Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2013, 17:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik al sinds m'n 14e de pil, eerst microgynon, daarna Yasmin en nu merkloze-stediril. Bij Yasmin en Stediril heb ik last van barstende hoofdpijn in mijn stopweek en een soort van doorbraakbloedingen/donkere afscheiding vanaf ongeveer het midden van de strip tot aan de stopweek. Van microgynon werd ik misselijk en moest ik overgeven. Ik ben al een aantal keer bij de huisarts geweest en wilde eigenlijk weer een andere pil proberen maar ik kreeg nu te horen dat mijn klachten waarschijnlijk niet over zullen gaan met een andere pil omdat ik de drie beste daarvoor al geprobeerd hebt. Ik ga nu weer drie maanden stediril slikken om te kijken of mijn lichaam daar aan went maar in de tussentijd wil ik me graag oriënteren op een andere vorm van anticonceptie.

Ik ben nu 27 en wil nu nog geen kinderen maar over een paar jaar misschien wel. Ik wil graag een vorm van anticonceptie waar ik mijn menstruatie mee kan uitstellen of mogelijk verdwijnt en ik wil er niet teveel voor betalen. De nuvaring vind ik vanwege de prijs bijvoorbeeld al geen optie. De huisarts kwam nog met de prikpil of een spiraaltje. Wat zijn daar de voor en nadelen van en wat zijn er nog meer voor opties? Ik mocht ook nog met een andere pil komen die ik wilde proberen dus wat gebruiken jullie en ben je daar tevreden over?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2013, 18:09
Verwijderd
check in elk geval http://www.thuisarts.nl/anticoncepti...gaan-gebruiken en de links die daar rechts staan!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2013, 18:21
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Zo duur is de nuvaring toch niet?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 10-09-2013, 18:22
Verwijderd
Ik wilde ook al over de nuvaring beginnen, maar die vind je dus te duur. Ik betaal er iets meer dan een tientje per maand voor, dat valt toch wel mee? Zijn andere opties dan zoveel goedkoper?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2013, 18:27
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Ik zeg in ieder geval dat ik de nuvaring het beste vind!
Maarja ik hoef er zelf niks voor te betalen..
Met citaat reageren
Oud 10-09-2013, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Zo duur is de nuvaring toch niet?
Citaat:
Ik wilde ook al over de nuvaring beginnen, maar die vind je dus te duur. Ik betaal er iets meer dan een tientje per maand voor, dat valt toch wel mee? Zijn andere opties dan zoveel goedkoper?
Ik vind een tientje per maand best veel . Ik heb hem wel, want ik kan ook niet tegen de pil, maar ik zou wel echt liever iets hebben wat minder kost.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2013, 19:50
Verwijderd
Ik heb een hormoonspiraaltje gehad. Ideaal in lange relatie. De kosten waren geloof ik 120 voor het ding en 50 voor het plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 11:10
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik heb ook een Mirena en bij mij werd hij gedeeltelijk vergoed door de aanvullende verzekering. Je kunt er je menstruatie niet mee uitstellen, maar volgens mij worden de meeste vrouwen er helemaal niet meer ongesteld mee. Ikzelf ook niet, alleen wat minimale spotting eens in de zoveel maanden.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 12:30
Verwijderd
Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van de nuvaring, die wil nog wel eens na de seks niet meer op de plek zitten waar hij hoort, maar op een andere plek. Zoals de penis van je partner Alleen al daarom vind ik het persoonlijk een onding
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 13:19
Verwijderd
Haha ertur heeft een dunne piemel.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 13:25
Verwijderd
Het syndroom van asperger is naar mijn piemel genoemd
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van de nuvaring, die wil nog wel eens na de seks niet meer op de plek zitten waar hij hoort, maar op een andere plek. Zoals de penis van je partner Alleen al daarom vind ik het persoonlijk een onding
Dat is hier nog nooit gebeurd. Ik denk hetzelfde als Lusi.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 15:05
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van de nuvaring, die wil nog wel eens na de seks niet meer op de plek zitten waar hij hoort, maar op een andere plek. Zoals de penis van je partner Alleen al daarom vind ik het persoonlijk een onding
je kan hem makkelijk ff floep! dr uit doen als je seks gaat hebben hoor
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 15:23
Verwijderd
Ja want het is gezellig eerst even iets eruit te floepen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 15:36
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Ja want het is gezellig eerst even iets eruit te floepen.
ja toch
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 15:48
Verwijderd
Nee. Seks is seks en niet eerst floep en dan seks.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 15:55
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Nee. Seks is seks en niet eerst floep en dan seks.
nouja als het zoveel moeite is en jij liever elke dag een pil slikt die je nog weleens kan vergeten ga je gang.. tis nog makkelijker uit te halen en in te brengen dan een tampon dus ik zie het probleem niet, en sws hoeven de meeste hem er nieteens uit te halen omdat ze hem niet voelen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een hormoonspiraaltje gehad.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 15:57
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik ben toevallig vandaag ongeveer om dezelfde reden naar de huisarts geweest (maar dan met dat ik het wel erg relaxed zou vinden als ik niet elk dag mezelf aan een pil moet herinneren) en nu krijg ik over een week een implanon. Volgens mij was dat 140 euro voor 3 jaar oid. Hoe het zit met de kosten van het inbrengen, weet ik niet, maar het is in één keer voor drie jaar, dus dan valt het al snel mee. En met een vrij grote kans op geen menstruatie.

