Oud 28-03-2009, 13:49
Liessiie
Liessiie is offline
Ik ben aangerand, hier komt me verhaal. Graag geen negatief reactie
wat moet ik nou doen?

13 Feb:

R. deed de heletijd super vervelend dus toen pak ik zijn pet af en loop weg, hij komt achter me aan zit aan me borsten ik duw hem weg en zeg dat ik het niet leuk vind en dat hij moet stopen toen zij hij kom op anders sla ik je, en vertel ik tegen iedereen dat je met alle jongens seks heb, en toen deed hij nog een keer ik deed niks ik was bang en liet het toe, en later op msn zei die dat ik het heb uitgedaagd en dat het me eigen schuld is.

24 mrt:

Hij zit gelukig niet bij mij inde klas, maar vandaag wel ik werd verdeelt en kwam bij hem terecht, hij keek de hele tijd naar me. In de pauze zat die weer aan me, deze keer zat die aan me kont ik heb hem gewoon in ze kruis geschopt= eigenschuld
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2009, 13:58
Verwijderd
Er wat van zeggen en hem niet meer opzoeken. Voor jou geldt precies hetzelfde; eigen schuld.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 14:37
Alyssia
Alyssia is offline
Iemands pet afpakken is iig geen reden om de dader te gaan bedreigen/aan te randen. Idd er wat van zeggen en uit de buurt blijven; blijft ie komen, ga dan naar een leraar/je ouders/ander persoon die er wat kan doen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 18:25
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Voor jou geldt precies hetzelfde; eigen schuld.
Zeg je nu dat het inderdaad haar schuld is?
Hele normale reactie ja, iemand aanranden omdat zij je petje heeft afgepakt

@ TS: blijf inderdaad uit zijn buurt, de volgende keer dat je bang wordt/je bedreigt voelt direct er wat van zeggen, of iemand erbij halen. Ook niet verkeerd om tegen je ouders/schoolleiding te zeggen als je ermee zit/je niet veilig voelt enz.. Sterkte.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Zeg je nu dat het inderdaad haar schuld is?
Hele normale reactie ja, iemand aanranden omdat zij je petje heeft afgepakt
De meeste mensen lopen weg als iemand vervelend is. Als zij dat niet doet, en zijn pet afpakt, kun je een vervelende reactie verwachten. Bovendien denk ik dat dat aanraden wel meevalt, maar dat is mijn mening. Hem confronteren met het feit dat je vindt dat hij je heeft aangerand, en dreigen om bijvoorbeeld naar de politie gaan zal waarschijnlijk wel helpen.

En ik denk dat ze hem tot twee maal toe de kans heeft gegeven om dit te doen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 20:14
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
De meeste mensen lopen weg als iemand vervelend is. Als zij dat niet doet, en zijn pet afpakt, kun je een vervelende reactie verwachten. Bovendien denk ik dat dat aanraden wel meevalt, maar dat is mijn mening. Hem confronteren met het feit dat je vindt dat hij je heeft aangerand, en dreigen om bijvoorbeeld naar de politie gaan zal waarschijnlijk wel helpen.

En ik denk dat ze hem tot twee maal toe de kans heeft gegeven om dit te doen.
Soms kan je niet weglopen als iemand vervelend tegen je doet. Het gaat er niet om dat je (in jouw ogen) iemand de kans biedt om iets vervelends te doen, het gaat erom dat de ander misbruik maakt van de situatie en dat dat niet gewenst is. Een 'vervelende reactie' vind ik hier een understatement. Bovendien heeft ze gezegd dat ze dat niet wilde en nee is nee.

