Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2012, 23:16
Boike
Boike is offline
Ik weet dat het wel wat makkelijker is dan elke keer een kaartje moeten kopen, maar heb je ook daadwerkelijk korting op reizen in de trein en bus hiermee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2012, 08:38
Verwijderd
Het is niet heel goedkoop. Duurder dan abonnement.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 08:59
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik weet dat het wel wat makkelijker is dan elke keer een kaartje moeten kopen, maar heb je ook daadwerkelijk korting op reizen in de trein en bus hiermee?
Alleen een OV-chipkaart geeft geen korting, maar als je er een voordeelurenabonnement op laat zetten, dan wel. Lijkt me logisch.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 10:16
Kesa
Kesa is offline
Bij sommige busmaatschappijen is het wel goedkoper om met een OV-chipkaart te reizen dan iedere keer een los kaartje te moeten komen. Bij Arriva betaal je - tenminste in de regio waar ik woon - tegenwoordig een kaartje van € 3,- die geldig is tot je de bus weer uitstapt. Als je over moet stappen op een andere bus wordt je weer gewoon nóg een keer € 3,- lichter gemaakt. Het reizen met de OV-chipkaart is in dat geval - en zeker op de wat kortere afstanden/binnen een stad - toch voordeliger, ook al staat er geen abonnement op.

Bij de trein (NS) is er geen verschil in prijs tussen een kaartje kopen of reizen met de OV-chipkaart. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat het gebruikersgemak bij de OV-chipkaart m.i. hoger is.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 18:50
Verwijderd
voor die 5 keer per jaar dat ik met trein/bus ga, koop ik een kaartje.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Bij sommige busmaatschappijen is het wel goedkoper om met een OV-chipkaart te reizen dan iedere keer een los kaartje te moeten komen. Bij Arriva betaal je - tenminste in de regio waar ik woon - tegenwoordig een kaartje van € 3,- die geldig is tot je de bus weer uitstapt. Als je over moet stappen op een andere bus wordt je weer gewoon nóg een keer € 3,- lichter gemaakt. Het reizen met de OV-chipkaart is in dat geval - en zeker op de wat kortere afstanden/binnen een stad - toch voordeliger, ook al staat er geen abonnement op.

Bij de trein (NS) is er geen verschil in prijs tussen een kaartje kopen of reizen met de OV-chipkaart. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat het gebruikersgemak bij de OV-chipkaart m.i. hoger is.
Bij álle busmaatschappijen is de ov chipkaart goedkoper dan een los kaartje?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 21:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een OV-chipkaart kost 7,50 en dan staat er geen saldo op. Die kaart is dan vijf jaar geldig. Als je in die vijf jaar zovaak reist dat je 7,50 duurder uit bent als je losse kaartjes koopt in de bus/tram/metro dan wanneer je gewoon op saldo reist met je OV-chipkaart dan is het dus al voordeliger om een chipkaart aan te schaffen. Overigens krijg je vaak al een kaart als je een voordeelurenabonnement oid neemt en dan hoef je die 7.50 ook niet te betalen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2012, 14:01
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Bij álle busmaatschappijen is de ov chipkaart goedkoper dan een los kaartje?
Dat kan ook. Ik weet dat het in ieder geval zo is bij Arriva en Breng, bij andere busvervoerders wist ik dat niet zeker. Daarom schreef ik voor de zekerheid ook ,sommige', maar als het overal zo is, dan bedankt voor de info . Als de vraag echt als vraag bedoeld was, dan zie wat voor deze zin staat .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer OV-Chipkaart en Studenten OV vragentopic
Verwijderd
156 03-07-2015 16:10
Verkeer & Vervoer OV chipkaart met voordeeluren abonnement
brands
13 18-09-2010 10:51
Algemene schoolzaken Studenten ov chipkaart bullshit
mooi_boy
32 28-07-2010 11:04
Studeren Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4
Verwijderd
500 25-06-2010 15:44
Verkeer & Vervoer studenten ov-chipkaart gebruiken als persoonlijke ov-chipkaart
Koekje
5 25-02-2010 11:25
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquete OV-chipkaart
Verwijderd
11 02-03-2008 10:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.