Oud 27-02-2013, 21:16
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
^ heb je überhaupt wel gezocht? http://www.halt.nl/index.cfm/site/Ha...D257/index.cfm
Advertentie
Oud 12-03-2013, 08:20
SnoeperTrooper
SnoeperTrooper is offline
Hallo, mijn naam is Daan.
Mijn moeder is overleden toen ik 8 was (ik ben inmiddels 20).
Ze heeft mij een erfenis nagelaten, die kwam vrij toen ik 18 werd. Ik heb toen met mijn vader afgesproken dat hij het weg zou zetten tot ik het nodig had. Door veel gezeur met hem en zijn nieuwe vrouw ben ik zomer 2012 uit huis getrapt. Ik heb toen 3 maanden mijn auto moeten wonen want ik kon nergens heen. Inmiddels woon ik bij mijn oma, die mij gelukkig in huis genomen heeft. Nu wil ik via LIO een opleiding gaan doen maar daar is natuurlijk geld voor nodig. Het contact tussen mij en mijn vader is bijna 0. Ik stuurde hem gister in een lang bericht met tekst en uitleg dat ik dat geld wilde hebben voor een nieuwe opleiding, een investering in mijn toekomst. Nu zit ik met het probleem dat hij dat geld niet aan mij wil geven tenzij ik hem allerlei informatie geef over van alles en nog wat.... Opleiding die ik wil gaan doen en nog meer zaken die er nu even niet toe doen. Maar dat geld is van mij en ik eis het dan ook terug dus mijn vraag was: Is hij wettelijk gezien gerechtigd om dit geld achter te houden? Zo niet, welke stappen kan ik ondernemen om dat geld terug te krijgen?

Groetjes Daan
Oud 12-03-2013, 09:53
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
^ Het is jou geld, eventueel per recht afdwingbaar. Kunnen wel veel haken en ogen aan zitten; maar als het goed is staat ergens op papier dat het aan jou is nagelaten, en dat hij het beheerd tot jou achttiende levensjaar. Dit is echter meer juridisch denk ik. Loop anders even binnen bij het Juridisch Loket, deze geven gratis advies (ook zonder afspraak). Ze zitten vaak in de buurt van de grotere stations.
Oud 12-03-2013, 18:20
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Je hebt volgens mij recht op dat geld vanaf je 18e verjaardag. En met wat je er mee doet heeft je vader geen zak te maken. Ik hoop voor je dat hij het niet zelf heeft opgemaakt. Mss. kun je eens contact opnemen met de notaris die toen de erfenis heeft geregeld?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis

Laatst gewijzigd op 12-03-2013 om 18:27.
Oud 26-03-2013, 14:05
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Hallo, mijn naam is Daan.
Mijn moeder is overleden toen ik 8 was (ik ben inmiddels 20).
Ze heeft mij een erfenis nagelaten, die kwam vrij toen ik 18 werd. Ik heb toen met mijn vader afgesproken dat hij het weg zou zetten tot ik het nodig had. Door veel gezeur met hem en zijn nieuwe vrouw ben ik zomer 2012 uit huis getrapt. Ik heb toen 3 maanden mijn auto moeten wonen want ik kon nergens heen. Inmiddels woon ik bij mijn oma, die mij gelukkig in huis genomen heeft. Nu wil ik via LIO een opleiding gaan doen maar daar is natuurlijk geld voor nodig. Het contact tussen mij en mijn vader is bijna 0. Ik stuurde hem gister in een lang bericht met tekst en uitleg dat ik dat geld wilde hebben voor een nieuwe opleiding, een investering in mijn toekomst. Nu zit ik met het probleem dat hij dat geld niet aan mij wil geven tenzij ik hem allerlei informatie geef over van alles en nog wat.... Opleiding die ik wil gaan doen en nog meer zaken die er nu even niet toe doen. Maar dat geld is van mij en ik eis het dan ook terug dus mijn vraag was: Is hij wettelijk gezien gerechtigd om dit geld achter te houden? Zo niet, welke stappen kan ik ondernemen om dat geld terug te krijgen?

Groetjes Daan
Daan wat een heftig verhaal!! Ik heb geen goed antwoord op je vraag. Je zou bij het jongeren informatie punt van je gemeente navraag kunnen doen of een rechtswinkel binnen kunnen stappen. Ik denk dat het meer iets is voor een notaris. anders in een ander topic even je vraag stellen.

mvrgr
Don
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 26-03-2013, 14:11
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
hoi allemaal,

ik ben nu bezig met een PO van het vak MA een van de onderwerpen is Bureau- halt
en daarvan moesten we een paar vragen beantwoorden en 10 vragen zelf verzinnen.
en ik kon sommige vragen niet vinden dus ik vroeg of jullie dat we wisten.

1. Op welke manieren worden de ouders van de jongere betrokken?
2. Wat voor soort straffen geeft Bureauhalt? Noem een paar voorbeelden
3. Hoeveel jongeren voeren jaarlijks via Bureauhalt een taakstraf uit?
4. En wat gebeurt er als jongeren de Halt-straf niet goed afronden?
5. Komt er een notitie in het uittreksel justitiële documentaire te staan wanneer je naar halt gaat?

ik hoop dat jullie ze kan beantwoorden alvast bedankt
Check eerst even Halt op twitter en internet.
1.Ouders worden juist bij een halt straf betrokken. Zij moeten met een jongere mee op gesprek komen.
2.taakstraffen, check internet of ga gewoon ff langs bij bureau Halt in je gemeente.
3.zie 2.
4. als de halt straf niet goed word afgerond word het proces-verbaal doorgestuurd naar justitie en word je vervolgd zodat je een strafblad krijgt.
5. ja er komt sepot achter je naam te staan. Dat betekend dat de zaak niet doorgezet is en je dus geen strafblad hebt.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 03-04-2013, 04:32
Verwijderd
Dag,

Dit is misschien een apart of raar iets, maar ik wil het toch even delen. Mede hierdoor heb ik persoonlijk een niet heel hoge dunk van de plaatselijke politie, maar dat neemt niet weg dat ik respect heb voor jullie werk.

