Oud 01-02-2020, 13:27
JustSaying
JustSaying is offline
Hallo allemaal,

Mijn oom heeft een restaurant afgelopen maand was er een kortsluiting in het controle kastje van de afzuiging ontstaan. Hierdoor deed de afzuiging het niet meer. Mijn oom heeft uiteindelijk een installatie monteur ingehuurd. Als eerste had de monteur aangegeven dat het controle kastje is doorgebrand, waardoor de motor van de afzuiging niet op kon starten. Mijn oom zei okay vervang het maar. Uiteindelijk is het kastje vervangen, echter startte de afzuiging niet op. Daarna zei de monteur oh dan zal de motor waarschijnlijk doorgebrand zijn. Uiteindelijk een nieuwe motor gekocht en geïnstalleerd. Ondanks dat de monteur 2 verschillende (en duren) onderdelen heeft vervangen, was de afzuiging nog steeds niet gerepareerd. Uiteindelijk moest een kabeltje in het nieuwe kastje vervangen worden, wat blijkbaar de oplossing was. En misschien ook in het oude kastje gedaan kon worden. De kosten die mijn oom misschien onterecht heeft gekregen zijn de kosten van de motor (€3400), het kastje(560) en de loonkosten (10 uur)
De hele reparatie moest binnen twee werkdagen afgerond zijn, wat uiteindelijk 7 werkdagen heeft gekost.

Mijn vraag is nu of de kosten die mijn oom moet betalen terecht zijn.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2020, 13:41
Verwijderd
Daar hebben we veel meer informatie voor nodig, maar kort door de bocht; je kunt niet verwachten dat een monteur in één keer de juiste oplossing heeft, is voor zo iemand ook gewoon mogelijkheden elimineren. Dus dat het zeven dagen heeft gekost in plaats van twee, jammer maar helaas.

Dat de monteur er ‘zo maar’ een nieuwe motor inknalt en een nieuw kastje, zonder dat eerst goed te testen, is wat vreemder. Maar wellicht was de oude motor sowieso al ver op en aan vervanging toe, ook al deed hij het technisch gezien nog. Idem met kastje. Voor ons totaal niet te beoordelen. Je oom moet dat met de monteur bespreken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.