Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2008, 12:17
Passionfruit
Avatar van Passionfruit
Passionfruit is offline
Hier een thread voor alle manga en anime liefhebbers, die zelf graag tekenen en deze graag willen laten zien (zoals ik *rofl*)!
; )
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1118205.jpg (55.7 KB, 87x gelezen)
Bestandstype: jpg 440434.jpg (63.1 KB, 90x gelezen)
Bestandstype: jpg 608474.jpg (55.7 KB, 71x gelezen)
Bestandstype: jpg 573828.jpg (51.3 KB, 75x gelezen)
Bestandstype: jpg 575421.jpg (53.2 KB, 69x gelezen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2008, 12:49
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
ieuw manga.

zelf ben ik er totaal geen fan van, het is een overhypede en onoriginele tekenstijl. Mensen tekenen allemaal in dezelfde manga 'stijl' en durven het nog anime te noemen ook terwijl anime (ani·me (dem; onv.)
1 Japanse, sterk op strips gebaseerde animatiefilm) heel iets anders is

maar goed, positief blijven.. ik zou zeggen ga door met je werk, ziet er wel aardig uit maar ik zou werkelijk niet weten of ze zijn nagetekend of zelf verzonnen.
En probeer anders eens wat uit met andere materialen
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2008, 13:47
Verwijderd
1: Armen zijn raar, lijnen zijn wat slordig, kleurgebruik saai. Niet echt mooi
2: Lijkt mij nagetekend. Wel mooi, de beste van de 5. Vind het kleurgebruik mooi. Lijnen zijn ook mooier en gevarieerd dan de andere tekeningen.
3: Lelijk ingekleurd, hoofd ziet er uit als een banaan.
4: Ook wel leuk vanwege het haar en de jurk. Kleuren redelijk. Op 1 na beste.
5: Beetje saai, en waarom is die rare ingezette tekening daar?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2008, 13:59
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik heb zelf een tijd lang in die stijl getekend. Alleen toen ik naar het Glu ging, had ik geen tijd meer voor vrij tekenen en ben dus nooit verder gegaan met het ontwikkelen van die stijl. Best zonde.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2008, 00:45
Verwijderd
Citaat:
ieuw manga.

zelf ben ik er totaal geen fan van, het is een overhypede en onoriginele tekenstijl.
Dan doel je zeker meer op de fanart van vele -vooral- jonge mensen die proberen in die stijl te tekenen (en hopeloos falen).
Zolang het een origineel ontwerp betreft en het goed getekende manga of anime is, is er niets mis mee.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2008, 17:40
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
zolang het origineel is niet nee maar omdat zoveel mensen de stijl doen is het moeilijk origineel te blijven.
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 12:41
Ricepuppet
Avatar van Ricepuppet
Ricepuppet is offline
http://ricepuppet.deviantart.com/art...at-Up-78641146
__________________
facebook.com/bleedingviolin - Customizing at a higher level
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 15:59
Verwijderd
Ik ben die fase ontgroeid geloof ik
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 17:22
Ricepuppet
Avatar van Ricepuppet
Ricepuppet is offline
http://ricepuppet.deviantart.com/art...ative-78733731

Nieuwste artwork

Om even terug te komen op de kritiek; manga en anime sterft nooit uit. Wat de meesten kennen die hier kritiek leveren, is uit begin jaren '90. Denk aan Battle Angel Alita, Monster City etc. Die stijl, is inderdaad afgezaagd. Wellicht is het handiger om je horizon te verbreden; animatiefilms van Studio Ghibli, films als Tekkonkinkreet zijn compleet een andere richting dan de meesten kennen.

Daarbij, wat er tegenwoordig op Nickelodeon / Jetix word vertoond, is allemaal een aftreksel van Japanse animatie.
__________________
facebook.com/bleedingviolin - Customizing at a higher level
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 19:29
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Als er zoveel verschillende stijlen binnen de manga/anime zijn ga dan niet die ene populaire stijl na proberen te tekenen maar gewoon je eigen gang


ik heb dat tekkonkinkreet opgezocht en ik moet eerlijk zijn, ziet er wel leuk uit!

maar ga niet zeggen dat iemand zn horizon moet verbreden wat het is allemaal gewoon een cartoon stijl maar dan uit japan.
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 00:01
Ricepuppet
Avatar van Ricepuppet
Ricepuppet is offline
Anime is geen 'cartoonstijl uit Japan'. Anime zit sinds de jaren '70-'80 al verwerkt in Westerse tekenfilm series. Denk simpelweg aan dingen als 'Thundercats' 'Bionic Six' en 'COPS'. Wellicht is het je nooit opgevallen, maar kijk eens naar de intro's van deze tekenfilms; allemaal geinspireerd - en veelal getekend door - op anime.

En ja, ik kan gewoon zeggen dat je je horizon moet verbreden. Simpelweg omdat de meeste mensen 'manga' zeggen; dit zijn de boeken. Anime is de animatie. En daar begint het al mee. Het voobeeld dat je zelf al aandraagt, Tekkonkinkreet is een voorbeeld van een heel ander soort anime dan de meeste kennen.
__________________
facebook.com/bleedingviolin - Customizing at a higher level
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 12:58
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Ik blijf bij mijn punt dat het een cartoon stijl uit japan is.

