Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2007, 13:28
Dj Colt
Dj Colt is offline
Hey,

Ik heb zo'n roze pasje waar RIJBEWIJS op staat en het dient als een officieel ID kaart,zegt men

Echter, is ie al 2 keer geweigerd omdatmen zegt dat het geen ECHTE Rijbewijs is aangezien ik alleen categorie AM heb

Wat voor bullshit is dat?Kan iemand dat verklaren?

Alvast bedankt

Groetjes
__________________
Scooter addiction.More dangerous than XTC
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2007, 13:32
Verwijderd
AM is scooter of brommer ofzo?
Dat heeft nog NOOIT geteld als een identificatiemiddel.

Niet voor en al helemaal niet ná de identificatieplicht.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 13:37
Verwijderd
wat lilith zegt
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 13:47
Dj Colt
Dj Colt is offline
Citaat:
Lilith schreef op 25-07-2007 @ 14:32 :
AM is scooter of brommer ofzo?
Dat heeft nog NOOIT geteld als een identificatiemiddel.

Niet voor en al helemaal niet ná de identificatieplicht.
De brommercertificaat mag niet beschouwd worden als ID,maar een rijbewijs wel,zegt men en ik heb precies dezelfde pasje als iemand die een B categorie heeft,alleen heb ik daar AM categorie vermeld staan.

Wat ik bedoel is het IS een RIJBEWIJS en alleen omdat er alleen AM staat ipv B, wordt het niet beschouwd als ID?

Overigens,overal op de sites staat niet over de uitzonderingen en bij de gemeente zeggen ze ook niets
__________________
Scooter addiction.More dangerous than XTC
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 13:48
Estar
Estar is offline
Nog steeds wat lillith zegt
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Dj Colt schreef op 25-07-2007 @ 14:47 :
De brommercertificaat mag niet beschouwd worden als ID,maar een rijbewijs wel,zegt men en ik heb precies dezelfde pasje als iemand die een B categorie heeft,alleen heb ik daar AM categorie vermeld staan.

Wat ik bedoel is het IS een RIJBEWIJS en alleen omdat er alleen AM staat ipv B, wordt het niet beschouwd als ID?

Overigens,overal op de sites staat niet over de uitzonderingen en bij de gemeente zeggen ze ook niets
het is een brommercertificaat geen rijbewijs.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 14:03
Dj Colt
Dj Colt is offline
Ok,

Hoewel het Officieel een rijbewijs is,denkt men ouderwets en zijn niet op de hoogte van de nieuwe voorschriften

Misschien als ik het zou uitleggen zouden ze het wel aannemen alleen draag ik bij me behalve me rijbewijs ook me identiteitskaart dus het kost mijnder tijd om de id kaart te overhandigen

In dit geval wat mij verbaast is dat voor de politieagenten is me rijbewijs genoeg,ze vragen niet om een id kaart,zelf vind ik dat het voor de politie veel belangrijker is dat ze niet worden belazerd dan bv op het postkatoor

PS.bedankt jullie voor jullie tijd,ik stel het zeer op prijs en sorry dat ik lastig ben want wil gewoon al me vragen kwijt
__________________
Scooter addiction.More dangerous than XTC
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 14:08
Verwijderd
Wat zeur je dan?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 14:16
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Een 'echt' rijbewijs kan ook geweigerd worden omdat hierop niet staat wat je woonplaats is en of je de Nederlandse nationaliteit hebt. Het ligt er maar net aan in welke situatie ze jouw bewijs willen zien.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 14:20
Dj Colt
Dj Colt is offline
Nu is het helder als het water!
Dank je wel voor de moeite,allebei!
__________________
Scooter addiction.More dangerous than XTC

Laatst gewijzigd op 25-07-2007 om 14:40.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 15:12
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Een rijbewijs is, onafhankelijk van de categorie, een officieel identificatiemiddel.

Vermelding van een onjuist adres maakt een rijbewijs niet ongeldig.

