Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2003, 13:14
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Ik heb bij drugs, of het nou wiet is of paddo's zijn, altijd de angst dat ik erin blijf 'hangen' en er nooit meer uitkom.

Ik heb 1 keer paddo's gegeten, ik ging niet echt bad maar ik voelde me echt heel slecht en op het eind kreeg ik allemaal vage gedachtes, ik kon niet meer normaal denken, ik zat in een soort 'waas', op zich niet erg maar ik vond het zó eng, ik dacht echt dat ik gek werd
En als ik heb geblowd heb ik precies hetzelfde, ik vraag me echt steeds af wanneer dat vage gevoel nou overgaat omdat ik dus bang ben dat het nooit overgaat. Ben ik dus een controlfreak?

Mijn vraag is, in hoeverre is mijn angst terecht? Als je paddo's heb gegeten kun je dan 'ineens' schizofreen ofzo worden?
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2003, 13:15
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
En nog een vraag: hoe kom ik van die angst af
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 13:16
Verwijderd
Citaat:
SSER schreef op 05-05-2003 @ 14:15:
En nog een vraag: hoe kom ik van die angst af
Je bent voer voor psychologen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 13:20
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
Phreshness schreef op 05-05-2003 @ 14:16:
Je bent voer voor psychologen.
hehe
Maar is het echt zo erg dat ik daarvoor naar een psycholoog moet?
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 13:21
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
btw, ik zit er nogal mee omdat ik drugs zie als een soort verrijking, ik zou het allemaal wel eens willen proberen, bijv. zo'n paddo-trip lijkt me echt zo gaaf..
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 13:29
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Als je bang bent voor de effecten van paddo's moet je er gewoon niet aan beginnen. Angst staat namelijk garant voor een slechte ervaring.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 13:49
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 05-05-2003 @ 14:29:
Als je bang bent voor de effecten van paddo's moet je er gewoon niet aan beginnen. Angst staat namelijk garant voor een slechte ervaring.
Ja precies, en dat is ook het hele probleem.
Ik wil van die angst af

Ik heb trouwens ook nog geen antwoord op mijn vraag hoe terecht mijn angst is? Is het gewoon bullshit?
Ik heb een keer gelezen dat er een man was die na een lsd (bad)trip definitief gek is geworden en hij voor de rest van zijn leven in de war is..
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 14:01
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
Citaat:
Ik heb bij drugs, of het nou wiet is of paddo's zijn, altijd de angst dat ik erin blijf 'hangen' en er nooit meer uitkom.
was het maarwaar
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 14:02
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
SSER schreef op 05-05-2003 @ 14:49:

Ik heb een keer gelezen dat er een man was die na een lsd (bad)trip definitief gek is geworden en hij voor de rest van zijn leven in de war is..
LSD (net als elk ander hallucinogeen middel) is louter een 'trigger'. "Don't blame the drug, blame the person for acting so stupid". Je bent angstig voor een nare ervaring en vraagt nu advies wat je er tegen kan doen. Mijn advies is, "stop ermee!". Althans, blijf van dat soort drugs af tot dat je er geestelijk klaar voor bent en over die angst heen bent gegroeid. Waarom zou je je eigen geest tergen als je veilig kan handelen door er gewoon een tijdje mee te steppen? Je moet je grenzen gewoon niet overtreden. Zie dit niet als een moraliserend verhaal o.i.d., want ik praat uit ervaring.
__________________
Sig heil.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 14:03
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
als je een labiel persoon bent dan kun je wel over de grens gaan maar uiteindelijk gebeurt dat toch wel met drugs of zonder drugs.


maar ik zou zeggen GET OVER IT
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 14:28
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 05-05-2003 @ 15:02:
LSD (net als elk ander ) is louter een 'trigger'. "Don't blame the drug, blame the person for acting so stupid ". Je bent angstig voor een nare ervaring en vraagt nu advies wat je er tegen kan doen. Mijn advies is, "stop ermee!". Althans, blijf van dat soort drugs af tot dat je er geestelijk klaar voor bent en over die angst heen bent gegroeid. Waarom zou je je eigen geest tergen als je veilig kan handelen door er gewoon een tijdje mee te steppen? Je moet je grenzen gewoon niet overtreden. Zie dit niet als een moraliserend verhaal o.i.d., want ik praat uit ervaring.
Das een goeie..
Hier heb ik iig geval niets op te zeggen.
Ik zal dus moeten wachten totdat ik er overheen ben, ok.
Hey en hoe zit dat met niet hallucinogene middelen, zoals wiet? Moet ik daar ook van afblijven of is wiet 'veilig' genoeg?
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 14:29
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 05-05-2003 @ 15:03:

maar ik zou zeggen GET OVER IT
En wat als ik er over 20 jaar nog niet overheen ben..
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 14:36
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
SSER schreef op 05-05-2003 @ 15:28:
Das een goeie..
Hier heb ik iig geval niets op te zeggen.
Ik zal dus moeten wachten totdat ik er overheen ben, ok.
Hey en hoe zit dat met niet hallucinogene middelen, zoals wiet? Moet ik daar ook van afblijven of is wiet 'veilig' genoeg?
In grote doseringen en puur gerookt kan wiet ook wel een redelijk psychedelische werking hebben, maar toch in stuk mindere mate. Ik kan niet voor jou bepalen of wiet 'veilig' genoeg is. Dat moet je voor jezelf uitmaken, nietwaar? Voor mij persoonlijk stelt wiet weinig meer voor wat betreft de heftigheid er van. Ik heb er dan ook nog nooit slechte ervaringen mee gehad. Angstig voor het effect er van hoef je dan ook niet te zijn, aangezien de kenmerken "algemeen bekend" zijn... de roes is bij iedereen ongeveer hetzelfde. Daarentegen zijn echte entheogene middelen veel onvoorspelbaarder wat betreft effecten.
__________________
Sig heil.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 14:50
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 05-05-2003 @ 15:36:
Ik kan niet voor jou bepalen of wiet 'veilig' genoeg is. Dat moet je voor jezelf uitmaken, nietwaar?
Misschien beetje domme vraag, maar ik dacht dus dat een joint te vergelijken is met een sigaret, bij iedereen ongeveer dezelfde uitwerkingen, dezelfde risico's ongeacht je stemming en lichamelijke eigenschappen (gewicht bijv. schijnt ook een factor te zijn bij uitwerkingen van drugs)?
Waarom kun je dan niet bepalen of het veilig genoeg voor mij is..
__________________
nee ik geen ss'er is.

Laatst gewijzigd op 05-05-2003 om 14:52.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 16:48
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Om over je angst heen te komen kan je het beste een paar keer nuchter bij een aantal paddosessies gaan zitten. Door dit te doen zul je je vetrouwder gaan voelen met paddo's. Omdat jezelf al een keer getript heb kan je je ook meteen beter identificeren met de trippers om je heen.

Je zegt dat je bang bent voor een waas van vage gedachtes. Dit is echter volstrekt normaal. Als je tript zie je de wereld nou eenmaal anders, je gaat vaak filosoferen over veel verschillende en uiteenlopende onderwerpen. Ik herrinner me een gesprek met een vriend die in eerste instantie begonnen is over 11 september en de politiek van Bush, tien minuten later ging het over genetische manipulatie en anti-biotica en het eindigde met hoe het zou zijn als je buiten de tijd en de ruimte zal bestaan .

Je angst om in een trip te blijven hangen is niet geheel onterecht, maar de kans hierop is wel erg klein. Meestal, als iemand zegt tegen mij dat hij/zij bang is om in een trip te blijven zitten, vraag ik hoe ze reageren op wiet en hasj. Niet iedereen reageert hier namelijk psychisch het zelfde op. Sommige mensen kunnen er paranoide van worden of zeer depressief. Aangezien jij zelfs al een keer paddo's hebt geprobeert en hier niet bad bent gegaan, laat staan in je trip bent blijven zitten, is het gewoon veilig voor je om het nog een keer te proberen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 18:45
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 05-05-2003 @ 15:03:
als je een labiel persoon bent dan kun je wel over de grens gaan maar uiteindelijk gebeurt dat toch wel met drugs of zonder drugs.


maar ik zou zeggen GET OVER IT
omg, wat ben jij dom.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:01
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 05-05-2003 @ 17:48:
Om over je angst heen te komen kan je het beste een paar keer nuchter bij een aantal paddosessies gaan zitten. Door dit te doen zul je je vetrouwder gaan voelen met paddo's. Omdat jezelf al een keer getript heb kan je je ook meteen beter identificeren met de trippers om je heen.

Je zegt dat je bang bent voor een waas van vage gedachtes. Dit is echter volstrekt normaal. Als je tript zie je de wereld nou eenmaal anders, je gaat vaak filosoferen over veel verschillende en uiteenlopende onderwerpen. Ik herrinner me een gesprek met een vriend die in eerste instantie begonnen is over 11 september en de politiek van Bush, tien minuten later ging het over genetische manipulatie en anti-biotica en het eindigde met hoe het zou zijn als je buiten de tijd en de ruimte zal bestaan .