En over jouw werk, ik weet niet met welk programma jij inkleurt maar het is zonde dat die witte randen om de lijnen zitten.
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 16:40
Ricepuppet
Avatar van Ricepuppet
Ricepuppet is offline
Citaat:
Ik blijf bij mijn punt dat het een cartoon stijl uit japan is.

En over jouw werk, ik weet niet met welk programma jij inkleurt maar het is zonde dat die witte randen om de lijnen zitten.
Wat jij vind. Die witte randen zijn een manier van inkleuren, ik kan ook gewoon zonder witte randen kleuren. Dat ligt dus niet aan het programma.
__________________
facebook.com/bleedingviolin - Customizing at a higher level
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 16:53
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
ok, zonde want het oogt heel goedkoop.
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 18:08
Ricepuppet
Avatar van Ricepuppet
Ricepuppet is offline
Citaat:
ok, zonde want het oogt heel goedkoop.
Ugh, dat is wel een hele simpele opmerking. Ik verwacht ook niet anders van je, gezien je eerdere opmerkingen. Volgens mij sta je ook nergens voor open (behalve voor je eigen smaak en mening), en zeg je maar gewoon onbeheerst dingen zonder erbij na te denken.

Daarbij, ik heb tenminste nog enig respect voor jouw tekeningen (ook al is Vector Art ook helemaal niet origineel, je bent een van de vele miljoenen mensen die Vector Art tekent), ik heb gewoon een keer netjes op ze gecommen'ed. Helemaal triest voor iemand die juist op het GLR heeft gezeten te Rotterdam (net als ik) en ook tekenaar is. Juist van jou verwacht ik nog een of andere opbouwende kritiek in plaats van klakkeloos je mening te spuien zonder argument.

Misschien dat het aan je leeftijd ligt.
__________________
facebook.com/bleedingviolin - Customizing at a higher level

Laatst gewijzigd op 01-03-2008 om 18:24.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 20:03
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Ugh, dat is wel een hele simpele opmerking. Ik verwacht ook niet anders van je, gezien je eerdere opmerkingen. Volgens mij sta je ook nergens voor open (behalve voor je eigen smaak en mening), en zeg je maar gewoon onbeheerst dingen zonder erbij na te denken.

Daarbij, ik heb tenminste nog enig respect voor jouw tekeningen (ook al is Vector Art ook helemaal niet origineel, je bent een van de vele miljoenen mensen die Vector Art tekent), ik heb gewoon een keer netjes op ze gecommen'ed. Helemaal triest voor iemand die juist op het GLR heeft gezeten te Rotterdam (net als ik) en ook tekenaar is. Juist van jou verwacht ik nog een of andere opbouwende kritiek in plaats van klakkeloos je mening te spuien zonder argument.

Misschien dat het aan je leeftijd ligt.
XD geef ik mn mening is het nog niet goed.
en heel jammer dat je nu persoonlijk gaat worden. maar dat zal dan wel een bepaalde zwakte zijn.

Ik geef mijn mening omdat ik dat vind, als ik het lief zeg van 'ooh wat mooooooi maar de volgende keer zou ik miss. iets aan die witte randen doen n____n' komt erg slijmerig over en zo ben ik niet. Ja, ik vind het zonde dat er zo'n witte rand omheen zit, het irriteert en het zou mooier zijn zonder.

en waarom zou ik jou lief behandelen omdat je op het GLR hebt gezeten? (overigens zit ik nu pas in het 2e jaar hoor dus ik ben nog lang niet klaar ). Ik geef gewoon mijn mening ongeacht school of whatever.

Vector art is enkel een manier van uitwerken die mij wel aan staat, ik werk ook wel eens uit met photoshop of doe het gewoon traditioneel. Dus ik snap eigenlijk niet waarom je daar over begint XD

Maar ok een ex glr student moet ik dus blijkbaar toejuigen dus bij deze

laten we nog even helemaal enthousiast spelen!


__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 21:54
Ricepuppet
Avatar van Ricepuppet
Ricepuppet is offline
Kijk, dat is nou eens een betere reactie waar ik, en wellicht andere mensen ook wat aan hebben. Persoonlijk werd ik om een reactie zoals bovenstaande uit te lokken. Er zit dus blijkbaar meer in je dan alleen maar 'blunte' opmerkingen maken.

Het is overigens niet een bepaalde zwakte zoals net gezegd, maar meer een manier van reactie uitlokken. Ik wil inderdaad niet dat je slijmt; wat ik wel wil is dat je mensen hun werk, ongeacht of je het niet of wel mooi vind, met enig respect behandeld. Het feit dat je manga / anime niet mooi vind; prima. Je uiting daarover is alleen niet zo netjes te noemen.

Ik vind Herman Brood b.v. geen zak aan; andere mensen wel, en ik heb daar begrip voor. Iedereen maakt kunst op een andere manier, en iedereen mag het ook wel, of geen kunst noemen. Jij vind anime/manga niets aan, en ik vind Vector Art niet echt iets wat bij mij past, om het zo maar te zeggen.

