Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2011, 19:51
009Sound
009Sound is offline
Hallo Forum,

ik heb het nare gevoel sinds 3 maanden dat ik mezelf echt totaal niet meer voel.
Het is beetje lang verhaal dus ik begin bij het begin:

Alles begon met een nieuwe klas, die ik in het begin al beetje fucked up vond. Het is een VWO klas waarbij een deel van de 2 klassen die VWO deden samenkwamen om een nieuwe klas te krijgen. In het begin ging alles nog prima, tot dat ik een meisje leerde kennen uit me klas die ik al snel leuk begon te vinden.

Het ging steeds beter en toen we met de klas gingen karten was de klik goed tussen ons. We hadden het leuk naar ons zin en ik dacht dat het met haar echt wat kon worden.

Toen was er zo'n kerstmarkt op school volgens mij 2 maanden geleden ofzo ? Maar op die kerstmarkt hadden we het echt nog nooit zo chill met elkaar, en zij zou naar een feest na die kerstmarkt gaan en ik zou ook waarschijnlijk gaan. Later bleek dat ik niet kon, want had geen kaartje, dus ik baalde wel echt flink ! Toen zij weg ging gaf ze me nog haar nummer voor het geval ik wel zou kunnen. Ik wist gewoon zeker dat we beide elkaar een kus wouden geven voor weggaan, iig ik haar wel, maar merkte aan mezelf en haar dat er te veel mensen bij waren en dat dat dan beetje raar stond met allemaal bekenden. Dus het bleef bij een lach en ze ging weg.

Daarna dacht ik echt bij mezelf van fack, waarom kan ik niet, dus ik ging ook met een kutgevoel naar huis en ging toen maar nog even chillen met paar guys.

De volgende dag ging ik even langs bij een vriend, en ik ging daar even op msn. toen praatte ik nog met er, en zei dat ik het jammer vond dat ik niet kon stappen.

Een paar dagen later was ik gewoon thuis op msn en zag ik in haar naam staan : ' met ....' (een andere jongen) Het bleek dat ze die avond stappen met iemand was gegaan waar ze nu mee omgaat en bijna wat mee had.

Toen ik dat zag voelde ik me bedrogen en fcking kut. Ik snapte haar niet, waarom laat ze aan mij zien dat ze zo een intresse heeft voor me heeft, en doet nu dit ?

De volgende week op school heb ik amper met haar gesproken en stelde me steeds meer verlegen en onzeker op, en niet alleen in de klas, maar ook tegen andere klasgenoten, vrienden, kennissen, mensen op school, bijna iedereen !

Ik voelde me steeds slechter, en ik deed wel leuke dingen gewoon en chillde nog vaak met vrienden, maar zelfs toen voelde ik me niet goed, het leek alsof ik mezelf kwijt was, hoe ik deed, hoe ik praat, hoe ik denk.

ik heb me rond januari dus vrij ongelukkig gevoelt, maar toen was er weer een periode waar ik dacht dat het waarschijnlijk weg door ging: Carnaval.

Het feest zelf was gewoon chill, en was ook met vrij veel meisjes gegaan ( niet om stoer te doen ) om proberen opnieuw te beginnen en niet overal zo moeilijk over nadenken. Die 2 weken daarna voelde ik me weer wat beter dus.

Maar al snel merkte ik dat het onzekere en niet-mezelf-zijn gevoel bleef en ik er weinig aan kan doen dan afwachten.

Dit kan raar klinken, maar ik heb het gevoel dat dit waarschijnlijk erger is dan een standaard 'tiener' probleem en voel me kansloos tegenover alles.

Ook zit ik over letterlijk alles in, bijv: ik denk in gezelschap van te voor wat ik moet zeggen, terwijl dat natuurlijk slechter uitkomt dan als je gewoon normaal zonder onder druk staan praat. En ook lijk ik minder over dingen te kunnen lachen en dat ik het dan ook echt meen, wat voor deze gebeurtenis niet zo was.

En over dat meisje nog, nog steeds hebben we vaak in de klas oogcontact op een manier waardoor ik denk dat ze wat voor me voelt, maar ja, dat is waarschijnlijk alleen maar om mezelf nog hoop te geven, want ze heeft het al 3 maanden met die gast nu.


Maar samengevat: wat moet ik doen om weer mezelf terug te vinden, om gewoon niet over letterlijk ALLES mezelf over druk te maken, alsjeblieft, Tell me !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2011, 06:14
Verwijderd
Heey goos jji zit echt in shit als ik je zo hoor. In de liefde wil het niet lukken en je hebt ook nog een soort van probleem met je zelf. Dat je denkt dat zij je leuk vind kan gebeuren maar ze kan je ook als een hele goeie vriend zien. Ik heb zat vriendinnen waarmee ik zo bevriend benndat het iets zou kunnen worden maar toch blijven we vrienden. Het kan zijn dat de een de ander leuk vind en dat kan problemen opleveren. Je kan met haar over praten maar dat helpt niet vaak. En in een gezelschap. Probeer niet te denken watbje gaat zeggen want dan gaat er echt van allles in je Hooft mis of je zegt iets met een zenuwachtig hoofd met de hoop dat je het goed zegt. Wees vrij met je stem. Tuurlijk moet je wel eens bedenken wat je gaat zeggen maar denk pas na als je iets wil zeggen. Dit gaat korter duren namater je het vaker doet.

