Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2007, 22:08
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Ik bedoel... Seks is volgens velen erg lekker. Iedereen heeft het erover.
En owee als je vriend of vriendin zo intiem vreemdgaat met iemand anders dan jijzelf.
Je wordt er ook trouwens mee doodgegooit (/gegooid ?). "Sex Sells", doet het goed in de reklame wereld.
En sex is dus derhalve 'natuurlijk'.

Wat als je deze (toch wel levensbehoeften vind ik),
moet missen om wat voor reden dan ook..? Kun je gek worden?
Doordraaien?

Ik weet dat er talloze mensen zijn die sexloos dor het leven gaan. En er zijn een hoop vrouwen "frigide"
En velen die niet kunnen en toch willen hoor je idd. niet.
Maar das denk ik enkelt omdat
A. Je er niks over mag zeggen/Je mag je klaagzang niet doen.
B. Nobody gives fuc* (ja woordspeling, niet intentioneel
als dat al goed Nederlands is)

Seks hoort bij het leven. Sekshoort bij de evolutie.
Seks houdt je genen in stand. Het is dus naar mijn mening derhalve zo erg "gehard-wired" in je hersens.
Dat als je niet of geen sekskan krijgen. Je toch behoorlijk gestoord kan raken of niet?

Wat denken jullie?

Laatst gewijzigd op 30-05-2007 om 22:25.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 22:10
Verwijderd
Ik denk dat het mogelijk is, mits je geestelijk labiel bent. Ik denk niet dat sexloosheid een geestelijk stabiel en gezond persoon zomaar gek kan maken. Daar kun je psychologisch mee om gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 22:14
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Offtopic: Gegooid, reclame, seks, enkel, 'nobody gives a fuck' en internationaal

Ontopic:
Ik denk dat er genoeg mensen goed zonder seks kunnen en dat er anders genoeg mogelijkheden zijn om aan je behoefte te komen als je toch niet zonder kunt.

Of je er gek van wordt ligt aan jezelf. Als je echt niet zonder kan, dan moet je vervangende middelen zoeken die binnen de grenzen van het toelaatbare liggen en dat is tegenwoordig erg veel vind ik.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 22:20
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
WolterB schreef op 30-05-2007 @ 23:14 :
Offtopic: Gegooid, reclame, seks, enkel, 'nobody gives a fuck' en internationaal
..vervangende middelen zoeken die binnen de grenzen van het toelaatbare liggen en dat is tegenwoordig erg veel vind ik.
Ook erg duur vind ik. Wat naar mijn mening maar weer aangeeft hoe erg in trek het is. En hoe erg mensen ernaar verlangen.

(taal-fouten verbeterd)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 22:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 30-05-2007 @ 23:10 :
Ik denk niet dat sexloosheid een geestelijk stabiel en gezond persoon zomaar gek kan maken.
Dat kan, er is zelfs een groep van slachtoffers georganiseerd die elkaar steunen met verhaaltjes.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 22:29
Aristidis
Avatar van Aristidis
Aristidis is offline
Bepaalde geestelijk gehandicapten ervaren wel gevoelens als opgewondenheid, maar weten niet hoe ze daarmee om moeten gaan omdat ze vaak geen seks hebben. Deze mensen raken hier enorm van gefrustreerd.
Maar er zijn ook een hoop normale mensen die aseksueel zijn, gewoon geen behoefte aan seks en daarmee niet het gevoel hebben iets te missen.
Ik denk dus dat het verschilt per persoon.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 23:14
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 30-05-2007 @ 23:27 :
Dat kan, er is zelfs een groep van slachtoffers georganiseerd die elkaar steunen met verhaaltjes.
OMG is daar een site van? Dat moet echt geniaal grappig zijn.