Je manier van posten doet me denken dat je, gezien je jonge leeftijd, nogal houd van opstoken, vandaar dat ik de opmerking plaatste. Ik neem aan dat je zelf, als artist zijnde, wel enig respect en begrip kan opbrengen voor verschillende stijlen van animatie en kunst. Zo niet, dan heb je nog een lange, lange weg te gaan. Ik hoop dat je dat enigzins nog wel meekrijgt op het GLR.
__________________
facebook.com/bleedingviolin - Customizing at a higher level
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Anime is geen 'cartoonstijl uit Japan'. Anime zit sinds de jaren '70-'80 al verwerkt in Westerse tekenfilm series. Denk simpelweg aan dingen als 'Thundercats' 'Bionic Six' en 'COPS'. Wellicht is het je nooit opgevallen, maar kijk eens naar de intro's van deze tekenfilms; allemaal geinspireerd - en veelal getekend door - op anime.

En ja, ik kan gewoon zeggen dat je je horizon moet verbreden. Simpelweg omdat de meeste mensen 'manga' zeggen; dit zijn de boeken. Anime is de animatie. En daar begint het al mee. Het voobeeld dat je zelf al aandraagt, Tekkonkinkreet is een voorbeeld van een heel ander soort anime dan de meeste kennen.
Ehm en anime is op zijn beurt weer net zo goed 'gebaseerd' op westerse tekenfilms, want die waren er gewoon eerder. Het een beïnvloedt het ander.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-03-2008, 22:26
Ricepuppet
Avatar van Ricepuppet
Ricepuppet is offline
Er bestaat niet iets zoals 'eerder' want dan gaan we het hebben over het stenen tijdperk. Daarbij voeren we ook geen gesprek over een wedstrijdje wie er eerder was, want dat is vrij nutteloos. Inderdaad, het een beinvloed het ander. Ook valt niet te ontkennen dat de Aziatische stijl van animeren zowat in elke hedendaagse animatieserie zit.
__________________
facebook.com/bleedingviolin - Customizing at a higher level
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 15:54
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Je manier van posten doet me denken dat je, gezien je jonge leeftijd, nogal houd van opstoken, vandaar dat ik de opmerking plaatste. Ik neem aan dat je zelf, als artist zijnde, wel enig respect en begrip kan opbrengen voor verschillende stijlen van animatie en kunst. Zo niet, dan heb je nog een lange, lange weg te gaan. Ik hoop dat je dat enigzins nog wel meekrijgt op het GLR.

Hmm over dat respect nog gesproken, mijn docent voor visualiseren (die tevens de toelatingen doet) neemt anime niet eens serieus

maar goed!
ik ga hier verder geen moeite meer in stoppen
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 16:29
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Hmm over dat respect nog gesproken, mijn docent voor visualiseren (die tevens de toelatingen doet) neemt anime niet eens serieus
Films als Akira zijn inderdaad één grote grap. Wat een rare docent heb jij.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 16:53
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Films als Akira zijn inderdaad één grote grap. Wat een rare docent heb jij.
Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn op een kunstacademie die toegelaten worden met Manga.
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 21:58
Ricepuppet
Avatar van Ricepuppet
Ricepuppet is offline
De Kunstacademie is een grote grap. Zonde als je daar je geld aan uitgeeft in de hoop bekend te worden. De bekendste kunstenaars zijn juist bekend geworden zonder op de Kunstacademie te hebben gezeten. Ik zie de Kunstacademie als Idols; je leert er een hoop, maar als je eenmaal klaar bent, heb je nog niks. Wat word je dan? Een docent op de Kunstacademie, ha-ha.

Ik heb het niet zo met docenten die kunst geven, stelletje ballen die denken dat ze kunnen oordelen over 'kunst', terwijl ze er zelf helemaal compleet niks van kunnen (anders dan dat ze kennis hebben over de RGB kleuren..)
__________________
facebook.com/bleedingviolin - Customizing at a higher level
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 23:02
Verwijderd
Citaat:
De Kunstacademie is een grote grap. Zonde als je daar je geld aan uitgeeft in de hoop bekend te worden. De bekendste kunstenaars zijn juist bekend geworden zonder op de Kunstacademie te hebben gezeten. Ik zie de Kunstacademie als Idols; je leert er een hoop, maar als je eenmaal klaar bent, heb je nog niks. Wat word je dan? Een docent op de Kunstacademie, ha-ha.

Ik heb het niet zo met docenten die kunst geven, stelletje ballen die denken dat ze kunnen oordelen over 'kunst', terwijl ze er zelf helemaal compleet niks van kunnen (anders dan dat ze kennis hebben over de RGB kleuren..)
Hahahaha. Wat gigantisch kort door de bocht.
First of all kan ik me niet voorstellen dat je voor een kunstopleiding kiest om dik bekend te worden. Als je erg graag gewild wordt, dan moet je maar in de amusementindustrie duiken. Het belangrijkste doel is het verbeteren van je werkmethode en de zorg voor je eigen werk en omgeving. Je redt het echt niet als je enige drive 'bekend worden' is..