En het is al helemaal niet aan jou om te oordelen wat er is gebeurd, of hoe erg het al dan niet was, jij was er immers niet bij. Precies door dit soort reacties blijven de meeste aanrandingen en verkrachtingen verzwegen.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 20:54
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
De meeste mensen lopen weg als iemand vervelend is. Als zij dat niet doet, en zijn pet afpakt, kun je een vervelende reactie verwachten. Bovendien denk ik dat dat aanraden wel meevalt, maar dat is mijn mening. Hem confronteren met het feit dat je vindt dat hij je heeft aangerand, en dreigen om bijvoorbeeld naar de politie gaan zal waarschijnlijk wel helpen.

En ik denk dat ze hem tot twee maal toe de kans heeft gegeven om dit te doen.
Wat een belachelijke reactie! Ik schrik ervan dat iemand zo kan denken.
Mensen hebben met hun poten van je af te blijven, al pak je honderd petten af.
Dat hij zomaar aan haar borsten zit is wel even iets anders dan een stomp tegen haar schouder.
@Lies: Goed dat je hem een trap heb verkocht. Als je je nog steeds niet veilig voelt is 't misschien een goed idee om het aan een mentor of andere volwassene op school te vertellen.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 21:35
Verwijderd
Citaat:
De meeste mensen lopen weg als iemand vervelend is.
Oh? De meeste mensen die ik ken die zeggen er iets van, zijn de mensen iets jonger, dan doen ze wel eens wat terug. En als de meeste mensen inderdaad weglopen, waarom geldt dat dan wel voor TS en niet voor de jongen waar ze het over heeft?

Er is geen enkel iets dat iemand bij de borsten pakken rechtvaardigd. Bovendien vraag ik me af op basis waarvan je oordeelt dat 'dat aanranden wel meevalt'? Iemand ongewenst bij de borsten beetpakken lijkt me een overduidelijk verhaal?

Hoe zou jij het vinden als iemand jou in je kruis beetpakt als je iets doet wat de ander niet leuk vindt? Ik denk dat er andere manieren zijn die beter zijn om duidelijk te maken dat je iets niet prettig vind, denk ik je niet?

@TS: Ik zou inderdaad bij die jongen duidelijk maken dat je dit niet accepteert (dat heb je al gedaan, maar nogmaals kan geen kwaad) en proberen bij hem uit de buurt te blijven of in ieder geval niet alleen bij hem in de buurt te zijn. En als hij het nog eens doet, dan inderdaad een docent/de vertrouwenspersoon opzoeken en het vertellen (dat kan je nu trouwens ook al doen, hoor, als je dat prettig vindt).
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 23:55
MiSS_CHaNTRa
Avatar van MiSS_CHaNTRa
MiSS_CHaNTRa is offline
ik ben het met Leonoor eens....
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 01:59
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Wat een belachelijke reactie! Ik schrik ervan dat iemand zo kan denken.
Mensen hebben met hun poten van je af te blijven, al pak je honderd petten af.
Dat hij zomaar aan haar borsten zit is wel even iets anders dan een stomp tegen haar schouder.
@Lies: Goed dat je hem een trap heb verkocht. Als je je nog steeds niet veilig voelt is 't misschien een goed idee om het aan een mentor of andere volwassene op school te vertellen.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 08:35
Liessiie
Liessiie is offline
Ik heb gelukig een mentrix.
En hoe kon ik weg lopen als hij mij vast had?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 13:58
crazycat
crazycat is offline
volgende keer gewoon je knie in ze gezicht parkeren
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 17:01
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Je hebt goed gereageerd. Dat hij dreigt onzin te gaan vertellen als jij vertelt wat er gebeurd is, toont wel aan dat hij donders goed weet dat hij fout bezig is, en niet jij. Laat hem merken dat je je niet laat intimideren, negeer hem als hij kijkt, en als hij weer iets probeert: schreeuwen, slaan en gelijk bij iemand melden. Dat kun je eventueel nu al doen, het lijkt me niet verkeerd dat een volwassene hem eens uitlegt wat normaal gedrag is en wat niet.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 17:24
Liessiie
Liessiie is offline
Citaat:
negeer hem als hij kijkt.
Dat vind ik moeilijk, en dan moet ik bijna gaan huillen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 17:32
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Citaat:
Dat vind ik moeilijk, en dan moet ik bijna gaan huillen
Dan is het toch het beste om je mentrix in te lichten.

