Oud 05-10-2002, 19:58
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ok, op school zie ik wel een leuk meisje. Ik zou daar denk ik wel een relatie mee willen beginnen. Ik ben wel een beetje verlegen, maar niet extreem.

Nou vraag ik me af hoe ik het eerste contact moet leggen.

1: Hoe legde jij het eerste contact met een vriendin?

2: Wat zou jij aanraden om contact mee te leggen?

3. Hoe bouwde jij de relatie langzaam op, en wat zou je aanraden?

Ik denk zelf dat ik haar msn maar eens moet vragen. Dan veel met haar praten, en zo een relatie op proberen te bouwen.

3: Ze is 16 jaar oud, net als ik. Zou ze mij kunnen afwijzen omdat ze zoals veel andere meisjes een vriendje wil van een paar jaar ouder?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2002, 20:30
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef:
Ok, op school zie ik wel een leuk meisje. Ik zou daar denk ik wel een relatie mee willen beginnen. Ik ben wel een beetje verlegen, maar niet extreem.
Je kent haar niet, maar je wil er wel een relatie mee beginnen?

Citaat:
1: Hoe legde jij het eerste contact met een vriendin?
Euh .. ben nog steeds eeuwige vrijgezel, maar contact met meisjes gebeurt meestal op 2 manieren: internet of via kennissen.

Citaat:
2: Wat zou jij aanraden om contact mee te leggen?
Jezelf als uitvoerend voorwerp.

Citaat:
3. Hoe bouwde jij de relatie langzaam op, en wat zou je aanraden?
Eerst kennen leren..

Citaat:
3: Ze is 16 jaar oud, net als ik. Zou ze mij kunnen afwijzen omdat ze zoals veel andere meisjes een vriendje wil van een paar jaar ouder?
Bla, ze kan zoveel .. maar je kansen zijn niet echt subliem op het moment dat je gelijk een relatie wil.

[edit]
Na 3 komt 4.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 20:34
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Ok, op school zie ik wel een leuk meisje. Ik zou daar denk ik wel een relatie mee willen beginnen.
Belachelijk. Je moet niet denken dat je een relatie met iemand wil als je diegene knap vindt, je moet geen strategische dingen gaan plannen als je dat persoon nog helemaal niet kent. Dat vind ik zo verkeerd. Niemand ziet er de fout van in, maar ik denk niet aan een relatie voordat ik verliefd ben. En ontopic zal ik niet kunnen gaan... eh... zie mijn topic.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 20:55
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
******** schreef:
Na 3 komt 4.
"There ís no spoon..."
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 21:48
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
S@nder schreef:
1: Hoe legde jij het eerste contact met een vriendin?

slecht voorbeeld, ik heb eerst 6 jaar bij m in de klas gezeten ik kan me dat niet eens meer herrineren, maar wanneer ik op deze menaier contact legde, tja was makkelijk want kende m al, na uitgaan moe zijn en bij m gaan zitten, beetje kloten (beetje alcohol hield ook), volgende avond bij hem blijven slapen was overigens op een reis

2: Wat zou jij aanraden om contact mee te leggen?

tja is er niet een wederzijdse vriend ofzo dat je elkaar 'toevallig' op feestje ofzo tegenkomt?? Hmm schoolfeest ofzo, of gewoon af en toe klein gesprekje met haar als je bijv. beide aant kijken bent welke uren uitvallen(moest bij ons altijd op centraal punt) of weet ik veel naast d'r staat in de rij zvoor de koffie

3. Hoe bouwde jij de relatie langzaam op, en wat zou je aanraden?

eerste keer zoenen op eindexamenreis, we hadden toen geen lessen meer, keren daarna dat ik m zag was altijd op feestjes en erg gezellig daarnaast is toch voor mij doorslaggevend geweest dat hij me 3 dagen na terugkomst van reis een heel lief emailtje heeft gestuurd, anders was het waarschijnlijk leuk-voor-een-keer-maar-verder-niets geworden. Dus beetje lef hebben heeft ook weleens resultaat, gewoon doen dus.

Ik denk zelf dat ik haar msn maar eens moet vragen. Dan veel met haar praten, en zo een relatie op proberen te bouwen.

nee ik denk dat dat niet voldoende is, kan makkelijk zijn om eerste beetje contact op te bouwen maar wat je weleens ziet is dat echte leven en msn 2 verschillende werelden worden. dat je irl niet echt tegen elkaar durft te praten, ik denk dat je vanaf t begin ook irl contact met haar moet hebben wil t echt lukken

3: Ze is 16 jaar oud, net als ik. Zou ze mij kunnen afwijzen omdat ze zoals veel andere meisjes een vriendje wil van een paar jaar ouder? ligt aan het meisje, ik had altijd vriendjes van mijn leeftijd of zelfs paar maanden jonger
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 23:11
Verwijderd
beste manier om contact te leggen/relatie beginnen is door te zeggen wat je van haar vind (dat ze echt mooi is, je haar leuk vind), dit werkt veel beter dan 'wil je iets van me drinken?' of 'ken ik jou niet ergens van?'. is alleen wel heel moeilijk zeker als je verlegen bent (ik)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 00:44
pienie
vraag haar gewoon mee naar de film, en leer haar een beetje kennen...


( dat stappen plan vind ik maar niks )...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 14:50
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Graag wil ik iedereen bedanken voor zijn bijdrage.

Maar, ik zit al twee jaar bij haar in de klas. Ik ken haar wel een beetje. Ik ben ook wel een beetje verliefd op haar.

Ik denk dus at ik inderdaad,

1: MSN moet gaan vragen.
2: Zeggen wat ik van haar vind, en dan ook irl contact hebben.
3: Naar schoolfeest moet gaan, als zij daar ook naar toe gaat.