Dat de bekendste kunstenaars bekend zijn geworden zonder de kunstacademie, is een opmerking die nauwelijks te onderbouwen valt. Want, zijn de bekendste kunstenaars de beste kunstenaars en wie vind je de bekendste kunstenaars? Er zijn zo veel kunstenaars, dat je echt niet kan roepen dat het grote deel daarvan geen kunstacademie heeft gedaan. En het is ook nog eens onmogelijk om überhaupt een kloppende uitspraak te doen over alle kunstenaars, want daar is het gewoon een te brede term voor.

Je ziet het als Idols, je leert er een hoop, maar als je eenmaal klaar bent, heb je nog niets. Nee, met zo'n instelling moet je überhaupt niet aan een opleiding beginnen. Maar je zegt het zelf, je leert er een hoop, hoe kan je dan weggaan met niets? Waar hoop jíj dan op? Ik weet in ieder geval dat ik aan het leren ben om meer orginele associaties te krijgen, tot beeld te komen, leren welk beeld wel of niet communiceerd met een kijker, leren breedschalig onderzoek te doen, leren te documenteren, leren een eigen beeldtaal te ontwikkelen. En ook wat meer specifiekere dingen, zoals drukkerij technieken en kunstgeschiedenis. En binnenkort komen de eerste lessen photoshop en illustrator. Ja, ik doe dit allemaal om waanzinnig bekend en rijk te worden hoor
Gek. Je moet zoiets doen omdat je de drang tot beelden maken hebt.

En dat de kunstdocenten allemaal ballen zijn, die er zelf niets van kunnen, is zo'n generalisatie zonder fundament, dat het niet eens de moeite waard is om er dieper op in te gaan. Wat een lul ben je dan, als je het voor elkaar krijgt om alles onder één naam te duwen. Ik heb een paar docenten die het voor elkaar krijgen om als een wandelend stereotype door het leven te gaan, ik heb er echter ook genoeg die daadwerkelijk kunnen inspireren en interesse kunnen hebben in het werk dat de leerling maakt, en die moeite nemen om je ontwikkeling te volgen. Dat jij dat als een clubje ballen ziet, zegt misschien meer over jouw eigen kritische zelfreclectie, dan over die hele groep mensen die je daar even lekker wegzet. Slechte ervaringen misschien?

Laatst gewijzigd op 02-03-2008 om 23:24.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 23:31
Ricepuppet
Avatar van Ricepuppet
Ricepuppet is offline
Nee hoor, geen slechte ervaringen mee. Ik vind het alleen zeer triest dat er met opmerkingen hier worden gesmeten zonder enige vorm van argumentatie. Iedereen heeft een mening, maar teveel geven een mening die totaal niet opbouwend is. Dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat je veilig achter je PC zit, en dus iedereen belachelijk kan maken / neerhalen zonder dat je wat overkomt.

Daar waar ik mensen probeer te helpen met dingen waar ze niet sterk in zijn, zijn er hier blijkbaar mensen die het leuker vinden om mensen af te kraken. En dat is eigenlijk best zielig. Zielig in zekere zin dat de mensen die dat doen, ook enige vorm van artistieke opleiding volgt.

*Zucht* - als voorbeeld dan he, want er word natuurlijk weer iets niet begrepen - zijn er mensen die een nogal geweldige HBO / VWO opleiding volgen. Er zijn gevallen van mensen die na hun opleiding een baan proberen te vinden in hun richting, totaal niks vinden en een ander beroep gaan beoefenen die minder word geacht dan waar zij voor hebben gestudeerd, en dit gebeurt dus ook vaak genoeg bij een Kunstopleiding.

Weet je, ik word nogal moe van deze nutteloze discussies en aanvallen. Dit topic word er helemaal door verpest; de een vind die vorm van animatie niet mooi, de andere vind die vorm van animatie wel mooi. Who gives a fucking shit, ik krijg hier niet eens voor betaald. Ik ga betere dingen doen met mijn tijd, zoals slapen.
__________________
facebook.com/bleedingviolin - Customizing at a higher level
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2008, 23:40
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, geen slechte ervaringen mee. Ik vind het alleen zeer triest dat er met opmerkingen hier worden gesmeten zonder enige vorm van argumentatie.

Citaat:
Iedereen heeft een mening, maar teveel geven een mening die totaal niet opbouwend is. Dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat je veilig achter je PC zit, en dus iedereen belachelijk kan maken / neerhalen zonder dat je wat overkomt.
Maxwell houdt niet van Anime omdat hij het weinig orgineel vind, en het idee heeft dat er al een overdaad van aanwezig is. Is dat totaal niet opbouwend? Ik weet niet, maar dat lijkt me onderbouwing genoeg. Orginaliteit is immers gewoon een zeer belangrijk voor sterk beeld. En dat je witte lijnen cheap ogen, ja, wat valt daar nog meer over te zeggen? Het ziet er gewoon incidenteel uit. Ik vind het het minder fundamentloos dan de opmerking dat wanneer iemand niet van Anime houdt, deze waarschijnlijk nergens voor open staat.

En:'Dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat je veilig achter je PC zit, en dus iedereen belachelijk kan maken / neerhalen zonder dat je wat overkomt.'
Ik voel me inderdaad belachelijk gemaakt met je ongelovelijk stupide vergelijking met Idols inderdaad.

