Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Vind je geschiedenis leuk of niet?
Ja 14 60.87%
Nee 9 39.13%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2011, 16:39
Matthiastuut
Matthiastuut is offline
Hej mensen,

Ik ben bezig met een project voor stadsarchief Amsterdam.

Nu heb ik 1 simpele vraag:

Vind je geschiedenis leuk of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2011, 16:50
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Er is geen mogelijkheid van bijv. gewoon.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 16:53
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Haha sorry maar het vak op school of gewoon geschiedenis in het algemeen?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 17:02
Matthiastuut
Matthiastuut is offline
Haha inderdaad het gaat over geschiedenis op school
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 17:15
Verwijderd
Ik vind geschiedenis heel leuk, want ik heb gewoon de tofste leraar.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 17:39
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Haha inderdaad het gaat over geschiedenis op school
Ah ok in dat geval: geschiedenis vind ik echt niet leuk, op godsdienst-achtige vakken na was het mijn minst favoriete vak. Ik was zo blij toen ik het kon laten vallen. Ik had wel altijd een superleuke leraar voor geschiedenis, daarom vond ik de lessen nog wel draaglijk. Volgens mij zijn geschiedenisleraren trouwens in het algemeen de leukste leraren. Maar het vak haatte ik bijna, en ik deed er dan ook niets voor behalve in de lessen. Verschrikkelijk vak
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 18:17
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Ik vind Geschiedenis een erg leuk vak, vooral omdat ik me zo goed kan inleven in de verhalen. Helaas gaat het op proefwerken minder goed, maar dat komt door mijn verkeerde manier van leren.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 18:29
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik vond het echt het meest verschrikkelijke vak.
Maar dat kan misschien ook aan de onderwerpen liggen die we kregen. WO2 heb ik bijvoorbeeld nooit gehad. Dat leek me nog wel interessant. Verder wel veel over de gouden eeuw gehad of het romeinse rijk. Dat zijn voor mij dingen die te lang geleden zijn en dat boeit me ook echt niet, kan me daar verder ook weinig bij voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 19:08
Verwijderd
Geschiedenis op school heb ik nooit leuk gevonden. Ik had vooral een hekel om alle tijden uit mijn hoofd te leren. Het meeste van de geschiedenis interesseert me niet zo heel veel, en zeker niet met alle details. Geschiedenis vond ik dus een verschrikkelijk vak om te leren. Inmiddels heb ik geschiedenis dan ook laten vallen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 19:44
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik vond het een leuk vak. Allemaal verhaaltjes over mensen (wiens namen ik dan wel niet onthield) en in verleden tijden en ik zag het allemaal voor me en alle drama's die er waren. Heerlijk. Alleen van jaartallen en namen was ik dus niet zo.

Alleen heb ik het laten vallen, want NT/NG-profiel. En daar paste geen geschiedenis in!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 20:37
roodvogeltje
Avatar van roodvogeltje
roodvogeltje is offline
Ik voel me echt een ontzettende nerd dat ik dit schrijf, maar het is mijn favoriete vak. Ik vind alles wat met dingen van vroeger te maken heeft, al die mensen, oorlogen, belangrijke gebeurtenissen echt helemaal geweldig. Jammer genoeg moet ik het volgend jaar laten vallen, want ik hen NG gekozen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 20:55
Eadlyn
Eadlyn is offline
Ik ben begonnen op VMBO met geschiedenis in mijn pakket. Ik was er beroerd in en vond het ook vreselijk. Na de brugklas uit mijn pakket geschopt. Toen besloot ik havo te doen (na het examen te hebben gehaald), en ik MOEST haast wel E&M of C&M kiezen aangezien ik ook niks heb met scheikunde/natuurkunde. Dus weer geschiedenis... Toch afgesloten met een 7 en heb op vwo ook wéér geschiedenis. Sta nu een 6,2 voor. Het is echt super veel. Kan interessant zijn, maar het is niet mijn favoriete vak.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 21:46
Verwijderd
WOII is erg interessant en de romeinen ook nog wel en voc enzo, maar die berenvellen tijd kan me gestolen worden
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 22:10
piraat013
piraat013 is offline
@eadlyn dus je hebt bijna 3 diploma s zo zo goed hoor ikke bijna 2 vmbo tl en havo ontopic geschiedenis is super leuk als het om de koude oorlog gaat eerste en tweede oorlog ook wel sociale kwestie en vrouwenrechten ook wel maar alles voor 1850 interesseert mij echt niet
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 22:35
Jefar
Avatar van Jefar
Jefar is offline
Ja
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 22:38
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Nee, je hebt er niks aan en je kan er niets mee.
En de onderwerpen die besproken zijn, zijn nou niet bepaald interessant
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 22:49
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Ene onderwerp is leuker dan het andere, maar over het algemeen ja
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 00:50
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Bepaalde tijden en onderwerpen uit de geschiedenis vind ik wel interessant, maar ik hoef 't echt niet (meer) als schoolvak .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-04-2011, 12:22
LW
Avatar van LW
LW is offline
Ja ik vond geschiedenis altijd erg leuk, anthans de verhalen en horen over hoe het vroeger ging. De proefwerken gingen nooit goed want mijn getallenlijnen waren nooit zo best.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 23:31
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik hou van geschiedenis. Wel jammer dat m'n leraar zo streng is. En ik krijg met deze man geen 8'en, 9'ens en 10'en meer! Wat ik wel vaak had de vorige twee jaar. Ach ja, life sucks.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 20:52
chocolademousse
chocolademousse is offline
ja
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 21:32
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
wel interressant ja, het is gwn heel makkelijk
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 22:01
Verwijderd
Citaat:
wel interressant ja, het is gwn heel makkelijk
I beg to disagree.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 10:21
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
ja, maar kon het niet in mijn N&G pakket hebben
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 21:16
loveforfashion
loveforfashion is offline
Ik vind geschiedenis echt een leuke vak, het is mijn favoriet. Ik vind het meestal wat minder leuk als iemand anders dan mijn huidige docent les geeft, bijv. stagaires aargh ik heb echt een hekel aan stagaires!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2011, 13:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het was wel ergerlijk dat we zo'n politiek-correcte occidentalistische leermethode hadden. Nederlanders zijn evil, westerlingen zijn evil, Amerikanen zijn al helemaal evil, oh nee, Indonesië onderdrukt, Jan Pieterszoon Coen was evil, slavernij, blabla. En dat dan minstens tweemaal behandeld, en soms drie keer.

