Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2006, 13:21
ziglietje
ziglietje is offline
Welke spieren worden er vooral getraind bij het zwemmen?!
Is dit ook een goede manier om vet te verbranden?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 13:22
Verwijderd
Je gebruikt zo'n beetje alle skeletspieren bij het zwemmen; vooral die in je buik (om horizontaal te blijven) en in je bovenarmen en bovenbenen (om het water aan de kant te duwen). En het is een heel redelijke manier om vet te verbranden, ja.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 13:24
ziglietje
ziglietje is offline
Dus als je graag plaatselijk vet wilt verbranden op je buik is zwemmen mss de beste methode?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 13:31
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Ja & nee. Door zwemmen krijg je voornamelijk brede schouders & rug. Want dankzij het zwemmen train je je schouderspieren die je bijna anders nooit traint. Zwemmen is ook goed voor de conditie, maar als je echt een platte buik wilt zal je moeten gaan fitnessen en dan gaan voor vetverbrandingsprogramma & krachttrainig voor de buikspieren. Branden zal het!

Oh en letten op je eten natuurlijk .
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 14:01
Mara
Mara is offline
Citaat:
ziglietje schreef op 12-01-2006 @ 14:24 :
Dus als je graag plaatselijk vet wilt verbranden op je buik is zwemmen mss de beste methode?
Je kán niet plaatselijk vet verbranden.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 14:40
ziglietje
ziglietje is offline
Ik dacht dat je voornamelijk vet kon verbranden door duurtrainingen.... zoals zwemmen, en fietsen.... ?? nee??

En vet verbranden in spieren is toch wel mogelijk??! als ik nu bv 2weken mijn armen train dan zie je de spieren héél goed...
Hoe kun je dat dan verklaren??!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 14:44
Verwijderd
Door duurtraining verbrand je vet maar niet plaatselijk. Je verbrand overal vet of nergens.

Spieren worden wel groter als je ze traint, uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 15:12
Mara
Mara is offline
Citaat:
ziglietje schreef op 12-01-2006 @ 15:40 :
Ik dacht dat je voornamelijk vet kon verbranden door duurtrainingen.... zoals zwemmen, en fietsen.... ?? nee??

En vet verbranden in spieren is toch wel mogelijk??! als ik nu bv 2weken mijn armen train dan zie je de spieren héél goed...
Hoe kun je dat dan verklaren??!
Je kan natuurlijk wel vet verbranden. En dat gaat goed met duurtrainen, inderdaad. Tot zover klopt 't.

Je kan je spieren ook wel trainen. Spieren trainen en vet verbranden zijn twee verschillende dingen! Je kan plaatselijk een spier trainen. Als jij je armen gedurende een langere tijd traint zal hij groeien. Dat is aanpassing van 't lichaam, zodat die inspanning in 't vervolg makkelijker gaat.

Als je vet verbrand is dat echter om energie te krijgen. Je lichaam heeft energie nodig en haalt dat eerst uit 'suikeropslagplaatsen' in 't lichaam en door middel van vet en vetzuren. Het vet dat 't lichaam gebruikt haalt 't lichaam van alle plekken op je lichaam, het heeft geen nut om het alleen daar weg te halen waar de inspanning verricht wordt.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 15:50
Koen M
Avatar van Koen M
Koen M is offline
HET grote probleem is meestal dat het vet het langst blijft zitten daar waar het het snelt erbij komt.
Ik bedoel... Vrouwen verdikken vaak snel rond hun dijen, en krijgen het vet daar ook vaak het moeilijkst weg. Dat komt door een ingewikkeld hormonen systeem dat ervoor zorgt dat er veel vet op de dijen/heupen opgeslagen wordt. Bij de mannen is de buik/bovenlichaam nogal vaak het probleem.
Ach ja... Gezond leven en langdurig sporten aan een niet tè hoge hartslag zodat je vet verbrandt. Als je kortstondig aan een te hoge hartslag traint verbrand je meest suikers die op dat moment in je bloed zitten, en daar vermager je natuurlijk niet van.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 15:53
Mara
Mara is offline
Ik hoor juist uit ervaringen dat vrouwen zien dat daar waar ze eerst waren aangekomen het er ook 't snelst eraf is. Net alsof 'nieuw vet' eerder weg is dan 'oud vet'
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 15:56
Koen M
Avatar van Koen M
Koen M is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-01-2006 @ 16:53 :
Ik hoor juist uit ervaringen dat vrouwen zien dat daar waar ze eerst waren aangekomen het er ook 't snelst eraf is. Net alsof 'nieuw vet' eerder weg is dan 'oud vet'
Hehe, ervaringen verschillen blijkbaar. Ik heb er al een paar over horen klagen in de fitness bij ons.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 17:05
ziglietje
ziglietje is offline
Maar wat als het vet niet opgeslagen word op de dijen/heupen maar op de buik?....
Wat is dan de beste sport?OEfeningen?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 17:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
ziglietje schreef op 12-01-2006 @ 18:05 :
Maar wat als het vet niet opgeslagen word op de dijen/heupen maar op de buik?....
Wat is dan de beste sport?OEfeningen?
Is er niet zeg ik toch! Je zal hoogstens bij het trainen van één deel daar je spieren oppompen, je buik lijkt daar hoogtens dikker door.

