Oud 22-02-2002, 19:28
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
nou weet ik niet of dit op liefde en relatie thuis hoort. Het gaat namelijk wel om een relatie. Een vriendschappelijke relatie tussen mij een een meisje. Ik zal het probleem voorleggen:

Ik ken dit meisje nu al een half jaar ongeveer. We zijn inmiddels goede vriendinnen geworden. X noem ik haar even. Alleen nu is X een apart meisje. Niet als iedereen. Door omstandigheden en een vreselijke gebeurtenis zit zij nu al maanden binnen. Werkt niet, doet niks, zit alleen maar thuis. De moeder van X werkt bij mij op school, is mijn lerares. Een hele aardig, vrolijke en spontane vrouw die mij vorig jaar altijd heel goed hielp bij me problemen. Toen kon ik X nog niet. Als ik bij x thuis kom en haar moeder is er ook is het allemaal heel gezellig en aardig.

Nu is het zo, dat X mij iedere dag op belt, ook als ik net uit school kom of van stage. Zij belt mij dan op om vervolgens niet 'met' mij te praten maar om 'tegen' mij te praten. en waarover? juist, haar moeder. Ze klaagt en klaagt als een oud wijf van 75 over der moeder. Haar moeder dit en haar moeder dat. Alles gaat fout, een rotsfeer en ze is heel anders dan ik zou denken. Nu is bij mij het probleem; Ik wil heus wel naar x luisteren, daar ben je vriendinnen voor. Maar ik heb een soort van vertrouwensrelatie met haar moeder waar zij dus zo over praat. Dat beeld wat ik van mijn juf heb, gaat er gewoon aan! ik vind het vreselijk. Ik zag haar altijd als de liefste en aardigste juf van de school. Zij hielp mij echt heel goed, gaf mij adressen voor hulp. Toen in die tijd was er nog niks aan de hand. Ik kon x nog niet.

maar toen opeens dit jaar leerde ik X kennen, hele aardige meid, we leken elkaar wel jaren te kennen. Maar hoe t nu is, constant over haar moeder aan het klagen. Nu zie ik haar moeder dus van twee kanten zeg maar. Op school als juf en dan thuis als de moeder van een vriendin. Heel vreemd gevoel. Als ik haar op school zie en we praten weer met elkaar dan voel ik me zo, alsof ik roddel over haar, maar ik luister alleen naar x, heel stom maar ik voel me een soort veraadster. ben ik dat? X belt me iedere dag, een uur lang, want na een uur kap ik het af, echt een uur over haar moeder, de verotte sfeer, de dingen die niet goed gaan en dat ze maar thuis zit.......wat moet ik?

Of wat voor raad kan ik aan jullie vragen? het probleem is dus eigenlijk dat ik het niet leuk vind dat we over niks anders praten dan over haar moeder. Kijk met een andere vriendin wil ik ook niet iedere dag een uur lang over een leraar of lerares praten. Oke, dan is dit haar moeder, en ik mag haar moeder ontzettend, en ik wil er voor haar zijn, als vriendin, naar haar willen luisteren. Maar hoe ze dan praat! alleen maar zo negatief........is er iemand die dit kan begrijpen? Wat moet ik nu? Ik wil geen vriendin kwijt, want ik ben de enigste die zij heeft. Het is een apart meisje, waarvan ik haar enigste vriendin ben. Zij heeft alleen mij. Ik wil wel naar haar luisteren en haar helpen maar hoe ze over haar moeder praat, ik vind dat niet leuk. In mijn hoofd heb ik altijd dat beeld van gewoon 'die juf'. die heel aardig was, heel spontaan, leuke kleding draagt voor haar leeftijd, goed kan luisteren, niet oordeeld, leuk lesgeeft enz....en dan ontmoet ik haar, oke leuk, aardig meisje die X. Maar dan is constant haar moeder het onderwerp.....zucht wat moet ik? Met me juf, haar moeder dus praten? Met X zelf? maar dan kan zij met niemand anders erover praten en ze moet het kwijt........OHHH!!!!!!!! ik word gek wat moet ik!!!!!!!!

