Oud 18-09-2012, 13:38
Hogeschoolc3g
Hogeschoolc3g is offline
Beste lezer,

Wij zijn 3 studenten aan Hogeschool Utrecht en wij zitten in het derde jaar van de opleiding Commerciële Economie.

Voor een project mogen wij onderzoeken hoe de consument over de elektrische fiets denkt.

Hieronder staan een paar vragen en wij hopen dat u ze invult.

- Heeft u een elektrische fiets?

- Waarom heeft u een elektrische fiets?

- Waarom heeft u geen elektrische fiets?

- Welke voordelen heeft u een elektrische fiets voor u?

- Welke nadelen heeft een elektrische fiets voor u?

-Kunt u aangeven hoe belangrijk duurzaamheid van de elektrische fiets is en waarom vind u dat?

Onder duurzaamheid verstaan wij: Men gaat bewuster om met het milieu en probeert zo weinig mogelijke natuurlijke voorraden te verspillen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2012, 14:31
Verwijderd
- Nee
- -
- Kost duur
- Geen gezien ik er geen heb.
- Geen gezien ik er geen heb
- Het laat me eerlijk gezegd koud. Verder zie ik niet in wat er duurzamer is aan een elektrische fiets ten opzichte van een normale fiets.

Vreemde vragen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2012, 08:51
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
- Heeft u een elektrische fiets?
Nee.

- Waarom heeft u een elektrische fiets?

- Waarom heeft u geen elektrische fiets?
Te duur en in het bezit van een auto.

- Welke voordelen heeft u een elektrische fiets voor u?
Op dit moment géén.

- Welke nadelen heeft een elektrische fiets voor u?
Duur, onhandig, niet praktisch in verband met afstanden.

-Kunt u aangeven hoe belangrijk duurzaamheid van de elektrische fiets is en waarom vind u dat?
Om heel eerlijk te zijn: dat zou wel redelijk laag op mijn prioriteitenlijstje staan als ik er eentje aanschaf.

Onder duurzaamheid verstaan wij: Men gaat bewuster om met het milieu en probeert zo weinig mogelijke natuurlijke voorraden te verspillen.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2012, 21:01
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Hieronder staan een paar vragen en wij hopen dat u ze invult.

- Heeft u een elektrische fiets?
Nee.
- Waarom heeft u een elektrische fiets?
x
- Waarom heeft u geen elektrische fiets?
Mijn ouwe rijdt nog prima, voor datzelfde geld zou ik iets nuttigers kunnen kopen.
- Welke voordelen heeft u een elektrische fiets voor u?
Ik kan me indenken dat een helling of vals plat geen inspanning meer kost met trapondersteuning... maar wat is er dan nog leuk aan fietsen?
- Welke nadelen heeft een elektrische fiets voor u?
Het ziet er niet uit, ik ben geen 60, ik zou me lui voelen dat ik nu zelfs voor freakin' fietsen de hulp van elektriciteit moet gaan inroepen, je verliest het genoegen van het provoceren van sportfietsers door ze op een barrel zonder versnellingen voorbij te snellen, ik zou bang zijn dat ie gejat wordt als ik het voertuig niet aan twee sloten of in een bewaakte stalling zet, en de prijs natuurlijk.
-Kunt u aangeven hoe belangrijk duurzaamheid van de elektrische fiets is en waarom vindt u dat?
Onder duurzaamheid verstaan wij: Men gaat bewuster om met het milieu en probeert zo weinig mogelijke natuurlijke voorraden te verspillen.
Tja dat is zeker een goede reden om er geen te kopen, ik kan fietsen zonder natuurlijke voorraden aan te spreken.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2012, 13:15
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Beste lezer,

Wij zijn 3 studenten aan Hogeschool Utrecht en wij zitten in het derde jaar van de opleiding Commerciële Economie.

Voor een project mogen wij onderzoeken hoe de consument over de elektrische fiets denkt.

Hieronder staan een paar vragen en wij hopen dat u ze invult.

