Oud 21-04-2008, 17:45
Phaaantom
Phaaantom is offline
Gym is het enige is waar ik mij in de 6e (nu dus) druk om maak.
Mijn SE cijfers zijn niet super (zevens, paar achten en twee zessen), maar dat komt omdat ik niet leer.

Ok, over gym:

Voor woensdag moeten alle cijfers naar de inspectie worden gestuurd, daarom ga ik morgen gym herkansen. Ik moet de shuttleruntest doen. Ik sta iets van een 5.3, en dat moet echt min. een 5.5 worden.

Nu is het probleem, dat ik niet zeker weet of ik het zal halen. Het is toch te belachelijk voor woorden dat ik door gym mijn diploma misschien niet in ontvangst zal kunnen nemen.

Is er iemand die weet of het mogelijk is om met een O voor gym te slagen?

En wat willen zij dat ik verder doe? Zal ik net zo lang de shuttlerun test moeten proberen, tot ik het haal? Al is het in de zomervakantie?

Groetjes,

V.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2008, 19:38
Verwijderd
Of je echt kunt zakken omdat je O voor Gym staat weet ik niet. Waarschijnlijk zul je niet elke dag de shuttlerun hoeven te doen .
Gelukkig zijn je cijfers, al noem jij het niet echt super, wel goed! Op onze school doen ze niet zo moeilijk over Gym, we hebben dit jaar een aantal sportprojecten gehad en doen nu al een aantal weken niets meer aan Gym.
Veel succes met je run!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 19:55
Morri
Morri is offline
Met een O voor gym slaag je niet. Volgens mij mag je niet eens deelnemen aan het examen. Volgens mij staat in het examenregelement (iig op mijn school) iets als dat het onderscheid tussen O en V te maken heeft met kwantiteit en tussen V en G met kwaliteit. Bij mij op school moest je dus gewoon voldoende aanwezig zijn en inzet tonen en maakte het verder niet uit hoe goed je was. Dus ik zou zeggen, laat zien dat je heel gemotiveerd bent, dan zal het wel goed komen. Anders zou ik wel bij afdelingsleider/conrector/rector gaan klagen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 20:21
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
Kun je als je je shuttlerun niet haalt vragen om een extra opdracht voor een cijfer om dit cijfer omhoog te halen? Bij ons kreeg iedereen met een onvoldoende aan het eind van de periode altijd een extra opdracht, om motivatie te tonen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 21:13
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Bij ons is het wat Morri zegt: bij genoeg inzet krijg je een voldoende, ook als je veel vijven hebt gehaald.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 21:56
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ja bij ons krijgen we geen cijfer, maar sowieso een V als je een beetje meedoet met gym.

Het is bij ons echter wel zo dat als je een O voor gym staat, je niet deel mag nemen aan het examen. Vorig jaar hebben ze dat geprobeerd bij een jongen die het hele jaar nog NOOIT naar gym was gekomen, alleen heeft de schoolleiding toen besloten hem alsnog een V te geven :/ Dus bij ons is het praktisch onmogelijk, maar ze kunnen het in principe wel maken.

Wel vreemd dat ze gym specifiek op je prestatie beoordelen. Je kan je school toch ook gewoon afsluiten als je ******* slim bent alleen ook heel erg dik/lui? Echt onzin als je er gewoon bent tijdens de les en een beetje meedoet.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 12:06
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Mijn SE cijfers zijn niet super (zevens, paar achten en twee zessen), maar dat komt omdat ik niet leer.
Niet super?? Achten zevens en zessen? Ik denk dat menigeen daar een moord voor zou doen.