Ik kom namelijk hier in Amsterdam wel eens agenten tegen die vrij overtrokken reageren op redelijk normale opmerkingen of vragen. Een voorbeeld is, toen mijn broer tijdens zijn verhuizing een boete had gekregen omdat ie had geparkeerd op een plek waar dat weliswaar niet mocht. Maar het was enkel voor laden en lossen van enkele zware dozen en hij wilde dus bezwaar aantekenen op het bureau, waarna ik meeging. Mijn broer uitte zijn onvrede over de situatie, ook nog omdat het buiten winters weer was en hij moeilijk zware dozen over glad ijs kon tillen, maar bleef bij dit uiten wel beschaafd - zonder scheldwoorden of iets dergelijks. Echter werd het een beetje een discussie over het nut van de boete, en toen over het nut van de politie, waarna de agente achter de balie zei: "En wat als uw moeder op sterven ligt dan? Dan bel je toch ook de politie!" Dit vonden wij een vrij brutale opmerking, los van het feit dat wij dachten dat men dan eerder de ambulance zou bellen.

Ook was ik een keer op de Dam met vrienden, en daar was vrij veel politie aanwezig. Ik zei dus tegen een vriendin die naast me liep "kijk, popo!" (straattaal voor "politie", verder geen negatieve lading of toon). Meteen komen er 2 á 3 agenten op mij af, vroegen waarom ik het zei en of ik een beetje op mijn taal wil letten. Niet dat ik ze uitschold ofzo, maar ik vond dit ook een vrij overtrokken reactie. Nu is mijn vraag: is het zo dat de politie vaak overtrokken reageert ter preventie van escalatie (wat volgensmij juist averechts zou werken), of zijn dit gewoon twee uitzonderlijke ervaringen?

En daarbij wil ik ook nog vragen of jullie, als politie, een scheiding maken in aanpak van een allochtone Nederlander ipv een autochtone Nederlander die dan een dergelijke opmerking maakt? Niet dat ik dat verwacht, maar just askin'.
Alvast bedankt.
Oud 03-04-2013, 11:02
Verwijderd
Ik ben geen politieagent maar wil toch graag reageren.
Citaat:
Ik kom namelijk hier in Amsterdam wel eens agenten tegen die vrij overtrokken reageren op redelijk normale opmerkingen of vragen. Een voorbeeld is, toen mijn broer tijdens zijn verhuizing een boete had gekregen omdat ie had geparkeerd op een plek waar dat weliswaar niet mocht. Maar het was enkel voor laden en lossen van enkele zware dozen en hij wilde dus bezwaar aantekenen op het bureau, waarna ik meeging. Mijn broer uitte zijn onvrede over de situatie, ook nog omdat het buiten winters weer was en hij moeilijk zware dozen over glad ijs kon tillen, maar bleef bij dit uiten wel beschaafd - zonder scheldwoorden of iets dergelijks. Echter werd het een beetje een discussie over het nut van de boete, en toen over het nut van de politie, waarna de agente achter de balie zei: "En wat als uw moeder op sterven ligt dan? Dan bel je toch ook de politie!" Dit vonden wij een vrij brutale opmerking, los van het feit dat wij dachten dat men dan eerder de ambulance zou bellen.
Als ik bezwaar wil aantekenen tegen een verkeersboete, doe ik dat via de weg die duidelijk op de beschikking vermeld staat, doorgaans is dat bij het Openbaar Ministerie. Wat verwachten jullie te bereiken bij de politie? Die kunnen helemaal geen boetes intrekken voor zover ik weet.

Daarnaast, als je bij een instantie/bedrijf/beroepsgroep gaat zeiken over het nut van hen, kan ik me goed voorstellen dat men dat niet zo leuk vindt.

Ten slotte vind ik de genoemde opmerking helemaal niet zo brutaal, zeker niet als die gemaakt wordt tegen een stelletje lamballen die komen zeuren over een terechte boete en daarna over het nut van de politie gaan lopen zeiken.


Citaat:
Ook was ik een keer op de Dam met vrienden, en daar was vrij veel politie aanwezig. Ik zei dus tegen een vriendin die naast me liep "kijk, popo!" (straattaal voor "politie", verder geen negatieve lading of toon). Meteen komen er 2 á 3 agenten op mij af, vroegen waarom ik het zei en of ik een beetje op mijn taal wil letten. Niet dat ik ze uitschold ofzo, maar ik vond dit ook een vrij overtrokken reactie. Nu is mijn vraag: is het zo dat de politie vaak overtrokken reageert ter preventie van escalatie (wat volgensmij juist averechts zou werken), of zijn dit gewoon twee uitzonderlijke ervaringen?
Dus jij mag wel zo hard roepen dat de agenten je duidelijk horen dat je politie ziet, maar zij mogen je vervolgens niet komen vragen waarom je dat zei? Als jij dingen zo hard roept dat andere mensen ze kunnen horen, moet je niet gaan miepen als die anderen daar ook op reageren.