Citaat:
Daar waar ik mensen probeer te helpen met dingen waar ze niet sterk in zijn, zijn er hier blijkbaar mensen die het leuker vinden om mensen af te kraken. En dat is eigenlijk best zielig. Zielig in zekere zin dat de mensen die dat doen, ook enige vorm van artistieke opleiding volgt.
Jongen, pot verwijt de ketel, echt waar. Ik zie je ook gewoon niet inhoudelijk ingaan op mijn vorige post. En dat iemand met een artistieke opleiding, het voor elkaar krijg om langs de inhoud heen te gaan, dat is ook een beetje jammer.

Citaat:
*Zucht* - als voorbeeld dan he, want er word natuurlijk weer iets niet begrepen - zijn er mensen die een nogal geweldige HBO / VWO opleiding volgen. Er zijn gevallen van mensen die na hun opleiding een baan proberen te vinden in hun richting, totaal niks vinden en een ander beroep gaan beoefenen die minder word geacht dan waar zij voor hebben gestudeerd, en dit gebeurt dus ook vaak genoeg bij een Kunstopleiding.
Wat is je punt?

Citaat:
Weet je, ik word nogal moe van deze nutteloze discussies en aanvallen. Dit topic word er helemaal door verpest; de een vind die vorm van animatie niet mooi, de andere vind die vorm van animatie wel mooi. Who gives a fucking shit, ik krijg hier niet eens voor betaald. Ik ga betere dingen doen met mijn tijd, zoals slapen.
Het kan me nog niet eens zo schelen wie wat mooi vind, het stoort me gewoon dat je op vreselijke wijze zit te dwepen dat iedereen maar zijn mening schreeuwt, en vervolgens echt een volslagen losgeslagen mening dumpt. Dat is echt, een beetje krom.

Laatst gewijzigd op 02-03-2008 om 23:48.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 23:42
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Om maar toch even offtopic te gaan. Je (Ricepuppet) zegt zelf dat je een opleiding aan het GLR hebt gevolgd en ik neem aan dat je daarmee ook een baan hebt gevonden. Waarom zou dat dan niet via een kunstacademie kunnen. Net als bij een grafisch lyceum wordt je opgeleid tot bijvoorbeeld vormgever. Het enige verschil is, is dat grafisch lycea onder MBO vallen en kunstacademies onder HBO.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 09:03
Ricepuppet
Avatar van Ricepuppet
Ricepuppet is offline
Nou, ik heb mijn Grafische Opleiding dus gewoon afgemaakt. En om eerlijk te zijn vond ik het wereldje daarin vrij weinig aan. Het heeft er verder vrij weinig mee te maken, dus laat ik het achterwege.

Hmm, volgens mij heb ik al een paar keer gezegd het erom gaat dat je met respect andermans werk behandeld. Zal ik even een gooi doen met niet respectvolle opmerkingen? Ik vind Vector Art zeer onorigineel, teveel mensen doen het, het is een animatiestijl die is gejat van allerlei andere animatiestijlen van onder andere de huidige hippe tekenfilms.

Ik haat Franse animatieseries omdat ze knullig zijn getekend, ik vind ze slecht omdat de animators totaal niet hun best doen om met iets redelijks op de proppen te komen. De kunst die jij (ecnelis) maakt vind ik ook niks aan, dat zweverige gedoe. Zo lekker makkelijk mensen afkraken.

Maar nee. Ik vind dat te laag om zo over andere kunstvormen te praten. Wat ik al een hele tijd probeer duidelijk te maken, is dat, ook al vind je een bepaalde vorm van kunst niks aan, je het toch met respect behandeld. Ik schreeuw mijn mening niet, jullie zijn er zelf mee begonnen. Daarna heb ik mijn mening erover dus gewoon 'getikt'. Volgens mij zijn jullie degene (maxwell en ecnelis) die zo defensief opkomen voor hun rechten.

Jij mag de witte lijnen cheap vinden ja. Ik mag jouw werk saai en oninspirerend noemen ja. Is het vriendelijk om het zo te uiten? Is het opbeurend? Is het kritiek waar je in de toekomst wat mee kan? Nee. het is makkelijk om zo over iemands werk te praten. Ik ben geen 12 meer, en jullie blijkbaar ook niet, dus als je wat wilt zeggen, gedraag je dan als een volwassene.

Leuk he, als iemand zegt dat je Kunstacademie Idols is? Snap je nu wat ik bedoel, gewoon lekker bot met meningen strooien? Mijn punt was nogmaals, dat leerlingen die van school afgaan (in dit geval van een kunstopleiding) niet zo 1-2-3 werk vinden en maar leraar worden op dezelfde school. Te vaak gezien.