En als ik jou was zou ik even op school aan je afdeling vragen wat de mogelijkheden zijn, want het zou gewoon belachelijk zijn dat als je niet genoeg uithoudingsvermogen voor zo'n shuttlerun test hebt dat je maar net zolang vwo over moet gaan doen tot je dat wel hebt. Er zal echt wel een oplossing zijn. Ik heb chronische knieklachten dus doe al jaren niet meer mee aan gym. Bij mij zetten ze dus netjes een v neer.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 13:31
Phaaantom
Phaaantom is offline
Bedankt voor de reacties

De shuttleruntest heb ik uitgesteld tot morgen. Ik ga mijn best doen en hoop het te halen. Als ik het niet haal hoop ik dat ik mn leraar kan overtuigen om die paar tiende puntjes er gewoon bij te zetten, of mijn ouders kunnen naar school gaan bellen.

Ik heb al gevraagd of ik een werkstuk in mag leveren (een meisje die door 'ziekte', schoolziekte, veel lessen heeft gemist mocht het doen) maar ik heb geen ziekte/afwijking/stoornis dus dat kan niet.

Ik zie wel wat er van komt
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 15:40
Verwijderd
Op mijn middelbare school werd er eigenlijk álles aan gedaan om mensen een V of G voor gym te geven, de luilakken (zoals ik ) mochten dingen inhalen of werkstukjes schrijven over bepaalde sporten en konden zo hun luiheid bij gym compenseren. Als jij morgen laat zien dat je je inzit bij die shuttleruntest en dus echt loopt te zweten en je uit de naad werkt, dan geven ze je echt wel een V hoor Op mijn school waren er ook meisjes die na de eerste piep al gingen zitten omdat ze 'zo moe' waren, maar een hele dikke jongen hield het ook niet lang vol maar próbeerde wel, dat telde erg mee voor de docent.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 16:11
tonio
tonio is offline
Moet nog gekker worden zeg!

Bij ons ging het erom dat je er was en dat je serieus meedeed. Dus niet alleen maar op een bankje zitten.
Je inzet was gewoon het belangrijkste. Iedereen had bij ons dan ook een V en degene die goed in sport waren een G (zoals ik).
Ik vind dat sommige scholen gym iets te serieus nemen, het gaat er gewoon om dat de leerlingen bewegen en als ze dat doen, is het goed. Je kan moeilijk van iemand verwachten, die geen aanleg voor voetbal of iets dergelijks heeft, om de bal 100 keer hoog te houden en lukt het je niet, dan mag je niet meedoen aan het examen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 06:55
Verwijderd
Wij kregen allemaal standaard een V voor gym.
Alleen in de brugklas heb ik echt cijfers gekregen, waaronder een 5 op speerwerpen.
Ik zou het echt heeeeel gemeen vinden als ze je op gym zouden laten zakken.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 18:57
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Ik vind dat ook niet terecht nee, sommige mensen hebben nu eenmaal niet veel aanleg voor sport.

Ik vind het echter wel terecht als het gaat om iemand die gewoon nooit naar gym gaat of smoesjes verzint wegens desinteresse. Ik bedoel sommige schoolvakken vond ik ook niet leuk maar daar kun je moeilijk wegblijven. Wat dat betreft moet gym wel als serieus vak worden genomen. Dus ik weet niet hoe dat bij de ts zit?
__________________
Neti gaat studeren <3
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 21:23
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Laat je ons nog weten hoe het is afgelopen?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 12:15
Phaaantom
Phaaantom is offline
^

Nou, ik had het dus willen inhalen, maar de leraar verwees mij naar een andere leraar. En die leraar was niet op school :\

Ik sta nu officeel een 'O'.

En nu heb ik twee weken vakantie en dan nog een week facultatief les.

Ik heb de gymleraar een mailtje gestuurd met o.a deze inhoud:

"Kortom, ik heb de shuttlerun test niet kunnen herkansen, maar dat was ik wel van plan. Omdat ik verder geen problemen heb met de andere schoolvakken, vind ik het jammer dat ik mij voor de examens zorgen moet maken om L.O. Ik heb geen lessen gespijbeld, ik was geen langdurige tijdsperiode ziek geweest, en ik heb niet voor overlast gezorgd tijdens de lessen. Ik heb altijd mijn best gedaan om een zo goed mogelijk resultaat te behalen.

