Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2013, 19:31
Limoentjesfris
Avatar van Limoentjesfris
Limoentjesfris is offline
Hallo lieve mensen,

Mijn vriendje, waar ik nou meer dan een maand iets mee heb, is afgelopen week dus met zijn ex naar de MacDonalds geweest.. Hij vertelt er gewoon heel nuchter over, gebruikt foto's die ze toen gemaakt hebben als profielfoto op WhatsApp en zegt ook dat ze tot 's nachts half twee geskyped hebben alsof het niets is. Maar ik ben dus echt stront jaloers, en volgensmij heeft hij niets door. Ik kan er gewoon echt niet tegen, maar aan de andere kant wil ik er ook niks van zeggen.
Het is wel zo dat hij redelijk veel vrouwelijke vrienden heeft, waar ik ookal niet zo goed tegen kan. En misschien stel ik me wel aan, maar ik trek het gewoon niet. Of ik zie hem weer online op WhatsApp, echt gewoon tientalle minuten lang, dan vraag ik me af met wie hij zo'n grote gesprekken heeft. Terwijl onze gesprekken op WhatsApp steeds minderen..

Ik vraag me dus af of dit normaal is en ik gewoon overdrijf, of dat er wel iets aan de hand is..

Groetjes,
Merel.
__________________
Why can't you look at me the same way I look at pizza?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2013, 21:03
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Heb je er al eens met hem over gepraat? Want zo lang je niet aangeeft dat je ermee zit, kan hij natuurlijk niet ruiken dat het jou stoort.
Er is, zoals je zegt, kans dat hij niets doorheeft en zeker dan is het handig om dit bespreekbaar te maken. Natuurlijk kunnen er ook andere dingen aan de hand zijn, maar om je daar nu al druk over te gaan maken is nergens voor nodig. Zorg eerst maar dat je met elkaar gaat praten.

En het is sowieso handig om wat minder jaloers te worden, Als jij hem geen omgang met andere mensen gunt zal dat ook vroeg of laat een keer mis gaan.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 19:39
Limoentjesfris
Avatar van Limoentjesfris
Limoentjesfris is offline
Citaat:
Heb je er al eens met hem over gepraat? Want zo lang je niet aangeeft dat je ermee zit, kan hij natuurlijk niet ruiken dat het jou stoort.
Er is, zoals je zegt, kans dat hij niets doorheeft en zeker dan is het handig om dit bespreekbaar te maken. Natuurlijk kunnen er ook andere dingen aan de hand zijn, maar om je daar nu al druk over te gaan maken is nergens voor nodig. Zorg eerst maar dat je met elkaar gaat praten.