Verplaats je eens in de politie, als iemand roept "hey, politie!", dan KAN dat zijn om te waarschuwen, zodat iemand die niet wil dat de politie hem ziet, snel weg kan komen. Het is niet zo raar dat ze even bij je komen checken wat je aan het doen bent als je zoiets roept.

Citaat:
En daarbij wil ik ook nog vragen of jullie, als politie, een scheiding maken in aanpak van een allochtone Nederlander ipv een autochtone Nederlander die dan een dergelijke opmerking maakt? Niet dat ik dat verwacht, maar just askin'.
Alvast bedankt.
Ik ben zelf allochtoon en heb nog nooit een verschil gemerkt in behandeling richting mij tegenover behandeling richting autochtonen. Het is een nogal typisch iets dat allochtonen die de regels overtreden of op zijn minst gewoon irritant zijn, overlast veroorzaken, brutaal zijn, er standaard van uit gaan dat de aandacht die ze van de politie krijgen enkel en alleen is omdat ze allochtoon zijn.
Oud 03-04-2013, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Ik ben geen politieagent maar wil toch graag reageren. Als ik bezwaar wil aantekenen tegen een verkeersboete, doe ik dat via de weg die duidelijk op de beschikking vermeld staat, doorgaans is dat bij het Openbaar Ministerie. Wat verwachten jullie te bereiken bij de politie? Die kunnen helemaal geen boetes intrekken voor zover ik weet.

Daarnaast, als je bij een instantie/bedrijf/beroepsgroep gaat zeiken over het nut van hen, kan ik me goed voorstellen dat men dat niet zo leuk vindt.

Ten slotte vind ik de genoemde opmerking helemaal niet zo brutaal, zeker niet als die gemaakt wordt tegen een stelletje lamballen die komen zeuren over een terechte boete en daarna over het nut van de politie gaan lopen zeiken.
Wat we verwachtten was om verhaal te halen, wat geloof ik wel gewoon zou moeten kunnen. Maybe beetje verkeerd geformuleerd in m'n eerste post.

Ik snap best dat een bedrijf of instantie het niet prettig vindt om kritiek te krijgen, maar ook daarin moet je professioneel kunnen blijven. Ik persoonlijk vind die opmerking van mevrouw agenst wel op z'n minst apart.

En daarbij: jij trekt nu een aantal in mijn optiek onterechte, nergens-op-slaande conclusies ("een stelletje lamballen die komen zeuren over een terechte boete") waarvan ik het een beetje jammer vind dat je die zo één-twee-drie maar trekt.

Citaat:
Dus jij mag wel zo hard roepen dat de agenten je duidelijk horen dat je politie ziet, maar zij mogen je vervolgens niet komen vragen waarom je dat zei? Als jij dingen zo hard roept dat andere mensen ze kunnen horen, moet je niet gaan miepen als die anderen daar ook op reageren.
Tuurlijk mogen ze me vragen wat ik zei, ik vond het ook niet erg om verantwoording af te leggen. Maar ik vond het wel vrij apart dat er meteen twee a drie agenten op mij afkwamen en ook mijn taal afkeurden terwijl het woord verder geen negatieve lading heeft en ik niet met scheldwoorden schold. Dat vind ik dan vrij overtrokken.

Citaat:
Ik ben zelf allochtoon en heb nog nooit een verschil gemerkt in behandeling richting mij tegenover behandeling richting autochtonen. Het is een nogal typisch iets dat allochtonen die de regels overtreden of op zijn minst gewoon irritant zijn, overlast veroorzaken, brutaal zijn, er standaard van uit gaan dat de aandacht die ze van de politie krijgen enkel en alleen is omdat ze allochtoon zijn.
Betreffende het laatste deel van je post ben ik het niet met je eens. Ik ben ook zelf allochtoon, kleurling, en ik denk heus niet dat elke beweging van de politie jegens mij of familie getuigt van racisme - begrijp me niet verkeerd, ook in bovenstaande gevallen wil ik me niet daarop beroepen; maar ik vroeg me wel af of men daadwerkelijk een andere aanpak gebruikt of zo tegen allochtonen, want dat zou eventueel best kunnen en ik zou het ook best begrijpen. En dan bedoel ik bijvoorbeeld, en nu richt ik mijn vraag weer tot de agent:

Stel dat er een opstootje is en jullie krijgen er een melding van. Zouden jullie een andere aanpak hebben als jullie hoorden dat er veel allochtonen bij betrokken zijn, dan wanneer er meer autochtonen bij betrokken zijn?

Oh, en nog post scriptum vind ik de toon van je bericht een beetje jammer, alsof je dit niet serieus neemt en af doet als een verzameling gezeik. Maar ik ga je ofcourse niet de les lezen over hoe jij je berichten moet schrijven want dat moet je zelf weten.
Oud 03-04-2013, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Ik snap best dat een bedrijf of instantie het niet prettig vindt om kritiek te krijgen, maar ook daarin moet je professioneel kunnen blijven. Ik persoonlijk vind die opmerking van mevrouw agenst wel op z'n minst apart.
Kritiek geven is wat anders dan zeggen dat de politie geen nut heeft. Waarom mogen jullie zeggen dat de politie nutteloos is, en mag mevrouw agent niet als tegenwoord zeggen dat jullie maar wat blij zijn met de politie als je moeder op sterven ligt? Wat is het verschil daartussen, wat is daar niet professioneel aan? Hoe had ze wel moeten reageren?