Helpmeplease......
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2002, 22:10
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
nou er mogen wel mensen reageren.
Verdorie ik zit er nu al de hele avond aan te denken, ik zit er echt mee. Is er dan niemand die ook maar heel eventjes de moeite neemt om te reageren..........

tjeez..........echt niet verwacht
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 23:07
**thuggirl**
**thuggirl** is offline
eyyz girl!
ik weet niet echt hoe ik je kan helpen, maar als ik jou was zou ik gewoon proberen op een rusitge maar wel duidelijk manier x duidelijk te maken hoe jij haar moeder ziet, en dat de gesprekken heel verwarrend zijn voor je omdat het allemaal maar negatief is.
ze zal je wel beetje begrijpen denk/hoop ik, als je uitlegt dat je heel andere gesprekken met haar moeder hebt gehad, en dat die je heel ewrg hebben geholpen, of wil je niet dat ze dat weet?
sorry als je er nix aan hebt, maar sterkte in ieder geval!

TAKE CARE!!!!
__________________
PauLuZ, U aRe a FuN LoViNG CRiMiNaL WHaHaHa!!! when u love something, give it away, angel#1 told y'all so!!!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 23:56
apart persoontje
apart persoontje is offline
kan het niet zo zijn dat X van die gesprekken afweet? da ze misschien jaloers is op de band die jij en haar moeder hebben?
__________________
'Frank' ..... 'Frank? ...... 'BOEIEN'
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 00:01
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Hmz.. jah, moeilijk

Kun je haar niet gewoon uit leggen dat je haar een hele lieve meid vindt en dat je het heel naar voor haar vindt dat ze zo met haar moeder overhoop ligt, maar dat jij haar moeder wél graag mag en niet graag over andere mensen 'roddelt'. Om haar een beetje tegemoet te komen kun je dan gewoon zeggen dat je wel naar haar problemen wil luisteren, maar niet alléén máár. Daar schiet ze immers zelf ook weinig mee op. Zeg haar dat ze een beetje afleiding nodig heeft (steeds met je neus op de feiten worden gedrukt kan nogal deprimerend zijn, dus er constant over praten ook) en dat jullie best tien minuten ofzo over haar moeder kunnen praten, maar niet hele gesprekken lang. Begin anders zelf gewoon over een ander onderwerp, in de hoop dat ze het op pikt (= de hint begrijpt)..
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 00:09
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
**thuggirl** schreef:
eyyz girl!
ik weet niet echt hoe ik je kan helpen, maar als ik jou was zou ik gewoon proberen op een rusitge maar wel duidelijk manier x duidelijk te maken hoe jij haar moeder ziet, en dat de gesprekken heel verwarrend zijn voor je omdat het allemaal maar negatief is.
ze zal je wel beetje begrijpen denk/hoop ik, als je uitlegt dat je heel andere gesprekken met haar moeder hebt gehad, en dat die je heel ewrg hebben geholpen, of wil je niet dat ze dat weet?
sorry als je er nix aan hebt, maar sterkte in ieder geval!

TAKE CARE!!!!


hey natuurlijk heb ik er wel wat aan.
en ja misschien moet ik het maar een rustig proberen uit te leggen. En zij weet dat ik een vertrouwensrelatie maar het moeder heb, en ik vertelde ook wel eens van 'vandaag he, had ik les van je moeder en..' dus zij weet allemaal wel hoe dat ging en soms nog gaat. Zij weet dat ik haar onwijs lief vind en alles dus ze zal het wel begrijpen maar het is wel heel moeilijk. Want als ik nu maandag naar school ga en ik me juf weer zie, gaan we weer gezellig kletsen dan voel ik me schuldig. Zon gevoel van 'hallo juf, ik weet niet of je t weet maar er zijn dingen achter je rug om gezegd'. Ik voel me zon veraadster. ben ik dat? een beetje wel toch! gek word ik weer ervan........morgen ga ik naar X toe dan is haar moeder ook thuis. En dan zie ik ze beiden.....oh vreselijk
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 00:11
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
Hmz.. jah, moeilijk

Kun je haar niet gewoon uit leggen dat je haar een hele lieve meid vindt en dat je het heel naar voor haar vindt dat ze zo met haar moeder overhoop ligt, maar dat jij haar moeder wél graag mag en niet graag over andere mensen 'roddelt'. Om haar een beetje tegemoet te komen kun je dan gewoon zeggen dat je wel naar haar problemen wil luisteren, maar niet alléén máár. Daar schiet ze immers zelf ook weinig mee op. Zeg haar dat ze een beetje afleiding nodig heeft (steeds met je neus op de feiten worden gedrukt kan nogal deprimerend zijn, dus er constant over praten ook) en dat jullie best tien minuten ofzo over haar moeder kunnen praten, maar niet hele gesprekken lang. Begin anders zelf gewoon over een ander onderwerp, in de hoop dat ze het op pikt (= de hint begrijpt)..