Ga gewoon een sport doen die je leuk vindt, dan is 't makkelijk vol te houden en dan kom je veel makkelijker bij je doel.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 18:40
Verwijderd
Biologisch gezien gaat het vet het snelst weg waar er het meeste van zit. Als je een beetje een fatsoenlijke doorbloeding hebt, zit er in elke vetcel in je lichaam evenveel vet; op de plaatsen die verhoudingsgewijs dikker zijn, heb je dus meer vetcellen. Als je vet kwijtraakt gaat er ook uit elke cel even veel weg, dus op de plaatsen waar veel vetcellen zitten, gaan er meer minibeetjes weg dan op de plaatsen waar weinig vetcellen zitten.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 18:44
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
Ik heb ooit ergens gelezen dat je met zwemmen bijna elke spier in je lichaam traint. Natuurlijk de een wel wat meer dan de ander. Zwemmen is ook ontzettend gezond omdat je je gewrichten nauwelijks belast.

Hoe het met het vet verbranden zit weet ik niet precies, maar als je zwemt maakt je lichaam als het ware een soort 'isolerend' laagje van het vet, dus als je (regelmatig) zwemt wordt het vet als het ware beter verdeelt over je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:24
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik vind zwemmen ook een beetje een rare keuze als je vet wilt verbranden. Zeker als je het als hobby 1 of 2 keer per week doet, heeft het echt geen groot effect. Rennen of fietsen of cardio-workout op de sportschool (bijvoorbeeld zo'n stepaparraat) heeft (volgens mij) een veel hogere intensiteit.
Ik zou beginnen met rennen, 2x per week bijvoorbeeld, en dan kan je altijd nog 1x zwemmen. Maar dat zwemmen is dan meer om een goed gevoel te krijgen, om te ontspannen, om toch een beetje bezig te zijn.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:25
Mara
Mara is offline
Axilithor, ik vind dat je weer ongelofelijk kortzichtig en dom bezig bent. Als je éven nadenkt dan weet je waarom mensen met overgewicht vaak gaan zwemmen: ze kunnen niks anders!

Mensen met overgewicht hebben vaak last van hun enkel, knieen, rug, gewrichten. Als je gaat lopen of rennen krijg je daar last van. Fietsen ook, al in iets mindere mate.

Die mensen willen toch nog wát bewegen, en beginnen daarom vaak met zwemmen omdat ze dan niet gigantisch veel pijn hebben. Als ze dan afgevallen zijn gaan mensen vaak ook nog andere dingen doen zoals bijvoorbeeld lopen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:42
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-01-2006 @ 22:25 :
Axilithor, ik vind dat je weer ongelofelijk kortzichtig en dom bezig bent. Als je éven nadenkt dan weet je waarom mensen met overgewicht vaak gaan zwemmen: ze kunnen niks anders!

Mensen met overgewicht hebben vaak last van hun enkel, knieen, rug, gewrichten. Als je gaat lopen of rennen krijg je daar last van. Fietsen ook, al in iets mindere mate.

Die mensen willen toch nog wát bewegen, en beginnen daarom vaak met zwemmen omdat ze dan niet gigantisch veel pijn hebben. Als ze dan afgevallen zijn gaan mensen vaak ook nog andere dingen doen zoals bijvoorbeeld lopen.
Klopt, hoe zwaarder je bent hoe meer je gewrichten te verduren krijgen bij dingen als rennen en fietsen, bij zwemmen is daar amper sprake van, dus is voor zware mensen zwemmen beter dan lopen/rennen/fietsen.
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:42
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 13-01-2006 @ 22:38 :
Sorry hoor, maar als je dat gelooft ben je zelf ontzettend kortzichtig bezig. Alsof dikke mensen niet kunnen fietsen? Laat me niet lachen. Daarbij komt, dat wanneer dikke mensen zich ook maar een beetje inspannen, ze direct (met een goed dieet) kilo's kwijtraken, veel sneller dan iemand die eigen niet echt teveel weegt, maar wel 10kg kwijt wil. Dikke mensen van boven de 100kg hoeven bij wijze van spreken maar 3x te springen en ze zijn de volgende dag een kilo kwijt. Echt waar, de meest grote kul die er bestaat wat je nu uitkraamt.
Je komt minder idioot over als je nadenkt voordat je bullshit uitkraamt
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:43
Mara
Mara is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 13-01-2006 @ 22:38 :
Sorry hoor, maar als je dat gelooft ben je zelf ontzettend kortzichtig bezig. Alsof dikke mensen niet kunnen fietsen? Laat me niet lachen. Daarbij komt, dat wanneer dikke mensen zich ook maar een beetje inspannen, ze direct (met een goed dieet) kilo's kwijtraken, veel sneller dan iemand die eigen niet echt teveel weegt, maar wel 10kg kwijt wil. Dikke mensen van boven de 100kg hoeven bij wijze van spreken maar 3x te springen en ze zijn de volgende dag een kilo kwijt. Echt waar, de meest grote kul die er bestaat wat je nu uitkraamt.
Probeer eens een ongelovelijk dikke reet op zo'n klein zadeltje te zetten. Geloof me, dat is niet fijn Ze kúnnen 't wel, maar als 't gepaard moet gaan met veel pijn haak je al snel af.