En als ik zeg dat we dit topic verder met rust moeten laten, luisteren jullie toch niet, want jullie willen geheid weer commentaar hierop geven; open dan een nieuw discussie topic, en laat dit topic met rust voor diegenen die de Japanse vorm van animatie wel boeiend vinden.
__________________
facebook.com/bleedingviolin - Customizing at a higher level
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, geen slechte ervaringen mee. Ik vind het alleen zeer triest dat er met opmerkingen hier worden gesmeten zonder enige vorm van argumentatie. Iedereen heeft een mening, maar teveel geven een mening die totaal niet opbouwend is. Dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat je veilig achter je PC zit, en dus iedereen belachelijk kan maken / neerhalen zonder dat je wat overkomt.
Je doet zelf niet anders. En de enige kritiek die jij niet kunt hebben is kritiek die gericht is op anime-achtige stijlen. Ik zie je nog niet in de bres springen voor de gemiddelde prutser die op dit subforum zijn werkjes post en vervolgens negatief commentaar krijgt.

Bovendien wordt er genoeg onderbouwende kritiek gegeven, als de poster ook denkt dat hij/zij iets zinnigs weet te zeggen over het onderwerp, en dat de ontvanger er ook daadwerkelijk iets mee gaat doen. (Zie Cherry Springs: in het begin kreeg die eigenlijk enkel negatief commentaar, maar wél opbouwend. En moet je zien hoe ongelooflijk snel zij vooruit gaat. Dat zit 'm natuurlijk grotendeels in haar inzet en talent, maar ze doet wel echt wat met het commentaar dat ze krijgt en gaat niet miepen dat mensen het niet leuk vinden en alleen maar stomme dingen zeggen, boehoe).

Ik kan jou wel gaan vertellen dat je tekeningen technisch redelijk zijn en wat je evt. kunt doen om het m.i. spannender te maken, maar jij hebt, zoals je meermaals duidelijk hebt gemaakt, helemaal geen zin om anders te gaan tekenen, deze stijl bevalt jou, klaar. Wat voor kritiek kunnen we dan meer geven dan "Weinig origineel" of "suffe stijl"?

En als je denkt dat je op een kunstacademie niks zinnigs leert, heb je nog niet begrepen waar kunst maken over gaat, geloof ik. Maar dat was al duidelijk uit de rest van je posts.

Edit: En ontopic: Hellsing Trigun Howl's Moving Castle Spirited Away
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 12:39
Ricepuppet
Avatar van Ricepuppet
Ricepuppet is offline
Nou heb ik al van meerdere mensen gehoord dat dit forum grotendeels bestaat uit Kunstacademie leerlingen en dat jullie daarom waarschijnlijk zo op jullie teentjes zijn getrapt. Dit topic word alleen maar waardelozer per minuut moet ik zeggen.

May i add dat ik echt iedereen help die hulp nodig heeft? Ik ga even geen bewijs overleggen, maar spit Mangaworkshop maar eens na, niet zoveel zin om tientallen links te posten. Daarbij sprong ik ongewild in voor de topicstarter; niet direct op haar gericht, maar op de kunstvorm zelf. Helaas laat ze niks meer van zichzelf horen. Waarschijnlijk geschrokken van alle botte reacties in dit topic. Can't blame her though. Het is hier niet een echt vriendelijk sfeertje, dat is ook de reden dat weinig mensen hier hun werk posten.

Hah, wie heeft gezegd dat ik niet anders ga tekenen? Maar in het algemeen; waarom zou ik anders gaan tekenen? Omdat jullie dat zeggen? Pff, please. Veranderingen; prima. Maar om mijn hele stijl om te gooien omdat wat, 1-2-3-4 mensen dat zeggen. Nee.

Gezien je avatar teken jij dan net zo onorigineel en suf.

EDIT.:

Ow, en dit is ook mooi, uit een ouder topic van 'Simple Art'. Blijkbaar zijn jullie allemaal goed in het afkraken van manga / anime, getuige de opmerking van een ander forumlid

http://forum.scholieren.com/showthre...1587342&page=6

Citaat:
schreef:
Ja, maar dat is anime, geen manga. Om maar even 'kinderachtig wijs' te gaan lopen doen. Ook vind ik dat je niet van die domme aannames moet doen als "Waarschijnlijk kennen jullie alleen dit of dat...". Ik voorspel dat 90% van de bezoekers hier heel wat meer manga/anime kent dan alleen Pokemon/Digimon en 'Jetix boboboobobo dinges'.

Overigens vind ik het grote meisje in het midden van je tekening erg goed gelukt. Die tekst en uitspraken als 'Yippy' hadden dan weer niet gehoeven.
Ik had het over de manga style... ò.o

Citaat:
En zeker kan ik tegen kritiek, daar heb ik juist wat aan. Maar ik vind het gewoon bagger dat iemand zegt: zoek een andere tekenstyle want manga tekenen is niet meer origineel...sorry??
Als hij/zij nou iets gezegt had zoals Rooster (gebruik meer stoffen) dan accepteer ik dat zeker. Dat zie ik dan als iets waar ik de volgende keer op moet gaan letten.
En iets als: 'Je ziet het niet in kranten etc.' Moet ik daarvoor een andere style gaan kiezen??
__________________
facebook.com/bleedingviolin - Customizing at a higher level

Laatst gewijzigd op 03-03-2008 om 12:50.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 13:21
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Nou heb ik al van meerdere mensen gehoord dat dit forum grotendeels bestaat uit Kunstacademie leerlingen en dat jullie daarom waarschijnlijk zo op jullie teentjes zijn getrapt. Dit topic word alleen maar waardelozer per minuut moet ik zeggen.

