Oud 11-02-2016, 16:36
Verwijderd
Ik heb onlangs mijn eerste cijfer van de 3e periode gekregen! Het is van frans en het is een 2,9...
Ik haal dit jaar alleen maar lage cijfers (2e Havo/Vwo) ik leer wel gewoon goed, ik laat mijn ouders en vrienden mij wel gewoon overhoren en dan weet ik wel alles, maar op de toets heb ik dan die vragen fout, als ik dan lees wat ik fout heb gedaan, dan heb ik of niet goed 'opgelet in de les', of dan heb ik het gewoon zelf verpest, want stel je voor dat ze vragen wat ik heb in het frans betekent, en als ik dan schrijf J'ai op de toets, en dan als ik later mijn toets terug krijg en als ik dan kijk wat ik daar fout heb gedaan, staat er dat ik geen j'ai heb geschreven terwijl ik me dat wel herinner. Mijn moeder is onlangs nog helemaal gaan flippen op mij, ze werdt helemaal boos op mij alsof ik het express doe maar ik weet echt niet wat ik verkeerd doe, en waardoor dat komt! Help!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2016, 20:05
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik verplaats je topic naar algemene schoolzaken, omdat het over de middelbare school gaat.

Wat is precies je hulpvraag? Ik zie dat je moeite hebt met de toetsen. Vind je het lastig om te presteren onder druk? Controleer je altijd je antwoorden?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 12-02-2016, 19:53
Verwijderd
Ik controleer altijd mijn antwoorden en ik presteer niet slecht onderdruk ofzo.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2016, 20:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik controleer altijd mijn antwoorden en ik presteer niet slecht onderdruk ofzo.
Herhaal je het leren wel vaak genoeg? Soms weet ik iets wel redelijk goed, maar ben ik het ook snel weer vergeten. Door vaak het leerwerk te herhalen gaat het bijna automatisch goed.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-02-2016, 20:42
Verwijderd
Maar als ik het in de toets invul weet ik het gewoon wel, maar dan blijkt dat ik iets anders heb ingevuld...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2016, 20:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar als ik het in de toets invul weet ik het gewoon wel, maar dan blijkt dat ik iets anders heb ingevuld...
Kan je wel je focus echt bij de toets houden? Of raak je snel afgeleid?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-02-2016, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Herhaal je het leren wel vaak genoeg? Soms weet ik iets wel redelijk goed, maar ben ik het ook snel weer vergeten. Door vaak het leerwerk te herhalen gaat het bijna automatisch goed.
Een avond van tevoren leren
Met citaat reageren
Oud 13-02-2016, 16:22
Verwijderd
Nee ik leer wel al vanaf de dag dat het is opgegeven. En ik wordt nooit afgeleid
Met citaat reageren
Oud 15-02-2016, 08:58
Online hulp
Avatar van Online hulp
Online hulp is offline
Probeer het eens met een oefentoets (bijvoorbeeld een oude toets). Dan maak je die thuis en dan kijk je die de volgende dag zelf na. Je zou jezelf ook op kunnen nemen om te kijken wat er tijdens het maken van de toets gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2016, 14:35
Brandtair
Brandtair is offline
Citaat:
Ik heb onlangs mijn eerste cijfer van de 3e periode gekregen! Het is van frans en het is een 2,9...
Ik haal dit jaar alleen maar lage cijfers (2e Havo/Vwo) ik leer wel gewoon goed, ik laat mijn ouders en vrienden mij wel gewoon overhoren en dan weet ik wel alles, maar op de toets heb ik dan die vragen fout, als ik dan lees wat ik fout heb gedaan, dan heb ik of niet goed 'opgelet in de les', of dan heb ik het gewoon zelf verpest, want stel je voor dat ze vragen wat ik heb in het frans betekent, en als ik dan schrijf J'ai op de toets, en dan als ik later mijn toets terug krijg en als ik dan kijk wat ik daar fout heb gedaan, staat er dat ik geen j'ai heb geschreven terwijl ik me dat wel herinner. Mijn moeder is onlangs nog helemaal gaan flippen op mij, ze werdt helemaal boos op mij alsof ik het express doe maar ik weet echt niet wat ik verkeerd doe, en waardoor dat komt! Help!
Mocht je inderdaad tijdens overhoringen alles goed doen.
Heb je moeite met lezen? Het kan erdoor komen dat je het antwoord wel weet maar de vragen niet begrijpt doordat je moeite hebt met lezen. In dat geval kan je onderzoek laten doen naar dyslexie. Meestal kunnen leraren en je ouders dit merken vraag hun dus of je daar last van zou kunnen hebben. Als zij het inderdaad denken dan kan je met je mentor en ouders kijken of je in aanmerking komt voor een onderzoek naar dyslexie.

Daarnaast is het advies van Online hulp zeker een aanrader.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hogeschool Utrecht - IBL
onbekend12345
1 09-03-2008 15:05
Algemene schoolzaken Faalangst
demoontje
8 09-07-2006 16:50
Algemene schoolzaken Vreemde docent frans
Verwijderd
8 05-06-2004 19:58
De Kantine ‘Geweld op school maatschappelijk probleem’
niceman1984
10 02-05-2004 16:28
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: te simpel
Ieke
0 31-01-2004 14:59
Algemene schoolzaken slechte leraren. een paar vragen
de abt van sion
13 30-04-2002 17:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.