Oud 29-01-2011, 08:57
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF -

[afbeelding]


FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUU.

Nee, dat rotoscopen is niks voor mij. Minder werk dan gewoon animeren, maar saaier en zonder het gevoel dat je daadwerkelijk iets tot leven aan het wekken bent. Ik ga 'm wel afmaken, want het is wel handig om te kunnen laten zien dat je 't kan, maar daarna hoeft 't van mij niet meer.
Ik moest even twee keer kijken, maar nu zie ik dus dat je pas op 1/5e zit

Ja, rotoscoping is gewoon hersenloos frames overtrekken zonder enige vorm van creativiteit. Tenzij je er daarna nog iets leuks mee doet, qua kleur, compositie of whatever.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2011, 17:11
Verwijderd
zijn hier ook striptekenaars btw?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Ik moest even twee keer kijken, maar nu zie ik dus dat je pas op 1/5e zit

Ja, rotoscoping is gewoon hersenloos frames overtrekken zonder enige vorm van creativiteit. Tenzij je er daarna nog iets leuks mee doet, qua kleur, compositie of whatever.
Ik ben nu bijna op 1/3de. Het schiet niet op Maar het gaat wel steeds sneller, ik doe nu maar 6 minuten over één frame. Exclusief kleur, dat wel. Ik weet niet of ik 'm nog ga inkleuren. Misschien na afloop nog heel snel, voor 't idee.

Ik verander overigens best wat aan de oorspronkelijke beelden, want ik vind rotoscopen vooral leuk omdat je wijzigingen kunt aanbrengen in de realiteit, waardoor je een beetje in het gebied tussen realisme en cartoonyness (eh) kunt gaan zitten. Een combinatie van twee extremen. En er zit ook een andere achtergrond bij enzo.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 20:11
Verwijderd
Citaat:
zijn hier ook striptekenaars btw?
Ik heb er een zwak voor om soms strips te tekenen en te bedenken.

Ben geen striptekenaar.

Maar weet misschien iets?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 21:46
Verwijderd
Ik ben nu al 3 weken inspiratieloos door de stress en daardoor wordt ik gestoord van mezelf waardoor ik nog meer in de stress schiet en nog minder inspiratie heb
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 21:53
Verwijderd
Ga dan studies doen, dat is op jouw niveau toch belangrijker dan gewoon leuke dingen tekenen. Leg bijvoorbeeld een paar voorwerpen neer en ga ze natekenen, doe een paar poses op posemaniacs of pak een spiegel en maak een zelfportret. Dat is relatief saai, maar het vergt geen inspiratie en je gaat er op den duur wel veel beter van tekenen, wat je inspiratie weer ten goede komt. Vergeet alleen niet goed te kijken, want het gaat erom dat je beter leert hoe dingen eruitzien.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nu al 3 weken inspiratieloos door de stress en daardoor wordt ik gestoord van mezelf waardoor ik nog meer in de stress schiet en nog minder inspiratie heb

Ten eerste wat Paranoide zegt

Ten tweede kan je altijd gaan rondlopen.
-Naar een bos gaan en dan alles proberen te tekenen wat je je herinnert.
-Naar een 2e handszaak gaan, een klein iets kopen en dan een portret schilderen van de vorige eigenaar van je pas gekochte ding.
-Iets totaal nieuws gaan proberen.
-Een geluid een vorm geven.


Het beste is eigenlijk wel wat Para zei.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 23:27
Verwijderd
Ik wou dat er op mijn veertiende iemand was geweest die me uitlegde wat het belang van studies was, dan was ik nu teh awesome Er was wel iemand die zei van 'anatomie lol' en toen maakte ik ook een paar anatomie-dingskes, maar door het gebrek aan uitleg snapte ik daar het nut niet van. Ik zag ze gewoon als nieuwe tekeningen in plaats van als 't bestuderen van onderliggende structuren.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 00:46
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
zijn hier ook striptekenaars btw?
Ik had vroeger wel een affiniteit met strips tekenen. Ik wilde zelfs striptekenaar worden. Hoezo?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 07:15
Verwijderd
Thanx voor de inspiratieloosheid tips, dat lijkt me een stuk leuker dan stomweg plaatjes uit boeken natekenen wat ik nu dan meestal doe

