Oud 26-05-2010, 20:49
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Maak jij keuzes/beslissingen door rationeel denken, door intuïtie, een dobbelsteen, je hart of iets anders? Post hier!

TS begint:

Bij mij wisselt het en hangt het van de keuze/beslissing af, maar meestal is het vanuit mijn ratio.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2010, 21:14
Rationeel
Rationeel is offline
gok eens?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 21:24
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Als ik aan jou denk denk ik meteen aan pendelen .
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 21:30
Verwijderd
Keuzes en beslissingen?
Meestal doe ik gewoon wat Want het is 9/10 toch verkeerd
Dus meer op gevoel denk ik dan
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 22:00
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Als ik aan jou denk denk ik meteen aan pendelen .
wut?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 22:04
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Geintje .
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 22:05
Pyro Power
Pyro Power is offline
eerst hart, dan intuïtie, dan rationeel denken. Ik doe dus meestal maar wat, maar wat me wel op dat moment het best lijkt.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 22:08
Verwijderd
Kunnen we vrij kort over zijn, impulsief, onbezonnen maar als ik er tijd voor heb dan kan ik wel heel erg rationeel en principeel zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 22:13
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Kop of munt
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 22:14
Verwijderd
Nooit zo over nagedacht eigenlijk
Voor mijn studie koos ik met mijn hart, niet rationeel en ook niet impulsief want ik koos er al op m'n 11e voor.
Verder kies ik toch best vaak de veilige weg, en dat is dan weer meer de 'verstandige' keuze.
En heel af en toe maak ik eens een impulsieve keuze, van die keuzes geniet ik doorgaans het meest, maar ik durf ze vaak niet te maken.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 22:16
Verwijderd
wat white trash zegt
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 23:29
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik twijfel en weeg alle mogelijkheden heel zorgvuldig af tot vlak voor de deadline en dan raak ik in paniek en vergeet ik al mijn overwegingen en maak ik een willekeurige beslissing op gevoel
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 23:52
Verwijderd
Hmm ik denk er altijd lang over na, wik en weeg, maar uiteindelijk doe ik altijd wat ik in eerste instantie al wilde geloof ik. Dus ik besluit het in feite intuïtief, ga het vervolgens overdenken, en kom dan tot de conclusie dat mijn intuïtie het goed had. (Of, bedenk ik me nu, misschien verzin ik dan wel gewoon argumenten die passen bij wat ik in eerste instantie wilde ).

Ik ben overigens een redelijk goeie beslisser, ik zit niet vaak verkeerd. Ik denk zo lang over een besluit na als mij tijd is gegeven, maar als dat maar vijf minuten is, dan heb ik daar geen problemen mee - ik kan prima meteen iets besluiten.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 23:58
Verwijderd
Citaat:
het was meer een wut? in de zin van: wat bedoel je?


dit topic gaat me een hoop teleurstellende naamzoeks opleveren
Pendelen is met een slinger de keuze bepalen.



Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 08:03
Rationeel
Rationeel is offline
ow kolere, zo pendelen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 09:25
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik ging vroeger heel vaak op mijn gevoel af. Wat mijn gevoel vaak aangaf, die richting ging ik echter op. De laatste twee jaren, kies ik vaak ook de de kant die mijn verstand aangeeft.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 17:06
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ehh ik denk uiteindelijk vooral op gevoel. Eerst denk ik rationeel na en als ik daardoor overtuigd raak kies ik de rationeel juiste keuze. Zo niet ga ik gewoon op mijn gevoel af.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 15:42
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik twijfel en weeg alle mogelijkheden heel zorgvuldig af tot vlak voor de deadline en dan raak ik in paniek en vergeet ik al mijn overwegingen en maak ik een willekeurige beslissing op gevoel
Dit ja .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-05-2010, 18:31
Verwijderd
Meestal rationeel, maar soms kan het niet anders en doe ik het op gevoel.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 20:34
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Voor/nadelen tegen elkaar opwegen, eerst voor mezelf kiezen, dan voor een ander (zie dit niet als egoïsme, dit gaat alleen over de grotere keuzes die invloed hebben op mijn leven)
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 21:18
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik denk best wel na over mijn keuzes, ben niet zo impulsief eigenlijk.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 09:53
Verwijderd
Ik snap echt niet hoe ik dat los moet zien van elkaar (daarmee bedoel ik niet dat ik niet weet dat het 2 totaal verschillende dingen zijn) en als ik terugdenk aan keuzes die ik in het verleden heb gemaakt kan ik echt niet zeggen of dat rationele keuzes waren of keuzes op gevoel.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 10:06
Verwijderd
Bij belangrijke keuzes maak ik voor/tegen lijstjes die ik op volgorde van belangrijkheid zet, bespreek ik het met minstens drie mensen en na lang wikken en wegen maak ik een keuze die op zich wel volledig rationeel is (maar die ook wel rekening houdt met de gevolgen van de keuze voor mijn gevoelsleven, om het maar even hoogdravend te zeggen).
Bij onbelangrijke keuzes doe ik maar wat, op eerste ingeving. Als er geen eerste ingeving is, doe ik het makkelijkste of goedkoopste. Als dat er ook niet is, gooi ik een dobbelsteen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Ik snap echt niet hoe ik dat los moet zien van elkaar (daarmee bedoel ik niet dat ik niet weet dat het 2 totaal verschillende dingen zijn) en als ik terugdenk aan keuzes die ik in het verleden heb gemaakt kan ik echt niet zeggen of dat rationele keuzes waren of keuzes op gevoel.
Mjah, dat vind ik ook wel. Het speelt altijd samen. Een keuze maken waar je je slecht bij voelt, is niet verstandig en dus irrationeel. En als je rationeel beredeneert wat de beste keuze is, dan voel je je daar goed bij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Chronisch ziek zijn, hoe accepteer je dat je lijf niet alles kan wat jij wilt?
Daantje_0705
20 24-10-2014 08:49
Studeren Hoe ontwikkel je studiekeuze-skills?
Tom Dekker
7 17-01-2013 13:10
Studeren Hoe maak je BEWUST de juiste studiekeuze?
Cas Kramers
1 08-03-2012 08:08
De Kantine Hoe zou JIJ presteren in Take Me Out?
Verwijderd
34 26-04-2009 00:57
Studeren Tips: hoe maak je een keuze
Silk-and-Satin
25 31-01-2007 21:56
Algemene schoolzaken Beperking keuze vakkenpakket
Verwijderd
50 29-06-2004 16:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.