En het is sowieso handig om wat minder jaloers te worden, Als jij hem geen omgang met andere mensen gunt zal dat ook vroeg of laat een keer mis gaan.
Hoe breng ik het dan goed ter spraken? Want ik vind het moeilijk er zo in één keer over te beginnen, terwijl het misschien wel helemaal nergens over gaat. En... ik moet inderdaad minder jaloers worden, maar dat ben ik altijd eigenlijk al geweest. Het is gewoon een lastige eigenschap van me.
__________________
Why can't you look at me the same way I look at pizza?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 19:44
JVV079
Avatar van JVV079
JVV079 is offline
Waarom zou je jaloers zijn als je zeker weet dat hij alleen van jou houdt? Als als je dat niet zeker weet zou ik toch maar eens gaan nadenken over een einde relatie ? Vertrouwen is ook een kunst
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 19:48
Limoentjesfris
Avatar van Limoentjesfris
Limoentjesfris is offline
Citaat:
Waarom zou je jaloers zijn als je zeker weet dat hij alleen van jou houdt? Als als je dat niet zeker weet zou ik toch maar eens gaan nadenken over een einde relatie ? Vertrouwen is ook een kunst
Ja, dat is waar. Ik heb het misschien een beetje overdreven..
__________________
Why can't you look at me the same way I look at pizza?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 10:48
fxlove
Avatar van fxlove
fxlove is offline
Ik zou het er wel een keer met hem over hebben. De kans bestaat dat hij nogsteeds iets voelt voor zijn ex, ondanks hij nu een relatie met jou heeft.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 11:20
Sanderrr96
Avatar van Sanderrr96
Sanderrr96 is offline
kun je het niet oplossen door het op een 'nuchtere' manier zeker te weten door met hem een spelletje truth or dare te spelen, klinkt misschien vreemd, maar zo kun je wel vragen stellen zoals: "denk je dat wij lang samen zullen blijven", als hij hier positief op antwoord kun je dat aannemen en zo kun je op een leuke manier toch achter het antwoord komen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 22:42
Limoentjesfris
Avatar van Limoentjesfris
Limoentjesfris is offline
Citaat:
kun je het niet oplossen door het op een 'nuchtere' manier zeker te weten door met hem een spelletje truth or dare te spelen, klinkt misschien vreemd, maar zo kun je wel vragen stellen zoals: "denk je dat wij lang samen zullen blijven", als hij hier positief op antwoord kun je dat aannemen en zo kun je op een leuke manier toch achter het antwoord komen
Het is iets om over na te denken, maar je kan er wel heel makkelijk bij liegen.. In ieder geval bedankt voor de tip!
__________________
Why can't you look at me the same way I look at pizza?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 22:47
Verwijderd
Ik denk dat je vriend je serieuzer gaat nemen als je gewoon face to face met hem erover praat. Zo zou ik het willen iig als me vriendin met zoiets als dit zou zitten.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2013, 04:11
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik denk dat je vriend je serieuzer gaat nemen als je gewoon face to face met hem erover praat. Zo zou ik het willen iig als me vriendin met zoiets als dit zou zitten.
Dit.

En probeer niet beschuldigend te doen, maar gewoon geïnteresseerd te lijken. Je kunt al veel afleiden uit hoe hij over haar praat.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2013, 07:17
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Mijn vriendje, waar ik nou meer dan een maand iets mee heb, is afgelopen week dus met zijn ex naar de MacDonalds geweest.. Hij vertelt er gewoon heel nuchter over, gebruikt foto's die ze toen gemaakt hebben als profielfoto op WhatsApp en zegt ook dat ze tot 's nachts half twee geskyped hebben alsof het niets is.
Sorry, noem me ouderwets, maar dit vind ik dus gewoon NIET normaal. Ik begrijp dat je vriendje wat ouder is en andere uitgaanstijden hanteert dan jij en jij er niet altijd bij kan zijn maar dit slaat nergens op. Vooral zijn ex zal hij eens moeten loslaten om jou te laten zien dat jij nu de vlam voor 'm bent. Als het goed is zijn ze niet voor niets uit elkaar gegaan. Het lijkt er echter op dat ze nog steeds èrg veel plezier samen hebben.
Een gesprek lijkt me dus een goed idee. Ook kun je eerst eens kijken hoe hij zich t.o.v. jou opstelt als iedereen erbij is (zijn ex en andere vriendinnen). Als hij je er een beetje bij laat hangen als "één van zijn vriendinnen" dan is dat waarschijnlijk ook zo...
Het kan ook zijn dat hij echt laat zien dat jij degene bent, constant arm om je heen of naast je staan of zitten, aan iedereen voorstellen etc.
En dan kun je ook nog de omgekeerde situatie creeëren; hoe zou HIJ reageren als je met 5 jongens om je heen staat te lachen?
Een testje dus...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2013, 21:02
Limoentjesfris
Avatar van Limoentjesfris
Limoentjesfris is offline
Citaat:
Ik denk dat je vriend je serieuzer gaat nemen als je gewoon face to face met hem erover praat. Zo zou ik het willen iig als me vriendin met zoiets als dit zou zitten.
Daar heb je wel gelijk in.. Andersom zou ik het ook zo willen.

