Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2001, 18:03
Wekko
Wekko is offline
Hoi mensen!

Ik zit nu in de zesde klas van het VWO, en zal blij zijn als ik er vanaf ben. Of dat gaat lukken weet ik natuurlijk pas over een paar maandjes, maar zo niet, dan weet ik niet wat ik mezelf aan ga doen. Dus we gaan er maar vanuit dat ik het haal .

NIW, daarna moet ik dus ook maar weer studeren (ja dat moet ik van mezelf, echt waar). Nu heb ik me natuurlijk al lang van veel informatie voorzien (ehhh....) en weet ik wat ik wil gaan doen.

Me keuzen is gevallen op een studie die informatica en economie combineert. Economie alleen is te saai, en informatica alleen gaat te diep waardoor ik het niet interessant vind. Vandaar dus deze keuze. Nu ben ik uiteindelijk op 3 universiteiten terecht gekomen (dankzij wis a1+2 was ik wat beperkter in me keuze). Te weten de EUR met 'Informatica & Economie', 'UvA met Bestuurlijke Informatie Systemen (BIS dus)' en de VU met 'bedrijfsinformatica'.

Ik ben op alle drie de open dagen geweest vorig jaar, en de VU sprak mij het minst aan. Veel te zakelijk, netjes en saai. Verder heb je minder vrijheid, en ik houd niet van verplicht huiswerken. De studenten konden het (in andere woorden weliswaar) wel beamen. Nu blijft de strijd tussen UvA en EUR over, en ik weet echt niet wat ik moet kiezen.

Qua sfeer vond ik ze beide ok, de reis naar Rotterdam duurt wat langer maar is ook te doen (en is geen hoge kamernood) vanuit Utrecht en de opleidingen zijn volgens mij nagenoeg hetzelfde.

Daarom lijkt het me wel interessant om te weten hoe jullie er over denken:

- Heb je ervaring met 1 van de twee (of 3) universiteiten, wat vind je er van en wat is karakteristiek voor die uni?
- Heb je met beide ervaring, welke raad je wanneer aan?
- Misschien heb je 1 van deze twee studies gedaan/doe je nog, wat vond je ervan en wat doe je vooral?

Mocht je me kunnen overtuigen om toch de VU te kiezen, dan moet je vooral je best doen. Misschien verander ik van gedachte .

Alvast bedankt voor de moeite!
__________________
--{ Gamers.nl for world domination! }--
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2001, 00:00
Wekko
Wekko is offline
Weinig studenten hier?
__________________
--{ Gamers.nl for world domination! }--
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 11:07
Verwijderd
Ik zou naar geen van de drie gaan...zowel de Erasmus, de VU als de UvA staan laag in aanzien als het gaat om opleidingsniveau (zie de Elsevier).

Als je een keus wilt maken uit één van de oude studentensteden, kies dan voor Leiden, Delft, Utrecht of Groningen.

PS idd, weinig studenten hier.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 18:24
Wekko
Wekko is offline
Je maakt mij niet wijs dat het niveau niet hoog is. Is allemaal maar relatief. NIW, in de andere steden hebben ze die opleiding ook niet dus dat wordt lastig .
__________________
--{ Gamers.nl for world domination! }--
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 19:40
The Wanderer
Avatar van The Wanderer
The Wanderer is offline
ik ben zelf 3e jaars student I&E aan de EUR. Ik kan niet voor de andere uni's spreken, maar het is een hele interessante studie. Toen ik aan de studie begon was het officiel nog geen echte aparte richting, maar sinds 2 jaar terug wel.
Je moet zowel een alpha als een beta mentaliteit hebben. Daarnaast heb ik ervoor gekozen omdat het de beste toekomstperspectieven voor de arbeidsmarkt heeft. Ik raad je wel aan wat van wiskunde b te weten, want dat komt nogal terug bij het informatica gedeelte. Als je nu echt niks van wiskunde b weet kun je beter rechten o.i.d. gaan doen, want ook bij de andere economie richtingen komt wiskunde b vaak terug.

[Dit bericht is aangepast door The Wanderer (29-12-2001).]
__________________
SpoonBoy:Do not try to bend the spoon. That's impossible. Instead, only try to realize the truth. Neo:What truth? SpoonBoy:A spoon is for eating only.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 19:44
The Wanderer
Avatar van The Wanderer
The Wanderer is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik zou naar geen van de drie gaan...zowel de Erasmus, de VU als de UvA staan laag in aanzien als het gaat om opleidingsniveau (zie de Elsevier).

Als je een keus wilt maken uit één van de oude studentensteden, kies dan voor Leiden, Delft, Utrecht of Groningen.

PS idd, weinig studenten hier.


dat is nonsens, volgens een recent onderzoek bij ondernemingen wordt de EUR met cijfer 8,8 als beste universitaire onderwijsinstelling gezien.
__________________
SpoonBoy:Do not try to bend the spoon. That's impossible. Instead, only try to realize the truth. Neo:What truth? SpoonBoy:A spoon is for eating only.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 20:22
Wekko
Wekko is offline
Citaat:
The Wanderer schreef:
ik ben zelf 3e jaars student I&E aan de EUR. Ik kan niet voor de andere uni's spreken, maar het is een hele interessante studie. Toen ik aan de studie begon was het officiel nog geen echte aparte richting, maar sinds 2 jaar terug wel.
Je moet zowel een alpha als een beta mentaliteit hebben. Daarnaast heb ik ervoor gekozen omdat het de beste toekomstperspectieven voor de arbeidsmarkt heeft. Ik raad je wel aan wat van wiskunde b te weten, want dat komt nogal terug bij het informatica gedeelte. Als je nu echt niks van wiskunde b weet kun je beter rechten o.i.d. gaan doen, want ook bij de andere economie richtingen komt wiskunde b vaak terug.

[Dit bericht is aangepast door The Wanderer (29-12-2001).]
Ik heb niet al te veel moeite met Wiskunde A1,2, maar heb simpelweg geen wiskunde B. Ik zie bij mijn broer, die technische informatica in Eindhoven studeert, heel veel onderwerpen van wiskunde A juist terug komen. Terwijl hij B moest hebben. Maar het moet te doen zijn met wiskunde A, anders is dat geen eis lijkt mij. Economie 1,2 heb ik overigens totaal geen moeite mee. Vooral in eco2 zit veel wiskunde (in de tweede fase tenminste, vroeger was dat anders, maar daar hebben we nu 'management en organisatie' voor, wat ik ook doe).

Bedankt voor je verhaal in ieder geval. Zijn er nog bepaalde negatieve of positieve punten aan de uni zelf wat jij ondervonden hebt?
__________________
--{ Gamers.nl for world domination! }--
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 18:11
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Ik heb ook over I&E gedacht, maar economie trok me toch niet zo (hoewel ik er wel goed in was).

Rotterdam lijkt me niet echt een leuke stad om te studeren, tis ook niet echt een studentenstad.. verder is de Erasmus Uni vrij massaal, tenminste wat ik van m'n zus hoor (studeert economie). Met 500 man in een collegezaal zitten trekt me niet zo..
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.