En als je dat niet wilt helpt het misschien als je het tegen je vriendinnen zegt? Dan kunnen ze een beetje opletten. Of je zou hem, midden in de klas, kunnen vragen waarom hij zo zit te kijken. Dan durft hij toch niets te doen, maar ik kan me voorstellen dat je dat eng vindt. Probeer hem in ieder geval niet te laten merken dat je bang voor hem bent, dat is precies wat hij wil bereiken. Bedenk dat hij een zielig ventje is dat niet eens op een normale manier met meisjes/aandacht om kan gaan, dat hij degene is die zich moet schamen en niet jij.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 16:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De meeste mensen lopen weg als iemand vervelend is. Als zij dat niet doet, en zijn pet afpakt, kun je een vervelende reactie verwachten.
Er is een verschil tussen lastig reageren en een zedenmisdrijf begaan. Want dat is het strikt gezien.

Ik weet niet hoe jij bent opgevoed, maar als ik een aanranding zie gebeuren, en er ook nog eens chantage bij hoor (wat betekend dat hij weet dat hij fout zat, en de bewuste bedoeling had de fout in te gaan) zijn de rapen voor de dader gaar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 14:07
Verwijderd
aangifte doen.

De vent proberen te negeren. Niet ingaan op zijn chantage, en meteen naar de schoolleiding stappen.

@ Bas: je bent een griezelig manneke.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 17:10
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
De meeste mensen lopen weg als iemand vervelend is.
Citaat:
hij komt achter me aan zit aan me borsten ik duw hem weg en zeg dat ik het niet leuk vind en dat hij moet stopen toen zij hij kom op anders sla ik je, en vertel ik tegen iedereen dat je met alle jongens seks heb
ik weet niet hoe het met jou zit basje maar persoonlijk spuug ik op dit soort types en het zou niet de eerste zijn die vanwege dit soort gedrag door mij gevloerd wordt...

beetje jammer alleen dat ik dan waarschijnlijk opgepakt wordt ipv hij
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-04-2009, 18:21
Verwijderd
Citaat:
ik weet niet hoe het met jou zit basje maar persoonlijk spuug ik op dit soort types en het zou niet de eerste zijn die vanwege dit soort gedrag door mij gevloerd wordt...

beetje jammer alleen dat ik dan waarschijnlijk opgepakt wordt ipv hij
Subtiliteit Subtiliteit.... That's the trick
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 18:49
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
aangifte doen

en.....

__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 09:17
crazycat
crazycat is offline
wtf is dat?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 16:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
wtf is dat?
Ik geloof dat Spoonie refereert naar pepperspray. Bezit en gebruik daarvan zijn echter strafbaar.

Mja.. als je zoiets ziet gebeuren kan je best de dader best iets aandoen. Breek een paar vingers o.i.d. (hij probeerde immers weg te komen nadat je hem staande hield, je weet toch?) alvorens hem aan te geven, maar verder gaande dan dat is geweld geen oplossing.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 22:42
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik geloof dat Spoonie refereert naar pepperspray. Bezit en gebruik daarvan zijn echter strafbaar.
Ach deo of enig ander aerosol chemicaliën moet minstens evengoed dienst kunnen doen.

pepperspray is wel killer snap ergens best dat het verboden is...
mja ondertussen mag je wel een vlindermes hebben zolang het lemmet maar niet smaller dan 1.6 cm is.