ja dat zou best kunnen. heel goed idee dat advies van jou. 10 minuten en niet meer. Ja ik kan wel herhalen wat je allemaal geschreuven hebt maar je hebt gelijk, ja dat doe ik.....probeer ik
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 00:16
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:
ja dat zou best kunnen. heel goed idee dat advies van jou. 10 minuten en niet meer. Ja ik kan wel herhalen wat je allemaal geschreuven hebt maar je hebt gelijk, ja dat doe ik.....probeer ik
fijn dat ik je een beetje heb kunnen helpen.. veel succes ermee, ik hoop dat het werkt, want ik begrijp heel goed dat je baalt van deze situatie
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 13:03
droomkoningin
Avatar van droomkoningin
droomkoningin is offline
Hey

Wat een ontzettend vervelende situatie joh!
Ik kan me heel goed voorstellenn hoe jij je voelt.Maar echt raad geven kan ik je niet..
Ik zeg je dat als ik jou was geweest, denk ik dat ik met je juf, haar moeder zou gaan praten.Een keertje op school.En dan erover praten waarom X zo over haar moeder praat. Misschien weet haar moeder dat ook niet, maar dan kunnen jullie samen misschien wel X helpen....???

Veel sterkte!!!
__________________
~Jij bent mooi, niet mooier, jij bent anders mooi~Mijn advies: blijf dan weg!~I can't feel a thing from my head down to my toes~
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 13:10
Verwijderd
Denk er we aan dat de relatie tussen leraar-leerling heel anders is dan tussen moeder-dochter. Ik bedoel, als de band tussen moeder en dochter niet goed is kan die moeder natuurlijk niet als zij op haar werk is precies op dezelfde manier tegen jullie doen...

Daarbij komt dat ouders naar de buitenwereld heel vaak anders doen dan tegen de kinderen. Zo ook mijn ouders, ik heb een gigantisch slechte band met ze, altijd ruzie enzo. Op dit moment gaat het HELEMAAL SLECHT Maargoed, ik krigj wel vaak zat te horen van vriendinnen en familie dat ik heel blij moet zijn met mijn ouders. Het is een soort van rollenspel. Denk dat ouders dat ook doen voor eigen veiligheid ofzo. "Als iedereen denkt dat ik heel lief en aardig ben, dan kunnen ze me ook nergens op pakken" ofzo. Noja kweet natuurlijk nietof dat bij iedere ouder zo is, maar bij de mijne begint het er verrekte hard op te lijken.
Kdenk niet dat je vriendin liegt. Maar het moet ook niet de reden zijn dat jij minder met die lerares op kan schieten.
Kijk, een moordenaar kan je beste vriend zijn. En dat je vriendin er niet mee op kan schieten wil niet zeggen dat zoiets voor jou ook geldt. Zeg haar dit. Zeg dat je haar wel gelooft maar dat je het neit fijn vindt omdat zij zo ook de band tussen jou en haar moeder kapot maakt.
Het klinkt heel hard, maar ze moet denk ik iemand anders vinden waar ze dat tegen verteld. Voor de rest hoeft dit helemaal niet te betekenen dat jullie contact wordt verbroken ofzo. dat is onzin.

Noujah. Veel sterkte en zie maar wat je doet. Maar laat je band niet kapot maken. Zowel met X als met haar moeder!

Succes!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 19:29
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
aannitaa schreef:
Hey
denk ik dat ik met je juf, haar moeder zou gaan praten.Een keertje op school.En dan erover praten waarom X zo over haar moeder praat.
maar kijk, dan heb ik het juist het gevoel dat ik roddel. X neemt mij totaal in vertrouwen, 100 procent vertrouwen. Zij lucht haar hart over haar moeder, ruzies. Als ik dan vervolgens naar haar moeder ga van 'ja hoi, kan ik je spreken, X praat zoveel over jullie. altijd maar ruzie en dit en dat blablabla.' dat kan ik toch niet maken? want als het niet mijn juf was geweest, gewoon een moeder, zou ik toch ook niet naar die moeder toestappen of wel? Kan ik dat nou echt wel maken? Stel dat ik maandag naar school ga, en naar me juf toestap, dan heb ik het gevoel dat ik mijn vriendin haar vertrouwen beschadig, wat ik eigenlijk ook doe. En het is aan de andere kant heel vervelend voor mijn juffrouw om te horen dat haar dochter zo over haar eigen moeder praat..........oh wat een situatie. Zou ik het misschien met een andere docent bij mij op school kunnen bespreken. Even om raad vragen? Of is dat weer geen goed idee omdat ik dan over een collega van haar/hem praat en haar dochter.? wat moet ik!!!!!

