Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2013, 07:09
Verwijderd
Wat is/was jouw studentenstad? Waarom heb je voor die stad gekozen en zit je op kamers/kot of reis je heen en weer? Bevalt het studentenleven daar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2013, 07:12
Verwijderd
Ik heb in Turnhout gestudeerd. De Hogeschool van Antwerpen had daar een afdeling zitten die mij beviel en Turnhout was zo'n 20 minuten rijden van waar ik toen woonde en daarnaast ook makkelijk te bereiken met het Belgische ov. Ik vond het wel fijn dat het geen hele grote studentenstad was, er waren maar een paar verenigingen ook en die waren niet zo doorgeslagen als wat ik over sommige verenigingen in Leuven en Antwerpen hoor. Geen overdreven grote/drukke stad en ik ken Turnhout sowieso al wel goed en wist waar ik moest zijn. Bij TD's kende je ook altijd een groot deel van de mensen, ook al zaten die op een andere school.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2013, 17:49
Verwijderd
Ik studeer in Leiden. Voor mij was er geen keuze, want de opleiding die ik doe is alleen in Leiden te volgen. Aangezien ik uit Friesland kom, ben ik meteen naar Leiden verhuisd, want ja. 3 uur reistijd (alleen trein dan moet ik ook van en naar een station) was me ietsjes te veel. Gelukkig bevalt het mij heel erg goed!

Ik vind het juist grappig dat hier van die doorgeslagen verenigingen zitten je ziet zo vaak mensen er achterlijk bijlopen . Best wel heel erg grappig. Verder is het ook echt een studentenstad, dat vind ik best wel heel erg chill.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2013, 11:03
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik heb in Groningen gestudeerd. Voor mij was er wel degelijk keuze tussen de grote studentensteden. Ik heb een aantal niet overwogen omdat ik niet in die stad wilde gaan wonen. Ik heb uiteindelijk de keuze tussen Utrecht en Groningen gemaakt puur om de sfeer bij de opleiding/op de faculteit en in de stad. Ik wilde juist niet naar Groningen omdat veel klasgenoten al jaren zaten te roepen dat ze er gingen studeren, maar nog niet wisten wat. Ik was toen een beetje tegen de massa dus dan wilde ik dat juist niet. Ik ben blij dat ik voor Groningen heb gekozen want het was/is hier erg gezellig. Ook hier zitten veel studentenverenigingen, studieverenigingen, sportverenigingen en weet ik veel wat meer. Ik vind het zo grappig dat het hier echt een eiland van alles is in een groot stuk niets. Voor ieder is er wel wat wils. Ik heb hier ook van alles geprobeerd en georganiseerd. Ik ben ook gelijk hier gaan wonen, want ik zag ongeveer vier uur reistijd per dag ook niet zitten en ik wilde sowieso hier een leven opbouwen en niet blijven hangen in dat van vroeger en de hele tijd moe zijn van het gereis.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 04-05-2013, 21:15
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Mijn huidige school staat in een Westlands gat, daar is echt geen kut te beleven Hierna hoop ik te gaan studeren in Rotterdam, wat veel dichterbij is dan mijn huidige school. Ik blijf thuis wonen, want dat is het handigst + de school is goed te bereiken.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 09:07
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik ga na de zomervakantie studeren in Enschede. Van wat ik gezien heb (op Open Dagen en meeloopdagen van de UT), ziet het er allemaal heel gezellig uit. Een niet al te grote studentenstad, maar dat heeft zo ook zijn voordelen. Ik heb d'r zin in
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 14:21
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Ik woon nu bijna 3 jaar in Enschede in een studentenflat. Hele leuke studentenstad. Het heeft een universiteit met eigen campus waar je kan wonen. Daarnaast heeft het nog een hogeschool (Saxion), conservatorium (ArtEZ), en een kunstacademie (AKI, onderdeel van ArtEZ). Het studentenleven is hier heel goed. Veel leuke uitgaansgelegenheden en feestjes. Ik ben in Enschede gaan studeren vanwege het unieke karakter van mijn studie wat je nergens anders hebt.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 17:43
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik volg een opleiding in Boxtel,
Ik denk dat ik voorlopig nog thuis blijf vanwege geldgebrek, reis nu ongeveer 2 uur enkel.
Maar als ik op kamers ga wordt het waarschijnlijk Eindhoven, dat scheelt toch al bijna 1,5 uur reistijd en Eindhoven ken ik redelijk goed, prima om mee te beginnen voor een jaartje ofzo en daarna kijk ik wel verder.
De bekende studentensteden(denk aan Tilburg en Groningen bijvoorbeeld) trekken me ook niet zo.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 09:21
Marcella_K
Avatar van Marcella_K
Marcella_K is offline
Ik woon in Utrecht en het studentenleven bevalt me daar prima. Gezellige stad met veel studenten, een echte studentenstad dus. En zoals een echte student ben ik ook regelmatig in de kroeg te vinden. Ik heb voor Utrecht gekozen, omdat ik het een mooie, gemoedelijke stad vind en Amsterdam vond ik toch net iets te groot. Utrecht is af en toe net een groot dorp. Daarnaast had ik ook al wat vriendinnen wonen
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 21:21
Verwijderd
Iemand ervaring met Nijmegen?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 21:27
Verwijderd
DuckDonkey, zit je op het Sint Lucas?