Citaat:
En daarbij: jij trekt nu een aantal in mijn optiek onterechte, nergens-op-slaande conclusies ("een stelletje lamballen die komen zeuren over een terechte boete") waarvan ik het een beetje jammer vind dat je die zo één-twee-drie maar trekt.
Je zei zelf:

Citaat:
Een voorbeeld is, toen mijn broer tijdens zijn verhuizing een boete had gekregen omdat ie had geparkeerd op een plek waar dat weliswaar niet mocht
dus de boete is terecht. Als de boete terecht is, maar je gaat toch naar een politiebureau om er over te discussieren en gaat daarna roepen dat de politie nutteloos is, ja, dan is de conclusie dat jullie lamballen zijn die zeuren, niet echt vreemd maar geheel logisch.




Citaat:
Tuurlijk mogen ze me vragen wat ik zei, ik vond het ook niet erg om verantwoording af te leggen. Maar ik vond het wel vrij apart dat er meteen twee a drie agenten op mij afkwamen en ook mijn taal afkeurden terwijl het woord verder geen negatieve lading heeft en ik niet met scheldwoorden schold. Dat vind ik dan vrij overtrokken.
Jij bepaalt niet of een woord negatieve lading heeft. Ik heb popo eigenlijk nog nooit in positieve zin gehoord, het is meestal toch impliciet erg negatief.

Daarnaast: je zegt steeds "twee a drie agenten". Ik vind het heel vreemd dat je niet goed hebt kunnen tellen of het er nu twee of drie waren. Make up your mind! Agenten zijn duidelijk afzonderlijke eenheden, het is bizar dat je nog in verwarring bent of het er nu twee of dri waren. Ook vind ik het geen schokkend aantal, waarom zou het maar een agent mogen zijn? Ze draaien meestal diensten met twee of drie man, logisch dat het hele groepje even meeloopt.



Citaat:
Betreffende het laatste deel van je post ben ik het niet met je eens. Ik ben ook zelf allochtoon, kleurling, en ik denk heus niet dat elke beweging van de politie jegens mij of familie getuigt van racisme - begrijp me niet verkeerd, ook in bovenstaande gevallen wil ik me niet daarop beroepen; maar ik vroeg me wel af of men daadwerkelijk een andere aanpak gebruikt of zo tegen allochtonen, want dat zou eventueel best kunnen en ik zou het ook best begrijpen.
Ik zeg ook niet dat jij zo iemand bent die zo denkt, ik beschrijf alleen dat er een grote groep allochtonen is die wel zo denkt. Vaak genoeg meegemaakt.


Citaat:
Oh, en nog post scriptum vind ik de toon van je bericht een beetje jammer, alsof je dit niet serieus neemt en af doet als een verzameling gezeik. Maar ik ga je ofcourse niet de les lezen over hoe jij je berichten moet schrijven want dat moet je zelf weten.
Ik neem je ook niet serieus en vind dit inderdaad een verzameling gezeik. Je hebt de toon dus goed begrepen.
Oud 03-04-2013, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Kritiek geven is wat anders dan zeggen dat de politie geen nut heeft. Waarom mogen jullie zeggen dat de politie nutteloos is, en mag mevrouw agent niet als tegenwoord zeggen dat jullie maar wat blij zijn met de politie als je moeder op sterven ligt? Wat is het verschil daartussen, wat is daar niet professioneel aan? Hoe had ze wel moeten reageren?

Je zei zelf:


dus de boete is terecht. Als de boete terecht is, maar je gaat toch naar een politiebureau om er over te discussieren en gaat daarna roepen dat de politie nutteloos is, ja, dan is de conclusie dat jullie lamballen zijn die zeuren, niet echt vreemd maar geheel logisch.
Ik heb ook de omstandigheden waarin de boete werd gegeven medegedeeld. Volgens mij kan op grond daarvan best de boete afgezwakt of kwijtgescholden worden. Echter, de uitkomst van het daadwerkelijke bezwaarschrift weet ik niet meer, dit alles is nogal een tijd geleden.

Mis ik nu iets? Zeggen dat de politie geen nut heeft, of iets in die richting, is gewoon kritiek in mijn optiek. Weet niet wat voor definitie jij van t woord hebt dan.

Citaat:
Jij bepaalt niet of een woord negatieve lading heeft. Ik heb popo eigenlijk nog nooit in positieve zin gehoord, het is meestal toch impliciet erg negatief.

Daarnaast: je zegt steeds "twee a drie agenten". Ik vind het heel vreemd dat je niet goed hebt kunnen tellen of het er nu twee of drie waren. Make up your mind! Agenten zijn duidelijk afzonderlijke eenheden, het is bizar dat je nog in verwarring bent of het er nu twee of dri waren. Ook vind ik het geen schokkend aantal, waarom zou het maar een agent mogen zijn? Ze draaien meestal diensten met twee of drie man, logisch dat het hele groepje even meeloopt.
Ik bepaal wel de lading waarmee ik het zeg. Dat kan je meestal ook wel horen aan de toon waarop iemand het zegt, of het gezicht dat iemand trekt.