Citaat:
Sorry, noem me ouderwets, maar dit vind ik dus gewoon NIET normaal. Ik begrijp dat je vriendje wat ouder is en andere uitgaanstijden hanteert dan jij en jij er niet altijd bij kan zijn maar dit slaat nergens op. Vooral zijn ex zal hij eens moeten loslaten om jou te laten zien dat jij nu de vlam voor 'm bent. Als het goed is zijn ze niet voor niets uit elkaar gegaan. Het lijkt er echter op dat ze nog steeds èrg veel plezier samen hebben.
Een gesprek lijkt me dus een goed idee. Ook kun je eerst eens kijken hoe hij zich t.o.v. jou opstelt als iedereen erbij is (zijn ex en andere vriendinnen). Als hij je er een beetje bij laat hangen als "één van zijn vriendinnen" dan is dat waarschijnlijk ook zo...
Het kan ook zijn dat hij echt laat zien dat jij degene bent, constant arm om je heen of naast je staan of zitten, aan iedereen voorstellen etc.
En dan kun je ook nog de omgekeerde situatie creeëren; hoe zou HIJ reageren als je met 5 jongens om je heen staat te lachen?
Een testje dus...
Ik ben niet zo vaak samen met hem en zijn vrienden en vriendinnen, die ken ik eerlijk gezegd amper. Onze dorpen liggen namelijk best ver uit elkaar, met de fiets anderhalf uur. Ik ken slechts één vriend van hem, en hij een aantal vriendinnen van mij. Dus dat zal helaas niet gaan werken..
__________________
Why can't you look at me the same way I look at pizza?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 10:47
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Sorry, noem me ouderwets, maar dit vind ik dus gewoon NIET normaal. Ik begrijp dat je vriendje wat ouder is en andere uitgaanstijden hanteert dan jij en jij er niet altijd bij kan zijn maar dit slaat nergens op.
Ik heb tot nog wel later zelfs met jongens geskyped, echt niet zo bijzonder hoor.

Citaat:
Vooral zijn ex zal hij eens moeten loslaten om jou te laten zien dat jij nu de vlam voor 'm bent. Als het goed is zijn ze niet voor niets uit elkaar gegaan. Het lijkt er echter op dat ze nog steeds èrg veel plezier samen hebben.
Want je kunt geen vrienden zijn met je ex?

Citaat:
Een gesprek lijkt me dus een goed idee.
Ja vooral lekker jaloers doen om het minste geringste, dat kunnen veel mensen waarderen.

Citaat:
En dan kun je ook nog de omgekeerde situatie creeëren; hoe zou HIJ reageren als je met 5 jongens om je heen staat te lachen?
Een testje dus...
Ja je zou maar lol hebben met mensen, daar moet wel hevige liefde en flinke seks achter zitten. Zeker als het met 5 man tegelijk is.

Sorry, noem me ouderwets maar ik denk dat je het echt compleet niet begrepen hebt.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 13:31
Verwijderd
Ja nouja, met je ex naar de mac gaan en een beetje skypen is tot daar aan toe en hoort te kunnen, maar het spreekt van weinig tact als je dan vervolgens ook nog je profielfoto met haar gaat zetten. Zeker voor een 14 jarig meisje is dat nou niet bepaald bemoedigend om te zien.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 13:46
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ja nouja, met je ex naar de mac gaan en een beetje skypen is tot daar aan toe en hoort te kunnen, maar het spreekt van weinig tact als je dan vervolgens ook nog je profielfoto met haar gaat zetten. Zeker voor een 14 jarig meisje is dat nou niet bepaald bemoedigend om te zien.
Daar heb je wel een punt ja.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 14:58
Verwijderd
Het is belangrijk dat je blijft praten met je vriend, je zit er duidelijk mee dus het lijkt me slim als je het hierover hebt met hem. Probeer ook niet al te jaloers te zijn, hij houdt als het goed is van jou en die andere meiden niet (hij koos voor jou)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 19:37
Limoentjesfris
Avatar van Limoentjesfris
Limoentjesfris is offline
Citaat:
Ja nouja, met je ex naar de mac gaan en een beetje skypen is tot daar aan toe en hoort te kunnen, maar het spreekt van weinig tact als je dan vervolgens ook nog je profielfoto met haar gaat zetten. Zeker voor een 14 jarig meisje is dat nou niet bepaald bemoedigend om te zien.
Hij vroeg wel meteen erna of ik 't niet erg vond, die profielfoto, natuurlijk ga ik dan niet zeggen dat ik 't niet leuk vind en dat hij een andere moet doen, het is uiteraard zijn keuze. Hij heeft nu inmiddels een andere, en normaal veranderd ie eens in de maand van foto. Dus waarschijnlijk heeft ie wel bedacht dat 't voor mij niet zo geweldig was.