Je angst om in een trip te blijven hangen is niet geheel onterecht, maar de kans hierop is wel erg klein. Meestal, als iemand zegt tegen mij dat hij/zij bang is om in een trip te blijven zitten, vraag ik hoe ze reageren op wiet en hasj. Niet iedereen reageert hier namelijk psychisch het zelfde op. Sommige mensen kunnen er paranoide van worden of zeer depressief. Aangezien jij zelfs al een keer paddo's hebt geprobeert en hier niet bad bent gegaan, laat staan in je trip bent blijven zitten, is het gewoon veilig voor je om het nog een keer te proberen.
Yea ok dan..
Verder niet echt iets toe te voegen of te vragen, alles is helder
thanks btw
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:07
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
SSER schreef op 06-05-2003 @ 21:01:
Yea ok dan..
Verder niet echt iets toe te voegen of te vragen, alles is helder
thanks btw
no problem
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-05-2003, 20:52
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
SSER schreef op 05-05-2003 @ 15:29:
En wat als ik er over 20 jaar nog niet overheen ben..
Dan heb je gewoon vette pech. In dat geval zijn pscychedelische drugs niks voor jou.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 11:25
harrie the 5th
Avatar van harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 06-05-2003 @ 21:52:
Dan heb je gewoon vette pech. In dat geval zijn pscychedelische drugs niks voor jou.
Tenzij je de rest van je leven in je eigen wereldje wil leven natuurlijk, altijd een optie
__________________
Fight to get peace is like fuck to get virginity.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 22:23
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
harrie the 5th schreef op 07-05-2003 @ 12:25:
Tenzij je de rest van je leven in je eigen wereldje wil leven natuurlijk, altijd een optie
Misschien is dat eigen wereldje helemaal zo slecht nog niet
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 18:01
Idoless
Idoless is offline
idd, gewoon ermee kappen, ik heb ook paddo's gedaan, en ik heb er echt een gigantische bad trip gehad, toen had k ook die angst van of ik er niet in zou blijven hangen enzo, en als het fout gaat met blowen heb k dat ook wel es, maar als dat gevoel over is ga ik de dag erna gewoon weer vrolijk door.
Als je er bang voor bent gaat het ook fout,
als je dat gevoel bij blowen hebt, doe dan eerst een paar hijsjes, als het dan goed aanvoelt kan je doorblowen, anders stop je gewoon meteen...
In drugs kan je trouwens voor zover ik weet niet in blijven hangen als je et met mate gebruikt
__________________
reggae culture
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 22:09
stampbunny
stampbunny is offline
heb een keer een overdosis pillen gehad!
dacht werkelijk dat ik doodging zag alleen maar zwart voor mn ogen kon niet meer lopen niet meer praten en mn ogen vlogen zo wat uit mn oogkas!
weet er ook niks meer van alles is weg van die avond!

ken inderdaad ook wel iemand die in een trip is blijven hangen en die gast die ziet er niet uit! lijkt wel alsof hij de hele dag door leip is praten kan hij niet meer normaal eten niet meer hij werkt niet zn hele leven is vergalt door die drugs!
dus mensen pas op!

ga hem niet achterna en hoop ook dat iemand ooit zal meemaken wat ik toen meegmaakt heb met oud en nieuw 2 jaar geleden!
__________________
Now Say Goodnight To Da Badgirl
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 16:44
Egidius
Egidius is offline
Citaat:
SSER schreef op 05-05-2003 @ 14:14:
Ik heb bij drugs, of het nou wiet is of paddo's zijn, altijd de angst dat ik erin blijf 'hangen' en er nooit meer uitkom.

Ik heb 1 keer paddo's gegeten, ik ging niet echt bad maar ik voelde me echt heel slecht en op het eind kreeg ik allemaal vage gedachtes, ik kon niet meer normaal denken, ik zat in een soort 'waas', op zich niet erg maar ik vond het zó eng, ik dacht echt dat ik gek werd
En als ik heb geblowd heb ik precies hetzelfde, ik vraag me echt steeds af wanneer dat vage gevoel nou overgaat omdat ik dus bang ben dat het nooit overgaat. Ben ik dus een controlfreak?

Mijn vraag is, in hoeverre is mijn angst terecht? Als je paddo's heb gegeten kun je dan 'ineens' schizofreen ofzo worden?

Ik heb niet echt veel verstand van paddo's (nooit gedaan) maar misschien ben je door je angst toch half-bad gegaan, tenminste als ik dit zo lees, sterke angst is 't eerste kenmerk van bad gaan. Ongeacht of je het van te voren al hebt, door de drugs worden die gevoelens versterkt (door paddo's en weed ed)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 17:29
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Egidius schreef op 25-05-2003 @ 17:44:
Ik heb niet echt veel verstand van paddo's (nooit gedaan) maar misschien ben je door je angst toch half-bad gegaan, tenminste als ik dit zo lees, sterke angst is 't eerste kenmerk van bad gaan. Ongeacht of je het van te voren al hebt, door de drugs worden die gevoelens versterkt (door paddo's en weed ed)
maar, dat is raar want als ik ga blowen terwijl ik chagerijnig ben word ik alleen maar vrolijker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie [Angst] voor mensen die zichzelf wat aandoen
YYY
6 21-09-2011 13:12
Liefde & Relatie Mijn verhaal
Undertow
21 10-05-2011 15:39
Psychologie Irreele angst
JessieL
6 25-06-2005 17:06
Liefde & Relatie grootste angst
miekevis
12 08-03-2005 15:22
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: Angst
Ieke
0 02-02-2005 16:28
Verhalen & Gedichten nachtelijke angsten
Gantboy86
3 06-12-2004 15:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.