Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2012, 21:03
Verwijderd
Goeieavond forum, ik zit met een probleempje,

De laatste tijd heb ik vaak niks te doen; vaak zit ik in mijn eentje thuis, en zijn de enige momenten waar ik met mensen kan zijn op school, en op werk, en in het weekend met vrienden.

Nu is het probleem dat ik weinig school heb (2-3 dagen per week) en ook abnormaal veel vakantie (1 week vakantie per 3-4 weken).. Voor de meesten zou dit ideaal zijn maar ik baal best wel;

Ik ben sociaal niet onwijs sterk (wat een van de grote redenen is dat ik mijn opleiding psychologie gekozen heb) maar houd ervan om wel hier volop proberen mijzelf te verbeteren door met mensen om te gaan, om altijd om mensen heen te zijn. Buiten dat ik hierbij mijzelf wil verbeteren vind ik het heerlijk om met mensen te zijn. Alleen kan dat de laatste tijd niet.

Doordat weinig school is, ik niet kan sporten door blessures (waar ik eerst mijn ei nog bij kwijt kon), maar 1-2 keer per week kan werken een paar uurtjes door blessures, en omdat ik vrienden alleen soms in het weekend kan zien, voel ik alsof ik totaal niet meer leef en tijd 'afwacht' tot ik weer met mensen ben. Ik zit nu ontiegelijk veel tijd achter de pc te gamen, of chatten/whatsappen - maar daar voel ik mij niet beter van, en ik vind chatten onwijs onpersoonlijk.

Ik heb voor de rest weinig hobbies, en een andere sport/werk waar ik niet last heb van blessure wordt em niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2012, 21:24
Verwijderd
Op een internetforum chillen!

Nee, serieus, een andere opleiding o.i.d. erbij gaan doen? Of lid worden van een of andere club waar je geen last heb van je blessure, leesclubje ofzo?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2012, 21:35
Verwijderd
Dankje voor je reactie,

Mijn opleiding is leuk, veel gericht op samenwerking, vaardigheden en leuke leerzame kennis. Ik zou niet van mijn opleiding af willen stappen (hoewel ik natuurlijk nog wel baal van de vrije dagen), maar ben dus eigenlijk op zoek naar betere leukere tijdsbesteding

Een club is makkelijk gezegd ik kan niet echt een leuke club verzinnen (leesclub zou ik al helemaal niet willen) en studentenverenigingen zijn onwijs veel gericht op enorm veel drinken en feesten (wat er op neerkomt dat dat alleen tijd vult in weekend savonds).
Met citaat reageren
Oud 08-11-2012, 22:26
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het is tijd voor een nieuwe hobby. Ik denk dat er wel een buurtcentrum bij jou in de buurt zit waar je verschillende cursussen kunt volgen? Ga gewoon een proefles van iets nemen wat totaal niks voor jou is, pottenbakken, ik noem maar wat. Nieuwe dingen proberen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2012, 22:32
Verwijderd
dankje voor de tips! Een nieuwe hobby kan inderdaad geen kwaad. Dr is een buurtcentrum, maar daar zitten of mensen onder 13 jaar. Cursussen zijn vaak extreem duur (en volgens mij weinig van mijn leeftijd)..
Met citaat reageren
Oud 08-11-2012, 22:39
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh, misschien ergens anders?

In onze lokale krant staan ook altijd activiteiten. Soms heel lame, zoals koffieochtend voor bejaarde, maar soms bingo. En bingo is ook lame, maar daarom ook zo leuk. Neem iemand mee die dat soort dingen kan waarderen. Er staan ook altijd andere activiteiten in hoor.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2012, 22:43
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb ooit een cursus filosofie gedaan, tussen met name gepensioneerde vrouwen, maar het was een toffe cursus! En ook met de gepensioneerde vrouwen kun je prima discussies voeren. Maar ik zeg niet dat je dit nou direct moet doen hoor. Vaak geven universiteiten ook extra lezingen die je kunt bezoeken en studentensteden hebben vaak ook muziek/kunstscholen speciaal voor studenten. Daarnaast zijn er ook studentenverenigingen waar je niet voor het zuipen en feesten heen gaat, maar bijvoorbeeld om muziek te maken of te sporten (dat zit er voor jou nu niet in) maar ook een debatvereniging, of een toneelvereniging. Ik zou zeggen, google eens wat er bij jou in de stad allemaal te doen is!
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 07:52
Verwijderd
Niets te doen is natuurlijk de grootste BS mogelijk Er is namelijk erg veel te doen met je leven, de vraag is alleen wat. Inderdaad, wat de rest zegt, het is tijd voor een nieuwe hobby. Je zou ook kunnen beginnen aan het leren van een programmeertaal, daar kun je veel energie in kwijt (en info staat gratis online). Je zou vrijwilligerswerk kunnen doen, dat is er in alle soorten en maten (soms met vergoeding, altijd leuk op je CV). En je zou natuurlijk misschien een baantje kunnen zoeken zodat je wat meer onder de mensen komt en tegelijkertijd goed op vakantie kan / veel ijsjes kan eten. Je moet denk ik even bekijken wat je precies wilt, eist, nodig hebt en op welke dingen je best concessies kan doen. Dan kun je een stuk gerichter zoeken tussen de eindeloze opties die de wereld kent.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 09:28
Verwijderd
In welke stad woon je ?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 17:29
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
wordt een maatje van iemand met een verstandelijke beperking.

Maar je hebt het over blessures dus ik weet niet zo goed wat je beperkingen zijn in deze.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 18:17
Verwijderd
Doe rolstoel dansen voor rolstoel dansen hoef je niet perse in een rolstoel (permanent) te zitten
tenzij je blessure aan je arm hebt
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 18:20
Verwijderd
Citaat:
wordt een maatje van iemand met een verstandelijke beperking.
Want/Hoe?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2012, 13:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Eigenlijk hoort dit topic ook op vrije tijd dus ik ga hem even verplaatsen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Onzeker overmezelf...
Hakaka
3 14-06-2010 20:10
Liefde & Relatie Ik weet echt niet meer wat te doen :(
Verwijderd
7 09-05-2009 11:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kritiek op Israël is niet af te doen als Jodenhaat
Verwijderd
109 14-04-2009 21:07
Liefde & Relatie Vriendin is gevoel kwijt, wat te doen
FW
29 30-11-2007 14:59
Psychologie Depressief?
Glass
20 31-10-2005 11:32
Liefde & Relatie hoe vermaken met goede vriend
sweet_forumgirl
23 27-09-2004 13:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.