Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2016, 17:23
kusjechristina
kusjechristina is offline
Hoi allemaal,

Afgelopen jaar heb ik mijn vwo diploma gehaald. Door persoonlijke omstandigheden heb ik niet goed genoeg mijn best gedaan voor mijn eindexamens. Ik ben weliswaar geslaagd, maar met een herexamen en allemaal zesjes, terwijl mijn schoolexamens wel goed waren. Ik heb nu een tussenjaar en ik heb er ontzettend veel spijt van en het knaagt echt aan me. Ik zou daarom graag een paar centrale examens, waarvan ik weet dat er winst te behalen is, overdoen. Ik vroeg me af of jullie weten of daar een mogelijkheid voor is?

Groetjes,
Christina
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2016, 19:58
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Staatsexamens: nee, want dan moet je ook altijd het schoolexamen overdoen. Bovendien ben je voor dit jaar al te laat met aanmelden.

Via Vavo: dit zou in theorie kunnen volgens mij, maar ik denk dat je ook hiervoor al te laat zult zijn. Je kunt altijd informeren natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2016, 19:58
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Je kunt je wel afvragen of dit echt de tijd, moeite en het geld waard is. Hooguit als je een lotingstudie gaat doen...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2016, 20:10
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ligt er zeker aan wat je ermee wilt doen. Ik heb destijds ook niet mijn best gedaan en achteraf denk ik dat ik me best wat meer had kunnen inzetten toen. Gewoon omdat dat mooier staat op je cijferlijst, terwijl ik wel weet dat niemand daar ooit naar gaat kraaien. Ook op mijn latere studies kijk ik terug met het idee van: ik had mij best beter in kunnen zetten. Ik weet niet meer of dat besef gewoon pas laatst is gekomen of dat ik op dat moment gewoon geen zin had om er meer aan te doen. Nu doe ik een master en doe ik wel beter mijn best, omdat ik weet dat ik anders boos op mezelf ga zijn. En eigenlijk denk ik alsnog bij alles dat ik nog wel beter mijn best had kunnen doen. Moraal van het verhaal: wees niet te streng voor jezelf. Als het voor jou nuttig is qua loting dan doen, anders zou ik gewoon van deze ervaring leren en in verdere studies jezelf een schop onder je kont geven.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 11-02-2016, 21:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Voor een lotingstudie kan je ook overwegen een HBO propedeuse te halen in dezelfde richting, dan heb je ook een streepje voor en worden je VWO cijfers minder belangrijk.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-02-2016, 21:57
kusjechristina
kusjechristina is offline
Dank je wel voor jullie reacties! Ik heb het waarschijnlijk niet nodig voor m'n studie (niet dat ik al weet wat ik wil studeren maar ja). Er is iig niet iets dat ik per se wil doen. Het is puur voor m'n eigen gevoel dat ik het overnieuw wil doen... Ik denk er nog steeds overna en het is al bijna een jaar geleden. Ik probeerde op de site van de vavo te vinden of het zou kunnen maar ik kon geen eenduidig antwoord vinden. Ik vroeg me dus af of jullie weten of het een optie is en hoe duur dat zou zijn. Of dat misschien iemand dezelfde gedachtes heeft.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2016, 22:02
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Dank je wel voor jullie reacties! Ik heb het waarschijnlijk niet nodig voor m'n studie (niet dat ik al weet wat ik wil studeren maar ja). Er is iig niet iets dat ik per se wil doen. Het is puur voor m'n eigen gevoel dat ik het overnieuw wil doen... Ik denk er nog steeds overna en het is al bijna een jaar geleden. Ik probeerde op de site van de vavo te vinden of het zou kunnen maar ik kon geen eenduidig antwoord vinden. Ik vroeg me dus af of jullie weten of het een optie is en hoe duur dat zou zijn. Of dat misschien iemand dezelfde gedachtes heeft.
En dan sta je voor alles x punten hoger, en dan?

Als ik jou was zou ik me focussen op een vervolgstudie en het overdoen van je examens pas overwegen wanneer dit nodig is voor je vervolgstudie.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 12-02-2016, 09:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wanneer je klaar bent naar studeren is er niemand meer die kijkt naar jouw VWO cijfers. Als ik jou was zou ik gaan oriënteren op een vervolgopleiding i.p.v. in het verleden te blijven hangen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-02-2016, 09:59
kusjechristina
kusjechristina is offline
Ja daar hebben jullie wel gelijk in. Maar toch is het lastig los te laten.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2016, 14:40
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Ja daar hebben jullie wel gelijk in. Maar toch is het lastig los te laten.
Wat zou je los moeten laten dan?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 18-02-2016, 09:38
kusjechristina
kusjechristina is offline
Citaat:
Wat zou je los moeten laten dan?
m'n slechte cijfers haha
Met citaat reageren
Oud 18-02-2016, 09:38
kusjechristina
kusjechristina is offline
En de middelbare school
Met citaat reageren
Oud 18-02-2016, 09:53
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
m'n slechte cijfers haha
Citaat:
En de middelbare school
Je bent toch geslaagd?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 22-02-2016, 17:26
kusjechristina
kusjechristina is offline
Ja ben ik ook.
Maar even voor de duidelijkheid. Ik zeg niet dat ik m'n eindexamens over zou willen doen maar zou ik ze (deels) over kunnen doen als ik dat graag zou willen. Ik hoop dat iemand van jullie dat weet?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2016, 17:36
Verwijderd
Mens, neem een chillpil en zet het van je af.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2016, 17:48
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja ben ik ook.
Maar even voor de duidelijkheid. Ik zeg niet dat ik m'n eindexamens over zou willen doen maar zou ik ze (deels) over kunnen doen als ik dat graag zou willen. Ik hoop dat iemand van jullie dat weet?
Je hebt al antwoord gehad op de vraag of dat kan: alleen een vavo-instelling kan die vraag voor je beantwoorden. Neem contact daarmee op en stop met het hier vragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Verwerken problemen rondom examens
Daantje_0705
18 10-04-2005 19:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.