Oud 29-07-2011, 22:16
aero
aero is offline
Momenteel zit ik in het 2de jaar van mijn huidige opleiding International Communication maar ben er achtergekomen dat (alhoewel ik het "wel leuk" vind en uitstekende cijfers haal) het toch niet iets is wat ik later wil gaan doen.
Na wat research ben ik gekomen op Informatica of Technische Informatica. Beide leuke studies maar ben op dit moment er nog niet uit welk van de 2 ik wil gaan doen. Van wat ik heb begrepen is dat je nog tot begin September de tijd hebt om je in te schrijven, maar ik ben er sowieso zeker van dat ik de switch wil maken.

Waar ik nu aan twijfel is de keuze tussen beide hogescholen. Ik woon zelf in Den Haag en HHS zou voor mij de logische keuze zijn, maar na wat interwebben kwam ik achter dat het kwa inhoud en vakken kan verschillen. Ik lees verschillende meningen over beide scholen maar hangt meestal af welke studie ze doen. Nu vraag ik me af of er mensen hier zijn die de bovengenoemde studies volgen op 1 van de hogescholen en wat jullie ervaringen zijn wat betreft inhoud, kwaliteit, vakken etc.?
__________________
I'm bleeding out the colors of the world.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2011, 00:40
Annefleur28
Annefleur28 is offline
TU Delft.
Maargoed dat is WO....
Je kan daar overigens wel komen met een HBO-p en je deficiëntie weggewerkt voor Wiskunde B.
Maar dat wilde je natuurlijk niet horen
Ik heb geen ervaring met beide scholen, maar volgens mij staat de HVA (internationaal) beter aangeschreven.
En heb je al rondgekeken op beide scholen, welke school je leuker lijkt? (los van opleiding)
Succes!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 10:37
Verwijderd
Ik doe zelf dan wel niet TI of I, maar ik kan je er wel het een en ander over vertellen.

Informatica:

Hierbij komt veel programmeren te pas. Je moet denken aan het ontwikkelen van een rekenmachine/game. Je leert waarschijnlijk ook hoe je met systemen moet werken, maar dat is miniem. Mocht je toch een all-rounder willen worden, dan kun je het beste certificaten halen van bijvoorbeeld Microsoft en/of Cisco.

Technische Informatica

Programmeren staat centraal bij deze opleiding(zo heb ik me laten vertellen). Software voor Banken, Ziekenhuizen, website's e.d. ontwikkelen. Dat leer je allemaal tijdens de opleiding zelf.

WO I/TI

Meer theorie, dat is wat je voornamelijk rekening mee moet houden. Daarbij wordt zelfstandigheid vast en zeker van je verwacht, meer dan bij het HBO. Bij het HBO werk je namelijk projectmatig(weet niet of dat nog steeds zo is) en bij WO is dat dus in de meeste gevallen niet(las ik ergens).

Met bijvoorbeeld WO TI, kun je bij Google, Tomtom, Sony etc werken, niet dat je dat niet met het HBO kunt doen, maar het is om je een idee te geven van diploma waardering.

Programmeren

Ik weet zelf natuurlijk niet hoe slim jij bent, maar voor opleidingen als I/TI programmeer je natuurlijk veel. Voor de een is het moeilijker dan de ander. Als je alvast wilt voorbereiden, leer dan wat simpele programmeer talen zoals HTML, CSS, basis van Java en zelfs de basis van PHP. Vooral dat laatste zal je wel helpen. Bij I/TI komt programmeren met C++ vast voor. Met die taal kun je van alles en nog wat maken. Software tot games.

In de ICT zijn de mogelijkheden zowiezo eindeloos. Systeembeheerder, programmeur, game-ontwikkelaar, ICT-Manager etc. Onderscheid maken van de andere is belangrijk, vandaar dat certificering wel handig is.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 00:26
Annefleur28
Annefleur28 is offline
Ik ben het eens met Hunterlife.
Je hebt een behoorlijke voorsprong als je al een aantal programmeertalen kan.
Bovendien snap je dan het algemene 'principe' van een programma al, is ook weer voordeel.
Html en CSS zijn zijn makkelijk te leren, en het is leuk dat je je eigen gemaakte site meteen kunt openen.
Java is ook redelijk makkelijk te leren, wel raadt ik aan een boek uit de Bieb te lenen (informatie op internet is vaak onvolledig).
En verde rheb je dan Basic, VisualBasic, RealBasic en LibertyBasic. Die zijn ook vrij gemakkelijk te leren.
En het 'echte werk' is natuurlijk C(++). Maar hier ben je wel even mee bezig (hele studie!) voor je het écht onder de knie hebt.

Ik raad je dus aan voor te beginen aan I of TI, inderdaad al het één en ander uit te proberen op programmeer gebied (misschien heb je dat al gedaan?). En succes nog verder!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.