Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2009, 12:21
Verwijderd
Ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om een film topic te maken. Zijn er films die jouw kijk op het leven hebben veranderd? En hoe? Zijn er motto's of gevoelens die je aan films hebt overgehouden? Let's share!

TS begint:

Ik heb gisteren in een vreemde bui Meet Joe Black weer eens gekeken en ik vond het zo'n schattige film. Twee dingen raken me echt in die film. Susan komt er bijvoorbeeld achter dat je eigenlijk geen genoegen moet nemen met minder dan je wilt in de liefde. Ik zie om me heen zoveel mensen in relaties waar geen passie, vuur of gezellige spanning in zit. En zonder dat soort elementen is een relatie het eigenlijk niet waard, toch? Ik denk dat mensen in de liefde meer naar hun hart moeten luisteren en minder moeten denken. Jezelf verliezen is zo slecht nog niet soms. Vind ik tenminste. Verder is het ook wel leuk om stil te staan dat wij in ons leven zoveel dingen als vanzelfsprekend zien. De smaak van eten, de geur van alles om ons heen, de manier waarop mensen met elkaar omgaan. Eigenlijk alles is zo normaal voor ons. Wanneer de Dood in de film meeloopt in het leven van Bill, ervaart hij alles voor het eerst. En dat is toch wel een goede manier om te proberen te leven: Alsof je alles voor het eerst ziet/hoort/ervaart. Dat houdt de magie erin.

Mijn god, wat kan ik toch zweverig doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2009, 21:34
Black Soul
Black Soul is offline
Into the wild

die gast heeft gewoon gedaan wat ik nooit heb durven doen en nu al zeker niet meer zal doen omdat mensen dan gaan denken dat ik het vanwege de film doe of dat het hip is ofzo maar vooral ook omdat ik het nog altijd niet zal durven.
Stiekem ben ik gewoon erg jaloers
__________________
dracula is sexy
Met citaat reageren
Oud 02-09-2009, 21:53
Opstatte
Opstatte is offline
The Bucket List

Een lijstje gemaakt met de dingen die ik allemaal nog wil doen in me leven.(niet dat ik ziek ben) Inmiddels toch een aantal dingen kunnen wegstrepen waaronder; ballon varen, een deuk in een auto rijden, de ballenbak in bij de Mc.., golfballen slaan vanaf me balkon..

Wat er o.a nog op me lijstje staat; parachutespringen, een prostitue bezoeken, naar LasVegas, naakt door de stad lopen, in de Kuip zitten met een AJAX shirt, cliniclown spelen... En zo nog een aantal

Er zullen altijd wensen zijn die niet uitkomen, of waarvoor ik de durf niet heb. Je moet proberen je dromen te laten uitkomen en voor je het weet is het .........
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 00:15
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Niet een film, maar dr. Kelso zei een keer in een aflevering van Scrubs: "Nothing worth having comes easy."
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 16:46
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Yes Man. Jep, ik heb me meer opengesteld voor dingen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 21:10
Verwijderd
Ik word áltijd blij van de film Little Miss Sunshine. Het is eigenlijk een film vol drama en toestanden en malle ontwikkelingen binnen een familie, maar de drive van die kleine dame die koste wat kost mee wil doen aan een Miss-verkiezing voor kinderen...de melancholische humor is heerlijk.

Daarnaast was ik erg onder de indruk van de Spaanstalige film 'diarios de motocicleta'. Omdat je als kijker getuige bent van een schitterende reis van Che en zijn reismaat en me dat erg doet denken aan mijn eigen verlangens en wensen waar ik hopenlijk snel een begin mee kan maken.

Maar ook 'hablé con ella' omdat er een vorm van liefde wordt laten zien die blijkbaar zo onvoorwaardelijk en diep is ingeworteld in het hart van een jongeman, dat hij alle grenzen van de liefde overschrijdt. En films waar onvoorwaardelijke, diepe liefde in voorkomt, daar wordt ik altijd door geraakt.