Ik weet niet of het iets voor jou is, aangezien het opnieuw hormonen zijn en je er in één keer voor drie jaar aan vast zit (hoewel ik aanneem dat ze 'm er wel eerder voor je uit willen halen als je er echt last van hebt). Misschien ook niet handig in verband met je kinderwens, maar nou ja, die had ik behalve in Sarahs link nog niet langs zien komen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 18:51
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van de nuvaring, die wil nog wel eens na de seks niet meer op de plek zitten waar hij hoort, maar op een andere plek. Zoals de penis van je partner Alleen al daarom vind ik het persoonlijk een onding
Ik heb 'm 5 jaar gehad, in die tijd seks gehad met 4 verschillende partners en het grootste gedeelte van de tijd ook geregeld seks gehad en dit is me echt 2x of zo overkomen. Maar eh.. da's niet zo'n enorm probleem toch? En wat hierboven ook gezegd wordt, je kunt de nuvaring prima voor de seks eruit halen als je dat per se wil.

Ik vond de nuvaring eerlijk gezegd ideaal... totdat ik last kreeg van bijverschijnselen die de nuvaring nogal overbodig maakten
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 19:57
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik heb 'm 5 jaar gehad, in die tijd seks gehad met 4 verschillende partners en het grootste gedeelte van de tijd ook geregeld seks gehad en dit is me echt 2x of zo overkomen. Maar eh.. da's niet zo'n enorm probleem toch? En wat hierboven ook gezegd wordt, je kunt de nuvaring prima voor de seks eruit halen als je dat per se wil.

Ik vond de nuvaring eerlijk gezegd ideaal... totdat ik last kreeg van bijverschijnselen die de nuvaring nogal overbodig maakten
Ik heb het in de 4 jaar dat ik die ringen heb gebruikt ook maar 1 keer meegemaakt.
Bijverschijnselen die de ring overbodig maakten, als in geen seks meer?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 21:06
Verwijderd
Ik wilde eerst Implanon omdat ik had gehoord dat je maanstonden kunnen wegblijven, maar de arts ried me aan eerst de mij onbekende prikpil te proberen. Die beviel zo goed (als in: nooit meer mijn regels) dat ik geen Implanon meer hoefde, zeker omdat de zekerheid op geen bloedverlies daarbij kleiner was. Daarnaast is die teveel negatief in het nieuws geweest met staafjes die niet gevuld (ofzoiets) waren en zwangerschappen daardoor en andere toestanden. Maar ik heb geen kinderwens en nooit lichamelijke klachten bij een pil gehad. Je zit er wel 3 maanden echt aan vast.

Overigens Em., je kunt Implanon voortijdig laten verwijderen. Ik kwam net met Googlen dit tegen: http://medischcontact.artsennet.nl/a...k-implanon.htm (geen idee hoe betrouwbaar dat is)
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 22:19
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Mirenaspiraal (€189). 90% van de vrouwen zijn erg tevreden.
Eerste 6 weken wel even wennen. Met een beetje geluk worden menstruaties insignificant, of afwezig.
Anticonceptie zolang de spiraal blijft zitten. de "5 jaar" is alleen de gegarandeerde afgifte van het progesteron-hormoon (door de fabrikant), maar werkzaamheid wordt op 10-20 jaar geschat. Koperspiraal is goed alternatief voor anticonceptie (14€) maar wel met wat meer menstruatie-verschijnselen.
Laten zetten door gynaecoloog, niet de huisarts.
Spiraal is ook veilig en goed voor minderjarigen, btw.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 07:30
Karien.
Karien. is offline
Ik heb ongeveer 3 maanden geleden de mirena spiraal laten zetten. Bij mij werden zowel de kosten van de spiraal als de kosten van het plaatsen vergoed. Ik ben er tot nu toe echt onwijs tevreden mee. Bij mij is mn menstruatie niet meer terug gekomen en deed het plaatsen ook niet zoveel pijn.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Meiden gezocht voor onderzoek naar anticonceptie! (bericht met toestemming geplaatst)
RNG
21 12-09-2007 16:30
Seksualiteit Meiden gezocht voor onderzoek naar anticonceptie! (bericht met toestemming geplaatst)
RNG
18 10-09-2007 11:01
Lichaam & Gezondheid Anticonceptie/Libido
Hayden
5 10-05-2006 16:18
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #7
Verwijderd
500 20-05-2004 18:38
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #6
dindjemek
497 22-02-2004 11:45
Seksualiteit pil én condoom??
Verwijderd
16 11-03-2002 18:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.