Oud 26-07-2004, 14:01
Q
Avatar van Q
Q is offline
Ik probeer al maanden hiervoor een oplossing te vinden maar tevergeefs. Ik heb het rare probleem dat cab files bij het installeren telkens de melding geven dat deze corrupt zijn. Dan komt er ook een prachtige CRC melding in beeld met de vraag of ik wil stoppen, retry of ignore wil kiezen. Heel fijn allemaal maar dat is bij 95% van de grote CAB files en meestal gaan de kleine files wel. Nu maakt het niet uit waar de CAB file op staat. Ik had namelijk een spel gekocht die op deze PC niet geinstalleerd kon worden vanwege het CAB probleem en op de laptop wel. Het is meerdere malen voorgekomen dat het bij een nieuwe CD ook fout gaat net als bij een oude. Ik heb al geprobeerd om de CAB file lokaal te kopieren en dan te installeren maar dan het zelfde probleem. Diverse CAB-fix tools dr overheen gegooid en nog steeds het zelfde probleem.

Wie herkent dit probleem en weet een oplossing
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2004, 21:20
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Q schreef op 26-07-2004 @ 14:01 :
Wie herkent dit probleem en weet een oplossing
ik heb er zelf ook last van gehad, de enige oplossing die ik heb is via netwerk dingen te installeren

na een format is alles trouwens weer piekfijn in orde, ik weet nog steeds niet waar het aan gelegen heeft
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 22:52
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Q schreef op 26-07-2004 @ 14:01 :
Ik probeer al maanden hiervoor een oplossing te vinden maar tevergeefs. Ik heb het rare probleem dat cab files bij het installeren telkens de melding geven dat deze corrupt zijn. Dan komt er ook een prachtige CRC melding in beeld met de vraag of ik wil stoppen, retry of ignore wil kiezen. Heel fijn allemaal maar dat is bij 95% van de grote CAB files en meestal gaan de kleine files wel. Nu maakt het niet uit waar de CAB file op staat. Ik had namelijk een spel gekocht die op deze PC niet geinstalleerd kon worden vanwege het CAB probleem en op de laptop wel. Het is meerdere malen voorgekomen dat het bij een nieuwe CD ook fout gaat net als bij een oude. Ik heb al geprobeerd om de CAB file lokaal te kopieren en dan te installeren maar dan het zelfde probleem. Diverse CAB-fix tools dr overheen gegooid en nog steeds het zelfde probleem.

Wie herkent dit probleem en weet een oplossing
HET installeren? HET installeren van XP? denk van niet... maar snap het niet helemaal.

Dit heb ik namelijk gehad, foutmelding op het moment dat tie .cab files ging kopieren. Probleem: corrupt geheugen
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 15:53
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 26-07-2004 @ 22:52 :
HET installeren? HET installeren van XP? denk van niet... maar snap het niet helemaal.

Dit heb ik namelijk gehad, foutmelding op het moment dat tie .cab files ging kopieren. Probleem: corrupt geheugen
Ik heb er 2 geheugendingetjes van 512 MB er zitten en ik heb het getest door eerst de ene eruit te halen (testen) en daarna de andere dr in en die ene dr weer uit... zelfde resultaat. Nu toch eindelijk maar windows 2000 geinstalleerd en nog eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 16:24
Q
Avatar van Q
Q is offline
Mooi... fijn... prachtig, het ligt dus aan windows xp. Net getest met windows 2000 en nu kan ik ineens wel installeren. Maar windows xp (die ik overigens zo'n 16x opnieuw geinstalleerd had) kon het niet. Tevens vond ik dat mn systeem er nogal instabiel van werdt... misschien toch een zoeken naar een linux variant die mijn systeem wel aankan
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 23:08
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Q schreef op 27-07-2004 @ 16:24 :
Mooi... fijn... prachtig, het ligt dus aan windows xp. Net getest met windows 2000 en nu kan ik ineens wel installeren. Maar windows xp (die ik overigens zo'n 16x opnieuw geinstalleerd had) kon het niet. Tevens vond ik dat mn systeem er nogal instabiel van werdt... misschien toch een zoeken naar een linux variant die mijn systeem wel aankan
ik snap nogsteeds niet wat je bedoelt. wat kan je nou niet installeren dan! .cab bestanden oke, maar van welke programma op welk moment?
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 12:08
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 27-07-2004 @ 23:08 :
ik snap nogsteeds niet wat je bedoelt. wat kan je nou niet installeren dan! .cab bestanden oke, maar van welke programma op welk moment?
Bijna ALLES waar een .cab bestand in zit. En dat is best een hoop. Bijvoorbeeld Command and Conquer.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 12:17
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Q bedoelt dat hij bij het installeren van programma's, spellen etc. die gebruik maken van .CAB bestanden hij die error's krijgt (correct me if i'm wrong)

maar Q, als je bij een kale XP installatie (format, installeren van XP, en nog voor het binnenhalen van de updates) dingen installeerd, werkt 't dan wel?
zoja, installeer stuk voor stuk alle software (updates, virus-scanner, firewall etc.), en kijk na elke installatie of 't nog werkt
op deze manier kun je het probleem uitsluiten op 1 programma, want dat is wat ik denk; er is een programma op jou PC geinstalleerd wat de CAB files locked
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.