Film... mja, ik woon een beetje in een landelijk gebied, dus dat zit er niet zo snel in. Met praten kan ik ook verder komen.

Nogmaals bedankt voor alle reacties, ik zal proberen met haar te spreken als we uit zijn, en zij naar huis fietst enzo.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 18:29
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef:
Maar, ik zit al twee jaar bij haar in de klas. Ik ken haar wel een beetje. Ik ben ook wel een beetje verliefd op haar.

Ik denk dus at ik inderdaad,

1: MSN moet gaan vragen.
2: Zeggen wat ik van haar vind, en dan ook irl contact hebben.
3: Naar schoolfeest moet gaan, als zij daar ook naar toe gaat.
Ik ben voor mezelf tot de conclusie gekomen dat het internet een medium bij uitstek voor miscommunicatie is.

Drop stap 1. In realiteit komen gevoelens veel echter over en kun je ook gelijk zien hoe zij erop reageert..
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 19:16
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Je kent haar niet, maar je wil er wel een relatie mee beginnen?

Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 19:41
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
"There ís no spoon..."
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 22:39
Verwijderd
'relatie'? Zou je niet eerst beginnen met vrienden worden (kijken of je haar echt leuk vindt) en haar verkering vragen? daarna kan je aan een 'relatie' gaan denken.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 22:54
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik ben voor mezelf tot de conclusie gekomen dat het internet een medium bij uitstek voor miscommunicatie is.

Drop stap 1. In realiteit komen gevoelens veel echter over en kun je ook gelijk zien hoe zij erop reageert..
Met deze opmerkign ben ik het niet helemaal eens. Internet KAN inderdaad miscommunicatie veroorzaken, maar dan alleen als zaken echt verkeert bewoord zijn. Je moet er dus wel goed op letten wat je intypt, vooral bij MSN, aangezien dat DIRECT naar de ander gestuurd wordt.
Wel is internet een goede kans om iemand beter te leren kennen, of om met iemand contact te houden. Aangezien je haar (vaakof weleens?) ziet, denk ik dat het MSN vooral als taak moet dienen om buiten de elkaar zien periodes in contact met elkaar te blijven. Ga dus niet heel onnozel allemaal vreemde vragen stellen over internet terwijl je die vragen diezelfde dag of de dag daarna ook gewoon aan haar kon vragen. (alhoewel internet voor veel mensen wel een makkelijkere manier is om informatie van hunzelf te vertellen)

Als je aan dit tekstje niks had... sorry
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 10:14
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Jadie schreef:
'relatie'? Zou je niet eerst beginnen met vrienden worden (kijken of je haar echt leuk vindt) en haar verkering vragen? daarna kan je aan een 'relatie' gaan denken.
ja, vrienden worden heel leuk gezegd... maar als er al 1 verliefd is gaat dat al moeilijker... gewoon zeggen wat je vind en dan kijken wat er van komt... lijkt me beter... heb je tenminste niet de kans dat je een vriendschap die heel veel voor je is gaan betekenen hebt verknald
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 15:28
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
"'relatie'? Zou je niet eerst beginnen met vrienden worden (kijken of je haar echt leuk vindt) en haar verkering vragen? daarna kan je aan een 'relatie' gaan denken."

Vrienden worden, dat bedoelde ik.

Maar ja...

Toen vandaag school uit was, fietste naar huis, ongeveer dezelfde route als ik. Maar ik durfde niet met haar te praten...

Misschien wijst ze me gelijk af.
Misschien heeft ze al iemand anders.
Ik en zij doen nu allebei HAVO 5. over minder dan een jaar ga ik studeren en dan zien we elkaar waarschijnlijk nooit meer.

:/

Volgende keer beter hoop ik. Ik voel me triest .

Nogmaals bedankt voor ieder zijn/haar advies.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 16:07
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef:
Ok, op school zie ik wel een leuk meisje. Ik zou daar denk ik wel een relatie mee willen beginnen.
Sja, ik vraag me altijd af of dat een goed begin is voor een relatie. Ik zie soms tijdens het uitgaan of op feestjes ook wel eens een meisje waarvan ik denk 'ik zou het helemaal niet verkeerd vinden als dat m'n vriendin zou zijn'. Maar dat is dan puur uiterlijk. Ik kan van zo'n afstand natuurlijk niet bepalen of het een áárdig, of léuk meisje is.

Daarom ben ik ook altijd een beetje bezwaard tegenover dingen als 'op iemand afstappen' enzovoort. Ik hecht ontzettend veel waarde aan discussie, praten, enz. Dus als ik zomaar op een meisje afstap in de disco, dan weten we allebei al dat het 'daarom' gaat. Immers, als je met iemand gezellig wilt praten dan spreek je elkaar niet aan op de dansvloer.

Maar goed, ik ben dus bang dat ik je vragen niet kan beantwoorden. Meestal ga ik een meisje pas echt leuk vinden nadat ik al langere tijd met haar ben omgegaan als 'gewone' vriendin.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 20:43
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik vroeg mijn vriend wat die er van vond, en die zei ook dat ik gewoon met haar moet proberen te praten, i.pv. gelijk zeggen wat ik van haar vind e.d.

Ik denk dat ik je advies ter harte neem nare man. Bedankt iedereen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 06:41
Levensbeschouwing & Filosofie Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie.
Isa
28 13-06-2003 20:47
Liefde & Relatie Help, wat moet k doen :S
Freaked Reality
49 11-04-2002 18:07
Liefde & Relatie Ik ben er ziek van!
PFP
47 11-04-2002 17:38
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14
Liefde & Relatie What should I do
mysteryyy
22 15-02-2002 16:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.