Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2004, 12:44
Sanneke1983
Sanneke1983 is offline
Hey!

Ik doe nu een HBO opleiding en ga over een half jaar op uitwisseling naar het buitenland. Nu heb ik als eerste keus Amerika opgegeven. Lijkt me helemaal geweldig om daar te studeren. Op de eerste plaats wil ik er heen om de Amerikaanse taal te leren. Vind ik persoonlijk mooier dan dat bekakte Engels waar je op school toch al les in krijgt.
Verder vind ik het leuk om eens buiten Europa in een heel andere cultuur te leven.
Omdat er niet zoveel uitwisselingsplaatsen zijn voor Amerika en er veel studenten bij mij op school heen willen moet iedereen een motivatiebrief inleveren, maar ik weet dus echt niet wat ik daar in moet zetten. In ieder geval de punten die ik net al noemde, maar is dat een goede motivatie om daar heen te mogen. Ik ben er namelijk ook nog nooit geweest en heb er ook geen familie wonen.
Hebben jullie misschien goede suggesties? En misschien heb je zelf wel eens in Amerika gestudeerd. Laat me dit dan weten. Ben er benieuwd naar jouw ervaringen.

Alvast bedankt!

Mvg Pam
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2004, 13:02
Mindfields
Mindfields is offline
LOL, Amerikaanse taal? Behalve de uitspraak (en een paar woorden) zul je geen verschillen vinden.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 13:29
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Pam schreef op 08-02-2004 @ 13:44:
Ik ben er namelijk ook nog nooit geweest en heb er ook geen familie wonen.
Ik denk ook niet dat dat erg goede redenen zijn om naar Amerika te mogen.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 13:57
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
In een motiveringsbrief moet je zeggen dat de cultuur je erg interessant lijkt en dat je de Amerikaanse studiemethodes wilt leren kennen en nog meer van dat soort onzin...
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 16:15
load_harmony
load_harmony is offline
en dat het je écht een uitdaging lijkt, en dat je altijd al naar Amerika wou en dat je ZOOO blij bent met deze kans, dat je denkt dat je aankan omdat je ook al 2 weken alleen naar Salou bent geweest (ofzo) en dat je Amerikanen inspirerend vind.. en ga zo maar door
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 12:28
Markiex
Markiex is offline
Tip: orienteer je bij de verschillende instellingen waar een uitwisselingsovereenkomst mee is. Zoek een onderwerp wat bij die instelling hoort en waar jouw interesses liggen en vermeldt dat in je brief/gesprek. Op deze manier laat je blijken dat je al iets verder hebt gekeken dan je neus lang is.
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in Amerika. <3
Danique0532
7 21-04-2016 08:17
Studeren Studeren in Amerika
DragonBalt
10 03-03-2013 15:20
Studeren Studeren in Amerika/Engeland
sooperdooper
16 28-01-2013 20:04
Algemene schoolzaken Studeren in Amerika
Wouterh
3 23-04-2010 18:51
Algemene schoolzaken studeren in amerika
MM2
13 15-05-2005 19:26
Algemene schoolzaken Studeren in Amerika
rianne3006
14 09-01-2002 00:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.