May i add dat ik echt iedereen help die hulp nodig heeft? Ik ga even geen bewijs overleggen, maar spit Mangaworkshop maar eens na, niet zoveel zin om tientallen links te posten. Daarbij sprong ik ongewild in voor de topicstarter; niet direct op haar gericht, maar op de kunstvorm zelf. Helaas laat ze niks meer van zichzelf horen. Waarschijnlijk geschrokken van alle botte reacties in dit topic. Can't blame her though. Het is hier niet een echt vriendelijk sfeertje, dat is ook de reden dat weinig mensen hier hun werk posten.

Hah, wie heeft gezegd dat ik niet anders ga tekenen? Maar in het algemeen; waarom zou ik anders gaan tekenen? Omdat jullie dat zeggen? Pff, please. Veranderingen; prima. Maar om mijn hele stijl om te gooien omdat wat, 1-2-3-4 mensen dat zeggen. Nee.

Gezien je avatar teken jij dan net zo onorigineel en suf.

EDIT.:

Ow, en dit is ook mooi, uit een ouder topic van 'Simple Art'. Blijkbaar zijn jullie allemaal goed in het afkraken van manga / anime, getuige de opmerking van een ander forumlid

http://forum.scholieren.com/showthre...1587342&page=6
oh hey daar was ik ook al bij betrokken
wat ben ik toch consequent n_____n

Verder vind ik dat je je belachelijk neerzet door iedereen kei en keihard aan te vallen en dan nog durft te eisen dat wij netjes kritiek en commentaar moeten leveren.
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 14:12
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
terwijl anime (ani·me (dem; onv.)
1 Japanse, sterk op strips gebaseerde animatiefilm) heel iets anders is
Klopt ook niet, anime is gewoon het Japanse woord voor animatiefilms. Disneyfilms heten in Japan ook anime.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Nou heb ik al van meerdere mensen gehoord dat dit forum grotendeels bestaat uit Kunstacademie leerlingen en dat jullie daarom waarschijnlijk zo op jullie teentjes zijn getrapt. Dit topic word alleen maar waardelozer per minuut moet ik zeggen.

May i add dat ik echt iedereen help die hulp nodig heeft? Ik ga even geen bewijs overleggen, maar spit Mangaworkshop maar eens na, niet zoveel zin om tientallen links te posten. Daarbij sprong ik ongewild in voor de topicstarter; niet direct op haar gericht, maar op de kunstvorm zelf. Helaas laat ze niks meer van zichzelf horen. Waarschijnlijk geschrokken van alle botte reacties in dit topic. Can't blame her though. Het is hier niet een echt vriendelijk sfeertje, dat is ook de reden dat weinig mensen hier hun werk posten.

Hah, wie heeft gezegd dat ik niet anders ga tekenen? Maar in het algemeen; waarom zou ik anders gaan tekenen? Omdat jullie dat zeggen? Pff, please. Veranderingen; prima. Maar om mijn hele stijl om te gooien omdat wat, 1-2-3-4 mensen dat zeggen. Nee.

Gezien je avatar teken jij dan net zo onorigineel en suf.

EDIT.:

Ow, en dit is ook mooi, uit een ouder topic van 'Simple Art'. Blijkbaar zijn jullie allemaal goed in het afkraken van manga / anime, getuige de opmerking van een ander forumlid

http://forum.scholieren.com/showthre...1587342&page=6
Hahaha dat mag, ik doe dan ook niet wanhopig mijn best om mijn stijl origineel te noemen en als kunstvorm te bezingen. Dat is ie niet en dat streef ik ook niet na, klaar. Als ik bij vlagen zin heb om wél kunstzinnig te doen, dan ga ik ook niet (strip)tekenen maar klieren met andere dingen. Er zit een groot verschil tussen tekenen en illustreren, en vervolgens weer tussen illustreren/ontwerpen en kunst maken om de kunst op zich. Jouw anime-tekeningen zijn enkel het eerste, net als mijn striptekengevallen.

De enige die hier echt onvriendelijk is ben jij, je blijft maar op de man spelen. De rest laat zich hooguit negatief uit over het werk van sommige mensen en verder over stijlen in het algemeen.

