Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2016, 14:23
kipkaak
kipkaak is offline
Hoi ik heb vorig jaar mijn kader diploma gehaald en deed voor 2 maanden een opleiding in de zorg. Die opleiding is uiteindelijk niks geworden en zit ik nu op een niv 2 opleiding detailhandel omdat de enige kans was om weg te komen van die andere opleiding.

Nu mijn probleem, ik had vandaag de opendag bezocht en alles wat mij wat leek blijkt of waarschijnlijk te moeilijk voor mij te zijn of je moet dingen doen wat mij totaal niks lijkt. Nu weet ik niet wat voor opleiding ik wil doen ik weet echt niet meer hoe ik verder moet.

Heeft iemand misschien in dezelfde situatie gezeten en kan mij advies geven voor hoe ik nu verder moet?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2016, 14:43
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Kun je een voorbeeld noemen van dingen de je wel wat leken, maar die te moeilijk zijn? Er zijn namelijk veel dingen die op het eerste gezicht te moeilijk lijken, maar met een omweg best haalbaar zijn.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-01-2016, 14:50
kipkaak
kipkaak is offline
Bedrijfsadministrateur voornamelijk want rekenen ligt mij totaal niet maar economisch rekenen dan weer wel.

En juridisch maar dat is omdat je veel presentaties moet geven en ik heb faalangst en ik zie mijzelf dat niet zo snel doen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2016, 20:12
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Nou dat klinkt allebei niet als enorm grote obstakels. Als economie je ligt, dan zie ik niet in waarom dat niet kan. Je hebt er echt geen hogere wiskunde voor nodig om de bedrijfsadministratie kloppend te krijgen.

En voor faalangst hebben ze nou faalangst training ontwikkeld. Plus angst om te presenteren wordt vanzelf minder naar mate je zoiets vaker doet.

Ik zou dus gewoon gaan voor waar je hart ligt! Zolang je bereid bent om hard te werken om je doel te bereiken kan er een heleboel. Ben je al eens met je mentor/slb'er wezen praten over dit keuzeprobleem? Die kan je misschien adviseren over wat de beste plek is voor jou
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 17-01-2016, 07:58
doggie3
doggie3 is offline
Je zou een beroepskeuze test kunnen maken en eens kijken wat daar uit komt.

Heb ik zelf ook gedaan en dat klopte redelijk, als dit bij jouw ook zo is en daar ligt je interesse dan zou ke naar een opendag kunnen gaan waar ze zown opleiding aanbieden en eens kijken of het echt wat is. Suc6
Met citaat reageren
Oud 17-01-2016, 14:04
kipkaak
kipkaak is offline
Bedankt voor jullie reacties allebei,

ik heb inderdaad al een beroepskeuze test gedaan en daar kwam op nummer een informatiedienstverlening en verder heel veel juridisch en administratie, ik moet inderdaad echt goed met mijn mentor gaan praten over dit.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2016, 17:33
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Misschien is het ook handig om te denken in 'welk beroep wil ik graag hebben'. Ik zou jezelf niet laten afschrikken door door iets dat je niet zo ligt. Gewoon proberen. Als jij het echt wilt, dan kun je er hard voor werken en wellicht hulp krijgen als het niet gelijk zelf lukt.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 17-01-2016, 20:09
kipkaak
kipkaak is offline
Ik wil gewoon administratief werk doen bijvoorbeeld op een school, het hoeft voor mij niet financieel te zijn maar bedrijfsadministrateur is met juridisch de enige administratieve opleiding op niv 4
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Welke laptop voor ICT-beheerder?
mentalmess
6 30-03-2016 09:41
Studeren Havo diploma, dan MBO, dan HBO?
xSien
0 27-11-2010 20:54
Algemene schoolzaken Ook niet weten wat je wilt?
KirstenR
20 19-01-2010 18:34
Studeren ICT-beheer op MBO-4.
Severus
5 03-01-2010 10:23
Studeren Ik weet geen opleiding
Samantha1992
35 05-12-2007 12:57
Algemene schoolzaken Hbo vervolgopleiding welke?
Ronaldtje88
4 12-10-2003 19:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.