En verder.. Hij is de laatste paar dagen een beetje appart bezig. De ene keer zie ik dat hij online geweest is op WhatsApp en negeert hij me gewoon, maar op een ander moment stuurt hij weer een heel lief berichtje. En maandag wilde hij super graag dat ik kwam, zo lang mogelijk, en morgen wil hij pas dat ik rond half 2 kom omdat ie uit wil slapen, terwijl hij om 5 uur al weer moet werken. En dan zie ik hem ook maar één (of nou toevallig twee) keer in de week, omdat we best ver van elkaar wonen. Ik snap 'm even niet meer..
__________________
Why can't you look at me the same way I look at pizza?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 23:22
BorderCross
Avatar van BorderCross
BorderCross is offline
Citaat:
En dan kun je ook nog de omgekeerde situatie creeëren; hoe zou HIJ reageren als je met 5 jongens om je heen staat te lachen?
Een testje dus...
Als je zo'n soort "test" moet gaan gebruiken gaat het niet de goede kant op en vraag ik me af of het wel een relatie waard is..

Verder, je kan ook niet verwachten dat hij altijd tijd heeft, dus als hij je een keertje minder kan zien vanwege werk of zijn keuze van uitslapen kan je hem dat niet verwijten. Dat van zijn ex is daarentegen een ander verhaal en als je er mee zit moet je gewoon met hem erover praten.
__________________
Video killed the radio star...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-05-2013, 08:32
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Hij vroeg wel meteen erna of ik 't niet erg vond, die profielfoto, natuurlijk ga ik dan niet zeggen dat ik 't niet leuk vind en dat hij een andere moet doen, het is uiteraard zijn keuze.
Hierbij een oproep aan alle vrouwen, WEES DUIDELIJK. Ik word altijd stapelgek van vrouwen die na 5 jaar nog terugkomen met verwijten als: "ja, maar toen heb je dit en dit gedaan". Het is zijn keuze om de foto te plaatsen (en je pijn te doen), maar je mag wèl gewoon zeggen wat je ervan vindt, vooral als hij er nog om vraagt ook.
Citaat:
Hij heeft nu inmiddels een andere, en normaal veranderd ie eens in de maand van foto. Dus waarschijnlijk heeft ie wel bedacht dat 't voor mij niet zo geweldig was.
Of hij leest mee met dit topic..

Tuurlijk het HOEFT niets te betekenen, maar dat weet je pas als je met hem gaat praten en zelf ook eerlijk bent over je gevoelens.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 09:42
Verwijderd
Over jaloezie in het algemeen: een beetje jaloezie hoort er bij, vind ik. Maar als het ongezond wordt en het gaat je overheersen, dan moet je daar iets mee/tegen/aan doen. Sowieso omdat het relaties kapot maakt, maar ook omdat het jou gaat beheersen en opvreten. Uiteindelijk gaat het misschien zo ver gaan dat je andermans leven ook wil beheersen en controleren omdat je bang blijft. Als jij nu al aangeeft dat je er snel last van hebt, probeer daar dan nu aan te werken, je wil niet dat het je later gaat overheersen en al helemaal niet op momenten dat er totaal geen reden voor is

Over deze specifieke situatie: ik zou het ook niet leuk vinden, maar ik kan niet inschatten hoe jouw vriendje is en wat zijn band met die ex is en al het andere. Daarnaast zijn jullie een dikke maand samen en nog behoorlijk jong en neem ik alle gedragingen niet al te serieus. Wat ik je kan aanraden is eerlijk te zijn tegen je vriendje wanneer je iets niet leuk vindt. Niet verbieden, niet overdrijven, gewoon 'ik vind het niet zo leuk als jij met je ex op je profielfoto staat' (zeker niet ja goed zeggen als hij het je vraagt en je vindt het niet goed). Ga niet drammen, maar kijk hoe hij reageert. Als hij er begrip voor toont en er rekening mee houdt is dat fijn, als hij echt het tegenovergestelde blijft doen, weet je ook hoeveel jouw gevoelens hem interesseren.

