Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2009, 14:03
lol_nl
lol_nl is offline
Ik ben benieuwd naar wat de opties zijn voor een jaartje of langer naar een middelbare school gaan in het buitenland. Ik denk hierbij niet alleen aan een jaartje school via bijv. het EF of een dergelijke instantie, maar ook aan een serieus schoolprogramma dat leidt tot een diploma.
Wat zijn opties voor een tweejarige school die IB of A-levels aanbiedt? Kun je gewoon zomaar naar zo'n tweejarige school in bijv. Engeland of Singapore en dan met een IB diploma of met A-levels slagen? Waarschijnlijk zijn er toelatingsexamens... ?

Mijn plan is om nadat ik mijn middelbare school in Nederland heb afgerond in ieder geval 1 jaar naar het buitenland te gaan. Een 'gewone' gap year is natuurlijk een optie, maar het zou een grotere uitdaging zijn als ik voor iets van een diploma of iets dergelijks ging. Ik ben 17 als ik mijn VWO afrond; ik sta nu (aan het eind van VWO 5 dus) afgerond vijf negens en zes achten. Ik kan denk ik dus prima daar twee jaartjes middelbare school achter plakken. Dat zou natuurlijk alleen zin hebben als ik een schoolsysteem uitkies waarin het niveau van iemand die de middelbare school heeft afgerond hoger ligt dan het niveau in Nederland. Of waarin de nadruk gewoon op andere competenties ligt.

Heeft iemand ervaring met iets dergelijks? Kennisen, vrienden, familieleden die zoiets gedaan hebben?

Laatst gewijzigd op 10-07-2009 om 14:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2009, 14:53
Verwijderd
United World College dan misschien iets? Maar volgens mij is dat alleen mogelijk als je naar 5V gaat en dan zou je jezelf voor komend jaar al aangemeld moeten hebben, maar je kan het altijd bekijken als optie.

www.uwc.nl
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 11:05
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Bedoel je dus aankomend jaar al, of nadat je je vwo diploma hebt behaald? Want na je vwo diploma zou ik niet nog 2 jaar middelbare school doen, gezien je cijfers zou dat echt dodelijk eenvoudig zijn. Misschien een jaar studeren (http://www.ef.nl/collegeyear/) aan een universiteit. Al krijg je via ef geen diploma las ik, alleen maar credits van de vakken die je hebt gevolgd. Ik heb er ook verder geen ervaring mee.

http://www.studyabroaddirectory.com/...m/listing/7988 --> dit ziet er ook wel gaaf uit, volgens mij heeft m'n huisgenootje dat gedaan na haar middelbare school.

Edit: wacht ik lees heel slecht! je zegt al na je middelbare school. IB zou je kunnen doen (weet niet hoe het met de kosten zit) maar wat geeft dat voor meerwaarde? IB staat gelijk aan een nederlands VWO diploma.
__________________
Neti gaat studeren <3
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 21:26
lol_nl
lol_nl is offline
Je hebt gelijk dat een IB diploma waarschijnlijk niet enorm veel toevoegt aan mijn scholing. Hoewel... ik heb de indruk dat het niveau van een IB diploma iig op sommige gebieden toch een stuk hoger ligt dan dat van een VWO diploma. Maar misschien is de focus gewoon anders. Voor het IB verwachten ze veel meer geschreven werk: opstellen, essays, werkstukken, etc. Met een VWO met een beta-profiel heb je toch een ander pakket.

Maar goed, in ieder geval bedankt voor de tips. Er zijn zoveel mogelijkheden, ik zal zelf nog wat langer rondkijken en surfen op internet.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 21:58
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Ik heb inderdaad ook de indruk dat IB 'hoger ligt' maar vooral op het gebied van werkdruk. Een aantal vriendinnen van mij hebben IB gedaan en naar hun verhalen luisterend krijg ik de indruk dat het stresslevel hoog was haha. Maar goed, succes met zoeken! Ik zou toch gaan voor een jaartje studeren (internationale studenten van dezelfde leeftijd), misschien kun je zelfs regelen met een universiteit in Nederland dat je mag instromen in het tweede jaar in Nederland (moet je natuurlijk wel al weten wat je ongeveer wilt gaan studeren). Een meisje dat ik ken heeft een jaar in Amerika gestudeerd in de veronderstelling daarna terug te keren maar ze vond het zo gaaf dat ze daar blijft voor haar hele bachelor.

Succes in ieder geval!
__________________
Neti gaat studeren <3
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 15:34
Verwijderd
Het is zeker mogelijk je middelbareschooltijd te verblijven in het buitenland! Wat dacht je van in Australie of Nieuw-Zeeland!!?
Kijk voor meer informatie op www.studentdownunder.com

Cheers!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 06:11
Verwijderd
Ik denk dat de TS allang een keuze heeft gemaakt wat ie wil doen, aangezien dit topic uit 2009 is
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 07:45
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Citaat:
Ik denk dat de TS allang een keuze heeft gemaakt wat ie wil doen, aangezien dit topic uit 2009 is
Je hebt gelijk. Wat stom, daar heb ik niet eens op gelet
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 10:27
Verwijderd
Als er al een keuze is gemaakt dan ben ik daarmee inderdaad te laat. Heb er niet op gelet dat dit forum uit 2009 is.
Maar misschien dat ik met m'n reactie wel andere studenten zou kunnen helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten 1e Column : Studeren in het buitenland
W.A.L.L.I.E
9 05-11-2012 16:16
Verhalen & Gedichten verbeterde versie van het column : studeren in het buitenland
W.A.L.L.I.E
0 04-11-2012 13:32
Studeren Wat na middelbare school
David22
29 27-06-2011 13:05
Algemene schoolzaken een jaar High school en een gastgezin in het buitenland
Ik ben hier
12 11-04-2007 06:45
Algemene schoolzaken Half jaar (of langer) in het buitenland studeren
the tourist
10 22-01-2007 09:48
Algemene schoolzaken Een jaar naar het buitenland
HomerJ
72 18-09-2005 19:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.