Daarom is mijn vraag nu:

Is het mogelijk dat de Onvoldoende die nu achter L.O. staat een Voldoende wordt?

De onvoldoende die ik nu sta, is geen laag cijfer. Ik weet niet precies hoeveel het is, maar het is in ieder geval geen 3. Hoewel één domein officieel gezien niet voldoende is afgesloten, denk ik dat ik qua inzet een Voldoende kan krijgen.

Natuurlijk had ik de mogelijkheid om L.O al een lange tijd geleden af te sluiten. Achteraf gezien zou dat het verstandigst zijn geweest. Maar daar kan ik nu helaas niks aan veranderen.

Ik vraag u om over mijn verzoek na te denken."




En nu maar wachten op een antwoord.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 16:16
Verwijderd
Als ze vasthouden aan die O zijn ze echt gek; je brief is erg netjes!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 20:45
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Mensen een O geven omdat ze niet goed in sport zijn vind ik echt zo stom. Het gaat op de middelbare school vooral om leren en presenteren en niet of je motoriek helemaal in orde is. Wel dien je gewoon aanwezig te zijn en gemotiveerd mee te doen, zoals bij alle lessen. Maar als je a-sportief bent kun je daar vrij weinig aan veranderen. Echt, als ze je echt een O geven zou ik naar de schoolleiding stappen. Onzin zeg.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 13:28
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Laat je ons opnieuw weten hoe het is afgelopen?

Ik had op de Havo (5e klas) ook een probleem met gym.
In het begin van het jaar dacht ik, 20 punten halen moet me makkelijk lukken als ik in januari begin...
Wij moesten dus 20 punten halen, 1 punt per les.
Maar toen ik in januari eens ging kijken viel dat wel tegen.
Ik moest daarom helpen bij de brugklas om extra punten te halen
Ook ik moest de shuttleruntest doen als laatste opdracht (bij ons de piepjestest genoemd).
Maar... gelukkig kreeg ik mijn laatste punten ook als ik de test 3 keer deed voor mijn inzet.
Ik haalde de 3e piep (totaal waren er volgens mij 10 piepjes) namelijk geen van alle keren...

Hoop echt voor je dat het wordt opgelost!
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2008, 23:45
Verwijderd
Hahaha, jezus, wat is gym toch een klotevak. Bij ons deden ze er ook nogal moeilijk over en daar kwam nog bij dat we hyperfanatieke leraren hadden. Gelukkig vonden ze me aardig, dus ondanks dat ik er bijna nooit was kon ik uiteindelijk een zesje voor gym krijgen door op het laatst een drietal verslagen te maken en mee te helpen aan een zooi sportdagen voor de brugklassers.

Ik weet niet of ze je zomaar een voldoende geven, Phaaantom, maar anders moet je vragen of je niet een verslag kan inleveren voor die extra paar tienden. Of meehelpen aan een sportdag/fietstocht/andere activiteit die met sport te maken heeft. Vaak organiseren scholen best veel van zulke sportdagen/dingen aan het einde van het jaar, vooral voor de brugklassen. En ze hebben altijd wel mensen nodig die de score bijhouden of stempelkaarten aftekenen enzo.

En zelfs als ze niet echt mensen nodig hebben, dan nog snappen de meeste docenten ook wel dat het nogal lullig is om iemand te laten zakken op een vak als gym, dus dan mag je wel een dagje semi-nuttig doen bij zoiets in ruil voor een voldoende.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-05-2008, 13:36
Verwijderd
Uiteindelijk wil de school ook een zo hoog mogelijk slagingspercentage, dus kan ik mij echt niet voorstellen dat je een O blijft staan. Heb je trouwens al met coördinator van de examenklas gepraat? Die kan je misschien ook wel helpen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 14:03
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik vind het onzin dat gym meetelt voor je examen. Okay, als je geen inzet toont en er nooit bent, dan vind ik het terecht dat ze daar iets mee doen, maar ik vind niet dat je daardoor maar iemand moet verbieden, deel te nemen aan het CSE. Zet er dan bij op het diploma, dat die persoon geen inzet toont bij de vakken waarbij dat niet het geval is..