- Heeft u een elektrische fiets?
neen
- Waarom heeft u een elektrische fiets?
x
- Waarom heeft u geen elektrische fiets?
te duur, heb een ouderwetse Gilera citta die mij overal brengt. En anders auto.
- Welke voordelen heeft u een elektrische fiets voor u?
heb er geen
- Welke nadelen heeft een elektrische fiets voor u?
heb er geen
-Kunt u aangeven hoe belangrijk duurzaamheid van de elektrische fiets is en waarom vind u dat?
Gewoon fietsen lijkt me nog beter voor je, maar ik ben niet zo van ohhhh het millieu
Onder duurzaamheid verstaan wij: Men gaat bewuster om met het milieu en probeert zo weinig mogelijke natuurlijke voorraden te verspillen.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 12:50
Verwijderd
- Heeft u een elektrische fiets?

Nee

- Waarom heeft u geen elektrische fiets?

Omdat ze twintig tot vijftig keer zoveel kosten als studentenfietsen ;-) Voor dat geld koop ik een vloot fietsen.

- Welke voordelen heeft u een elektrische fiets voor u?

Wellicht een hogere gemiddelde snelheid

- Welke nadelen heeft een elektrische fiets voor u?

Veel. Hij is duurder in aanschaf, onderhoud, energie en verzekering. Hij is kwetsbaarder en diefstalgevoeliger. Bovendien maakt een elektrische fiets mij waarschijnlijk lui, want ik ben jong en gezond en kan best zelf de benodigde energie leveren.

-Kunt u aangeven hoe belangrijk duurzaamheid van de elektrische fiets is en waarom vind u dat?

Vrij belangrijk. Van een fiets wordt gezegd dat het duurzamer is dan met de auto of het openbaar vervoer. De elektrische fiets is minder duurzaam vanwege de accu en de energie die het kost om op te laden. Leuke oplossing voor ouderen en zwakkeren in de samenleving, maar niet bepaald duurzaam. Duurzaam is zelf de energie leveren en zoveel mogelijk fietsen hergebruiken.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 13:10
Verwijderd
Citaat:

Hieronder staan een paar vragen en wij hopen dat u ze invult.

- Heeft u een elektrische fiets?
Ja

- Waarom heeft u een elektrische fiets?
Ivm chronische ziekte en het daardoor niet kunnen fietsen op een fiets zonder ondersteuning/'veel' weerstand

- Waarom heeft u geen elektrische fiets?
-

- Welke voordelen heeft u een elektrische fiets voor u?
Weer (kleine) stukjes kunnen fietsen.

- Welke nadelen heeft een elektrische fiets voor u?
Op moeten laden. Al hoewel dat niet zo'n groot probleem is, want met een goede accu kan je heel ver fietsen. Het kost dus elektriciteit en de verzekering is duurder. Verder zie ik er geen nadelen in eigenlijk.

-Kunt u aangeven hoe belangrijk duurzaamheid van de elektrische fiets is en waarom vind u dat?
Onder duurzaamheid verstaan wij: Men gaat bewuster om met het milieu en probeert zo weinig mogelijke natuurlijke voorraden te verspillen.
Ik zit daar niet zo mee. Als je het koopt als er niks aan de hand is kan ik het begrijpen, in geval van ziekte/ouderdom niet.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2012, 12:49
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Als studenten Commerciële economie horen jullie wel te weten dat de kans dat een scholier (wat de meeste hier zijn) geen elektrische fiets hebben, omdat deze:
1) duurder is dan een standaard fiets
2) een elektrische fiets gemaakt is om mensen te ondersteunen met fietsen, scholieren kunnen (over het algemeen) prima zelf fietsen. Als je nou dik in de 60/70 bent en fietsen wordt te zwaar voor je kan een elektrische fiets nog handig zijn om te zorgen dat je nog WEL je boodschapjes etc kan doen. bij scholieren waarvan het lichaam goed werkt is dit niet het geval.

Kortom: scholieren.com is een waardeloze plek om deze enquete te houden en daarnaast zijn jullie vragen ook niet echt diepgaand ofzo.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2012, 15:13
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Honkballertjem de enquête is inderdaad niet diepgaand. Maar ze willen weten hoe de consument erover denkt. Studenten en scholieren zijn ook consumenten. Niet zo vreemd dat ze dat stukje doelgroep ook willen meepakken.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.