Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2000, 18:40
Heleen
Heleen is offline
Wie volgend jaar eindexamen doet heeft Ovidius als schrijver. Kan iemand mij vertellen of dit heel erg is of maar een klein beetje erg?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2000, 19:40
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Wij hebben slechts een verhaal van Ovidius' Metamorphosen gelezen (namelijk Pyramus en Thisbe), maar wat ik heb gelezen vond ik erg leuk.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2000, 20:23
kwaaaaaakeendje
kwaaaaaakeendje is offline
Ik heb ook Pyramus en Thisbe gelezen, en ook Daedalus en Icarus, maar in ieder geval.... Ovidius is voor mij tot nu toe de leukste schrijver/dichter!!! Minder saai dan Caesar in ieder geval!!! (eindexamenonderwerp van dit jaar)
__________________
kwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak
Met citaat reageren
Oud 14-09-2000, 20:26
mif
mif is offline
Pyramus en Thisbe en Daedalus en Icarus vond ik niet zo heel moeilijk en ook wel leuk om te vertalen. Het is in ieder geval afwisselender dan Caesartje.

------------------
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
__________________
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Met citaat reageren
Oud 15-09-2000, 09:31
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
Heleen schreef:
Wie volgend jaar eindexamen doet heeft Ovidius als schrijver. Kan iemand mij vertellen of dit heel erg is of maar een klein beetje erg?
Ovidius? wat een opluchting, dan is dat ook mijn eindexamenonderwerp. Ik heb Ars amatoria van hem gelezen, en Amores. Beiden zijn zeer goed geschreven en het verhaal is ook erg humoristisch maar heeft ook mooie aspecten van de mythologie en de historische kanten rondom de trojaanse oorlog

__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 16-09-2000, 22:31
Musliston
Musliston is offline
Wat fijn voor jullie! Ovidius is niet al te moeilijk, maar wel geweldig en de grapjes die hij uithaalt zijn ook erg leuk. Scanderen is ook prachtig! Veel plezier!

------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
__________________
[b]"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage[/b]
Met citaat reageren
Oud 17-09-2000, 14:19
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Musliston schreef:
Scanderen is ook prachtig!

Ja, al je er talent voor hebt. Ik kan er niks van. (We hebben er ook maar iets van twee lessen aan besteed, maar anderen uit mijn klas kunnen het allemaal wel)
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2000, 22:27
Pascalle_de_Beer
Pascalle_de_Beer is offline
Zoo, jij hebt echt mazzel. Ovidius is en het leukst en het makkelijkst. Ik heb Pygmalion, Echo en Narcissus, Icarus en Daedulus, en de Lycische boeren gedaan en het was een erg goed cijfer dat er bij mij uitkwam. Ik moet ook Ovidius voor dit schoolonderzoek doen dus ik zit nu echt middenin

gegroet

pascalle
__________________
Jacques Villeneuve: "I would rather die, then be Michael Schumacher's Slave!!"
Met citaat reageren
Oud 18-09-2000, 16:44
Musliston
Musliston is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Ja, al je er talent voor hebt. Ik kan er niks van. (We hebben er ook maar iets van twee lessen aan besteed, maar anderen uit mijn klas kunnen het allemaal wel)
Ach joh, gewoon alle regels uit je hoofd leren. En niet vergeten, de een-na-laatste is (bijna, ik ben er nog geen tegengekomen)altijd een spondee, de laatste een dactylus. En vergeet molenaar niet!

------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
__________________
[b]"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage[/b]
Met citaat reageren
Oud 19-09-2000, 19:11
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Musliston schreef:
Ach joh, gewoon alle regels uit je hoofd leren. En niet vergeten, de een-na-laatste is (bijna, ik ben er nog geen tegengekomen)altijd een spondee, de laatste een dactylus. En vergeet molenaar niet!