Het is een tijd geleden en ik kan me niet voor de geest halen of het er twee of drie was. (Ik begin me trouwens af te vragen waarom je van deze kleine details big issues maakt.. Maar dat terzijde :')) Het waren er iig wel meerdere, en dat vind ik vrij overtrokken, ook als je een dienst draait met meerdere mensen, en vooral op een groot plein waar je zou denken dat de andere agent even de wacht gaat houden ofzo.

Citaat:
Ik zeg ook niet dat jij zo iemand bent die zo denkt, ik beschrijf alleen dat er een grote groep allochtonen is die wel zo denkt. Vaak genoeg meegemaakt.
Dat ontken ik niet, maar dan snap ik niet wat je punt met mijn vraag heeft te maken, want het gaat om de aanpak vanuit de politie jegens allochtonen, niet andersom.

Citaat:
Ik neem je ook niet serieus en vind dit inderdaad een verzameling gezeik. Je hebt de toon dus goed begrepen.
Dan vraag ik me af wat je hier precies doet, als je alleen maar op cynische wijze mijn bericht onderuit probeert te halen. Niet dat ik dat verbied - integendeel, het staat je vrij op een forum - maar ik heb gewoon een paar vragen richting de politie gebaseerd op wat gebeurtenissen en hoe ik ze ervaren heb, en ik snap niet wat jij hieraan wilt toevoegen.
Oud 03-04-2013, 11:43
Verwijderd
Oh, dus jij plaatst berichten op een openbaar forum en staat er van te kijken dat mensen daarop reageren?
Oud 03-04-2013, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Oh, dus jij plaatst berichten op een openbaar forum en staat er van te kijken dat mensen daarop reageren?
Dat zeg ik niet. Leg me geen woorden in mijn mond svp. Ik vraag me af wat nou jouw punt is dat je hier, al dan niet op cynische wijze, probeert duidelijk te maken.
Oud 03-04-2013, 11:47
Verwijderd
Hoe zijn dit nou vragen aan de politie de reactie van de politie wordt: oh wat naar voor je, wij handhaven slechts de wet en behandelen iedereen gelijk.
Oud 03-04-2013, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Dat zeg ik niet. Leg me geen woorden in mijn mond svp. Ik vraag me af wat nou jouw punt is dat je hier, al dan niet op cynische wijze, probeert duidelijk te maken.
Ik probeer duidelijk te maken dat je nogal aan het zeuren bent en dat ik je niet serieus neem.
Oud 03-04-2013, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Ik probeer duidelijk te maken dat je nogal aan het zeuren bent en dat ik je niet serieus neem.
Ik geloof dat jij hier een big issue maakt van bijna elk detail uit m'n vraag, niet ik hoor.
Oud 03-04-2013, 12:14
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Tja, als er zo ook wordt gekakeld in het politiebureau kan ik me voorstellen dat de politie er klaar mee is aan de balie.

Anyway, laten we niet gaan verzanden in details over hoe zaken geïnterpreteerd moeten worden want het wordt nu al een onzinnige discussie.
Oud 05-04-2013, 16:30
Kristian
Avatar van Kristian
Kristian is offline
Citaat:
Tja, als er zo ook wordt gekakeld in het politiebureau kan ik me voorstellen dat de politie er klaar mee is aan de balie.

Anyway, laten we niet gaan verzanden in details over hoe zaken geïnterpreteerd moeten worden want het wordt nu al een onzinnige discussie.
Het zijn in ieder geval geen vragen aan ons. Verder lijkt het me inderdaad handig de discussie te stoppen alhoewel ik moet bekennen dat, puur op persoonlijke titel, ik het erg interessant vond om de discussie te lezen. Het leert je altijd weer goed dat je van meerdere verschillende standpunten een zelfde casus kan beleven.

Overigens, on topic... bij ons in Den Haag schrijven wij, de politie, nagenoeg geen bonnen voor foutparkeren. Daar is een afdeling parkeerbeheer van de gemeente voor in het leven geroepen. Zou dat in Amsterdam ook niet zo zijn?

Ik wens jullie een goed weekend!

Vrgr, Kristian
__________________
www.vraaghetdepolitie.nl
www.facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
Oud 05-04-2013, 17:17
Verwijderd
Ja, lekker BOA's LAFjes laten uitschrijven. Terecht dat je dat zelf niet wilt doen
Oud 09-04-2013, 22:53
Mappel
Mappel is offline
Hoi,

Iemand die ik ken via het internet heeft vandaag voor eigenlijk geen reden mijn internet door mijn IP via Skype te gebruiken platgelegd. Nu vraag ik me af of ik dit

1. Strafbaar is
2. Zo ja, wat kan ik hier tegen doen


Alvast bedankt
Oud 09-04-2013, 23:11
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
1. waarschijnlijk niet, je hebt waarschijnlijk geen bewijs
2. Niks, je kan tegen 'cybercrime' niks doen

-Have you tried putting it off and on again?
__________________
Always be berating and belittling
Oud 10-04-2013, 01:39
Verwijderd
Geen random mensen via het internet leren 'kennen' misschien? Gevalletje had je kunnen verwachten.
Oud 11-04-2013, 23:53
Panterstring
Avatar van Panterstring
Panterstring is offline
Hoe zit het eigenlijk met blowen in combinatie met autorijden? Zowel tijdens als ervoor.

-Wat zijn hier de straffen voor?
-Hoe kunnen ze dit bewijzen, is geur ofzo al genoeg?