En over dat dat soort gedrag in die tijd voor iedereen normaal was, en dat aan de meeste zaken een hele voorgeschiedenis vooraf ging (Coen en zijn mensen werden zelf slachtoffer van verscheidene zaken die nu oorlogsmisdaden zouden heten voor hij Banda schoonveegde bijvoorbeeld), daarover dan weer geen woord. Een heel hoofdstuk over de Arabische wereld het Ottomaanse rijk, pal na het hoofdstuk over de WIC. Maar dat die Arabieren zo'n grote slavernij kenden dat de WIC er als amateurtjes naast afstaken, en dat de Arabische wereld daar veel langer mee door ging (in sommige Arabische landen bestaat er zelfs nog steeds slavernij, of soortgelijke posities) daarover natuurlijk geen woord.

Vietnam oorlog was ook een goed voorbeeld. Een heel hoofdstuk. Drie paragrafen over hoe erg de Amerikanen wel niet waren. Een hele paragraaf over hoe erg de Fransen wel niet waren, met foto van afgehakte hoofden. Over de wandaden van de Vietminh, helemaal niets, en over Vietcong, welgeteld één zinnetje met een vage verwijzing.



Dat nam toch wel een groot deel van de lol uit het vak weg, omdat wat we leerden gewoon regelmatig eerder propaganda was dan dat het ergens op sloeg. Je moest achteraf gewoon via internet uit gaan zoeken wat er nu echt gebeurd was en wat de context was.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 17:56
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
T_ID, mijn gs boek en leraar zijn gelukkig niet zo. We leren de meeste diepgaande dingen van de leraar zelf, en niet uit het boek, maar we kregen gelukkig te horen dat de VS dorpjes bombardeerden en uitmoorden, maar ook dat de Vietcong niet vies was van een moordpartij.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 21:26
Associated
Avatar van Associated
Associated is offline
Ik wil later historicus worden, dus wat denk je zelf!
__________________
Iemand die nog nooit een fout heeft gemaakt, heeft nog nooit iets nieuws geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 22:02
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik wil in ieder geval geschiedenis studeren en leraar worden, maar ik weet niet of ik een stel losgeslagen pubers kan bedwingen...
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 20:47
Camou
Camou is offline
Geschiedenis is handig om compensatie punten te halen. Zo makkelijk
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 02:41
Kaka8
Kaka8 is offline
Voor de Havo eindexamenleerlingen.Ik wilde graag weten moet je voor je eindexamen naast Dekolonisatie en Vietnamoorlog en Dynamiek en stagnatie in de Republiek ook tijdlijnen en grote gebeurtenissen kennen van vroegere tijden (Jagers, Grieken, Franse revolutie etc.).
Ik heb staatsexamens en als het klopt heb ik precies dezelfde eindexamen als elk andere HAVO leerling, maar bij mijn regelgeving staat dat ik ook die tijdlijnen en gebeurtenissen moet kennen voor mijn Centraal Examen.
Is dat bij jullie ook het geval?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 22:07
wielerfan98
wielerfan98 is offline
Geschiedenis is een vak dat af en toe leuk is (dit is mijn mening)
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 18:50
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik hou erg van geschiedenis (wat Em zei, de personen, de drama's <3), maar dat komt ook omdat ik het altijd op een heel leuke manier krijg en helemaal niet met alleen maar jaartallen oid. Ik heb C&M gekozen dus het komt in mijn pakket
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 02:05
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Geschiedenis vond ik toch een van de interessanter vakken. Het is alleen vrij jammer dat er niet een kritische/academische houding ten opzichte van de lesstof wordt aangehouden, waardoor complexe politieke gebeurtenissen aan diepte verliezen.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 12:02
Mieke89
Mieke89 is offline
Ik vond de lessen geschiedenis altijd erg interessant! Dus: Ja!
Daarnaast wil ik iedereen vragen. Als jullie tijd hebben willen jullie dan deze enquête voor me invullen?
http://www.thesistools.com/web/?id=185073
Het is een korte enquête en heb nog heel veel respons nodig! Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Geen motivatie voor school
Toneless
18 18-03-2010 22:02
Studeren Profielkeuze: C&M of N&G?
Emma2812
9 08-11-2008 12:54
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 11:52
Studeren In de knoop
Hell_Inc
21 19-02-2008 18:26
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekbespreking "La vie à reculons"
designerfox
5 18-04-2007 14:57
Verhalen & Gedichten Verhaal voor geschiedenis
Mirruh
1 22-03-2005 22:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.