En er zijn er nog meer, maar daar moet ik even over denken.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 17:20
Verwijderd
Ja little miss sunshine! die heb ik al minstens 5 keer gekeken.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 19:03
Verwijderd
Ikiru - film over het idee dat iets behalen in je leven niet iets groots hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 15:11
Verwijderd
"Billy Elliot". Over gaan voor je dromen, happy endings, levensgeluk...

"Het zusje van Katia". Misschien voor jullie niet zo heel leuk, maar het was heel bijzonder om het contrast tussen het Russisch en het Nederlands te horen. Het vertwijfelde Russisch van die oma roept hele mooie herinneringen op, en het hardnekkige Nederlands van Katia en het zusje van Katia is heel bijzonder. Ook over het belang van een naam - want hoe heet het zusje van Katia nou eigenlijk? En is dat wel belangrijk? Wordt ze nog echt zichzelf, in plaats van alleen een aanhangsel van Katia?

En "Le fabuleux destin d'Amélie Poulain", maar dan wel Franstalig natuurlijk! Dat liet me zien dat sprookjes ook anno nu nog bestaan, dat geluk bestaat, eigenlijk alles. Het heeft me echt een nieuwe kijk op het leven gegeven, ik houd van die film en heb hem al duizend keer gezien.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 16:46
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Citaat:
Ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om een film topic te maken. Zijn er films die jouw kijk op het leven hebben veranderd? En hoe? Zijn er motto's of gevoelens die je aan films hebt overgehouden? Let's share!

TS begint:

Ik heb gisteren in een vreemde bui Meet Joe Black weer eens gekeken en ik vond het zo'n schattige film. Twee dingen raken me echt in die film. Susan komt er bijvoorbeeld achter dat je eigenlijk geen genoegen moet nemen met minder dan je wilt in de liefde. Ik zie om me heen zoveel mensen in relaties waar geen passie, vuur of gezellige spanning in zit. En zonder dat soort elementen is een relatie het eigenlijk niet waard, toch? Ik denk dat mensen in de liefde meer naar hun hart moeten luisteren en minder moeten denken. Jezelf verliezen is zo slecht nog niet soms. Vind ik tenminste. Verder is het ook wel leuk om stil te staan dat wij in ons leven zoveel dingen als vanzelfsprekend zien. De smaak van eten, de geur van alles om ons heen, de manier waarop mensen met elkaar omgaan. Eigenlijk alles is zo normaal voor ons. Wanneer de Dood in de film meeloopt in het leven van Bill, ervaart hij alles voor het eerst. En dat is toch wel een goede manier om te proberen te leven: Alsof je alles voor het eerst ziet/hoort/ervaart. Dat houdt de magie erin.

Mijn god, wat kan ik toch zweverig doen.
Helemaal mee eens, zware, maar prachtige film. En wat kan zweverigheid toch realistisch zijn...

Ja Little Miss Sunshine is echt heel bijzonder. Deed me wat meer over mijn eigen familie nadenken. Ben het ook eens met Into the Wild. Losbreken

American Beauty

Dit is echt een film die knoppen op kan zetten bij vastgeroeste mensen. One of a kind deze film. Het deed me mij weer herinneren dat het treintje moet blijven rollen, nooit vastroesten.

Forrest Gump

Deze film is één grote eerbetoon aan het leven. Ik denk dat dit altijd mijn favoriete film zal blijven.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 17:51
Verwijderd
^ Ja, die films die over het leven gaan zijn zo mooi. Het is wel vreemd dat ik die films soms nodig heb om het te 'zien' en te voelen. Wanneer ik me niet zo geweldig voel, kijk ik altijd zulke films. Dan gaan mijn ogen open en kom ik erachter dat ik helemaal niet zoveel reden heb ik om me kut te voelen, haha. Ja, en Forest Gump is zo godsgruwelijk schattig, zo mooi.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Het Grote Film topic
Hellraider
8 17-01-2012 19:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het grote boerka-topic
Love & Peace
500 22-12-2006 21:26
Films, TV & Radio het grote DVD/VIDEO verhuur topic
Buzzzfuzzz.vs
3 18-11-2003 11:33
Beleidszaken Merkwaardig - luistertopics
86dagreed
74 20-10-2003 17:40
Games Het grote "Bloodrayne" Topic
Phreak
34 15-02-2003 09:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.