Wat het afkraken van anime/manga betreft: als mensen in een typische disney-stijl zouden komen aanzetten, zouden ze precies hetzelfde commentaar krijgen Er zijn alleen veel meer mensen die verliefd zijn geworden op anime en zich daarmee bezighouden. Ben je trouwens niet te oud om je zo op te winden als mensen jouw grote hobby niet leuk vinden? (Edit: dat klinkt gemener dan ik het bedoel, ik ben oprecht verwonderd.)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 14:40
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Klopt ook niet, anime is gewoon het Japanse woord voor animatiefilms. Disneyfilms heten in Japan ook anime.
handig om te weten!
maar dat had ik ooit opgezocht bij vandale.nl
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Jij mag de witte lijnen cheap vinden ja. Ik mag jouw werk saai en oninspirerend noemen ja. Is het vriendelijk om het zo te uiten? Is het opbeurend? Is het kritiek waar je in de toekomst wat mee kan? Nee. het is makkelijk om zo over iemands werk te praten. Ik ben geen 12 meer, en jullie blijkbaar ook niet, dus als je wat wilt zeggen, gedraag je dan als een volwassene.
Wat is er ónvriendelijk aan om te zeggen dat je een bepaalde techniek goedkoop vindt ogen? Maxwell denkt dat je tekeningen er een stuk leuker uit komen te zien als je die techniek niet zou gebruiken, dus hij geeft je het advies om dat niet te doen. Klaar. Daar is niets beledigends of gemeens aan. Je wilt dat wij ons als volwassenen gedragen, maar jij voelt je blijkbaar zó snel aangevallen dat alles behalve "Wauw wat goed" niet in goede aarde valt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 16:43
Ricepuppet
Avatar van Ricepuppet
Ricepuppet is offline
Jullie praten nog steeds als kinderen tegenover mij. Mijn mening. Ten eerste is het niet mijn grote hobby, hoe kom je daarbij, waar staat dat? Ik kan ook zeggen dat ik je elfje als avatar echt kinderachtig vind. Net zo makkelijk als zeggen dat iets goedkoop is.

Ik kan nog ellenlange teksten gaan tikken, maar eigenlijk heb ik er geen zin meer in. Ik heb op dit moment veel belangrijkere dingen te doen op mijn PC.

Je hebt gelijk, ik ben te oud om me nog te gaan bemoeien met dit soort kinderachtige onzin. Op advies van mensen van een ander fora (die meekijken en wel manga / anime boeiend vinden) laat ik dit topic verder met rust.

Jullie vinden manga / anime niks, ik vind Vector Art, Disney en de rest van alle andere getoonde kunsten door de mensen die zich negatief uitlieten over anime / manga, geen zak aan.

End of story.
__________________
facebook.com/bleedingviolin - Customizing at a higher level
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-03-2008, 18:08
Verwijderd
Iets met plank hoofd je en voor.

Laatst gewijzigd op 03-03-2008 om 18:16. Reden: een grove interpunctie fout, jeetje.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 19:40
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Slotje.
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Jullie vinden manga / anime niks, ik vind Vector Art, Disney en de rest van alle andere getoonde kunsten door de mensen die zich negatief uitlieten over anime / manga, geen zak aan.
ok ok, ik heb niets gelezen hier, want er staan hier echt teveel letters.

maar what the fuck is up met deze shit?!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 22:31
Verwijderd
"Ik vind boerenkool lekker en alles wat mensen die geen boerenkool lusten lekker vinden moet ik niet, want zij lusten geen boerenkool."
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 09:27
Verwijderd
Teh drama, let me show you it.

Ik ben niet zo'n fan van manga en shizl maar als je niet natekent maar je eigen ideeën uitwerkt, kan t best oke zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Jullie praten nog steeds als kinderen tegenover mij. Mijn mening. Ten eerste is het niet mijn grote hobby, hoe kom je daarbij, waar staat dat? Ik kan ook zeggen dat ik je elfje als avatar echt kinderachtig vind. Net zo makkelijk als zeggen dat iets goedkoop is.

Ik kan nog ellenlange teksten gaan tikken, maar eigenlijk heb ik er geen zin meer in. Ik heb op dit moment veel belangrijkere dingen te doen op mijn PC.

Je hebt gelijk, ik ben te oud om me nog te gaan bemoeien met dit soort kinderachtige onzin. Op advies van mensen van een ander fora (die meekijken en wel manga / anime boeiend vinden) laat ik dit topic verder met rust.

Jullie vinden manga / anime niks, ik vind Vector Art, Disney en de rest van alle andere getoonde kunsten door de mensen die zich negatief uitlieten over anime / manga, geen zak aan.

End of story.
Begrijpend lezen! Op de basisschool al zo'n crime.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Ik kan nog ellenlange teksten gaan tikken, maar eigenlijk heb ik er geen zin meer in. Ik heb op dit moment veel belangrijkere dingen te doen op mijn PC.

Je hebt gelijk, ik ben te oud om me nog te gaan bemoeien met dit soort kinderachtige onzin. Op advies van mensen van een ander fora (die meekijken en wel manga / anime boeiend vinden) laat ik dit topic verder met rust.

End of story.
Dat roep je nou al tig posts, dat je moe wordt van deze discussie en geen zin hebt om ellenlange argumenten aan te voeren, en tóch doe je het! Stiekem vind je het wel leuk!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek 10-2 LaiBACH (slo) plays J.S. Bachs 'Kunst Der Fuge'
Until My End
0 05-02-2009 15:14
Werk, Geld & Recht Probleem met telefoon en internet
Mestkever
53 26-01-2007 13:20
Algemene schoolzaken Arrest 13 mrt 1987
synclinorium
6 07-11-2005 17:14
De Kantine Ascii-Art, Raad de personen
Femme-Fatale
84 11-11-2003 20:03
Vrije tijd forumbazen: fuck ya'll
br4m
27 19-08-2003 18:24
ARTistiek [art] Website design
Yohst
17 12-05-2003 14:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.