Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2003, 11:51
Q
Avatar van Q
Q is offline
Kent iemand toevallig een site waar je een soort van hypotheek kan uitrekenen, ik vraag me af hoeveel ik kwijt ben per maand als ik een huis zou kopen met de huidige percentages.
Advertentie
Oud 17-07-2003, 16:05
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
SCHOLIEREN.com , toch?!

ga eens langs bij een van de grotere banken die we rijk zijn in ons kikkerlandje....succes
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 17-07-2003, 17:10
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 17-07-2003 @ 17:05:
SCHOLIEREN.com , toch?!

ga eens langs bij een van de grotere banken die we rijk zijn in ons kikkerlandje....succes
Zijn er geen scholieren die hypotheken hebben gehad op school? Of scholieren die bij een bank willen werken? Of scholieren die later een huis willen kopen en zich in een hypotheek verdiepen?

Dat betekent dat ik voor elke hypotheek dat ik zie langs de bank moet terwijl er vast wel een handige tool voor is op internet. T is toch een eenvoudig rekensommetje als je de vaste gegevens weet.

Laatst gewijzigd op 17-07-2003 om 17:18.
Oud 17-07-2003, 18:22
Refro
Refro is offline
Je kan eens kijken op

www.idepender.nl
www.mr-finch.nl
ww.hypotheker.nl

maar met enig gegoogle had je dat zelf ook kunnen vinden suc6 met je aankoopplannen
__________________
win or loose your all gonna die
Oud 17-07-2003, 18:31
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Even een tip, haal een boek over hypotheken uit de bib, hyphotheek adviseurs zeggen ook maar wat.

Zo smeerden ze 3 jaar geleden iedereen beleggingshyptheken aan en moest je 50 gulden per maand gaan beleggen. Nu zie je niets anders dan hoge spaarrentes en voorzichtige hypotheken. Het moet precies andersom, maar dan verdienen banken niets.

Feit is dat de rente nu laag is en de huizenrpijzen 50% overgewaardeerd. Je hebt kans dat als je nu een huis koopt de waarde de komende jaren niet zal stijgen of zelfs dalen.

Probeer niet te veel geld in een huis te stoppen, je krijgt het er namelijk niet meer uit tenzij je het leent.

De beste hypotheek adviseur is een goed boek en excel.
Oud 18-07-2003, 09:22
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
Refro schreef op 17-07-2003 @ 19:22:
Je kan eens kijken op

www.idepender.nl
www.mr-finch.nl
ww.hypotheker.nl

maar met enig gegoogle had je dat zelf ook kunnen vinden suc6 met je aankoopplannen
Bedankt, ik had zelf ook gezocht op Google, maar na 2 van die vragenlijstjes ingevuld te hebben met als antwoord... consult een Hypotheek adviseur dacht ik toch van laat ik het eerst maar ns hier vragen.

Citaat:
iamcj schreef op 17-07-2003 @ 19:31:
Even een tip, haal een boek over hypotheken uit de bib, hyphotheek adviseurs zeggen ook maar wat.

Zo smeerden ze 3 jaar geleden iedereen beleggingshyptheken aan en moest je 50 gulden per maand gaan beleggen. Nu zie je niets anders dan hoge spaarrentes en voorzichtige hypotheken. Het moet precies andersom, maar dan verdienen banken niets.

Feit is dat de rente nu laag is en de huizenrpijzen 50% overgewaardeerd. Je hebt kans dat als je nu een huis koopt de waarde de komende jaren niet zal stijgen of zelfs dalen.

Probeer niet te veel geld in een huis te stoppen, je krijgt het er namelijk niet meer uit tenzij je het leent.

De beste hypotheek adviseur is een goed boek en excel.
Daar was ik al bang voor inderdaad. Ik ben zowiezo voorzichtig met belegingshypotheken enzo.
Oud 18-07-2003, 11:28
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
iamcj schreef op 17-07-2003 @ 19:31:
Even een tip, haal een boek over hypotheken uit de bib, hyphotheek adviseurs zeggen ook maar wat.

Zo smeerden ze 3 jaar geleden iedereen beleggingshyptheken aan en moest je 50 gulden per maand gaan beleggen. Nu zie je niets anders dan hoge spaarrentes en voorzichtige hypotheken. Het moet precies andersom, maar dan verdienen banken niets.

Feit is dat de rente nu laag is en de huizenrpijzen 50% overgewaardeerd. Je hebt kans dat als je nu een huis koopt de waarde de komende jaren niet zal stijgen of zelfs dalen.

Probeer niet te veel geld in een huis te stoppen, je krijgt het er namelijk niet meer uit tenzij je het leent.

De beste hypotheek adviseur is een goed boek en excel.
Sorry, hier past maar 1 smiley:


Ik doe zelf een opleiding voor bank- en verzekeringswezen. Regel 1 is nog altijd: Smeer NOOIT iets aan waar de klant slechter van wordt óf wijs duidelijke op de risico`s (bij bijv. aandelen of een beleggingshypotheek).

En waarom werden er een paar jaar geleden zoveel beleggingshypotheken verkocht? Toen ging het goed met de economie, toen was het een goede investering. De "adviseurs" die echt dingen aansmeren noemen wij geen adviseurs, dat noemen wij "prutsers".

En je bent er nog altijd zelf bij als je een hypotheek afsluit, je kan toch ook de voorwaarden / disclaimer lezen? En een goede adviseur legt PRECIES en EXACT de gevaren uit die je kan lopen.

Wij zijn het in onze klas meer dan zat dat wij het imago hebben van "aansmeerders", en hoe komt dat? Denk eens aan Frisia financieringen, weet je hoeveel mensen daardoor in de geldproblemen komen?

Nogmaals, een goede adviseur smeert niets aan, een goede adviseur ADVISEERT mensen over bepaalde financiële diensten en geeft duidelijk de voor- en nadelen aan.
Oud 13-04-2006, 10:57
DjMark1980
DjMark1980 is offline
verschillende calculatoren:

http://www.hypotheken-lenen.nl/hypot...nen/index.html
__________________
[url]http://www.hypotheken-lenen.nl[/url] Alles over hypotheken
Oud 13-04-2006, 11:03
saartje19
saartje19 is offline
Ik weet niet hoor, maar dit bericht is al bijna 3 jaar oud, ik denk dat hij er nu wel uit is --> onnodig upen
__________________
hoy te prometo amor eterno, ser para siempre tuyo en el bien y en el mal
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.