Heb nooit iemand gehoord die me hier met zekerheid een antwoord op kon geven.
Oud 11-04-2013, 23:56
Verwijderd
'Onder invloed', slaat niet alleen op alcohol. Als ze aanleiding hebben je ervan te verdenken komt er een bloedtest met de meestgebruikte substanties.
Oud 12-04-2013, 00:33
Panterstring
Avatar van Panterstring
Panterstring is offline
Citaat:
'Onder invloed', slaat niet alleen op alcohol. Als ze aanleiding hebben je ervan te verdenken komt er een bloedtest met de meestgebruikte substanties.
Je kunt mensen geen bloedtest opleggen toch?
Oud 12-04-2013, 14:08
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Je kunt mensen geen bloedtest opleggen toch?
Je bent idd niet verplicht om mee te werken aan je eigen veroordeling en dus kan je een bloed of ademanalyse weigeren. Dat wil echter niet zeggen dat dat in je voordeel werkt(ze kunnen niks bewijzen dus mij niks maken). Stel je het volgende voor:
Je rijdt naar huis na een feestje waar je zelf 1 biertje hebt gedronken. Er zitten 3 vrienden van je in de auto die al aardig zat zijn en ook een paar sixpacks voor onderweg hebben meegenomen waardoor er een flinke bierlucht in de auto hangt. Eentje vindt het wel lollig om op de snelweg een ruk aan je stuur te geven waardoor je bijna de vangrail in gaat. Een politieauto die dit ziet laat je stoppen op de vluchtstrook. De agent ruikt de bierlucht in de auto en van jou en wil je laten blazen. Dit weiger je en je wordt meegenomen naar het bureau waar je weer een ademanalyse en bloedproef weigert. Je wordt uiteindelijk naar huis gestuurd met een rijverbod van 8 uur en een bekeuring voor rijden onder invloed. Je moet dus een taxi naar huis nemen en je krijgt een rekening van Eu 200 voor het afslepen van je auto. Je besluit om de bon niet te betalen en het tot een rechtszaak te laten komen waar je bekeuring niet wilt betalen en de sleep- en taxikosten terug wil krijgen. Omdat je adem- en bloedanalyse hebt geweigerd is niet meer aan te tonen dat je niet onder invloed was. De rechter moet dus nu beslissen tussen jouw verhaal en dat van de agent die je heeft aangehouden. Wie denk je dat hij zal geloven?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 12-04-2013, 18:57
Panterstring
Avatar van Panterstring
Panterstring is offline
Citaat:
Je bent idd niet verplicht om mee te werken aan je eigen veroordeling en dus kan je een bloed of ademanalyse weigeren. Dat wil echter niet zeggen dat dat in je voordeel werkt(ze kunnen niks bewijzen dus mij niks maken). Stel je het volgende voor:
Je rijdt naar huis na een feestje waar je zelf 1 biertje hebt gedronken. Er zitten 3 vrienden van je in de auto die al aardig zat zijn en ook een paar sixpacks voor onderweg hebben meegenomen waardoor er een flinke bierlucht in de auto hangt. Eentje vindt het wel lollig om op de snelweg een ruk aan je stuur te geven waardoor je bijna de vangrail in gaat. Een politieauto die dit ziet laat je stoppen op de vluchtstrook. De agent ruikt de bierlucht in de auto en van jou en wil je laten blazen. Dit weiger je en je wordt meegenomen naar het bureau waar je weer een ademanalyse en bloedproef weigert. Je wordt uiteindelijk naar huis gestuurd met een rijverbod van 8 uur en een bekeuring voor rijden onder invloed. Je moet dus een taxi naar huis nemen en je krijgt een rekening van Eu 200 voor het afslepen van je auto. Je besluit om de bon niet te betalen en het tot een rechtszaak te laten komen waar je bekeuring niet wilt betalen en de sleep- en taxikosten terug wil krijgen. Omdat je adem- en bloedanalyse hebt geweigerd is niet meer aan te tonen dat je niet onder invloed was. De rechter moet dus nu beslissen tussen jouw verhaal en dat van de agent die je heeft aangehouden. Wie denk je dat hij zal geloven?
Dus ik moet mijn onschuld bewijzen in plaats van andersom in dit geval? Sowieso is wiet en alchol een heel ander verhaal, een blaastest mag je volgens mij niet eens weigeren. Bloedonderzoek wel en aangezien thc niet door een blaastest gemeten wordt..
Oud 12-04-2013, 19:49
Verwijderd
Klik op het linkje.
Oud 13-04-2013, 00:21
Mahad
Mahad is offline
Bij het weigeren van een bloedproef c.q. alcoholtest zal de rechter uiteraard onverbiddelijk een zwaardere straf opleggen.
Oud 13-04-2013, 11:42
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Dus ik moet mijn onschuld bewijzen in plaats van andersom in dit geval? Sowieso is wiet en alchol een heel ander verhaal, een blaastest mag je volgens mij niet eens weigeren. Bloedonderzoek wel en aangezien thc niet door een blaastest gemeten wordt..
Inderdaad mag je een blaastest niet weigeren. Het weigeren van de blaastest op straat is een Muldertje, feitcode K155 met een boetebedrag van €220,-. Dat betekent aanhouden en naar bureau voor ademanalyse c.q. bloedproef als je onder invloed bent van verdovende middelen. Daar weigeren ademanalyse is invordering rijbewijs , daar doen ze niet moeilijk over. Maar uiteraard met het verdovende middelen onderzoek zal er zo veel mogelijk aan gedaan worden om erachter te komen wat je in hebt genomen. En als ze echt niks konden doen om jou die bloedproef te laten opleggen , zal de rechter uiteraard de hoogste straf opleggen.
Oud 13-04-2013, 12:24
Mahad
Mahad is offline
Ik heb zelf ook een vraag. Ik heb maandag een afspraak op het bureau , omdat ik aangifte heb gedaan van vernieling van mijn identiteitsbewijs. Een of andere malloot/idioot vond het leuk/grappig om mijn ID te verscheuren en in mijn brievenbus te gooien. Alleen had ik hem wel bij me op diezelfde dag tot ik thuis was en hem niet meer voelde. Waarschijnlijk verloren beneden bij de lifthal of boven bij de etagehal. In ieder geval er zijn camerabeelden beschikbaar , je kan zien wie binnenkomt in de flat en wie waar uit welke etage stapt. Er is een spiegel die dus ook ziet wat de verdachte doet als hij de lift uitloopt. Maar alleen zegt die vrouw bij de balie dat ik maandag moet komen , maar dat de camerabeelden niet bruikbaar zijn. Waar slaat dit nou op ? Hoe bedoel je niet bruikbaar dacht ik. En toen zei ze dat ze dat had doorgekregen van een collega. Dus zal ik nu bij maandag gewoon erbij laten en aangifte voor een nieuwe identiteitsbewijs dat ik kan aangeven dat die vernield is (misdrijf) en niet vermist. Zal ik nu gewoon zelf naar de schoonmaker stappen en vragen om de camerabeelden en zelf actie ondernemen , ik heb uiteraard goed contact met de beheerder en schoonmaker die de beelden beheren dus laten zien is geen probleem.
Oud 13-04-2013, 13:06
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik bedoelde dat je niet kunt worden verplicht om een adem of bloedanalyse te doen.
@Mahad: ik zou iig proberen de camerabeelden te bekijken. Misschien herken je die lolbroek wel.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 13-04-2013, 13:13
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Ik bedoelde dat je niet kunt worden verplicht om een adem of bloedanalyse te doen.
@Mahad: ik zou iig proberen de camerabeelden te bekijken. Misschien herken je die lolbroek wel.
Klopt , niet meewerken levert alleen maar meer problemen.
En inderdaad precies wat ik dacht misschien herken ik die malloot wel , en dan zal ik gelijk zelf actie ondernemen , grappige is dat als de politie zegt dat het niet bruikbaar is , dat ik het wel kan bekijken en als ik erachter kom