In ieder geval bedankt voor je raad he
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 19:37
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Denk er we aan dat de relatie tussen leraar-leerling heel anders is dan tussen moeder-dochter. Ik bedoel, als de band tussen moeder en dochter niet goed is kan die moeder natuurlijk niet als zij op haar werk is precies op dezelfde manier tegen jullie doen...
HIER HEB JE VOLKOMEN GELIJK IN. ZIJ ALS DOCENT MOET ZICH SOWIESO 'PROFESSIONEEL' EN MET EEN GEHEEL ANDERE HOUDING OPSTELLEN NAAR HAAR LEERLINGEN EN COLLEGA'S TOE. DAS LOGISCH. ZOALS ZIJ THUIS IS, IS ZIJ NIET OP HAAR WERK. GA IK X VERTELLEN!


Zeg dat je haar wel gelooft maar dat je het neit fijn vindt omdat zij zo ook de band tussen jou en haar moeder kapot maakt.
DIT GA IK OOK ZEGGEN. KAN IK ZEGGEN VAN: 'X, JE WEET DAT WE GOEDE VRIENDINNEN ZIJN, EN DAT IK ER ALTIJD VOOR JE BEN, MAAR IK HEB EEN BEPAALDE BAND MET JE MOEDER, ZIJ HEEFT ME GOED GEHOLPEN TOEN ALLES MINDER GING, IK HEB EEN BEPAALD BEELD VAN HAAR, ALS LERARES, EN ZO WIL IK DAT HOUDEN, JIJ MAG BEST EEN PAAR MIN JE HART OVER HAAR LUCHTEN, MAAR NIET ALLEEN MAAR OVER HAAR EN JOU. ZO GA IK ANDERS OVER HAAR DENKEN EN DAT WIL IK NIET, HEB OOK T GEVOEL DAT WE RODDELEN '. KAN IK ZOIEST ZEGGEN?

Het klinkt heel hard, maar ze moet denk ik iemand anders vinden waar ze dat tegen verteld. Voor de rest hoeft dit helemaal niet te betekenen dat jullie contact wordt verbroken ofzo. dat is onzin.
DAT IS HET PROBLEEM. IK BEN HAAR ENIGE ECHTE VRIENDIN. ZIJ IS GEWOON ECHT REMI. HELEMAAL ALLEEN. EN NATUURLIJK HOEFT ONS CONTACT NIET VERBROKEN TE WORDEN, MAAR IK BEN BANG DAT IK HAAR PIJN DOE ALS IK DAT ZEG. 'SORRY X, IK HOU VAN JE ALS VRIENDIN MAAR JE ZULT ECHT IEMAND ANDERS MOETEN ZOEKEN OM OVER JE MOEDER TE PRATEN, WANT IK WIL HET NIET MEER'. MIJN GOD DAT GAAT TOCH NIET?

Noujah. Veel sterkte en zie maar wat je doet. Maar laat je band niet kapot maken. Zowel met X als met haar moeder!
DANK JE WEL HE VOOR JE ADVIES. EN IK LAAT ECHT DE BAND NIET VERBREKEN. EN INDERDAAD, ZOWEL NIET MET X ALS MET ME JUF!




[Dit bericht is aangepast door HelpMePlease (23-02-2002).]
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit wat moet ik doen
diejongen
7 25-03-2013 23:01
Liefde & Relatie Vertel ik het haar of houd ik het voor me?
fractuur
34 08-08-2006 11:46
Psychologie Dilemma vertellen of zwijgen?
Miss-NoNa-BaGus
7 20-05-2005 22:59
Liefde & Relatie meisje: Stapel Verlieft Op M'n Lerares:SWat moet ik doen?
Bi_Anoniem
29 13-12-2004 13:04
Liefde & Relatie moet ik het haar vertellen?
cybergurlie17
9 18-08-2002 10:39
Psychologie hoe komt dit en wat moet ik doen?
heaven or tha hell
5 14-06-2002 11:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.