Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2004, 19:56
QueenOfTheBongo
Avatar van QueenOfTheBongo
QueenOfTheBongo is offline
Hoi,

voor school moet ik een artistiek werk maken rondom de doodstraf
nu was mijn gedacht om een paar affiches te maken ...
en nu had ik het idee:
1 bepaalde kleur als achtergrond
en dan 2 benen die je ziet hangen... (je kan het vergelijken met iemand die is opgehangen, maar waarvan ja alleen zijn benen en voeten ziet (allez ... alleen vanaf de knie ongeveer)

Maar nu is mijn probleem : ik ben helemaal niet zo artistiek (ook al is dit gemakkelijk te realiseren) maar vooral : ik heb geen digitaal fototoestel en heb het nodig tegen donderdag ...

kan iemand mij helpen??????
PLEAAAAAASSSSSSSEEEEEE


dank je

dikke kus
karentje


oh ja : je kan me het mailen naar karensouvereyns@hotmail.com
je zou me echt kunnen helpen !!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2004, 20:09
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Waarom heb je dan een digitale camera nodig? Je kan toch ook met een gewoon fototoestel een foto maken, en die dan af laten drukken bij een 1-uur-service.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:10
Verwijderd
anders maak je een foto en laat je het negatief afdrukken, kan vast wel bij je foto-zaak.........ziet er wel doods uit
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:10
Verwijderd
Je kan ook gewoon twee benen van een foto natekenen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:11
belgo
Avatar van belgo
belgo is offline
Bovendien heeft elke school (verplicht?) fotocamera's voor het vak CKV en onze school zal vast niet de enige school zijn die daarnaast ook digitale camera's heeft.

Je laat iemand in de gymzaal aan de ringen hangen, maakt een foto, op de pc even uitknippen, word-art erbij en je zit gebakken.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:12
Verwijderd
google: hangman
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:24
Big D
Big D is offline
Artistiek rondom de doodstraf.
Doodstraf kan je zoveel dingen bij bedenken. En dan niet alleen opgehangen.

Om er iets artistieks mee te doen is het volgende.

Schiet me trouwens gelijk iets te binnen. Dat ga ik zeker zelf ook nog proberen, maar wil het nu ook wel met jou delen. Je zou alleen wel zélf moeten kijken hoe je het verwezenlijkt, want dat doe ik niet voor je.

Met de doodstraf denk je misschien ook wel aan de electrische stoel. Nou.. aangezien niet iedereen die thuis heeft staan, kan je iets anders proberen om het uit te beelden.
Nu dacht ik dus: Je pakt een stoel en zet die op een speciale manier en met één of ander iets op de foto waardoor het de achterliggende gedachte van een electrische stoel krijgt.
Zélf zou ik de stoek zeg maar in een klein, leeg kamertje zetten (liefst ook lege muren). Dan moet er een draad van die stoel lopen, met aan het einde nog een stekker. Die doe je in het stopcontact (of een verlengsnoer die niet aangesloten staat op de electriciteit om gevaren te voorkomen). En dan probeer je dat dus zo artistiek mogelijk op de foto te zetten. Als die stekker niet aangesloten is op het stopcontact moet je dat alleen wel proberen dat niet zo duidelijk op de foto te zetten

Nou ja.. misschien beetje vaag uitgelegd allemaal en niet echt duidelijk, maar 'k hoop dat je het een beetje snapt en er verder mee kunt komen nu.

Over ophangen gesproken (beginpost). 'k heb wel een keer iets gemaakt wat er in de richting komt, alleen dan waren het niet de benen die je zag hangen en het was ook geen doodstraf. De achterliggende gedachte daarvan was zelfmoord. Je kunt hem hier bekijken.. misschien geeft het je ook nog ideëen. Je mag het plaatje zélf niet gebruiken. ( http://www.deviantart.com/view/1616318/ )

Laatst gewijzigd op 10-02-2004 om 20:39.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:29
Verwijderd
Citaat:
belgo schreef op 10-02-2004 @ 21:11:
word-art erbij en je zit gebakken.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:05
Whaxx
Avatar van Whaxx
Whaxx is offline
tis dat ik t wel een cool idee vond om het uittewerken, alhoewel het nog niet helemaal is geslaagd.

