Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2005, 14:03
Urquhart
Avatar van Urquhart
Urquhart is offline
Ik ben al een tijdje bezig met het bouwen van een imposante verschijning. Doe 200 situps en pushups per dag, ren rondjes om de flat en ik vreet vlees als een zwijn maar het enige resultaat tot nu toe is dat ik 4 kilo ben aangekomen. Heeft iemand tips om dit vet om te zetten in spieren?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:08
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ga naar een sportschool en ga trainen met mensen die er verstand van hebben...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:09
Nebula
Nebula is offline
Hoe weet je nou dat het 4 kilo aan vet is? Spieren zijn zwaarder dan vet, dus als je flink wat spieren wilt kweken lijkt het mij niet zo vreemd dat je aan zult komen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:13
wessje
wessje is offline
Vetten worden niet omgezet in spieren... dat is een oud fabeltje. Zoals hierboven vermeld is, ga naar de sportschool, zij zullen je uitleg kunnen geven.

Tip: http://forum.body-fitness.nl/index.asp

Neus hier maar eens wat rond... erg goed forum met tal van ervaren mensen.

groeten
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:18
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Wat jij doet is onzin. Stop met rondjes rennen, stop met 100en herhalingen te doen, stop met alleen vlees eten. Een goed fysiek bouw je in een sportschool door hard en zwáár te trainen. En aan de keukentafel, waar je fatsoenlijke maaltijden consumeert, afgestemd op je doelen.

http://www.dutchbodybuilding.com/forum

Stuk minder kippenhok dan b&f en dezelfde info aangezien veel hiervan word gekopieerd richting b&f.

Een sportschool instructeur kan je 9 van de 10x geen uitleg geven over massa opbouw. Een schemaatje van 3x15 op een leg extension laat je geen noemenswaardige massa opbouwen. Squatten en deadliften is in veel "sportscholen" onderhand nog verboden ook.

Helemaal niet wanneer de sportschoolknurft dan ook nog zegt dat "bodybuilding en de bijkomende dieeten toch wel erg ongezond zijn hoor!". Het is niet voor niks dat die instructors er niet zelden net zo slecht of nog slechter uitzien dan het gemiddelde sportschool lid.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 10-08-2005 om 14:21.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:19
Urquhart
Avatar van Urquhart
Urquhart is offline
Citaat:
Nebula schreef op 10-08-2005 @ 15:09 :
Hoe weet je nou dat het 4 kilo aan vet is? Spieren zijn zwaarder dan vet, dus als je flink wat spieren wilt kweken lijkt het mij niet zo vreemd dat je aan zult komen.
Kun je spieren laten trillen ?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:20
Urquhart
Avatar van Urquhart
Urquhart is offline
Ik hoop dat ik naar binnen mag daar. Ik ben 14 maar aangezien dat ik 1.78 ben en maar 58 kilo weeg wil ik voorkomen dat ik een lange slungel wordt op latere leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:23
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Urquhart schreef op 10-08-2005 @ 15:20 :
Ik hoop dat ik naar binnen mag daar. Ik ben 14 maar aangezien dat ik 1.78 ben en maar 58 kilo weeg wil ik voorkomen dat ik een lange slungel wordt op latere leeftijd.
Oeeeeh kritiek, erg zwaar trainen op jonge leeftijd kan problemen met je aanhechtingen en in het ergste geval botten in de hand werken, voornamelijk als je opeens een lengte groeispurt krijgt, heb je die al gehad?

Het is níet zo dat krachttraining de groei stopt, de testosteronstijging van bb training is niet zo extreem dat de groeischijven verkalken daar komt wel AS bij kijken voor het zover is.

Ik denk dat je idd de komende 2 jaar beter gewoon fitness kunt doen op de "mietjes manier" zoals het in een doorsnee gympje geleerd word. Daarmee leg je een leuke basis om na je 16e een grote bink te worden.

