Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2004, 12:27
R-J-N
Avatar van R-J-N
R-J-N is offline
Ik moet voor een opdracht op de bouwkunstacademie een wandeling door Amsterdam Ijburg/Zeeburg/Noord vertalen in één 3d object. Het mag geen letterlijke uitbeelding zijn van mijn ervaring, maar wel duidelijk herkenbaar voor de aanschouwer.

Ijburg is een grote zandbak met enkele gebouwen, een stadsdeel in aanbouw.
In Zeeburg kwam je langs zo'n onaantrekkelijk/afstotelijke gebied met van de loodsen en rare mensen, zo'n typische Hells Angels uithang plek.
En in Noord kwamen we door burrtjes als Schellingwoude en Durgerdam, welke heel burgerlijk, klein(schalig) en "gezllig/knus" zijn en door een wijk met van die saaie, sobere Bijlmer flats.

Mijn algemene indruk is dat Amsterdam vanuit een ver standpunt één geheel is, één massa, maar wanneer je de moeite neemt om te kijken en te ervaren het uit een heleboel interessante en zeer verschillende gebieden bestaat. Ik moet dit object voor dinsdag af hebben, dus het moet vrij simpel te maken zijn.

Ik dacht zelf in de richting van een massa die uit allemaal dezelfde, máár kleinere massa's is opgebouwd, een soort van 3D puzzel....maar ik kom niet verder, totaal inspiratieloos, ben ook slecht in dit soort opdrachten...dus doe ik een beroep op jullie creativiteit
__________________
4ward ever, backwards never, prepare 4 whatever & always stay clever, in any endeavor intelligence is better & be on guard 4 false prophets in leather
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2004, 13:44
kate_temp
kate_temp is offline
kan heel simpel! Denk maar aan een 3d stad met een stuk in aanbouw (Ijburg) een opaar zeeloodsen met zo'n hellangellook (Zeeburg) en dan nog een echt burgelijk wijkje, met mooie huisjes, tuintjes en parkjes (Noord) Is toch leuk? En misschien kun je de grond dan zand maken, dat slaat dan ook nog een beetje op Ijburg......

Leuk?! Zomaar ff een ideetje! Hoop dat je er wat aan hebt!

Kus! Kate
__________________
Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic #143
Heksjuh
500 18-03-2009 08:29
Liefde & Relatie Weglopen naar je lief...
Soullar
42 15-03-2002 19:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.