Ik heb zelf meegemaakt, dat er mensen waren, die na een paar baantjes door de gymzaal al gingen zitten en dat die een slecht punt krijgen, okay, maar wij moesten dus trap 8 halen, voor een 6, minimaal, in de 4e of 5e zelfs minimaal trap 9 en er waren mensen, die echt helemaal stukzaten bij trap 6 en zich daarvoor echt heel erg in moesten zetten en nouja, die krijgen dan mooi een 4 ofzo. Nog zoiets was de 12-minutenloop aka coopertest. Daar had ik de eerste keer een 8,5 voor, een jaar later iets rond de zes. Dat kwam dus, doordat de persoon die voor mij de ronden moest tellen niet oplette en zo eventjes 350 of 400 meter minder opschreef, dan ik eigenlijk had. Een andere klasgenoot, die zat op 2600 meter, ik eigenlijk op 2950 meter, maar er werd maar 2450 genoteerd en die rotgymleraar, die maakte het ook nog niet eens wat uit.

Ik stond op het laatst ook een 5,3 maar nu scheelde het, dat ik (met hulp van een andere gymleraar) kon bewijzen dat ik bepaalde dingen succesvol af had gelegd, waarvan hij had opgeschreven, dat ik daarvoor een één had. Stap, als je op die 5,3 bent, naar de schoolleiding ofzo. Ik bedoel, je hebt dus inzet getoond, je was er vrijwel altijd, dus ik zie het probleem niet zo.
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 23:54
Verwijderd
wat een onzin!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 11:52
Verwijderd
zo ik heb het makkelijk gehad geloof ik. Gym afsluiten werd bij ons gedaan met schriftelijke toetsen!!! in klas 6 dan, in de 4e en de 5e moet je een NB staan (en dat is gewoon alles wat boven de 5.5 is) Maar gym in de 6e was het belangrijkste, ze noemden het dan sportorrientatie en we moesten zelf een aantal dingen kiezen (3 om precies te zijn en nog een verplicht onderdeel) die we wilden doen. Bijvoorbeeld Klimmen, Squash, Spinning, EHBO, Yoga, Schermen, Kajak enz. daar kregen we dan 3 lesjes in. Soms door een gymleraar, soms door een gastdocent. Daarna had je een toets (die je in 10 minuutjes af had) over het de gevolgde sport, waarvoor je een (meestal belachelijk dunne) reader moest leren. En over het algemeen gold, een keer vlug doorlezen dat ding en je had minimaal een 7 voor je toets.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 14:05
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Dan hebben wij het toch echt nog veel makkelijker hoor. Wij hebben gewoon les, als je niet altijd afwezig bent en niet altijd op de bank zit heb je een V en kan je slagen.

Meer niet. Niemand haalt O's bij ons en genoeg mensen komen niet eens zo vaak.

Stuk beter dan toetsen
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 20:01
EXBO
Avatar van EXBO
EXBO is offline
Damn bij ons kreeg je een V als je genoeg aanwezig was (je mocht max. 1 les missen en anders moest je het inhalen bij een andere klas, V5 oid).
Das behoorlijk kut geregeld bij jou op school dan! Want met een O voor Gym mag je niet deelnemen aan het CE.
__________________
Don't take your organs to heaven. Heaven knows we need them here.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Probleem met gym
Ji-Hyun
57 17-02-2013 22:25
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #163
Eend
466 29-05-2011 11:56
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-topic nummer honderdenvijftig!
Roosje
500 28-10-2009 18:20
Lichaam & Gezondheid Brace
Verwijderd
9 28-08-2007 20:42
Psychologie Wie ben jij?
gewoonmax
60 22-02-2007 17:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.