Je kunt eventueel al beginnen je een gezond eetpatroon aan te wennen met veel (kleinere) maaltijden en gezonde, voor sport belangrijke producten zonder concreet op te bulken.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:27
Urquhart
Avatar van Urquhart
Urquhart is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 10-08-2005 @ 15:23 :
Oeeeeh kritiek, erg zwaar trainen op jonge leeftijd kan problemen met je aanhechtingen en in het ergste geval botten in de hand werken, voornamelijk als je opeens een lengte groeispurt krijgt, heb je die al gehad?

Het is níet zo dat krachttraining de groei stopt, de testosteronstijging van bb training is niet zo extreem dat de groeischijven verkalken daar komt wel AS bij kijken voor het zover is.

Ik denk dat je idd de komende 2 jaar beter gewoon fitness kunt doen op de "mietjes manier" zoals het in een doorsnee gympje geleerd word. Daarmee leg je een leuke basis om na je 16e een grote bink te worden.

Je kunt eventueel al beginnen je een gezond eetpatroon aan te wennen met veel (kleinere) maaltijden en gezonde, voor sport belangrijke producten zonder concreet op te bulken.
Uhuh, maar, het helpt dus niet om op te drukken en buikspieroefeningen enzo te doen in de tussentijd?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:31
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Urquhart schreef op 10-08-2005 @ 15:27 :
Uhuh, maar, het helpt dus niet om op te drukken en buikspieroefeningen enzo te doen in de tussentijd?
Tuurlijk helpt dat maar het is niet de sleutel om een lichaam te krijgen als in Baywatch, laat staan nog groter. Het zal je hooguit een beetje strakkere spieren verschaffen maar geen grotere massa daar is gespecificeerdere training voor nodig. Beter zou zijn alvast beginnen met trainen en de technieken leren etc.

Ik ken meer gastjes van pakweg 15 jaar die gewoon keihard trainen en goed eten en voor hun leeftijd ontzettend massief zijn en tóch geen problemen hebben met hun houding en pezen etc. Sommigen hebben dat, sommigen niet.

Om eerlijk te zijn had ik me als ik zelf 15 was geweest ook niks van die waarschuwingen aangetrokken, maar ik zeg het toch omdat het risico er nu eenmaal is, en het zou naar zijn als je straks voortdurend met een kromme rug loopt.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 10-08-2005 @ 15:08 :
ga naar een sportschool en ga trainen met mensen die er verstand van hebben...
Verstand? In een sportschool?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:35
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-08-2005 @ 15:33 :
Verstand? In een sportschool?
Generaliserende bekrompenheid? Op een forum?
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:54
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 10-08-2005 @ 15:35 :
Generaliserende bekrompenheid? Op een forum?

__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 20:22
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Proteine drinken. Vlees eten?? Slecht. Groente etc. Ga in een sportzaak...
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 20:42
Mr. Bungle
Avatar van Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
Skilly schreef op 10-08-2005 @ 21:22 :
Proteine drinken. Vlees eten?? Slecht. Groente etc. Ga in een sportzaak...

Bloemetjes plukken?
__________________
Fyh!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Skilly schreef op 10-08-2005 @ 21:22 :
Proteine drinken. Vlees eten?? Slecht. Groente etc. Ga in een sportzaak...
Wat een enorm wazige post?

Zeg je nou dat vlees eten slecht is als je spieren op wil bouwen? Dan moet je toch even je bronnen opnieuw raadplegen hoor. De bouwstoffen die je lichaam gebruikt om spieren op te bouwen en te herstellen zijn proteïnen (opgebouwd uit aminozuren). En vlees is een uitstekende bron van proteïnen, evenals vis, gevogelte en zuivel.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Krachttraining
Darkmond
11 15-10-2013 14:49
Liefde & Relatie Meiden Valle sneller Op gespierde Jongens?
Squall
71 16-12-2011 09:09
Seksualiteit Voor de dames: Wat is jou ideale penis?
Mark52
321 10-10-2011 15:46
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #5
Verwijderd
500 07-09-2008 23:37
Lichaam & Gezondheid Gespannen spieren.
Roosje
14 03-09-2006 13:32
Drugs & Alcohol ziek worden van speed...
LISM
11 06-01-2003 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.