__________________
je ne parle pas de la fromage
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:06
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline


(en een straaltje bloed langs zn been?)
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:08
Whaxx
Avatar van Whaxx
Whaxx is offline
Citaat:
Firefly schreef op 10-02-2004 @ 22:06:


(en een straaltje bloed langs zn been?)
zou er wel retegaaf uitzien, alleen je bloed volgens mij niet echt als je wordt opgehangen
__________________
je ne parle pas de la fromage
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:15
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
Citaat:
Whaxx schreef op 10-02-2004 @ 22:08:
zou er wel retegaaf uitzien, alleen je bloed volgens mij niet echt als je wordt opgehangen
hmm zit wat in

ligt er dus aan op welke school hij zit
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:17
Whaxx
Avatar van Whaxx
Whaxx is offline
vooralsnog

__________________
je ne parle pas de la fromage
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:19
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:23
Verwijderd
ik ga voor een mix van de 2, dat druppeltje op de text laatje zitten, maar dat straaltje op de been echt weg, hij is iig wel dope, hejbe ook zelf de foto gemaatk?!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:24
Verwijderd
erg strak boy
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:25
Whaxx
Avatar van Whaxx
Whaxx is offline
Citaat:
fishy_NL schreef op 10-02-2004 @ 22:23:
ik ga voor een mix van de 2, dat druppeltje op de text laatje zitten, maar dat straaltje op de been echt weg, hij is iig wel dope, hejbe ook zelf de foto gemaatk?!
benen komen uit deze foto



en een beetje crea geshopt natuurlijk
__________________
je ne parle pas de la fromage
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 09:58
Fgank
Avatar van Fgank
Fgank is offline
Citaat:
Big D schreef op 10-02-2004 @ 21:24:
Artistiek rondom de doodstraf.
Doodstraf kan je zoveel dingen bij bedenken. En dan niet alleen opgehangen.

Om er iets artistieks mee te doen is het volgende.

Schiet me trouwens gelijk iets te binnen. Dat ga ik zeker zelf ook nog proberen, maar wil het nu ook wel met jou delen. Je zou alleen wel zélf moeten kijken hoe je het verwezenlijkt, want dat doe ik niet voor je.

Met de doodstraf denk je misschien ook wel aan de electrische stoel. Nou.. aangezien niet iedereen die thuis heeft staan, kan je iets anders proberen om het uit te beelden.
Nu dacht ik dus: Je pakt een stoel en zet die op een speciale manier en met één of ander iets op de foto waardoor het de achterliggende gedachte van een electrische stoel krijgt.
Zélf zou ik de stoek zeg maar in een klein, leeg kamertje zetten (liefst ook lege muren). Dan moet er een draad van die stoel lopen, met aan het einde nog een stekker. Die doe je in het stopcontact (of een verlengsnoer die niet aangesloten staat op de electriciteit om gevaren te voorkomen). En dan probeer je dat dus zo artistiek mogelijk op de foto te zetten. Als die stekker niet aangesloten is op het stopcontact moet je dat alleen wel proberen dat niet zo duidelijk op de foto te zetten

Nou ja.. misschien beetje vaag uitgelegd allemaal en niet echt duidelijk, maar 'k hoop dat je het een beetje snapt en er verder mee kunt komen nu.

Over ophangen gesproken (beginpost). 'k heb wel een keer iets gemaakt wat er in de richting komt, alleen dan waren het niet de benen die je zag hangen en het was ook geen doodstraf. De achterliggende gedachte daarvan was zelfmoord. Je kunt hem hier bekijken.. misschien geeft het je ook nog ideëen. Je mag het plaatje zélf niet gebruiken. ( http://www.deviantart.com/view/1616318/ )
Wat een kunstwerk man!!!!!!!!!!!!!!!! ,
Is dit photoshop?????
__________________
"let me forget about today until tomorrow"->Bob Dylan{The Artist}<-
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-02-2004, 10:19
Big D
Big D is offline
Tnx!
Ikzelf vind het nog reuze meevallen. Zijn zeker nog een aantal punten die verbeterd kunnen worden, maar daar heb ik gewoon geen zin meer in. 'k Vind hem goed genoeg zo en het gaat meer om de achterliggende gedachte.

en om je vraag te beantwoorden. Ja, dat is gemaakt met Photoshop.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 22:40
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Hoe lang duurt het om aan Photoshop gewend te raken ? Heb het namelijk altijd eens willen proberen maar weet echt niet hoe veel tijd er nu in zou gaan zitten...
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 09:18
-Octavius-
-Octavius- is offline
Citaat:
EggeD schreef op 11-02-2004 @ 23:40:
Hoe lang duurt het om aan Photoshop gewend te raken ? Heb het namelijk altijd eens willen proberen maar weet echt niet hoe veel tijd er nu in zou gaan zitten...
Tsja, is lastig om te zeggen, reken op een maand of 2 oid, dan heb je de hoofdlijnen wel een beetje te pakken, gewoon veel oefenen, en je eigen stijl ontwikkelen, je leert het vanzelf..

tutorials helpen je erg in 't begin..
__________________
*Tomaten zijn onze vrienden!*
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 11:29
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
-Octavius- schreef op 12-02-2004 @ 10:18:
Tsja, is lastig om te zeggen, reken op een maand of 2 oid, dan heb je de hoofdlijnen wel een beetje te pakken, gewoon veel oefenen, en je eigen stijl ontwikkelen, je leert het vanzelf..

tutorials helpen je erg in 't begin..
Bedankt - nu nog beginnen (8
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.