Ik studeer in Den Bosch omdat ik daar al mijn hele leven (in de buurt) woon en ik vond de academie fijn. Als dat niet zo was, was ik net zo makkelijk naar een andere stad gegaan. Maar dit vond ik ook wel lekker omdat al mijn vrienden/familie/werk in deze stad zijn. Het is niet echt een studentenstad, maar ik ken er veel mensen, dus ik vermaak me prima.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Iemand ervaring met Nijmegen?
Yes. Ik studeer filosofie in Nijmegen en heb vooral voor deze stad gekozen omdat ik me al meteen erg thuis voelde toen ik in het centrum liep en de universiteit erg fijn vond. Er is een studievereniging (van filosofie) waar praktisch iedereen bij zit. Tegelijkertijd is dat heel toegankelijk. Ik kom zelf uit de buurt van Eindhoven en kon binnen een week een kamer krijgen in Nijmegen.

Ik kon verder nog kiezen tussen Rotterdam, Amsterdam, Groningen, Tilburg, Utrecht en Leiden. Ik heb specifiek voor Nijmegen gekozen omdat het curriculum me hier het meest aansprak, en omdat ik hier gemakkelijk een kamer kon krijgen. Verder sterft het in Nijmegen van de studentenverenigingen, maar daar voel ik me wat minder toe aangetrokken, en daar heb ik weinig tijd voor over.

Laatst gewijzigd op 15-05-2013 om 16:14.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 20:42
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik studeer en woon in Utrecht. Na de middelbare school moest ik meteen in Utrecht gaan wonen omdat mijn vader hier woonde, en ik ben hier gaan studeren omdat ik op het conservatorium in Utrecht en in Maastricht ben toegelaten. Ik heb toen voor een docente in Utrecht gekozen en daar ben ik nog steeds tevreden mee.
Inmiddels woon ik ruim drie jaar op kamers, en zowel het op kamers wonen als de stad Utrecht bevallen uitstekend. Ik heb bij een huisjesmelker gewoond en woon nu op een kamer in het centrum, en hoewel het nooit stil of saai is voelt het toch als een groot dorp. We hebben een vaste postbode die weet wie ik ben en me de post geeft als hij me aan het einde van de straat tegenkomt, dat soort dorpse dingen. Je kunt ook heel erg goed uitgaan hier maar dat doe ik maar zelden. Gelukkig kan ik vaak genoeg meegenieten van het uitgaansleven omdat zich dat grotendeels hier in de straat afspeelt, luidkeels. ^^
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 09:12
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
DuckDonkey, zit je op het Sint Lucas?

Ik studeer in Den Bosch omdat ik daar al mijn hele leven (in de buurt) woon en ik vond de academie fijn. Als dat niet zo was, was ik net zo makkelijk naar een andere stad gegaan. Maar dit vond ik ook wel lekker omdat al mijn vrienden/familie/werk in deze stad zijn. Het is niet echt een studentenstad, maar ik ken er veel mensen, dus ik vermaak me prima.
Ja klopt, daar zit ik idd.
Zit nu in het eerste jaar.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 10:02
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
. Ik vind het zo grappig dat het hier echt een eiland van alles is in een groot stuk niets. .