Laatst gewijzigd op 13-04-2013 om 14:03.
Oud 13-04-2013, 14:41
Panterstring
Avatar van Panterstring
Panterstring is offline
Toch zou ik graag nog even antwoord van een der agenten krijgen. Ik vind het allemaal zeer onduidelijk.

Met dingen als "je moet gewoon meewerken anders krijg je nog meer problemen" kom je helemaal nergens, er zijn ook genoeg agenten die in sommige situaties niet weten wat ze moeten/mogen dus hier kun je goed op inspelen door het wel te kennen.
Oud 13-04-2013, 15:08
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Toch zou ik graag nog even antwoord van een der agenten krijgen. Ik vind het allemaal zeer onduidelijk.

Met dingen als "je moet gewoon meewerken anders krijg je nog meer problemen" kom je helemaal nergens, er zijn ook genoeg agenten die in sommige situaties niet weten wat ze moeten/mogen dus hier kun je goed op inspelen door het wel te kennen.
Inderdaad niet meewerken levert alleen maar meer problemen op. Je hoort je gewoon te houden aan de verkeersregels dus rijden onder invloed is al een strafbaar feit. En wees dan wel zo netjes om mee te werken , anders krijg je een bekeuring van €220, voor het weigeren van de blaastest op het bureau c.q. op straat en word je een bloedproef aangeboden. Als je die weigert is je rijbewijs ingevorderd , en mag je lopend je weg vervolgen of iemand komt je ophalen , en dat alleen maar omdat je weet dat iets fout gedaan hebt maar je wilt niet meewerken aan een simpele blaastest / bloedproef/urinetest voor verdovende middelen. Verwacht dan wel dat de rechter onverbiddelijk de hoogste straf zal op leggen dus hele hoge boete + langere tijd rijbewijs kwijt. Terwijl je ook gewoon kon meewerken. En ik denk dat de agenten het hiermee wel eens zijn..
Oud 21-04-2013, 10:07
AutistBoy
AutistBoy is offline
Hoi,

Ik zou eigenlijk best wel antwoorden op een paar vragen willen.
1: Zou ik de politie kunnen dwingen om vaker in mijn straat te gaan staan i.v.m. mensen die vermoedelijk boven de 60 km/h rijden terwijl je maar maximaal 30 km/h mag in mijn straat?

2: Waarom zie ik bijna nooit politie rijden in mijn straat?

3: Wat kan ik het beste doen tegen mensen in mijn straat die ieder jaar rond 10-15 november t/m rond 10-15 januari vuurwerk afsteken? Mij lijkt dat dat niet mag, het staat zelfs in de wet. Ik heb er trouwens geen bewijs voor aangezien het altijd alleen maar knalvuurwerk is en ik het dus niet kan filmen.

4: Hoe weet ik of vuurwerk legaal of illegaal is? We hebben volgens mij geen db meters.

Ik hoop echt dat er iemand is die kan antwoorden, eventueel de politie op dit forum.

