenhangt met de tolerantie: de muli-culturele samenleving. De een pikt iets op van de ander en vice versa. Je kan van mekaar leren.

Nederland is van oudsher een handelsland. De handelsgeest is nog altijd sterk aanwezig.

Ook is nederland vooruitstrevend ingesteld. Moet ik de abortuswet noemen? Of de mogelijkheid voor homosexuelen om hier te trouwen???
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 22-08-2001, 16:48
MaRaNzaNo
MaRaNzaNo is offline
Citaat:
drama schreef:
Aangezien er niet echt gereageerd wordt als ik deze vraag stel in een topic wat te maken heeft met nationalisme, open ik deze aparte topic maar:

Wat is die fucking cultuur van Nederland nou? Wat zorgt ervoor dat wij, "Trotse Nederlanders" trots kunnen zijn op onze cultuur?

Leer jij maar eens wat cultuur in het algemeen betekent mischien dat je dan er nog eens achter komt wat de Nederlandse cultuur betekent en wat die trots betreft dat is ieder voor zich wil je niet trots op iets zijn ach ja dan niet toch!!!

Oud 22-08-2001, 17:06
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
Ik weet beter waar ik over praat dan jij ik kom uit de randstad en zie dit om mij heen gebeuren het kan niet zo langer en als jij zo'n medelijden hebt met die afrikanen ga je daar toch lekker wonen!!!!!!!!!!!!

Wat leuter je nou gvd? Ik kom ook uit de randstad en zie echt genoeg om me heen. en ik heb nergens last van

Dit soort opmerkingen, daar maak ik me boos om.

Komen er meisjes van 18 jaar bij jou over de vloer die niks meer hebben? Mensen waarvoor hun enige wekelijkse uitje een is naar een psychiater omdat ze totaal overhoop liggen? Vast niet, anders zou je niet dit soort onzin uitkramen.


__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 22-08-2001, 17:11
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
MaRaNzaNo schreef:
Leer jij maar eens wat cultuur in het algemeen betekent mischien dat je dan er nog eens achter komt wat de Nederlandse cultuur betekent en wat die trots betreft dat is ieder voor zich wil je niet trots op iets zijn ach ja dan niet toch!!!


Zolang er mensen de dupe worden van tiepes die vinden dat hun cultuur behouden moeten blijven gaat het veel meer mensen aan...niks alleen persoonlijks dus.

En als jij het zo goed weet, leg JIJ het me dan even haarfijn uit
__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 22-08-2001, 17:17
SOUL of ERIK
SOUL of ERIK is offline
Citaat:
drama schreef:

Wat leuter je nou gvd? Ik kom ook uit de randstad en zie echt genoeg om me heen. en ik heb nergens last van

Dit soort opmerkingen, daar maak ik me boos om.

Komen er meisjes van 18 jaar bij jou over de vloer die niks meer hebben? Mensen waarvoor hun enige wekelijkse uitje een is naar een psychiater omdat ze totaal overhoop liggen? Vast niet, anders zou je niet dit soort onzin uitkramen.

Dit zijn nu precies de dingen die ik bedoel met hun uitkeringen!!!
__________________
BACK $ EVER
Oud 22-08-2001, 17:20
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
Dit zijn nu precies de dingen die ik bedoel met hun uitkeringen!!!
En daar gaat het helemaal niet om...

Je denkt alleen maar ana geld geld geld...Zodra het geld kost, is het fout, dus oprotten met die buitenlanders

Sjonge man, denk gewoon even na.

__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 22-08-2001, 17:25
MaRaNzaNo
MaRaNzaNo is offline
Citaat:
drama schreef:

Zolang er mensen de dupe worden van tiepes die vinden dat hun cultuur behouden moeten blijven gaat het veel meer mensen aan...niks alleen persoonlijks dus.

En als jij het zo goed weet, leg JIJ het me dan even haarfijn uit
"A people without the knowledge of their past history,origin and culture is like a tree whithout roots -Marcus Garvey.

Oud 22-08-2001, 19:46
MH
Avatar van MH
MH is offline
Nederlandse cultuur:
-architectuur: we staan bekend om de trapgeveltjes e.d. en de rode daken.
-waterbouw: onze kanalisatie is wereldberoemd, om maar te zwijgen over Neeltje Jans (gem. Veere), waar iedere Japanner geweest wil zijn.
-boeken: dan zijn het vooral de kinderboeken. Vorig jaar zat er naast me in de trein een Japanner die op zoek was naar een Nijntje-museum. Enneh.. wat dacht je van Jip en Janneke?
-sport: schaatsen, kaatsen. Voetbal is weliswaar Engels en Ajax is een Griekse godennaam, maar deze club is, net als PSV, bekend bij vele buitenlanders.
-nuchterheid: een gemiddelde Nederlander is nuchter, althans, zo staan we bekend. Wat kan het ons schelen als homo's willen trouwen?
-dan komen we gelijk op tolerantie: vrouwen, homoseksuelen, buitenlanders; ze hebben, in tegenstelling tot andere landen, evenveel rechten als anderen.
Oud 22-08-2001, 20:13
marjolein_l
marjolein_l is offline
Jongens kom op zeg maak je allemaal niet zo druk!! Wat heeft het voor zin om ruzie te maken over of een cultuur wel of niet de moeite waard is, zorg liever dat je ze zelf allemaal op een rijtje hebt.. dat heeft niet iedereen hier las ik jammergenoeg.
Het is makkelijk om 'buitenlanders' (die zich soms een stuk beter gedragen!) de schuld te geven van problemen in Nederland. Ik zeg zeker niet dat je alles moet accepteren van die mensen, maar heej, Nederlanders zijn ook niet allemaal zo koosjer!! Respecteer elkaar gewoon, met of zonder foutjes, niemand is perfect! Als iedereen gewoon eens even rustig zou nadenken en niet elkaar napraten dan zou het er al een stuk beter uitzien..
Oud 22-08-2001, 20:52
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
MaRaNzaNo schreef:
"A people without the knowledge of their past history,origin and culture is like a tree whithout roots -Marcus Garvey.

ik ken onze geschiedenis, en daar ben ik net zo trots op als elk ander volk aangezien die hetzelfde is.

ik ken onze origine, ik ken onze cultuur niet, aangezien ik denk dat er helemaal geen nederlandse cultuur is.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Wortels van de Islam in de nederlandse cultuur
Verwijderd
1 15-02-2011 06:56
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gemaakte verslag over de multiculturele samenleving
smart_girl
1 21-05-2008 21:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Islam wordt deel Nederlandse cultuur
Clemenzia
454 12-08-2007 00:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Islamitische cultuur gevaarlijk?
jeas
53 18-03-2004 16:19
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen kerstman slecht voor nederlandse cultuur ja/nee
darksander
4 17-03-2004 16:05
Levensbeschouwing & Filosofie Nederlandse cultuur?
WanderingSpirit
41 20-04-2003 16:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.