"Hallo, ik ben Pieter en ik heb al zeven jaar geen seks gehad." [kreten van verbazing uit de zaal] "..maar morgenavond heb ik een date!" [APPLAUS]
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 08:07
Verwijderd
Ik denk dat er best monniken en nonnen zijn die hun hele leven geen seks hebben en daar niet gek van worden. Het is wel natuurlijk, in de zin dat alle gezonde mensen de drang hebben, maar het is niet onoverkomelijk. Ik denk dat ik in ieder geval wel zonder zou kunnen als het moet, zonder gek te worden.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 08:34
wilco984
Avatar van wilco984
wilco984 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 31-05-2007 @ 09:07 :
Ik denk dat er best monniken en nonnen zijn die hun hele leven geen seks hebben en daar niet gek van worden.
Het feit dat een groep mensen zo bewust voor een bepaalde vorm van leven kiest om zich op te sluiten (zonder waarde-oordeel daarover) geeft wel aan dat men het alleen niet vol kan houden om de verleiding te weerstaan. Geeft misschien toch aan dat een mens gek word als hij of zij er alleen voor staat en nooit eens de liefde zou mogen bedrijven.
__________________
It's gonna be one of those days (24)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 09:28
Verwijderd
Citaat:
wilco984 schreef op 31-05-2007 @ 09:34 :
Het feit dat een groep mensen zo bewust voor een bepaalde vorm van leven kiest om zich op te sluiten (zonder waarde-oordeel daarover) geeft wel aan dat men het alleen niet vol kan houden om de verleiding te weerstaan. Geeft misschien toch aan dat een mens gek word als hij of zij er alleen voor staat en nooit eens de liefde zou mogen bedrijven.
Monniken en nonnen kiezen er niet voor om zich op te sluiten, hoor. De paar die ik ken, staan middenin de samenleving. Ze wonen alleen ergens anders.

En zelfs al sloten ze zichzelf op, dan gaf dat nog niet aan dat een mens gek werd als ze er alleen voor stonden en nooit eens de liefde zouden mogen bedrijven. Dan zouden ze alsnog niet alleen zijn, namelijk, maar in een besloten groep leven, en voor zover ik weet worden de meeste monniken/nonnen niet gek.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 09:36
Verwijderd
Als je het nooit ervaren hebt is het denk ik makkelijker uit te houden, dan wanneer je het wel al eens ervaren hebt, maar om wat voor reden niet meer kan/mag doen.
Dan weet je namelijk wat je mist..

Verder toch wel eens met wat wilco zegt..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 10:04
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
wilco984 schreef op 31-05-2007 @ 09:34 :
Het feit dat een groep mensen zo bewust voor een bepaalde vorm van leven kiest om zich op te sluiten (zonder waarde-oordeel daarover) geeft wel aan dat men het alleen niet vol kan houden om de verleiding te weerstaan. Geeft misschien toch aan dat een mens gek word als hij of zij er alleen voor staat en nooit eens de liefde zou mogen bedrijven.
Er zijn genoeg wanhopig singles die gewoon nog nooit een vrouw gehad hebben.

En is er geen enkele aanleiding voor dat iemand gek zou worden. Gefrustreerd, sure. Maar een normaal iemand zou niet doordraaien.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 10:10
wilco984
Avatar van wilco984
wilco984 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 31-05-2007 @ 11:04 :
Er zijn genoeg wanhopig singles die gewoon nog nooit een vrouw gehad hebben.

