Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2002, 12:08
pepe
pepe is offline
Me ex en ik gaan nog gewoon als vrienden met elkaar om nadat het uit is. Nou vertelde ze me dat ze nog wel van me houdt en zo en me altijd mist. Alleen ze heeft dat gevoel niet meer? Nou vraag ik me af waarom houden van niet genoeg is. Is het zo dat bij iedereen met een hele lange relatie dat gevoel er ook altijd is. Dus iemand die 20 jaar getrouwd is heeft dat gevoel ook nog steeds? Dat is natuurlijk wel iets anders want wij nog jong. Maar als je van iemand houdt en je mist diegene vaak, waarom ben je dan niet meer bij elkaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2002, 13:00
Verwijderd
Sja, dat moet je denk ik aan haar vragen..

Maar idd, verliefdheid gaat over, en dan ga je houden van.. Maar voor sommige mensen is dit te vroeg als ze zo jong zijn.. dan willen ze nog die verliefdheid enzo..

Het is idd wat je zegt, jullie zijn nog jong..

Maar ik denk dat je met dit soort vragen naar haar moet gaan, want alleen zij kan dat je natuurlijk echt uitleggen
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 13:06
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
ik kan er niet zo heel veel over zeggen. Maar ik denk in ieder geval erg rationeel en wil mijn emoties niet al te veel macht geven. Maar omdat 'verliefdheid' leuk is en ik daar rationeel ook naar streef laat wil ik het toelaten zolang het verliefdheid is.
Ik wil geen 'houden van' relatie omdat dat 'gewoontjes' is. Dan is het normaal dat de ander om je heen is, zijn aanwezigheid, en als die er niet is dan mis je hem. Samengevat dus:

relatie uit verliefdheid: bij elkaar zijn is leuk
relatie door 'houden van': niet bij elkaar zijn is vervelend terwijl bij elkaar zijn niet leuk, gewoontjes, is


Maar ik zeg er wel ff eerlijk bij dat ik nog nooit succes heb gehad maar 'houden van' is niet alleen aanwezig bij liefdesrelaties. - ik heb uit deze motieven al mijn 'houden van'-klasse relaties (voornamelijk familie) door emotie onderdrukking en erg veel hulp van hen kant (ze doen vervelend) beëindigd.

Zij zou er zo wellicht ook over kunnen denken.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 17:51
pepe
pepe is offline
Niemand nog meer over te zeggen? We bellen ook vrij vaak. Nou ja vrij vaak? elke dag zo'n beetje. Misschien dat dit het moeilijker voor mij maakt. Maar misschien geeft dit ook wel aan dat zij nog niet helemaal weet wat ze wil.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 18:03
youriw
Avatar van youriw
youriw is offline
ik denk dat zij nog gek op je is, zoals ik dit nu leest, je geeft zelf al een beetje aan dat ze meer dan een gewone vriendin is

als ik jou was ... hoor mij ... zou ik duidelijk het contact wat terugschroeven, want het lijkt mij dat jullie, ook al noemen jullie het niet zo, nog steeds een realtie hebben
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 19:52
Hellup
Hellup is offline
tja, ik herken dit wel een beetje maarrre tippie: zorg dat je haar een beetje "afkapt" Het is voor haar heel handig om jou "erbij" te hebben en als je dat niet meer toestaat, heb je twee mogelijkheden: ze rent terug of ze rent niet terug
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 00:59
Chameleon
Chameleon is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Maar idd, verliefdheid gaat over, en dan ga je houden van.. Maar voor sommige mensen is dit te vroeg als ze zo jong zijn.. dan willen ze nog die verliefdheid enzo..
waarom kan het niet samen gaan? ik ben nog hartstikke verliefd op m'n vriendin (elke keer dat ik haar zie is een feestje en als ik in haar ogen kijk verdrink ik nog steeds, om maar ns een vreselijk cliché uit de kast te toveren but it gets the point across)...

daarnaast ben ik ook bereid om dingen voor haar te doen, op te
geven en haar te helpen waar ik kan wat in mijn ogen 'houden van' inhoudt (zoals ik ook van echte goede vrienden houd) ...
__________________
** Dat je een minderwaardigheidscomplex hebt wil nog niet zeggen dat je niet dom en lelijk bent **
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 13:09
Dagusti
Avatar van Dagusti
Dagusti is offline
Mijn beeld van een 'houden van'-relatie is denk ik een duidelijke mengeling van de voorgenoemde beelden 'verliefd zijn' en 'houden van'. Ik mijn ogen ben je eerst verliefd, dat zakt na een bepaalde periode een beetje weg. Je merkt nog wel dat je gek van elkaar bent omdat je elkaar heel erg mist als je elkaar niet ziet. Je merkt het aan heel dagelijkse dingen. Maar elk moment dat je elkaar ziet of leuke dingen met elkaar gaat doen wordt je ineens weer verliefd. Dan krijg je meteen dat gevoel weer. Ik merk het bij mezelf en ook bij andere en ook mijn mijn ouders. Die zijn soms nog steeds extreem verliefd op elkaar en dat is ook nodig want anders wordt een relatie heel erg 'zwaar'.
__________________
Stalin vertegenwoordige het onmensenlijke van het rationalisme
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 13:26
miro
Avatar van miro
miro is offline
Als jullie nog elke dag bellen dan zal het idd nog zijn dat zij nog twijfelt, lijkt mij dan. Ze maakt t zo alleen maar moeilijker van jou.