En over soms niet willen zien, hoewel ik zelf in de eerste rush van hevige verliefdheid 24/7 bij iemand wil zijn, er zijn mensen die daar minder behoefte aan hebben of waarbij het verstand toch iets meer in te brengen heeft
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Hij vroeg wel meteen erna of ik 't niet erg vond, die profielfoto, natuurlijk ga ik dan niet zeggen dat ik 't niet leuk vind en dat hij een andere moet doen, het is uiteraard zijn keuze
Hoezo zou je natuurlijk niets zeggen?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Hoezo zou je natuurlijk niets zeggen?
Inderdaad, je kan toch gewoon zeggen als je iets niet zo leuk vind? Zolang je maar niet gaat dringen. Met het gewoon zeggen kom je al een heel eind.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 15:03
Groentensoep
Groentensoep is offline
Los van alle reacties te lezen hier:

Wat een respectloze lul om zoveel contact te hebben met zijn ex. Een keertje een chatje of kort gesprekje, ok, maar leuke uitjes en lange gesprekken zijn naar mijn mening echt not-done terwijl je een andere relatie heb.

Gewoon duidelijk zeggen dat je het niet kan waarderen en als-ie daar weinig mee doet snel wegwezen.

Magoed, misschien is het de leeftijd
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 19:20
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Los van alle reacties te lezen hier:

Wat een respectloze lul om zoveel contact te hebben met zijn ex. Een keertje een chatje of kort gesprekje, ok, maar leuke uitjes en lange gesprekken zijn naar mijn mening echt not-done terwijl je een andere relatie heb.

Gewoon duidelijk zeggen dat je het niet kan waarderen en als-ie daar weinig mee doet snel wegwezen.

Magoed, misschien is het de leeftijd
Dit is echt klinkklare onzin. Waarom zou je geen goede band met een ex kunnen hebben?

Als het net uit is er er nog van één of beide kanten een bepaalde spanning is, is het niet handig om met elkaar af te spreken, maar dan is het ook allerminst handig om in een nieuwe relatie te stappen, dus ben je daarmee eigenlijk dom bezig.

Na verloop van tijd, als alles bekoeld is en bij jou de gevoelens weggeëbd zijn (bij de ander is ook handig, want anders ben jij degene die iemand aan het lijntje houdt), dán kan je prima een goede vriendschapsband met elkaar opbouwen. Je partner zou je dan moeten vertrouwen dat er niets gebeurt.

Is dat vertrouwen er niet, dan wordt het tijd om eens goed met elkaar te praten en gebeurt er toch wat dan is diegene die de fout ingaat een botte lul.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Hij vroeg wel meteen erna of ik 't niet erg vond, die profielfoto, natuurlijk ga ik dan niet zeggen dat ik 't niet leuk vind en dat hij een andere moet doen, het is uiteraard zijn keuze.
Nee, natuurlijk ga je wel zeggen dat je 't niet leuk vindt, als je 't niet leuk vindt. Hij kan niet je gedachten lezen.

Zeggen "je moet een andere doen" is een ander verhaal, dat wordt inderdaad moeilijk want je kunt hem geen regels opleggen. Maar als je zegt "ik vind het niet zo leuk, ik heb liever dat je een andere foto doet", vindt hij het waarschijnlijk geen probleem om een andere foto in te stellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik mag hem niet zien.
Justagirl_95
44 19-02-2012 07:59
De Kantine Kijk in mijn toekomst!
trophus
230 08-04-2008 14:10
De Kantine Weerwolfspel 40
Daboman
500 04-10-2007 22:36
Verhalen & Gedichten Afscheidsbrief Jean-Jeaques
Sasjeliefff
0 26-01-2006 17:15
Liefde & Relatie 3e zoen
Verwijderd
89 15-02-2005 22:11
De Kantine welke bners ben jij allemaal tegengekomen?
qghp
72 02-03-2003 10:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.