Het rijbewijs is alleen niet toegestaan als identificatiemiddel bij:
-de Belastingdienst
-sommige banken
-de aanvraag van een sofinummer
-het aanvragen van een uitkering
-het in dienst treden bij een nieuwe werkgever
-binnenlands vreemdelingentoezicht

In deze gevallen is een paspoort of ID-kaart verplicht.

Dit alles even ter aanvulling...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 16:46
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Axel11 schreef op 25-07-2007 @ 16:12 :
Een rijbewijs is, onafhankelijk van de categorie, een officieel identificatiemiddel.

Vermelding van een onjuist adres maakt een rijbewijs niet ongeldig.

Het rijbewijs is alleen niet toegestaan als identificatiemiddel bij:
-de Belastingdienst
-sommige banken
-de aanvraag van een sofinummer
-het aanvragen van een uitkering
-het in dienst treden bij een nieuwe werkgever
-binnenlands vreemdelingentoezicht

In deze gevallen is een paspoort of ID-kaart verplicht.

Dit alles even ter aanvulling...
Dit dacht ik ook.
Het brommer certificaat en het rijbewijs is tegenwoordig samengevoegt tot 1 pasje. Dat vind ik persoonlijk een goede ontwikkeling alleen raar dat omdat de categorie AM is en niet B dat het niet geldig is
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 17:26
Dj Colt
Dj Colt is offline
Idd
Ik vind het ook een goede ontwikkeling alleen waarom zouden ze geen vereiste informatie zetten dat het rijbewijs in elk geval een geldig id wordt,zoals een oud rijbewijs,die is gewoon geldig en wordt aangenomen (bijna) bij alle instellingen.

Misschien dat er een nieuwere versie binnenkort uit gaat komen,die de echt voldoet aan de eisen van een echte id-kaart,aan de voorkant hebben ze zo veel ruimte gelaten tussen de regels maar als ze zuiniger met de ruimde zouden omgaan,ze gerust ook het adres konden zetten....

En nog iets weet iemand of de documenten ook vervangen gaan worden zodat ze niet zo kwetsbaar worden,bijv door een pas met chip ofzo zoals een bankpas heeft of een creditcard of iets dergelijks?
__________________
Scooter addiction.More dangerous than XTC

Laatst gewijzigd op 25-07-2007 om 17:28.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 20:38
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dj Colt schreef op 25-07-2007 @ 18:26 :
Idd
Ik vind het ook een goede ontwikkeling alleen waarom zouden ze geen vereiste informatie zetten dat het rijbewijs in elk geval een geldig id wordt,zoals een oud rijbewijs,die is gewoon geldig en wordt aangenomen (bijna) bij alle instellingen.
Staat er op een oud rijbewijs dan zoveel meer dan op een nieuwe? (Ik heb zelf een oud rijbewijs)

Citaat:
Dj Colt schreef op 25-07-2007 @ 18:26 :

Misschien dat er een nieuwere versie binnenkort uit gaat komen,die de echt voldoet aan de eisen van een echte id-kaart,aan de voorkant hebben ze zo veel ruimte gelaten tussen de regels maar als ze zuiniger met de ruimde zouden omgaan,ze gerust ook het adres konden zetten....

En nog iets weet iemand of de documenten ook vervangen gaan worden zodat ze niet zo kwetsbaar worden,bijv door een pas met chip ofzo zoals een bankpas heeft of een creditcard of iets dergelijks?
Ik kan me niet voorstellen dat ze het nieuwe rijbewijs (ingevoerd op 1 oktober 2006) weer gaan vervangen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 10:53
Dj Colt
Dj Colt is offline
Citaat:
Axel11 schreef op 25-07-2007 @ 21:38 :
Staat er op een oud rijbewijs dan zoveel meer dan op een nieuwe? (Ik heb zelf een oud rijbewijs)



Ik kan me niet voorstellen dat ze het nieuwe rijbewijs (ingevoerd op 1 oktober 2006) weer gaan vervangen
Op het oude rijbewijs staat ook je woonadres,en het rijbewijs is groter dat is het verschil die ik me kan herrineren en het adres is juist de aanvulling die een oud rijbewijs geldig maakt bij meerdere instellingen

Misschien gaan ze het rijbewijs niet binnenkort maar over een jaartje of 2-3 veranderen,dat jij dan je eigen kleur mag kiezen?