Maar er zijn verschillen in houden van. Ik hou ook nog van mijn ex vriend maar ik zou absoluut niet meer bij hem willen zijn. Ik denk dat het gevoel van houden van ook nooit meer helemaal weg gaat.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 13:34
Hippielove
Hippielove is offline
Ik denk dat het toch niet zomaar voor de lol uitgegaan zal zijn. Het is heel moeilijk om als ex-en een normale vriendschap op te kunnen bouwen, vooral in het begin. Dat heb ik ook gehad met mijn ex-vriendin. Eerst had ik nergens moeite mee en had zij het heel moeilijk. Later heb ik weer een keer met haar gezoend. Eigenlijk heb ik haar gevoelens gewoon misbruikt, want ik had gewoon zin om met iemand te zoenen en ik wist dat ik haar wel zou kunnen krijgen. Het was voor haar daardoor echter afgesloten, terwijl het voor mij een boel gevoelens los maakte die ik eerst niet had. Nu is het meer dan 2 maanden uit en hebben zij en ik het eindelijk beiden los weten te laten en is er sprake van een normale vriendschap
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 20:16
girl18
Avatar van girl18
girl18 is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Sja, dat moet je denk ik aan haar vragen..

Maar idd, verliefdheid gaat over, en dan ga je houden van.. Maar voor sommige mensen is dit te vroeg als ze zo jong zijn.. dan willen ze nog die verliefdheid enzo..

Het is idd wat je zegt, jullie zijn nog jong..

Maar ik denk dat je met dit soort vragen naar haar moet gaan, want alleen zij kan dat je natuurlijk echt uitleggen
onzin heeft niks met jong zijn te maken ook mensen die ouder zijn hebben dat.. dat ze het uitmaken omdat ze niet meer verliefd zijn.. dat zijn de mensen die totaal niet weten wat houden van is..
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 20:29
girl18
Avatar van girl18
girl18 is offline
er zijn verschillende 'houden van' s

de mensen die uit elkaar gaan kunnen ook nog van elkaar houden maar zijn niet bij elkaar niks mis mee dat is een van de 'houden van' wat vaak voorkomt

hebt natuurlijk ook 'houden van' bij je ouders en vrienden en de andere familie leden

je hebt deze 'houden van' waar kennelijk jullie twee last van hebben jullie nou ja een van jullie twee weet niet wat ze met 'houden van' aan moet.. dat het niet van jullie afstraalt betekent niet dat het er dan niet meer is.. want verliefdheid is in 'houden van' veranderd... das normaal en het komt vaker voor dat een van de twee het niet begrijpt en het uitmaakt daarom terwijl het gewoon heel logisch is want verliefdheid veranderd nou eenmaal in 'houden van' en als je dat niet wilt en je wilt altijd de verliefdheid blijven voelen wat toch altijd blijf bestaan alleen veranderd van woorden maar niet van gevoel ook al ben je 20 jaar getrouwd je bent nog verliefd aleen heet het dan houden van en als jij daar geen zin heb dan ga je maar weg en neem je iemand die dat ook niet wilt..

geloof mij mensen die 35 zijn hebben dit ook en dat heeft niks met jong of oud te maken..
__________________
Get a life.!!! cool where can i downloud whone of those from.?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Meisje wil vrienden zijn, maar zoent wel met me enz, help!
Electric DJ
27 24-08-2010 01:53
Liefde & Relatie onderzoek naar verliefdheid
miss kittie
19 06-11-2005 15:19
Seksualiteit Sekshoroscopen!
Elister
81 14-07-2004 16:27
Liefde & Relatie Vriendin wil weer terug naar haar 'eigen wereldje' terwijl het zo goed ging
Commondude
9 10-10-2003 10:22
Liefde & Relatie Wil je dit lezen? aan niemand in het bijzonder
Rufus
7 05-01-2003 16:03
Psychologie waarom wil ik haar helpen?
black crow king
15 10-08-2002 17:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.