Oud 09-06-2018, 22:47
Jeremy2017
Jeremy2017 is offline
Beste leden,

Ik heb een vriendin die over 21 dagen gaat bevallen ze is 15 en dr ma heeft haar uit huis getrapt dr vriend heeft haar verlaten en ze heeft elke maand maar 10 euro ze woont bijna 2 uur van me vandaan ik kan niks meer doen als wat geld sturen. Nu heeft ze geen onderdak en haar kind is er bijna en als ze bevalt kan ze ook niet bij het ziekenhuis komen. Ik heb het nog tegen niemand verteld maar dit kan niet langer ze komt totaal niet rond en moet dan op straat gaan slapen ofzo. Ik durf het niet tegen mijn ouders te zeggen omdat het meisje me leuk vind en ik dr echt wel wil helpen maar ik kan echt nog geen vader zijn van een ander kind of van mezelf. Ze zit ook nog op school maar als ze dr boeken niet meer kan betalen en niet meer gaat krijgt ze ook nog eens leerplicht op dr nek.

Ik hoop zo snel mogelijk opties tips en advies te krijgen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2018, 23:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat lastig! Misschien kan zij aankloppen bij Jeugdzorg, Maatschappelijk werk (sommige scholen hebben een maatschappelijk werker) of heel simpel bij de huisarts. De huisarts is hopelijk sowieso al op de hoogte van de zwangerschap en kan in dit soort gevallen mensen doorverwijzen naar de juiste instanties en daar soms ook urgentie regelen. Of bij een van de organisaties die hier genoemd worden: https://tienermoeders.nl/informatie/...en-huisvesting

Het is een hele rotte situatie, maar zoals je zelf al zegt, jij kunt niet op jouw leeftijd al zoveel verantwoordelijkheid op je nemen en als vader voor haar kindje zijn. Je kunt haar wel bijstaan gewoon als goede vriend, met adviezen en een luisterend oor.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-06-2018, 11:01
Jeremy2017
Jeremy2017 is offline
Ik ben heel de nacht opgebleven voor opties en heb voor de eerste keer in mijn leven gebid de dag erna de eerste persoon die ik deze situatie uitlegde kon onderdak regelen en ze is 3 min van het ziekenhuis vandaan als ze hieheen komt
Met citaat reageren
Oud 10-06-2018, 11:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ben heel de nacht opgebleven voor opties en heb voor de eerste keer in mijn leven gebid de dag erna de eerste persoon die ik deze situatie uitlegde kon onderdak regelen en ze is 3 min van het ziekenhuis vandaan als ze hieheen komt
Wat super fijn!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-06-2018, 08:59
Jeremy2017
Jeremy2017 is offline
ze heeft me duidelijk laten weten dat ze mij leuk vind en dat ze wil dat ik bij de bevalling ben. Ik vind haar wel leuk zoals zij mij maar ik vind dat hele kind situatie eng ik heb het alleen nog tegen me broer gezegd en hij heef tot nu toe alleen vragen als ik haar nu eerlijk vertel dat ik niet hetzelfde voel voor haar omdat ze met een kind zit komt ze niet meer en blijft ze liever dakloos ik weet hier echt geen raad mee
Met citaat reageren
Oud 11-06-2018, 09:55
Verwijderd
Misschien heel hard; maak van haar probleem niet jouw probleem. Niet eerlijk zijn over jouw gevoelens als zij duidelijk zoekt naar jouw gevoelens, lijkt me niet een goede oplossing. Dat het op jou overkomt dat zij dakloos wordt als jij niet zegt dat je dezelfde gevoelens voor haar hebt en er voor haar kind wil zijn, is echt niet jouw probleem. Als je wilt helpen een oplossing te regelen prima, maar laat je niet manipuleren/in een situatie duwen waar jij niet gelukkig mee bent.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2018, 10:02
Jeremy2017
Jeremy2017 is offline
Ik wil haar wel helpen maar het enige wat voor mij het probleem is dat ik niet weet hoe me familie zal reageren en dat we er straks samen alleen voor staan
Met citaat reageren
Oud 11-06-2018, 11:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Haal dit niet op je hals! "Vader" worden op jouw leeftijd is niet niks, en haar eerste prioriteit zou bij het welzijn van haar kindje, niet bij haar liefdesleven moeten zijn. Als de keuze voor haar tussen "een relatie" en "dakloos zijn" is, dan lijkt ze me sowieso niet zo'n verstandige meid. Je kunt een goede vriend voor haar proberen te zijn, maar je kunt niet je eigen leven en toekomst zomaar voor haar opgeven...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-06-2018, 09:13
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Offtopic:
Citaat:
"Vader" worden op jouw leeftijd
Welke leeftijd? Het staat echt nergens hoe oud hij is.