Dikke mensen vallen inderdaad snel af. Met alleen een goed dieet ook ja. Dus moeten ze maar niet bewegen? Dat impliceer je, terwijl je ook zegt dat ze moeten rennen/fietsen. Springen kunnen ze ook niet hoor, dat doet ook teveel pijn.

Ze kúnnen 't wel met een dieet alleen, maar een beetje beweging kan in ieder geval geen kwijt. Dan is 't maar niet dat wat 't meeste vet verbrand. Het feit is dat ze dan wat bewegen, wat meer kcal gebruiken en een goed gevoel hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:44
Mara
Mara is offline
Er zullen hier best wel wat n00bs zitten maar ik zie nu voornamelijk een kortzichtige klootzak
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:50
Mara
Mara is offline
Ach, het is al eerder gebleken dat wij een volledig ander beeld hebben van wat 'overgewicht' nu precies is, misschien zit daar 't knelpunt hè

Blijf vooral met gegevens gooien hoe alles wel niet werkt. Een theorie is mooi, maar je moet toch naar de uitwerking in de praktijk kijken. Daar gaat 't nog wel een beetje mis bij jou
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:58
Mara
Mara is offline
Ja, je hebt twee vrienden naar dat gewicht gekregen. Hoe oud zijn die vrienden? Redelijk jong, lijkt mij.

Mensen die kampen met extreem overgewicht zijn vaak een stuk ouder. Mislukte pogingen, geen kennis, verkeerd voorgelicht.
Als ze dan er helemaal voor gaan willen ze er ook bij bewegen. Fietsen? Doet pijn. Rennen? Doet helemaal pijn. Zwemmen? Ja. Je beweegt én het doet geen pijn.

Dat is gewoon praktijkervaring. Het is zo'n veelvoorkomende klacht bij mensen met overgewicht die willen sporten: Ze willen wel, maar het lichaam kan het niet aan.

Je moet je daar in kunnen inleven. Dan doen ze maar niet meteen het meest efficiënte, dat komt later wel. Eerst met behulp van een dieet en een sport die vol te houden is (iets dat pijn doet houd je niet vol) je gewicht zodanig omlaag krijgen dat je andere sporten kán gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 22:10
Mara
Mara is offline
Jij begon over dat zwemmen niet effectief was om vet te verbranden, vervolgens 'mensen met overgewicht' wat dus alle mensen dan omvat. Aangezien de meeste mensen met overgewicht een stuk ouder zijn en díe dus meestel met de problemen zitten.. vandaar.

[edit]Na overleg maar een discussie-staking[/edit]

Laatst gewijzigd op 13-01-2006 om 22:13.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 22:24
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 13-01-2006 @ 22:43 :
Zever niet zo, een half uurtje trappen op een cardio apparaat wordt niemand slechter van.

God wat zit dit board ontzettend vol met n00bs hier.
Ik weet hier meer van dan jij durf ik te wedden
En je praat poep, en je bent vervelend, en kortzichtig, en arrogant, en dom.

Maar goed, je hebt in ieder geval maar 8% lichaamsvet
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 10:30
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 13-01-2006 @ 22:11 :
Zwemmen is een kutsport als je af wilt vallen.
ee laatste keer, dat ik heb gecheckt is er nog steeds een verschil tussen AFVALLEN & AFSLANKEN.

Mensen met vet willen AFSLANKEN. En gaan dus zwemmen
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 12:54
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
ineens een sport gaan doen en in een week weetikveelhoevel willen afvallen is niet echt een manier, en vooral als je naderhand dat schema niet vasthoud dan ben je binen de kortste keren weer zwaarder.