@Noedelhap, nee ik was gewoon nieuwsgierig
En ik dacht er ineens aan omdat ik bij tekenles nu ook bezig ben met een stripverhaalXD
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Ga dan studies doen, dat is op jouw niveau toch belangrijker dan gewoon leuke dingen tekenen. Leg bijvoorbeeld een paar voorwerpen neer en ga ze natekenen, doe een paar poses op posemaniacs of pak een spiegel en maak een zelfportret. Dat is relatief saai, maar het vergt geen inspiratie en je gaat er op den duur wel veel beter van tekenen, wat je inspiratie weer ten goede komt. Vergeet alleen niet goed te kijken, want het gaat erom dat je beter leert hoe dingen eruitzien.
Eigenlijk is niks saai om te tekenen, ook zelfportretten niet, als je er maar helemaal in opgaat en niet denkt "ja ik doe dit maar om beter te worden/omdat het moet/omdat ik me verveel". Zelfportretten zijn ontzettend moeilijk en dus een enorme uitdaging en daarom alleen al spannend
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk is niks saai om te tekenen, ook zelfportretten niet, als je er maar helemaal in opgaat en niet denkt "ja ik doe dit maar om beter te worden/omdat het moet/omdat ik me verveel". Zelfportretten zijn ontzettend moeilijk en dus een enorme uitdaging en daarom alleen al spannend
Oh, daar ben ik het zeker mee eens. Sterker nog, ook als je wél denkt dat je het doet om beter te worden is het spannend en leuk, want het is fascinerend om nieuwe details te zien, nieuwe technieken uit te proberen en/of je beeldend vermogen te zien toenemen. Dat gaat 't opgaan in een werk niet per se tegen.

Maar veertienjarigen zijn meestal niet zo van de studies, ze willen gewoon leuk tekenen. De klassieke dingen - anatomie, stillevens, etc - lijken dan allemaal ontzettend saai. Zeker als erbij verteld wordt dat je ze regelmatig moet doen, en niet gewoon één keertje, voor de lol. Vandaar dat ik uitleg waarom het toch belangrijk is.

Of was jij op je veertiende wel druk in de weer met realistische zelfportretten? Ik maakte vooral slechte strips over katten, clichematige goffikdingen en lelijke mangachicks En ik wist ook het verschil tussen studies en 'echt' werk niet, dus ik vond het heel raar dat er zoveel schilderijen van fruitschalen en bloemenvazen waren. Zit je daar met je veertienjarige hoofd: "zo nou ik ga later wel even een kunstrevolutie ontketenen met mijn supervernieuwende kunst hoor " terwijl je met de beste wil van de wereld nog geen banaan kunt schilderen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 13:25
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Damn ik ben zo goed in kabouters en elfjes tekenen tegenwoordig en prinsesjes en prinsen en paarden en honden en bossen... ik doe gewoon weer wat ik deed toen ik 6 was (sprookjes schrijven en illustreren) maar dan beter. HA!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 16:57
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Ik moet nog zoveel doen voor morgen en ik weet totaal niet wat ik moet maken En ik wil nu eerst naar de kringloop en niet die dingen doen...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Oh, daar ben ik het zeker mee eens. Sterker nog, ook als je wél denkt dat je het doet om beter te worden is het spannend en leuk, want het is fascinerend om nieuwe details te zien, nieuwe technieken uit te proberen en/of je beeldend vermogen te zien toenemen. Dat gaat 't opgaan in een werk niet per se tegen.

Maar veertienjarigen zijn meestal niet zo van de studies, ze willen gewoon leuk tekenen. De klassieke dingen - anatomie, stillevens, etc - lijken dan allemaal ontzettend saai. Zeker als erbij verteld wordt dat je ze regelmatig moet doen, en niet gewoon één keertje, voor de lol. Vandaar dat ik uitleg waarom het toch belangrijk is.

Of was jij op je veertiende wel druk in de weer met realistische zelfportretten? Ik maakte vooral slechte strips over katten, clichematige goffikdingen en lelijke mangachicks En ik wist ook het verschil tussen studies en 'echt' werk niet, dus ik vond het heel raar dat er zoveel schilderijen van fruitschalen en bloemenvazen waren. Zit je daar met je veertienjarige hoofd: "zo nou ik ga later wel even een kunstrevolutie ontketenen met mijn supervernieuwende kunst hoor " terwijl je met de beste wil van de wereld nog geen banaan kunt schilderen.
Haha op m'n veertiende tekende ik eigenlijk helemaal niet zoveel. Ik heb tussen m'n 12e en 16e inderdaad vooral stripjes getekend over klasgenoten. Pas met de dbz-manie van toen ik 16 was ben ik heel veel gaan tekenen. Maar toen was ik wel meteen mensen aan het natekenen (irl en uit tijdschriften enzo) om houdingen te leren, want zelfs dbz was fokking moeilijk
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 17:46
Verwijderd
tsja, en toen kreeg ik op school inspiratie maar was ik mn schetsboek vergeten
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 18:51
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Omg, ik heb net voor 25euro aan kunstboeken gekocht bij de kringloop.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 18:48
Verwijderd
Bij Het Goed?