En is er geen enkele aanleiding voor dat iemand gek zou worden. Gefrustreerd, sure. Maar een normaal iemand zou niet doordraaien.
Ligt aan de lading die je het woord 'gek' geeft. Ik heb het inderdaad over een vorm van frustratie.
__________________
It's gonna be one of those days (24)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 10:19
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
wilco984 schreef op 31-05-2007 @ 11:10 :
Ligt aan de lading die je het woord 'gek' geeft. Ik heb het inderdaad over een vorm van frustratie.
De woorden die de TS gebruikte waren "gek", "doordraaien" en "gestoord". Dat jij het slechts over gefrustreerd hebt is leuk, maar daar gaat het hier niet over.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 10:29
Little Sister
Avatar van Little Sister
Little Sister is offline
Ik denk niet dat je seks mist, zolang je niet weet wat 'het is'. Dus als je gewoon maagd blijft en ook niet masturbeert ofzo, denk ik dat je best lang zonder kunt..Zelfs al masturbeer je wel, zolang je niet weet wat je mist kun je het, denk ik, ook niet missen
__________________
Your only friends are make believe
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 11:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 31-05-2007 @ 00:14 :
OMG is daar een site van? Dat moet echt geniaal grappig zijn.
http://www.vatican.va/
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 12:25
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Het feit dat jij die gekke vraag stelt, is het antwoord op je vraag
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Little Sister schreef op 31-05-2007 @ 11:29 :
Ik denk niet dat je seks mist, zolang je niet weet wat 'het is'. Dus als je gewoon maagd blijft en ook niet masturbeert ofzo, denk ik dat je best lang zonder kunt..Zelfs al masturbeer je wel, zolang je niet weet wat je mist kun je het, denk ik, ook niet missen
ja maar je hoort wel van anderen dat ze ervan genieten bijvoorbeeld, dat het lekker is en weetikwat.
Dan lijkt het me dat het bij jezelf toch wel zal gaan kriebleen/frustreren van wat dat dan precies is wat jij dan dus zou missen..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 13:14
Zotopteentjes
Avatar van Zotopteentjes
Zotopteentjes is offline
Citaat:
TheCreator schreef op 30-05-2007 @ 23:08 :
....

Seks hoort bij het leven. Sekshoort bij de evolutie.
Seks houdt je genen in stand. Het is dus naar mijn mening derhalve zo erg "gehard-wired" in je hersens.
Dat als je niet of geen sekskan krijgen. Je toch behoorlijk gestoord kan raken of niet?

Wat denken jullie?
ik word gek van seks
ik ben gek van seks
ik ben gek zonder seks
ik ben oversekst, maar niet gek

... dan nog niet eens over m'n voetfetishisme gesproken
__________________
Got 10 dreams ... they are 10 adorable toes
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 13:27
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 31-05-2007 @ 00:14 :
OMG is daar een site van? Dat moet echt geniaal grappig zijn.

"Hallo, ik ben Pieter en ik heb al zeven jaar geen seks gehad." [kreten van verbazing uit de zaal] "..maar morgenavond heb ik een date!" [APPLAUS]
fok.nl
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 13:31
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
Morgan schreef op 31-05-2007 @ 09:07 :
Ik denk dat er best monniken en nonnen zijn die hun hele leven geen seks hebben en daar niet gek van worden. Het is wel natuurlijk, in de zin dat alle gezonde mensen de drang hebben, maar het is niet onoverkomelijk. Ik denk dat ik in ieder geval wel zonder zou kunnen als het moet, zonder gek te worden.
Dat Denk je. Dat weet je dus niet zeker?
Mijn ervaring is dat mensen van alles zomaar aannemen bij zichzelf.
Ze Denken dat ze kunnen afvallen, of kunnen stoppen met roken. Want het zou immers maar "een altijd aanwezige keus" zijn.
En dus "te doen"... Nu de praktijk nog ernog naast leggen.

Monniken hebben hun geloof. En ook die hebben het er niet makkelijk mee denk ik (hoor ik).
En sex mag voor geestelijken hoor. Dacht het wel tegenwoordig.
Ze zijn gewoon getrouwd etc.

Laatst gewijzigd op 31-05-2007 om 13:40.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 13:37
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
Little Sister schreef op 31-05-2007 @ 11:29 :
Ik denk niet dat je seks mist, zolang je niet weet wat 'het is'. Dus als je gewoon maagd blijft en ook niet masturbeert ofzo, denk ik dat je best lang zonder kunt..Zelfs al masturbeer je wel, zolang je niet weet wat je mist kun je het, denk ik, ook niet missen
Ik verbaas me p[ersoonlijkover de uitspraak van velen dat
je seks niet kunt missen als je het nooit hebt gehad. Ja, technisch gezien.
Wat je nooit hebt gehad, kun je niet missen. Maar je begrijpt toch wel wat er wordt bedoelt als iemand zegt, "Ik mis iets" ?
Dus missen als in "er ontbreekt iets". Je kunt de drang toch wel hebben, daar ben je toch mee geboren?