Kun je die begrippen wat nader toelichten? Ik begrijp het niet helemaal.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2000, 13:57
Musliston
Musliston is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Kun je die begrippen wat nader toelichten? Ik begrijp het niet helemaal.
Welke begrippen begrijp je niet?
Elk vers bestaat uit zes versvoeten (toch?)
Elk versvoet is bij Ovidius ofwel een spondee (lang lang) of wel een dactylus (lang kort kort), zoals bij Homerus. Nu, de laatste versvoet is meestal een spondee en de op-een-na-laatste een dactylus.
molenaar-regel...hoe ging die ook nou weer? Dat moet je maar aan je leraar vragen. Volgens mij heeft dat te maken dat als een medeklinker naast een m, l, n of r staat (bijvoorbeeld br), dat dan de twee medeklinkers als een medeklinker geldt, en de klinker ervoor dus kort kan zijn. Bij twee andere medeklinkers (bijvoorbeeld -pc-) is de klinker ervoor lang. Volgens mij is dit zeer grof gezegd en kan dat verfijnd worden, maar ask your teacher, ik moet nu echt Grieks gaan leren, dag!

------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
__________________
[b]"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage[/b]
Met citaat reageren
Oud 21-09-2000, 14:18
Feestbeest nummer 1
Avatar van Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
Ovidius is LEUK!!! Ik ken zelfs zijn latijnse teksten van buiten!
__________________
Please...refrain from the taking of flash photography, as the lesbians may attack you!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2000, 19:25
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Musliston schreef:
Welke begrippen begrijp je niet?
Elk vers bestaat uit zes versvoeten (toch?)
Elk versvoet is bij Ovidius ofwel een spondee (lang lang) of wel een dactylus (lang kort kort), zoals bij Homerus. Nu, de laatste versvoet is meestal een spondee en de op-een-na-laatste een dactylus.
molenaar-regel...hoe ging die ook nou weer? Dat moet je maar aan je leraar vragen. Volgens mij heeft dat te maken dat als een medeklinker naast een m, l, n of r staat (bijvoorbeeld br), dat dan de twee medeklinkers als een medeklinker geldt, en de klinker ervoor dus kort kan zijn. Bij twee andere medeklinkers (bijvoorbeeld -pc-) is de klinker ervoor lang. Volgens mij is dit zeer grof gezegd en kan dat verfijnd worden, maar ask your teacher, ik moet nu echt Grieks gaan leren, dag!

Aha! Dank je wel voor deze heldere uitleg.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2000, 10:25
Musliston
Musliston is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Aha! Dank je wel voor deze heldere uitleg.
Maar wel aan je leraar vragen hoor, straks doe je het -te wijten aan mij- verkeerd op schoolonderzoeken --> je zelfvertrouwen daalt --> je wil geen klassieke talen meer studeren!
Dus gaan vragen --> je haalt tienen op je schoolonderzoeken Latijn en Grieks --> je gaat klassieke talen studeren --> je hebt de beste studie gekozen die er is --> zestig procent kans dat je lerares wordt --> zo ja, oeps, toch niet de beste studie, zo nee, je komt terecht bij de plantsoenendienst

------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
__________________
[b]"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage[/b]
Met citaat reageren
Oud 03-10-2000, 15:42
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
wraaaaaahh wat cool dit forum...
En ja OVIDIUS IS HEEL ERG LEUK
Ik doe dit jaar eindexamen Caesar, gelukkig geen scansie enzo....als schoolonderzoeken heb ik Seneca en Vergilius....ook leuk,
Ik baal alleen zo van Caesar.....boring
__________________
Je crois que Dieu ce sont les hommes, et qu'ils ne le savent pas.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Examen prikbord: Herodotos en Ovidius
Leo Nellissen
4 06-07-2001 13:38
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Ovidius & Caesar
Ilsed
1 25-06-2001 18:52
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Metamorphosen, Ovidius
BiotjE
2 14-02-2001 19:10
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help !!!!! Ik zoek de vertalingen van de metamorphosen van Ovidius ! ! ! ! !
Lieselotje
3 15-01-2001 13:32
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Teksten Ovidius
3 09-01-2001 16:03
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Ik ben op zoek naar de vertalingen van Ovidius en Ceasar!
Thania
4 07-10-2000 21:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.