Wie ben jij trouwens?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 20:13
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Citaat:
Bij Het Goed?


Wie ben jij trouwens?
Jup, bij Het Goed.

Ik blijf liever anoniem op scholieren.com, maar je kan me wel pm'en als je wil weten wie ik ben.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 17:54
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Toegelaten tot de AKI!!!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 19:03
Verwijderd
whut? ow je bent van de vooropleiding, misschien ken je Erwin dan wel. Gefeliciteerd.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 22:05
Verwijderd
Arghh, ik heb net ontdekt dat werken met klei echt niets voor mij is...
Je moet er veel teveel geduld voor hebben
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 03:01
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Citaat:
whut? ow je bent van de vooropleiding, misschien ken je Erwin dan wel. Gefeliciteerd.
Jaaaaaaaa, hem ken ik wel ja. Erwin en ik zijn nu aki-matties. Hij is ook toegelaten. Wie ben jij dan?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 22:30
Verwijderd
Dat stomme rotoscope-project Ik doe nog een tiental frames en dan stop ik ermee, hoor. Dan is 'ie niet helemaal af maar mijn handen jeuken om weer iets LEUKS en/of LEERZAAMS te doen. Dit is gewoon dom lijntjes overtrekken.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 12:37
Annetteketet
Annetteketet is offline
Dit heb ik voor mijn menneke gekantklost voor valentijn
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 16:57
Verwijderd
Is dat n echte taart?? of is het een kunstwerk??
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 17:40
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Is dat n echte taart?? of is het een kunstwerk??
Kunstwerk. Mijn eerste reflex was ook AAH TAART. Maar toen vertelde iets mij dat het toch niet zo lekker was. Wel leuk gedaan! (:
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 20:47
Verwijderd
Haha idd, dacht ik dus ook maar toen ik er langer naar keek kwam het door de randen van de mandarijnen dat het me opviel. Deze is gewoon mega realistisch, goed gedaan!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 21:02
something..
something.. is offline
god ben al 2 á 3weken inspiratieloos.
ik zoek rond op internet maar kan niks verinnen.
wat betreft tekekenen en photoshop
ik ga binnekort op vakantie vaak lop ik dan weer inspiratie
__________________
safe your anger for the future, and change it in power.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 17:44
Verwijderd
Als je geen inspiratie hebt, moet je gewoon een potlood/stift/kwast pakken en beginnen met lijnen te zetten/vakken te vullen. Er komt vanzelf een beeld waarop je verder kunt werken... het heeft ook geen zin om 3 weken te wíllen tekenen maar te denken dat je niks kunt verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 20:14
Verwijderd
Geen inspiratie maar ook geen zin. Bluh.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 11:31
Verwijderd
Vooralsnog hoef ik alleen maar in mini-dummy's (van die reis-schetsboekjes van 2 voor 4 euro) te tekenen met wat ik maar voorhanden heb en daar heb ik vet veel zin in Maar dat komt ook omdat ik totaal geen zin heb in andere (lees: grote/tijdrovende) dingen want ik ben nog steeds kapot van het opzetten van de tentoonstelling en mijn boek afmaken. Gelukkig volgende week vakantie. Benieuwd wat voor opdracht we vanmiddag krijgen, tho.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 21:41
Verwijderd
Ja hoor, bij tekenles komende week een filmposter maken...
Die heb ik dus net een bij ckv gemaakt...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 10:47
Verwijderd
pfffffffffff ik ben een folder voor ckv aan het maken over graffiti, maar de margeinstellingen van word lijken wel vlooien, ze springen overal heen behalve waar ze heen moeten!!

en waar ben ik aan begonnen?
9 tekenlessen bezig met n stripverhaal, wil ik thuis de lijnen met inkt nog ff afmaken en natuurlijk krijg ik weer grandioos mooie vlekken
zullen ze op het SintLucas vast wel blij mee zijn, een mooi stripverhaal in een portfolio met vlekken op het vogeltje

Laatst gewijzigd op 21-02-2011 om 18:33.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 22:14
Verwijderd
Met veel pijn en moeite mijn eerste visitekaartje gemaakt Nu de website nog online krijgen Een verwijzing naar mijn huidige artblog moet maar genoeg zijn...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 17:24
Verwijderd
Whut!!
Rode Panda heeft zijn account verwijderd
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 02:43
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
*schop omhoog*

Ik youtube wel eens (wie niet!) naar traditioneel getekende animaties van artiesten, en tussen alle rommel (veelal walk cycles en amateurcrap) kom je nog wel eens een vakkundige demoreel tegen Deze wou ik even delen, ter inspiratie.

Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 15:01
Verwijderd
Citaat:
*schop omhoog*

Ik youtube wel eens (wie niet!) naar traditioneel getekende animaties van artiesten, en tussen alle rommel (veelal walk cycles en amateurcrap) kom je nog wel eens een vakkundige demoreel tegen Deze wou ik even delen, ter inspiratie.

[filmpje]
Shit wat goed
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 15:17
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Wauw, dat was gaaf.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 10:38
Verwijderd
Leporello's zijn lastig! :@
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 10:50
Verwijderd
Maar wel leuk
Met citaat reageren
Oud 17-03-2011, 16:06
Verwijderd
Yippie!!

Vorig jaar heb ik een poster gemaakt voor een ''veilig uitgaan evenement'' voorlichtingsdag whatever, voor de stichting jongerenwerk van mn gemeente....
toen mocht ik dus naar dat evenement en kreeg ik n prijs etc, want toen ging t nog om n wedstrijd...
en telkens als ik daar mensen van zag op straat enzo ff praatje gemaakt,verder niet veel meer gehoord, en nu hebben ze me net gemaild, dat ze binnenkort weer n poster nodig hebben en of ik die wil maken!!!

Toch weer mooi wat promotie van mezelf, en natuurlijk sppr dat ze me na n jaar weer contacten!!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 07:51
Verwijderd
ik weet alleen niet, als ze vragen wat ik ervoor moet hebben, wat ik dan moet zeggen....
geld vragen is zegmaar niet echt mijn ding...
en het is toch iets wat ik harstikke goed bij mn portfolio kan gebruiken, dus eigenlijk hoef ik er niets voor, dan is de kans ook groter dat ze me nog vaker contacten, maar een extra zakcentje is altijd mooi meegenomen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 12:53
Verwijderd
als ze je geld aanbieden zou ik zeker geen nee zeggen als ik jou was
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 15:15
Verwijderd
Citaat:
als ze je geld aanbieden zou ik zeker geen nee zeggen als ik jou was
Idd!
En misschien kun je bijhouden hoe lang je er ongeveer aan werkt en een uurloon vragen dat bij jouw leeftijd past? Of anders gewoon vragen wat zij kunnen bieden, als je het lastig vindt om zelf een bedrag te noemen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 15:31
Verwijderd
een uurloon dat bij mn leeftijd past zou uitkomen op iets van 5 euro als ik er 2,5 uur over doe
en die stichting bestaat volgens mij voor 60%uit vrijwilligers,
maar de vorige keer, met die wedstrijd, had ik een boekenbon van 25 euro gekregen....

Laatst gewijzigd op 18-03-2011 om 15:54.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 15:32
Verwijderd
Huh wtf kom op flickr via google opeens een tekening uit een boek van mij tegen dat nu op een tentoonstelling ligt Bizar, ik snap wel dat mensen er komen, maar dat ze het dan gaan fotograferen en zelf posten? Keurig met mijn naam en de titel erbij trouwens Ik neem het maar als compliment
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 15:55
Verwijderd
Citaat:
een uurloon dat bij mn leeftijd past zou uitkomen op iets van 5 euro als ik er 2,5 uur over doe
en die stichting bestaat volgens mij voor 60%uit vrijwilligers,
maar de vorige keer, met die wedstrijd, had ik een boekenbon van 25 euro gekregen....
5 euro is idd wel erg weinig
Misschien kun je dan zeggen dat je de vorige keer een boekenbon had gekregen en dat nu ook weer leuk zou vinden? Tenzij je liever gewoon geld hebt, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Huh wtf kom op flickr via google opeens een tekening uit een boek van mij tegen dat nu op een tentoonstelling ligt Bizar, ik snap wel dat mensen er komen, maar dat ze het dan gaan fotograferen en zelf posten? Keurig met mijn naam en de titel erbij trouwens Ik neem het maar als compliment
Wat grappig 1x googlen en ik vond 'm meteen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 17:19
Verwijderd
hmmm idd, maar idd, mn voorkeur gaat toch uit naar gewoon geld....
eerst maar ns afwachten of ik nog mail terug krijg, ik ben zo onprofessioneel geweest om alleen terug te mailen dat ik het sppr graag wilde doen, en verder niet te vragen wat er precies op de poster moest etc
wordt tijd dat ik wat meer ervaring met dit soort dingen ga krijgen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Beleidssaaien #1174
Verwijderd
500 20-10-2010 14:36
De Kantine Alice.
de communiceerbeer
298 16-09-2005 23:46
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 21:37
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Verhalen & Gedichten [verhaal] Zana heel hoofdstuk 1
Nas-t Zeekoe
8 29-03-2003 13:57
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 19:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.