Volgensmij kun je het besten watleeten op wat je eet, niet teveel en gezondere dingen, pak een appel ipv gevulde koek

veel eten gaat wel, maar stop je dan vol met brood, dat scheelt s'avonds ook weer een schcaal chips

en dan gewoon erbij gaan sporten, ga iets doen wat je leuk vindt, zwemmen kan dus ook, en BLIJF dat doen, dan val je langzaamaan ook wat af. En belangrijker het blijft eraf
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 15:02
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Van zwemmen krijg je meer honger, dus het is niet de ideale sport om mee af te vallen.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 15:22
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Citaat:
adon1s schreef op 14-01-2006 @ 16:02 :
Van zwemmen krijg je meer honger, dus het is niet de ideale sport om mee af te vallen.
Citaat:
Apomes schreef op 14-01-2006 @ 11:30 :
ee laatste keer, dat ik heb gecheckt is er nog steeds een verschil tussen AFVALLEN & AFSLANKEN.

Mensen met vet willen AFSLANKEN. En gaan dus zwemmen
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 19:02
Verwijderd
Je verbrandt wel veel calorieen met zwemmen aangezien je veel spieren inschakelt. Maar daarentegen als je (zwem)uithoudingsvermogen wat minder is dan stijgt je hartslag vrij hoog en om vet te verbranden is het de bedoeling om rond de 65% van je maximale hartslag te zitten. Na 20 minuten begint dan de vetverbranding. (220-je leeftijd = HfMAX) En je kan niet plaatselijk vet verbranden. De 1 krijgt meer vet op de heupen, de ander bij de buik. Dat is erfelijk bepaald. Door zwemmen krijg je een goed spieruithoudingsvermogen, je spieren blijven lang en worden versterkt. Daarmee stijgt je stofwisseling ook vanwege het feit dat je spiervolume is toegenomen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Axilithor schreef op 13-01-2006 @ 22:11 :
Zwemmen is een kutsport als je af wilt vallen. Mensen die zwemmen kiezen om af te vallen doen dat alleen maar omdat ze een schijthekel hebben aan veel moeite in iets stoppen. Je kunt beter gaan rennen, fietsen of met gewichten bezig zijn.
God-ver-domme. Vind ik eens een sport leuk, val je er niets mee af. (Pardon my french )

@ Axilithor: als je wat minder bot doet, luisteren mensen veel sneller naar wat je zegt. Veel mensen hebben een schijthekel aan bewegen, heel veel mensen hebben een schijthekel aan een botte boer.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 20:54
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Oke nu is het wel weer genoeg...... Ik stel voor dat we iedereens mening laten voor wat het is. En niet zoveel happen op Axilithors mening, die bijna altijd afwijkt van wat de rest ervan vindt. Dan hoeft hij ook niet in de verdediging te schieten, zodat deze hele discussie ontstaan.

Bovendien heeft de topicstarter hier nogal weinig aan.

Zelf geloof ik ook niet echt in zwemmen, als het gaat om gewicht verliezen. Ik denk dat je dan beter kunt gaan wandelen op goede schoenen, als je flink overgewicht hebt. Of fietsen of rennen, als je gewrichten dat aankunnen. Er bestaan ook cardioapparaten die fietsen en joggen combineren (op zo'n cyclo-ding). Dat belast je gewrichten al een stuk minder.

Maar goed, de topicstarter heeft nergens aangegeven dat ze last heeft van haar gewrichten, dus zullen we de discussie hierbij sluiten?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 17:21
ziglietje
ziglietje is offline
mnee, ik ben een meter 76 groot en ik weeg 65kilo,
Ik heb het meeste vet op mn buik en mn heupen, lovehandles,

Nu zocht ik een goede manier om daar wat steviger te worden, maar ben er nog niet zo héél véél wijzer uit geworden...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 17:57
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Begin gewoon met te zwemmen, pas wat op met wat je eet, maar overdrijf hier zeker niet in.
Je lichaam verbrandt nog vet tot 30 minuten na een training, dus dan eet je best nog niets.
Je kan ook buikspieroefeningen doen en je kan daar eventueel concentreren op de zijdelings abs, maar dit lijkt me vrijwel overbodig.

Je lichaam verbrandt pas vet na 20 tot 30 minuten, dus je kan eventueel eerst een workout doen en dan gaan lopen. Bij een goede workout zou je normaal al aan vetverbranding moeten zitten, maar wat is goed hé.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Het grote ctrl+v topic #67
TopDrop
500 31-08-2007 16:08
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19
Lichaam & Gezondheid buikspieroefeningen
sansan
54 31-10-2005 19:57
Lichaam & Gezondheid [Centraal] Buik(spieren)
Verwijderd
19 08-08-2005 03:12
Lichaam & Gezondheid hoe werk je een bierbuik weg?
Muizzz
18 04-03-2003 07:25
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.