Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2004, 10:42
Interest
Interest is offline
Ik zou graag het verhaal van Saidja en Adinda (uit Max Havelaar) op het internet willen vinden> alleen ik vind het nergens:
Zou iemand mij kunnen vertellen, waar het verhaal (in zijn geheel) op internet te vinden is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2004, 11:01
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Weinig kans ben ik bang..
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 11:04
Interest
Interest is offline
Helaas was ik misschien wat voorbarig, want een half uur langer zoeken leverde mij de volgende site op, waar het verhaal in zijn geheel op staat http://cf.hum.uva.nl/dsp/ljc/multatu...laar/mh17.html

Dus toch gevonden
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 11:12
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Koop je het boek niet gewoon ? Dit leest toch niet.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 11:57
Interest
Interest is offline
Ja, ik heb het boek al in mijn bezit, maar ik moet voor een literatuuropdracht dit verhaal analyseren, in andere vertelwijze zetten etc. Dus is wel zeer handig om het verhaal al getypt te hebben: je zou het maar grotendeels over moeten gaan typen....
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 12:20
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Daar heb je een punt (: Toch vreemd dat het zomaar online staat. Zijn er geen bepaalde wetten voor de rechten van dat soort werken ?
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 12:37
Interest
Interest is offline
Ja, het zal wel met toestemming geweest zijn: Er zijn ook boeken die je voor bepaald bedrag tegenwoordig kan lezen (ook heerlijk in je bed met de laptop een boek lezen...) Ik ben Animal Farm in zijn geheel ook al een keer op internet tegen gekomen. Er wordt waarschijnlijk niet zo erg moeilijk gedaan om boeken te publiceren op internet. Als ze erg dik zijn, is er toch geen mens die ze vanaf het scherm gaat lezen.
Het gebeurt, denk ik, alleen maar met boeken die echt zeer bekende meesterwerken zijn: zodat mensen er verwerkingsopdrachten mee kunnen doen oid.

Vraagje aan Egged: Reageer je vaak op Letteren? en waarom?
(Ik ben slechts sporadisch hier te vinden> eigen belang altijd)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 13:21
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Ik neem aan dat mensen die geen boeken willen kopen nog wel de moeite doen om papier te kopen om de online boeken uit te printen, je verpest je ogen nog met zo'n heel boek.

En als antwoord op je vraag zal ik geven dat ik de laatste tijd vrij geinteresseerd ben in het geschreven woord, ik ben zelf ook bezig met een soort verhaal. Daarnaast zit ik om medische redenen de hele dag thuis en wil ik af en toe wat te doen hebben, dus dacht ik dat zo'n forum wel een simpele uitkomst zou bieden. Ten slotte is het best een leuk forum (: het is niet zo dat je niks opdoet ofzo.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 21:40
pimomes1987
Avatar van pimomes1987
pimomes1987 is offline
Ebooks (jaja zo heet dat) lezen voor geen meter. Bij een vriend eens geprobeerd om op zn laptop een Ebook te lezen maar ik kreeg er pijn in mn ogen van.
__________________
Van de maan af gezien zijn we allemaal even groot.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.