Wat jij zegt zou dus betekenen dat iemand die nog nooit sex heeft ervaren ook Niet geprikkeld kan raken???
Hoe was dat voor jou, voor je eerste kus of
geslachtsgemeenschap? Ik denk dat je het degelijk wel kunt missen als je nog maagd bent.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 13:39
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
Zotopteentjes schreef op 31-05-2007 @ 14:14 :
ik word gek van seks
ik ben gek van seks
ik ben gek zonder seks
ik ben oversekst, maar niet gek

... dan nog niet eens over m'n voetfetishisme gesproken
Die heb ik ook. Maar das voer voor een ander topic
(en een ander forum)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 15:44
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Chimera schreef op 31-05-2007 @ 11:04 :
Er zijn genoeg wanhopig singles die gewoon nog nooit een vrouw gehad hebben.

En is er geen enkele aanleiding voor dat iemand gek zou worden. Gefrustreerd, sure. Maar een normaal iemand zou niet doordraaien.
Ik ben ook nog single en heb nog nooit verkering of relatie gehad en ben beslist niet wanhopig!

Het niet hebben van een relatie oid beschouw ik niet als een gemis. Het is wat de samenleving ons opdringt dat je bepaalde dingen persé moet hebben zoals relaties, werk, rijbewijs of diploma's.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 16:04
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Cornel schreef op 31-05-2007 @ 16:44 :
Ik ben ook nog single en heb nog nooit verkering of relatie gehad en ben beslist niet wanhopig!
Goh, en een tijdje terug had je nog een 'relatie' met een vrouw waarbij jullie die voorliefde voor enorm kleurrijke truien deelden

Citaat:
Cornel schreef op 31-05-2007 @ 16:44 :

Het niet hebben van een relatie oid beschouw ik niet als een gemis. Het is wat de samenleving ons opdringt dat je bepaalde dingen persé moet hebben zoals relaties, werk, rijbewijs of diploma's.
God, hebben we weer zo'n zweverige nerd

Ik vind types als jij een beetje eng. Wees eerlijk en kom uit voor je gevoelens.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 16:14
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Chimera schreef op 31-05-2007 @ 17:04 :
Goh, en een tijdje terug had je nog een 'relatie' met een vrouw waarbij jullie die voorliefde voor enorm kleurrijke truien deelden

Daar heb ik geen relatie mee, alleen vriendschappelijk.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 16:16
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Chimera schreef op 31-05-2007 @ 17:04 :
Ik vind types als jij een beetje eng. Wees eerlijk en kom uit voor je gevoelens.
Hetzelfde heb ik met monniken en nonnen, dus ik ben wel van mening dat je er een beetje gek van wordt.

Een prachtig voorbeeld vind ik trouwens Hysterie.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 19:26
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
TheCreator schreef op 30-05-2007 @ 23:08 :
Seks hoort bij het leven. Sekshoort bij de evolutie.
Seks houdt je genen in stand. Het is dus naar mijn mening derhalve zo erg "gehard-wired" in je hersens.
Natuurlijk, het hele doel van het leven is seks (om je genen in de volgende generatie te krijgen). Maar er zijn zat diersoorten waar lang niet alle dieren seks hebben (denk aan bijvoorbeeld leeuwen; 1 mannetje heeft een troep vrouwtjes, en voor dat ene mannetje zijn er 10 die nooit nageslacht kunnen krijgen). Nou zijn wij natuurlijk geen leeuwen, maar het toont maar aan dat de neiging tot seks wel ingeboren is, maar dat die neiging niet zo sterk is als die tot eten/drinken/ademen.
Het klopt dus wel wat je zegt, maar ik denk niet dat je "gek" wordt als je geen seks krijgt. Het is nou eenmaal onvermijdelijk dat er altijd een paar buiten de boot vallen die het niet hebben, en het zou evolutionair dan weer zeer onvoordelig zijn als die allerlei bizar en destructief gedrag gingen vertonen...
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 20:44
Verwijderd
Citaat:
TheCreator schreef op 30-05-2007 @ 23:08 :
Het is dus naar mijn mening derhalve zo erg "gehard-wired" in je hersens. Dat als je niet of geen sekskan krijgen. Je toch behoorlijk gestoord kan raken of niet?