Doei,
Oud 22-04-2013, 00:03
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Hoi,

Ik zou eigenlijk best wel antwoorden op een paar vragen willen.
1: Zou ik de politie kunnen dwingen om vaker in mijn straat te gaan staan i.v.m. mensen die vermoedelijk boven de 60 km/h rijden terwijl je maar maximaal 30 km/h mag in mijn straat?

2: Waarom zie ik bijna nooit politie rijden in mijn straat?

3: Wat kan ik het beste doen tegen mensen in mijn straat die ieder jaar rond 10-15 november t/m rond 10-15 januari vuurwerk afsteken? Mij lijkt dat dat niet mag, het staat zelfs in de wet. Ik heb er trouwens geen bewijs voor aangezien het altijd alleen maar knalvuurwerk is en ik het dus niet kan filmen.

4: Hoe weet ik of vuurwerk legaal of illegaal is? We hebben volgens mij geen db meters.

Ik hoop echt dat er iemand is die kan antwoorden, eventueel de politie op dit forum.

Doei,
1. Je kan niemand dwingen iets te doen. Je kan de wijkagent erover informeren verder kan je ook via https://www.politie.nl/melden/meldformulier.html dit formulier invullen en zal de politie je waarschijnlijk uitnodigen voor een gesprek.

2. Lijkt me sterk dat er bijna nooit politie door je straat rijd. Maar het zou kunnen dat jij best een rustige straat hebt waar bijna geen politie hoeft te komen. Ligt ook overigens aan de woonplaats waar je woont, het kan zijn dat de politie het te druk heeft met Prio 1 meldingen waar op ze moeten rijden.Maar dit zul je toch echt aan de agenten daar moeten vragen waar jij woont , want ik denk dat de agenten hier op het forum ook niet echt weten waarom. Het zal vast wel een goeie reden hebben.

3. Bel gewoon 0900-8844 en de politie komt een kijkje nemen. Spreek ze erop aan en bespreek het met je wijkagent.

4. Legaal vuurwerk moet veilig zijn voor de consument en daarom ook aan een aantal eisen voldoen.
Deze eisen zijn o.a.
Er moet op de verpakking een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing op staan
De naam van de importeur dient er op vermeld te staan
Ook dient er een artikelnummer op te staan
En er staat op vermeld dat het geschikt is voor particulier gebruik
Met legaal vuurwerk kun je niet een brievenbus opblazen tenzij je het verbouwd, maar dat is verboden en valt daarom ook onder illegaal vuurwerk. Alle gegevens moeten leesbaar zijn in de Nederlandse taal en voor iedereen gemakkelijk te begrijpen. Als dit niet zo is, dan is het vuurwerk verboden om in Nederland te hebben en af te steken.


En even een vraag : Welke woonplaats woon jij zou ik je misschien meer info kunnen geven ?

Laatst gewijzigd op 22-04-2013 om 00:13.
Oud 27-04-2013, 16:26
Mahad
Mahad is offline
Het valt hier een beetje stil in dit topic ?
Oud 29-04-2013, 09:21
Verwijderd
Ja, en dan?
Oud 30-04-2013, 01:30
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Ja, en dan?
Wat ''en dan'' ? Is er wat ?
Oud 30-04-2013, 23:56
Verwijderd
Een digitale "wat kijk je", voor de moderne Marokkaan.
Oud 01-05-2013, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Wat ''en dan'' ? Is er wat ?
Tssssss
Oud 01-05-2013, 17:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Jongens, kom op Dit is een sticky topic voor vragen aan de politie en de ene keer is dat wat drukker dan de andere keer.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-05-2013, 10:33
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik heb gehoord dat er bepaalde regels omtrent vlaggen zijn, dat je niet altijd de nederlandse vlag uit mag hangen. Klopt dit voor particulieren of telt dit alleen voor het Rijk en de gemeentes?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 02-05-2013, 10:41
Verwijderd
Dat klopt, er staat een lange gevangenisstraf op het foutief vlaggen. Jaarlijks gaan meer dan zevenduizend Nederlanders de bak in vanwege het uithangen van de vlag op een verkeerde dag. Mijn beste vriend heeft door zo'n geintje anderhalf jaar vastgezeten. Politieagenten patrouilleren in burger om dit te controleren.
Oud 18-05-2013, 16:15
Verwijderd
Kunnen jullie (politie) mij unbannen op www.friendcodes.nl Ik weet niet waarom ik daar IP ban heb
Oud 22-05-2013, 11:16
Mahad
Mahad is offline
De moderators/beheerders van die site kunnen jou bannen en unbannen. Politie kan daar helaas niks aan doen. Je bent waarschijnlijk niet zomaar gebanned , daar moet uiteraard een reden voor zijn geweest. En anders moet je maar zorgen dat je vanuit een andere plaats contact opneemt via de email of telefonisch.
Oud 23-05-2013, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Kunnen jullie (politie) mij unbannen op www.friendcodes.nl Ik weet niet waarom ik daar IP ban heb
:')
Oud 24-05-2013, 15:03
Joey9
Avatar van Joey9
Joey9 is offline
Ik heb even een vraagje. Wat vinden jullie van die torenhoge boetebedragen?
De burgers vinden die extreem hoog (vooral bij kleine overtredingen van de wet).
__________________
Groeten,
Joey :)
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 01:04
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 13:14
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 22:20
ARTistiek [op verzoek van 2 forummers, nogmaals Mi casa es en fuego
Bor
1 19-08-2002 10:18
Drugs & Alcohol Legalisering Drugs.
Isa
28 31-12-2001 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.