Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2004, 19:49
elledc
elledc is offline
Ik zie meer en meer tekeningen gemaakt met photoshop, dus van die kleurvlakken zonder uitwerking en schaduw. Ik persoonlijk hou me bij de handmatige stijl met potlood, verf, stift...
Wat is jullie voorkeur?
En wat denken jullie van deze?



Laatst gewijzigd op 04-02-2004 om 19:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2004, 19:56
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Titel is zo stukken duidelijker. Ik snapte eerst niet echt wat je met deze plaatjes bedoelde...

En nu nog niet helemaal *blond*, daarom heb ik toch nog twee vragen.
- Heb je dit nou zélf gemaakt, of ergens op internet gevonden?(volgens mij heb je het zelf getekend, maar ik twijfel omdat die eerste drie er zo 'niet getekend uitzien'...)
- Voor wat voor schoolopdracht moest je dit nou maken...?

Ik vind de reclames in ieder geval erg vet!

edit. waarom is die laatste nou weg! Die was ook goed hoor!
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 19:59
elledc
elledc is offline
Is wel echt van mij hoor , ik ben uitgegaan van zelfgemaakte foto's in een museum met design voorwerpen.
Het is maar een deel van een geheel wat een catalogus moet worden, dus ik heb nog veel werk
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 20:01
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 04-02-2004 @ 20:59:
Is wel echt van mij hoor , ik ben uitgegaan van zelfgemaakte foto's in een museum met design voorwerpen.
Het is maar een deel van een geheel wat een catalogus moet worden, dus ik heb nog veel werk
Nogmaals; ik vind ze dus erg goed!
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 20:11
belgo
Avatar van belgo
belgo is offline
Ik heb tien minuten geleden een reply getypt, maar toen was het topic alweer verdwenen, dus nogmaals in het kort:

Set 1, mooi, rustig en het lijkt me prettig leesbaar. Typografie is moeilijk te beoordelen op dit formaat. Kun je een grotere versie posten?

Set 2, ziet er technisch uit, wekte mijn interesse, mooi effect door die 'concept' tekeningen, maar het middelste affice is een beetje te druk (tweemaal dezelfde stofzuiger, de icoontjes rechts, veel tekst vlakbij het plaatje).

Set 3 (inmiddels verwijderd?), de stripverhaal-vorm en typografie spreken mij niet aan.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 20:48
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ziet er netjes uit.

Voor zulke tekeningen lenen pantone-markers zich perfect. Misschien moet je dat eens proberen. Gebruiken ze in de industriele vormgevings-scene ook. (Bijvoorbeeld Letraset Tria Markers) Alhoewel dat wel redelijk lastig is om onder de knie te krijgen.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 20:51
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
hier houd ik van.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 21:20
Verwijderd
ja ik vind ze ook errrug mooi! heel mooi getekend en ingekleurd ook!

waar kun je die markers kopen? gewoon overal in elke grote boekhandel of moet je daarvoor echt naar een 'tekenwinkel'?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 21:44
Verwijderd
Mooi getekend, op het eerste gezicht. Zou alleen wel wat grotere versies willen zien als het kan. Zijn ze puur gebaseerd op foto's of rechtstreeks nagetekend?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Peperkorrel schreef op 04-02-2004 @ 22:44:
Mooi getekend, op het eerste gezicht. Zou alleen wel wat grotere versies willen zien als het kan. Zijn ze puur gebaseerd op foto's of rechtstreeks nagetekend?
ziet er wel mooi uit, maar wat grotere versies zijn beter te beoordelen
@ Shootingstar: die markers (tria) zijn te koop bij tekenwinkels, sommige (grafische) scholen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 10:12
elledc
elledc is offline
Citaat:
ShootingStar schreef op 04-02-2004 @ 22:20:
ja ik vind ze ook errrug mooi! heel mooi getekend en ingekleurd ook!

waar kun je die markers kopen? gewoon overal in elke grote boekhandel of moet je daarvoor echt naar een 'tekenwinkel'?
Als je het hebt over lay-out stiften zoals tria en copic markers, dan kan je die idd enkel vinden in tekenwinkels. Maar persoonlijk vind ik die tria veel te duur. Ik heb enkele jaren geleden tekeningen gemaakt met tria stiften maar deze tekeningen hier zijn dus niet met dat soort stift ingekleurd maar met gewone stift en potloden (eerste serie) en aquarelpotloden = potloden die je even in water moet doppen (tweede serie) in combinatie met gewone dunne stift.

Laatst gewijzigd op 05-02-2004 om 10:16.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 10:14
elledc
elledc is offline
Citaat:
Peperkorrel schreef op 04-02-2004 @ 22:44:
Mooi getekend, op het eerste gezicht. Zou alleen wel wat grotere versies willen zien als het kan. Zijn ze puur gebaseerd op foto's of rechtstreeks nagetekend?
Ik had eerst foto's van de beelden, ik ben van daaruit vertrokken uiteraard maar heb zowat mijn eigen stijl erop gebaseerd. Ik zal ze proberen wat groter te posten
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 10:38
elledc
elledc is offline
De tweede serie is een deel uit een alfabetboek van de dans, met elke letter van het alfabet heb ik een dans gevormd en geillustreerd.



Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:35
Wat een gek1
Wat een gek1 is offline
Citaat:
p-chez schreef op 04-02-2004 @ 21:48:
industriele vormgevings-scene ook. (Bijvoorbeeld Letraset Tria Markers)
onze scene.
ja. IO-ers 4 evah!1
stiftjes zijn inderdaad wel koel.
Maar niet zo koel als potlood
Net als dat IO niet zo koel is als iets dat koeler is dan IO.
zegmaar.
__________________
Godallejezus, wat een gek1
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 18:56
Verwijderd
oke dankje! maar ik heb zelf ook aquarelpotloden en ik geloof niet dat je deze in het water moet dopen maar met een penseeltje..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.