Ik ga naar de zomer hopelijk starten in Groningen, aangezien ik de stad al ken, en er zelf ook werk, Daarbij is het ongeveer een half uurtje vanaf huis reizen, want ik woon in zo'n dorp om dit 'eiland' heen, waar ook wel genoeg te doen is, alleen geen hogere scholen, daar is het dan net iets te klein voor


Ik hoor van vrienden enzo dat het uitgaans- en studenten in de stad ook prima is, nu nog even hopen dat ik slaag en word ingeloot, anders word het leeuwarden..
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 21:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb in Leuven gestudeerd en in Rotterdam.

Ik heb voor Leuven gekozen omdat ik eigenlijk wel iets anders wilde dan iedereen uit mijn klas. Mijn ouders woonden in Zeeland en vanaf daar was het niet verder naar Leuven dan bijvoorbeeld naar Nijmegen waar ik ook had kunnen studeren. Ik vond België altijd al leuk en voor mijn studie hoefde ik daar ook niet te loten. Ik heb een ontzettend leuke tijd gehad daar, vond het een fantastische stad met allerlei voorzieningen, echt een studentenstad en een fantastische studentenflat met huisgenootjes. Helaas ging het met m'n studie minder goed en heb ik daar voortijdig een eind aan moeten maken.

Toen heb ik gekozen voor Rotterdam omdat dat vanaf huis nog wel te doen was maar ook dichter was bij vrienden en familie in de randstad. Ik zou niet gelijk een kamer hebben omdat ik heel kort van tevoren me ingeschreven had voor de studie maar uiteindelijk is het heel goed uitgepakt want ik woon er nog steeds Ik denk dat Rotterdam een stad is die je moet leren kennen voordat je echt de leuke plekjes weet en je je draai gevonden hebt maar ik heb het er nu prima naar m'n zin.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2013, 00:29
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik woon nu bijna 3 jaar in Enschede in een studentenflat. Hele leuke studentenstad. Het heeft een universiteit met eigen campus waar je kan wonen. Daarnaast heeft het nog een hogeschool (Saxion), conservatorium (ArtEZ), en een kunstacademie (AKI, onderdeel van ArtEZ). Het studentenleven is hier heel goed. Veel leuke uitgaansgelegenheden en feestjes. Ik ben in Enschede gaan studeren vanwege het unieke karakter van mijn studie wat je nergens anders hebt.
Welke studie doe je, als ik vragen mag? Ik heb ook namelijk gekozen om na de zomer in Enschede te gaan studeren omdat m'n studie alleen op de UT aangeboden wordt.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2013, 01:27
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat Rotterdam een stad is die je moet leren kennen voordat je echt de leuke plekjes weet
Mee eens!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-05-2013, 23:05
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Citaat:
Welke studie doe je, als ik vragen mag? Ik heb ook namelijk gekozen om na de zomer in Enschede te gaan studeren omdat m'n studie alleen op de UT aangeboden wordt.
AKI
Met citaat reageren
Oud 15-07-2013, 21:56
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik heb bijna zes jaar in Utrecht gestudeerd waarvan drie jaar daar op kamers gewoond. Het was de stad die dichtbij was vanuit m'n ouderlijk huis. Daarbij boden ze de juiste studie aan. Vind en vond het een geweldige stad. Woon er nu op nog geen 10 min vanaf en geniet er nog steeds van!

Studeer en werk nu in Amsterdam (doe duale opleiding). Amstedam is masaal en groot. De hva is en sich een prima school maar ik merk dat ik Utrecht mis.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 13:25
Verwijderd
Ik studeer in Zwolle. Ik doe SPH en mijn opleiding is het best aan deze Hogeschool. En Zwolle is een leuke stad dus ja, Zwolle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren ik wil meer uit mijn studie halen
irisfrans
3 21-09-2015 10:10
Studeren Enquete voor Communicatie Project
Aliss
1 12-09-2009 11:27
Studeren Studenten enquete
La Pleur
8 10-09-2009 16:43
Algemene schoolzaken Ontgroening?!
Pilot01
80 23-08-2005 00:32
Studeren Rechten in Leeuwarden
Belgarath
23 24-05-2005 18:28
Liefde & Relatie Waar studeren?! Ivm vriend...
Fluff-Ball
51 04-09-2004 13:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.