Citaat:
Subtiliteit Subtiliteit.... That's the trick
Das nooit m'n sterkste punt geweest, ben meer een place your face on the sidewalk type...

nuja, was, kan het me immers niet meer veroorloven.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 18:23
crazycat
crazycat is offline
een stilleto is handiger dan een vlindermes hoor, ik heb zelf een vlindermes ene en stilleto maar al pak je je vlindermes aan de verkeerde kant kan je jezelf snijden of gaat hij gewoon niet open.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 08:29
Verwijderd
En dan gaan we nu weer terug naar de wat minder geweldadige opties.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2009, 13:49
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
En dan gaan we nu weer terug naar de wat minder geweldadige opties.
Mja, maar die is dan wel weer compleet verboden
en als je niet met een vlindermes om kan gaan moet je meer oefenen

Citaat:
een stilleto is handiger dan een vlindermes hoor, ik heb zelf een vlindermes ene en stilleto maar al pak je je vlindermes aan de verkeerde kant kan je jezelf snijden of gaat hij gewoon niet open.
Ja sorry, we proberen gewoon op de inefficientie van de politie in te spelen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 14:58
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Wat ze bedoeld is dat we ons best moeten doen om haar reële oplossingen te bieden om haar probleem op te lossen.

Ik denk zelf dat het het beste is om alsnog aangifte te doen en het bij de schoolleiding te melden. De politie zal een onderzoek instellen en op school kunnen ze dan beter in de gaten gaan houden of dit soort dingen vaker gebeuren.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Mja, maar die is dan wel weer compleet verboden
Sinds wanneer zijn dingen als er met iemand op school over praten of aangifte doen verboden?

Ik vind dingen als messen ed hier ter sprake brengen, en alles wat daar verder bij hoort, maar nu misschien niet woordelijk besproken wordt, niet zo toepasselijk. Er zijn een heleboel andere dingen die je kunt doen, die alles behalve verboden zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 16:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat ze bedoeld is dat we ons best moeten doen om haar reële oplossingen te bieden om haar probleem op te lossen.

Ik denk zelf dat het het beste is om alsnog aangifte te doen en het bij de schoolleiding te melden. De politie zal een onderzoek instellen en op school kunnen ze dan beter in de gaten gaan houden of dit soort dingen vaker gebeuren.
Ik zou eerder aanraden eerst aangifte te doen bij de politie, en direct daarna met de schoolleiding te gaan praten.
Op die manier is de optie van alles onder het tapijt vegen (het gebeurd helaas), in geval dat dit specifieke bestuur daartoe in staat is, voor de schoolleiding geen optie meer.

De dreigementen die de aanrander uitte geven duidelijk aan dat hij beseft wat hij deed, en het zijn bedoeling was. Aangifte doen bij de politie is ronduit een vereiste.

Bovendien is er bewijs in de vorm van de chatlogs van MSN. Ook zullen er op een school vast getuigen zijn geweest. Met dat in de hand persen ze in een verhoor ook met gemak de rest wel uit hem.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 15:49
a-mmber
Avatar van a-mmber
a-mmber is offline
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk met je mentrix gaan praten en aangifte doen.
Zelf heb ik iets soortgelijks meegemaakt, maar durfde ik destijds geen aangifte te doen. Mijn vertrouwen in jongens is heel wat minder geworden en als 15-jarige is dat ongelofelijk lastig. In ieder geval, probeer het alsjeblieft als je het durft en kunt, misschien scheelt het je in de toekomst heel wat angstsituaties!
Succes.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 16:15
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Sinds wanneer zijn dingen als er met iemand op school over praten of aangifte doen verboden?
Ik doelde uiteraard op de stilleto van de poster boven je
kwestie van quotes omdraaien
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld?
JustTalk
324 24-05-2014 15:55
Seksualiteit aanranding of niet?
Bequiristain
157 18-04-2006 11:15
Psychologie verwerking aanranding
aapje
24 30-03-2004 17:09
Liefde & Relatie aangerand........of vrijwillig?
HelpMePlease
206 22-03-2004 21:38
Liefde & Relatie Aangerand....
Jerry1985
30 11-03-2004 13:24
Psychologie Hoe nu verder
Verwijderd
14 04-10-2003 11:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.