Wat denken jullie?
Seks en voortplanting liggen ten grondslag aan het bestaan.

Dus ja, mensen die geen seks hebben kunnen erg gefrustreerd raken en rare dingen gaan doen. Dat verbaast me helemaal niet.

Ik kan mij ook echt geen leven zonder seks voorstellen

Wel vind ik dat veel mensen overdreven over seks doen en dat de media er direct en indirect teveel aandacht aan geeft.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 21:05
Verwijderd
Citaat:
TheCreator schreef op 31-05-2007 @ 14:31 :
Dat Denk je. Dat weet je dus niet zeker?
Mijn ervaring is dat mensen van alles zomaar aannemen bij zichzelf.
Ze Denken dat ze kunnen afvallen, of kunnen stoppen met roken. Want het zou immers maar "een altijd aanwezige keus" zijn.
En dus "te doen"... Nu de praktijk nog ernog naast leggen.

Monniken hebben hun geloof. En ook die hebben het er niet makkelijk mee denk ik (hoor ik).
En sex mag voor geestelijken hoor. Dacht het wel tegenwoordig.
Ze zijn gewoon getrouwd etc.
Natuurlijk weet ik dat niet zeker; ik heb het niet meegemaakt, wel? Maar ik heb wel een paar jaar sinds ik met seks in aanraking was gekomen geen seks gehad (behalve zoenen) en dat was geen punt. Werd er niet gefrustreerd van. Kan me voorstellen dat ik dat nu wel zou worden, maar niet tot het punt dat ik echt gek zou worden. Ik heb m'n eigen handen toch nog?

Bij de katholieke kerk mag nog steeds niemand seks hebben Dominees mogen het wel. En ja, natuurlijk zal dat op bepaalde momenten zeker frustraties opleveren. En natuurlijk zijn er mensen die het níet volhouden. Maar de mensen die het wel volhouden worden heus niet allemaal gek.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 11:33
infrasoft
Avatar van infrasoft
infrasoft is offline
waarom denk je dat ze kleine jongetjes pakken?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 11:54
Verwijderd
hmm je hebt natuurlijk de lichamelijke kant.
Als je t voor t klaarkomen doet kun je altijd handkarren.

Maar als je de intimiteit gaat missen..tjah.. mijn vibo zegt iig geen lieverd tegen me..

Ik zou in ieder geval redelijk gek worden als er nooit meer tegen me verteld werd hoe lief lekker etc. diegene me vind. Nooit meer 2 sterke armen om me heen..

damn.. nix voor mij iig
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 09:12
Snitzel
Avatar van Snitzel
Snitzel is offline
Het zou misschien wel kunnen als die persoon zich altijd bezig houd en alleen maar denk aan sex.
Alhoewel aseksuele mensen ook hun hele leven zonder sex kunnen alleen en enkel om het feit dat ze het vies vinden, mensen die dat niet zijn en nooit sex hebben in hun leven die hebben (denk ik) dan zelf ook niet zoveel behoefte aan sex hebben waardoor ze niet zo snel gek zullen worden erom.

Maar, als je zoals het bovenstaande bent (altijd aan sex denken en je er altijd mee bezig houden) dan zou je toch gewoon een prostituee in kunnen huren en alsnog sex kunnen hebben al weet je dat het niet om de liefde is maar om de sex?

Citaat:
Get Psycho schreef op 08-06-2007 @ 12:54 :
Maar als je de intimiteit gaat missen..tjah.. mijn vibo zegt iig geen lieverd tegen me..
Dan moet je er een luidspreker in verstoppen met een mannenstem die 'lieverd' zegt. Werkt best goed denk ik.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 09:21
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
WolterB schreef op 30-05-2007 @ 23:14 :

Ontopic:
Ik denk dat er genoeg mensen goed zonder seks kunnen en dat er anders genoeg mogelijkheden zijn om aan je behoefte te komen als je toch niet zonder kunt.

Of je er gek van wordt ligt aan jezelf. Als je echt niet zonder kan, dan moet je vervangende middelen zoeken die binnen de grenzen van het toelaatbare liggen en dat is tegenwoordig erg veel vind ik.
Juist.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.