Niet dat ik roze lelijk vind ofzo alleen maakt roze kleur mijn foto iets scahttiger
__________________
Scooter addiction.More dangerous than XTC

Laatst gewijzigd op 26-07-2007 om 11:00.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 11:18
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dj Colt schreef op 26-07-2007 @ 11:53 :
Op het oude rijbewijs staat ook je woonadres,en het rijbewijs is groter dat is het verschil die ik me kan herrineren en het adres is juist de aanvulling die een oud rijbewijs geldig maakt bij meerdere instellingen
Ik wist niet dat op het nieuwe rijbewijs geen woonadres meer staat.

Overigens staat op het oude rijbewijs het "adres bij afgifte". Een verhuizing maakt het oude rijbewijs niet ongeldig.

Verder staat op je paspoort of ID-kaart ook niet je adres...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 11:19
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
ik zou het wel kinderachtig vinden van discotheken of winkeliers om het niet als geldig te beschouwen. maar het blijft officieel een bromfietscertificaat.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 11:41
Dj Colt
Dj Colt is offline
Citaat:
Verder staat op je paspoort of ID-kaart ook niet je adres... [/B]
Nee,maar raar genoeg vinden ze het een geldig document

En nee,op een nieuw rijbewijs is geen adres vermeld
__________________
Scooter addiction.More dangerous than XTC
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-07-2007, 11:45
Dj Colt
Dj Colt is offline
Citaat:
.....maar het blijft officieel een bromfietscertificaat.
Nou gooi jij 2 dingen door elkaar: officieel en ouderwets

Officieel kan het geen brommercertificaat zijn al omdat er rijbewijs op staat

Ouderwets denkt men nog steeds dan aan een bromcertificaat,dat bedoelde jij waarschijnlijk...
__________________
Scooter addiction.More dangerous than XTC
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 12:11
Verwijderd
Voor zover ik het kan vinden kan ieder rijbewijs-pasje (dus of het nu enkel AM is of nog meer) als officieel identificatiebewijs gelden. Ik vind absoluut niets over dat een rijbewijs met enkel AM níet als officieel identificatiebewijs zou worden mogen gebruikt. De regels voor AM zijn precies hetzelfde als voor AL, B, BE etc etc; kortom, je zou je er dus gewoon mee moeten kunnen identificeren...

Misschien kunnen ze je op 't politiebureau duidelijker antwoord geven ofzo? Ik snap namelijk niet waarom ze het weigeren. Misschien inderdaad omdat een bromfietscertificaat géén officieel identificatiebewijs is, maar dat bromfietscertificaat wordt vervangen door het rijbewijskaartje dat het dus wél hoort te zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 12:16
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-07-2007 @ 13:11 :
Voor zover ik het kan vinden kan ieder rijbewijs-pasje (dus of het nu enkel AM is of nog meer) als officieel identificatiebewijs gelden. Ik vind absoluut niets over dat een rijbewijs met enkel AM níet als officieel identificatiebewijs zou worden mogen gebruikt. De regels voor AM zijn precies hetzelfde als voor AL, B, BE etc etc; kortom, je zou je er dus gewoon mee moeten kunnen identificeren...

Misschien kunnen ze je op 't politiebureau duidelijker antwoord geven ofzo? Ik snap namelijk niet waarom ze het weigeren. Misschien inderdaad omdat een bromfietscertificaat géén officieel identificatiebewijs is, maar dat bromfietscertificaat wordt vervangen door het rijbewijskaartje dat het dus wél hoort te zijn.
Idd
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 12:57
Dj Colt
Dj Colt is offline
Een chaos in het land
Vortaan identificeer ik mezelf met me id kaart in het geval van de controle laat ik ze uiteraard me rijbewijs zien

en Andijvie,wat jij schreef,dat was precies wat ik bedoelde.

Dus ga ik dan maar naar het politiebureau
__________________
Scooter addiction.More dangerous than XTC
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.