Ik zal zeggen. Laat haar gaan. Jij bent in haar ogen een goeie vriend. Ze weet waarschijnlijk niet dat jij haar leuk vind. Helaas kan ik nu niet je vragen beantwoorden als je die hebt maar ieder geval veeel succes. Praat er ook met mensen over die je vertrouwd. En zit er niet over in want dat is meestal het grootste probleem. Maak je niet druk!


Succes
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 06:57
Verwijderd
Ten eerste, laat dat meisje gaan. Zij wil jou niet, misschien wel als een vriend, maar zoals het nu gaat raakt het je. Probeer geen oogcontact meer in de klas te maken. Richt je op de les, of vrienden in de klas, en laat haar gaan. Ze heeft toch al een vriend.
En verder is het lastig. Het lijkt alsof je een probleem met jezelf hebt en heel onzeker bent. Misschien moet je proberen om gewoon schijt te hebben aan anderen. Denk niet na wat je gaat zeggen. Ontspan, en zeg gewoon wat je wilt zeggen. Desnoods haal je even diep adem en zeg je het dan. Probeer gewoon niet bij alles na te denken wat je zegt. En je moet proberen die onzekerheid wat proberen weg te halen. Heb je een idee waar dat vandaan komt? Of heb ik het helemaal mis dat je onzeker bent?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 01:55
009Sound
009Sound is offline
@Kikaa, ik heb die onzekerheid pas sins januari, was echt een rotmaand voor me, en was ook echt wel beetje down die maand en ik denk dat daar die onzekerheid door gekomen is.

Ik heb dit echt nog nooit gehad, tot nu toe
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 00:25
DoubleG
Avatar van DoubleG
DoubleG is offline
Hey Sound,

Heel eerlijk gezegd denk ik dat je onzekerheid er al was. Alleen nu een boost heeft gekregen door de situatie en laatste gebeurtenissen. Dat je, je niet voelt als jezelf is niet erg vreemd. Je zit in een fase waarin meeste lichamen veranderen. Ik denk niet dat je, je echt anders voelt dan normaal. Mocht je, je toch zo voelen: Dan is de vraag. Hoe had je dan verwacht dat je zou zijn? Je mindere ervaringen hebben je teleurstelling en onzekerheid meer kracht gegeven. Positieve van dit is. Je geeft er wel om wat andere en hoe situaties zich zullen ontplooien. Dit is geen slechte eigenschap. Maar moet wel voorzichtig mee worden omgegaan.

Het meisje waarvan je duidelijk wel een steekje voor hebt is de interne problemen die je omhoog helpt niet waard. Je kan hier maar weinig doen. De meest logische opties zijn, confronteren. Wat moeilijk zal zijn maar wel nodig. Onzekerheid is een killer dus wordt er zeker van! Probeer in contact te komen en vraag haar of ze je leuk vind. Ja of de nee. Zeg er ook bij dat je haar wel leuk vind en dat je gewoon bang bent dat je jezelf valse hoop toedient. Meeste vrouwen vinden het niet slecht als een jongen zijn gevoelens deelt.

Dan kan ze zeggen, Had ik wel, of nee. Of wel. Als het niet zo is. Geen zonde, je bent waarschijnlijk pas voor de eerste keer echt verlieft. Oftoewel je verlangt haar. En het niet krijgen is super frustrerend. Dat weten velen Geloof me, ze zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn. Een regel blijft toch altijd van pas: Nooit geschoten is altijd mis. Ga ervoor. Of niet. Blijf niet hangen.

Over je andere 'inzittingen' Ik ben bang dat je last hebt van faalangst mijn beste Helemaal niet erg. Schijt aan mensen hebben en gewoon zeggen is misschien niet de beste optie. Wat je wel kunt doen is proberen om het te laten gaan. Zie het als een experiment. Kijk hoe ze reageren op jou kijk op bepaalde dingen. Jou meningen. Zonder bang te zijn wat ze zullen denken. Het kan heel anders uitpakken dan je verwacht! En mocht het niet zo zijn, shit happens. Ook met mensen die niet onzeker zijn
__________________
Nothing is true, everything is permitted.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet niet meer wat ik met mezelf moet
Zeeslag
1 01-04-2015 16:14
Psychologie ik weet het niet meer....
Mandii--xx
6 28-01-2010 21:32
Liefde & Relatie Ik weet echt niet meer wat te doen :(
Verwijderd
7 09-05-2009 11:39
Liefde & Relatie Ben ik mezelf niet meer of is er veel veranderd :S
Dice94
17 22-06-2008 10:07
Psychologie Het helemaal niet meer zien zitten..
Verwijderd
20 07-01-2007 16:34
Verhalen & Gedichten De schaapjes aan mijn voeten weten het ook niet meer...
lautie
11 30-03-2005 21:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.