Afgezien daarvan zouden overal de alarmbellen af moeten gaan in deze situatie. Begin er niet aan. Het enige wat jij nu kan doen is haar de juiste instanties wijzen waar zij hulp kan krijgen.
Zorg eerst maar dat zij in een stabielere omgeving komt en de boel weer wat rustiger is.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2018, 11:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Offtopic: Welke leeftijd? Het staat echt nergens hoe oud hij is.
Nergens?

Citaat:
Hallo iedereen,

Ik heet jeremy en ben op dit forum terecht gekomen omdat ik advies nodig heb van andere scholieren. Ik ben een jongen van 15 jaar en kom uit Nederland. Ik hoop dat het een leuke tijd word hier en dat we elkaar goed kunnen helpen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-06-2018, 03:15
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Klinkt als bullshit.

Heb je haar zwangere buik weleens gezien? Bijv. via videobellen op Snapchat?

Begrijp me niet verkeerd, zwangere dakloze tieners bestaan en het is lief dat je wil helpen. Maar zwangere dakloze tieners zeggen meestal geen 'nee' tegen een veilige slaapplaats. Waar eet ze iedere dag van? Toch niet van die 10,- per maand? Bij het ziekenhuis komen moet trouwens geen probleem zijn; ze kan gewoon 112 of 0900-8844 bellen.

Ik ben benieuwd of ze naar je toe komt. Ik voorspel van niet, en ik verwacht over 21 dagen een zielig verhaal over een dood kind.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2018, 05:12
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Als ik ernaast zit, dan sluit ik me aan bij Elin3 en Jan Marijnissen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2018, 18:44
Jeremy2017
Jeremy2017 is offline
Het is echt ze woont al een tijdje bij mij nu en haar dochter van ongeveer 3 maanden
Met citaat reageren
Oud 29-08-2018, 18:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het is echt ze woont al een tijdje bij mij nu en haar dochter van ongeveer 3 maanden
En hoe gaat het nu?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-08-2018, 01:45
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ze woont nu bij jou in huis? Hoe reageerden jouw ouders daar op?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 02-09-2018, 17:48
Protected22
Protected22 is offline
How is het idd later afgelopen?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2018, 10:41
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ja dan heb je echt een triest leven! Ik heb met name medelijden met die baby. Wat je kan doen is vragen of de baby naar een weeshuis gaat, zodat zij zichzelf op zn minst onderhouden kan. (Die eerste zin klinkt hard, is niet zo bedoeld)
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2018, 23:26
Verwijderd
Wie heeft waarom een triest leven?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-11-2018, 09:32
Verwijderd
Iedereen die een kind heeft. Vooral roodharige vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 19:27
Verwijderd
Ik ga tegen de forumbaas zeggen dat je gemeen tegen me doet Jan
Met citaat reageren
Oud 10-11-2018, 00:38
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Iedereen die een kind heeft. Vooral roodharige vrouwen.
Ja sorry hoor! Maar nu ga je echt te ver! Ten eerste: Dit had niks met het ow te maken. Ten tweede: Er is niks mis met roodharige vrouwen Ten derde: Als een kind betekent dat je een triest leven hebt dan zou niemand meer een kind willen. Vreemd genoeg is dat toch het geval! Dus wat je zegt is gwn pure bullshit

En laten we ons nu weer ff aan het onderwerp houden
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2018, 00:39
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik ga tegen de forumbaas zeggen dat je gemeen tegen me doet Jan
Elin3 is er 1
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2018, 00:54
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Iedereen die een kind heeft. Vooral roodharige vrouwen.
Citaat:
Ik ga tegen de forumbaas zeggen dat je gemeen tegen me doet Jan
Citaat:
Ja sorry hoor! Maar nu ga je echt te ver! Ten eerste: Dit had niks met het ow te maken. Ten tweede: Er is niks mis met roodharige vrouwen Ten derde: Als een kind betekent dat je een triest leven hebt dan zou niemand meer een kind willen. Vreemd genoeg is dat toch het geval! Dus wat je zegt is gwn pure bullshit

En laten we ons nu weer ff aan het onderwerp houden
@puddingpower: dit is een inside joke tussen Jan en elinorac/oudere forummers.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2018, 00:55
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Overigens is dit niet het subforum onzin, dus graag ontopic blijven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Dringend advies nodig!!!
LonesomWanderer
2 19-03-2009 03:19
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Dringende vertaling nodig Nederlans-Duits
buydensfrank
3 01-11-2008 14:06
Verhalen & Gedichten [Verhaal]
KIET
0 11-03-2004 00:02
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 11:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Volkert van der G.
TAFKAB
233 13-08-2002 15:38
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 22:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.