Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2004, 20:57
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Hoi
Donderdag ga ik voor het eerst naar een psychologe. Eerst ik driekwartier, daarna Giovanna (mijn zusje). Ik vind het best eng. Ik weet helemaal niet wat ik moet zeggen en hoe. (http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=745215). Heeft iemand ervaring met een
psycholo(o)g(e) en tips hoe je je daar moet gedragen?? Ik praat namelijk helemaal niet makelijk over mijn ervaringen en hoe en in welke volgorde moet ik dingen vertellen en moet ik nou echt heel mijn levensverhaal kwijt? Ook dingen die ik minder belangrijk vind? Sorry maar ik snap het niet helemaal.
__________________
You can't stop growing old...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2004, 20:59
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Ehm, k heb zelf geen ervaringen enzo, maar misschien dat je hier wat mee kunt: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=737309
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 21:16
Lothlan
Lothlan is offline
meestal zal je psycholoog bij het eerste gesprek vooral dingen aan je vragen, dan hoef je alleen te antwoorden. Wees verder gewoon jezelf en belangrijk : je hoeft niet alles in één keer te vertellen.

Ik vond mijn eerste keer praten ook erg eng, maar je zal zien dat ze het beste met je voor hebben.

Succes
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 22:30
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Je hoeft sowieso niks te zeggen wat je niet wilt. Ik denk dat je er niet te veel zorgen over moet maken want het wijst zich allemaal van zelf. Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 06:29
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Goede psychologe begeleid je dus ga nou niet voorgeprogrammeerd daar dingen vertellen een psycholoog stelt zelf vragen op een dergelijke manier dat jij alleen hoeft te antwoorden. Zij of hij stelt gericht vragen die jij moet beantwoorden en uiteraard kan je ook zelf je hart luchten.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 08:19
Verwijderd
Zoals al eerder werd gezegd: Wees je zelf en als je iets NIET wil vertellen dan moet je dat wel aangeven.
succ6 iig
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 09:33
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 16-02-2004 @ 07:29:
Goede psychologe begeleid je dus ga nou niet voorgeprogrammeerd daar dingen vertellen een psycholoog stelt zelf vragen op een dergelijke manier dat jij alleen hoeft te antwoorden. Zij of hij stelt gericht vragen die jij moet beantwoorden en uiteraard kan je ook zelf je hart luchten.
idd

Je moet daar geen rol spelen, je moet jezelf (proberen) te zijn.
En je moet niks vertellen, je mag dingen vertellen. 't is wel belangrijk dat je dingen verteld, hoe meer je verteld, hoe beter hij/zij je kan helpen, denk ik. Die psycholoog zal je idd begeleiden en hij/zij zal je tijdens het eerste gesprek waarschijnlijk ook wel dingen uitleggen, zo niet kan je daar zelf om vragen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 09:49
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
mss kan je na een paar gesprekken haar je posts van hier opsturen?
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 11:38
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Dankjewel...
Hoelang duurt zo'n behandeling eigenlijk? (ik bedoel hoeveel gesprekken krijg je ongeveer?)


Damaetas dat is idd wel een goed idee....
__________________
You can't stop growing old...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 16-02-2004 @ 12:38:
Hoelang duurt zo'n behandeling eigenlijk? (ik bedoel hoeveel gesprekken krijg je ongeveer?)
Dat ligt er aan, denk ik...ik geloof dat de meeste psychologen geen standaard aantal keer hebben. Zou een beetje raar zijn ook, de één heeft (veel) meer gesprekken nodig dan de ander. Ligt aan je problemen, het klikt tussen de psych en jou, hoe je je inzet en aan nog zoveel dingen meer.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 15:36
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
(=Mira's zusje)
Weet je waar ik nou zo ontzettend bang voor ben.. dat ik echt helemaal dichtklap als ik daar bij een vreemde binnenkom...
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 15:45
light fighter
light fighter is offline
ik heb gisteren een eerste gesprek bij bureau jeugdzorg gehad. Ik zag er eerst heel erg tegen op, was bang dat ik zou dicht klappen maar het viel heel erg mee!! Je krijgt heel veel vragen over vanalles en nog wat zodat ze een beeld van je kunnen vormen. degene die ik had dan ten minste die stelde zich zelf eerst voor en hoe het allemaal zou gaan en zo. En ze proberen je heel erg op je gemak te stellen. Het ging bij mij in het tempo wat ik wilde dan. Ik wens je heel veel suc6 en je hoeft er niet tegen op te zien, want dat is nergens voor nodig, het is wel spannend dat geef ik toe.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 15:50
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
light fighter schreef op 18-02-2004 @ 16:45:
ik heb gisteren een eerste gesprek bij bureau jeugdzorg gehad. Ik zag er eerst heel erg tegen op, was bang dat ik zou dicht klappen maar het viel heel erg mee!! Je krijgt heel veel vragen over vanalles en nog wat zodat ze een beeld van je kunnen vormen. degene die ik had dan ten minste die stelde zich zelf eerst voor en hoe het allemaal zou gaan en zo. En ze proberen je heel erg op je gemak te stellen. Het ging bij mij in het tempo wat ik wilde dan. Ik wens je heel veel suc6 en je hoeft er niet tegen op te zien, want dat is nergens voor nodig, het is wel spannend dat geef ik toe.
Oke dankje wel..
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:02
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Giovanna schreef op 18-02-2004 @ 16:50:
Oke dankje wel..
als je nog wat meer wilt weten stuur maar een pm, geld ook voor de rest heb niet zo'n zin om de rest hier neer te zetten
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 13:27
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-02-2004 @ 12:41:
Dat ligt er aan, denk ik...ik geloof dat de meeste psychologen geen standaard aantal keer hebben. Zou een beetje raar zijn ook, de één heeft (veel) meer gesprekken nodig dan de ander.
Inderdaad, normaal gesproken heb je geen 'standaard waarden' oid. De enige uitzondering op de regel die ik weet, is psychotherapie. (Bij persoonlijkheidsstoornissen en chronische depressies 50×, in de andere gevallen vergoed de AWBZ maar 25× behandelingen).

@ topicstartster: succes! !
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Goede psychologe in Amsterdam?
Non-appearance
10 03-12-2003 20:41
Psychologie geen gevoel kunnen uiten
wont cry
5 13-10-2003 18:07
Psychologie voel me in de war
moon
5 26-04-2003 14:11
Psychologie Ik kan ht niet vinden met m'n Psychologe
Rocaliaan Lieke
4 08-09-2002 12:26
Psychologie Waarom is snijden verkeerd?
Hippielove
53 30-07-2002 21:59
Psychologie psychologe
mercurius
4 28-04-2002 19:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.