Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2009, 15:58
Euryalo
Avatar van Euryalo
Euryalo is offline
Ik heb hulp nodig. Een paar jaar geleden ben ik begonnen met tekenen. Ik vind het fijn om te doen. Ik heb toen al wel eens hier om advies gevraagd. en jullie kwamen met goede (misschien wel voor de hand liggende) tips. Een van die tips was: veel oefenen. En dat doe ik. Maar nu heb ik een aantal problemen:

1. ik krijg geen kritiek. Mensen in mijn omgeving zijn positief. Ik denk dat het is omdat ik de laatste jaren beter ben geworden en dat ze dat leuk vinden. Maar het is ook omdat ze aardig willen zijn. Maar kritiek heb ik nodig...Hoe en waar vind ik kritiek. Ik heb in het verleden wel eens gekeken op deviantart, maar dat is niet echt mijn ding. Ik zoek iets overzichtelijk, zoals flickr voor foto's is. Maar dan voor tekeningen en met mensen die goede kritiek leveren.
2. Ik blijf hangen in mijn eigen stijl. Ik heb al tijden lang die poppetjes getekend zoals ik doe, maar ik vernieuw niet. Waar kan ik opdrachten vinden om te leren? hebben jullie tips?

oh..ehm, dan wat van mijn tekeningen.

Alvast bedankt!









__________________
†-"Als ik alleen geloof wat ik begrijp, is mijn geloof net zo groot als mijn hoofd." Godfried Bomans -†
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2009, 16:13
Verwijderd
koop een dummy en ga echte dingen tekenen vanuit waarneming
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 16:42
Verwijderd
Ik zou het denk ik wel leuk vinden als er - ondanks dat het simpele poppetjes moeten zijn - wat meer diepte in kwam, dmv kleuren en zo.. zoals je al bij die sjaal in het eerste plaatje hebt gedaan!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 17:41
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik vind het lastig om goede kritiek te leveren omdat je zo'n eigen stijl hebt dat ik niet weet wat ik ervan kan zeggen waar je waar je wat aan hebt. Maar inderdaad, tekenen vanuit de waarneming is altijd goede oefening.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 17:53
Euryalo
Avatar van Euryalo
Euryalo is offline
ik denk dat fishy wel een punt heeft, dat om met mijn tekeningen beter te worden, ik eerst de basis goed moet leren. Dus echt tekenen, verhoudingen, vormen etc.

En op zich kan ik best objecten gaan tekenen, maar mensen vind ik veel moeilijker. Het is zo demonstratief om ergens met je dummy te gaan zitten schetsen. (oh en trouwens...nog tips over waar goedkoop goede dummy's te krijgen zijn?)

iig bedankt voor de reacties
__________________
†-"Als ik alleen geloof wat ik begrijp, is mijn geloof net zo groot als mijn hoofd." Godfried Bomans -†
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 18:40
Verwijderd
Er is natuurlijk niks met een eigen stijl, en vooral omdat deze stijl gewoon heel herkenbaar en aandoenlijk is, moet je er gewoon tekeningen in blijven maken.
Omdat er (bewust?) geen anatomie en realisme in je stijl is, is er weinig te vinden waar kritiek op te leveren valt. Maar vooruit, flauwe kanttekening: het valt me op dat de mannetjes allemaal een beetje schuin staan? Is dat de bedoeling?

Om een beetje los te weken van je stijl (maar niet helemaal te verliezen!) zou ik gewoon zoals gezegd wat meer uit de echte wereld tekenen. Ga ergens zitten waar mensen zijn en ga die eens natekenen. Probeer eens dieren of andere wezens in dynamische posities op papier te zetten.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 21:46
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Goedkope dummies.. witte boekenwinkel? drie verschillende maten en allemaal onder de tien euro geloof ik. Het lijkt me moeilijk om jouw stijl (wat ik nu zie) aan te passen, toe te passen op meer waarheidsgetrouw werk. Uitdaging dus
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 22:49
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ondanks dat ze wat simpel zijn, staan ze ook vaak in simpele houdingen. Probeer anders, zonder je stijl te verliezen, wat andere situaties te tekenen (bepaalde sporten of gewoon gekke houdingen). Op die manier moet je toch een beetje oefenen met anatomie zonder dat je meteen waarheidsgetrouw hoeft te gaan werken.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2009, 20:06
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
In Utrecht heb je zo'n winkel in een straatje dat parallel loopt aan de oudegracht, geen idee hoe het heet maar die winkel heet Boekenmarkt of zoiets. Daar heb je dummy's voor 4.50.
Maar ik weet niet waar je woont dus misschien is Utrecht wel heeeul ver.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 09:21
Euryalo
Avatar van Euryalo
Euryalo is offline
awh wat tof dat jullie allemaal reageren! bedankt voor de dummytips daar ga ik binnenkort op af.

Ik denk dat ik nu wel overtuigd ben dat ik 'meer uit de echte wereld' moet gaan tekenen. Al zou het alleen maar als oefening zijn om eventueel daarna (of ondertussen) mijn 'eigen stijl' verder uit te werken.
Volgens mij ben ik eigenlijk zo gaan tekenen omdat anatomie en realisme niet mij sterkste kanten waren. Omarm je slechte kanten en dat soort shit. Maar tis natuurlijk veel beter om daar juist mee te gaan oefenen.

Dus bedankt voor de tips
__________________
†-"Als ik alleen geloof wat ik begrijp, is mijn geloof net zo groot als mijn hoofd." Godfried Bomans -†
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 14:24
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
er is natuurlijk ook een verschil tussen tekenen en tekenen. wat je nu maakt is creatief bezig zijn, maar heeft weinig te maken met het echte creatieve proces van tekenen. zie wat je nu maakt dus meer als een trucje wat je onder de knie hebt, en stort je, zoals al is gezegd, op het echte tekenen. zet wat je nu maakt aan de kant, vergeet het, ontdek nieuwe dingen en na een tijdje zul je erachter komen wat je uiteindelijk nu aan deze afbeeldingen hebt gehad mbt je persoonlijke/creatieve ontwikkeling. Als ik heel eerlijk mijn mening geef, vind ik dat dit wat je nu maakt, eigelijk na 1 poppetje niet meer werkt en je jezelf tekort doet om hier aan te blijven plakken. Dus ik zou zeggen, pak een potlood, teken alles wat je ziet, maak hier na een tijdje variaties op ( niet alles hoeft te bestaan om leuk en mooi te zijn om te tekenen!) en kom erachter dat moeilijke dingen soms veel leuker zijn.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 16:09
Verwijderd
Offtopic: deze stijl leent zich trouwens uitstekend voor verjaardagskaarten of wenskaarten
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 20:10
Verwijderd
Hmmm je kan wel van die goedkope dummy's kopen in die prutsboekenwinkeltjes, maar de kwaliteit van dat papier is echt slecht. Ik zou eerder gewoon iets meer geld uitgeven bij de kunsthandel, zodat je tenminste op mooi papier tekent en het daarna ook goed kunt bewerken op de computer (als je dat wil dan).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.