Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2016, 09:54
Justineskyee
Justineskyee is offline
Gister tijdens de seks met mijn vriend is het condoom gescheurd. Binnen tien minuten stond ik bij de drogist om een MAP te halen, en ook gelijk ingenomen, dus echt al een kwartier na de seks. Op internet werd aangegeven dat hoe sneller je de pil inneemt, hoe beter. Maar toch vroegen wij ons af of het misschien niet té snel zou zijn en of het dan wel gelijk zou werken... Ik denk wel dat het goed zit eigenlijk, maar toch zit ik nog ergens mee. Over 8 dagen zou ik ongesteld moeten worden, wat betekent dat mijn ovulatie dus hoogstwaarschijnlijk al 3/5 dagen terug is geweest. Op internet las ik verhalen over het feit dat de MAP na de ovulatie niet meer werkt.... Maar er heeft toch geen bevruchting plaatsgevonden na de ovulatie? Dus wat houdt de MAP nu orecies tegen aangezien mijn eisprong al een paar dagen geleden heeft plaatsgevonden? Ik maak me echt zorgen en ben bang dat ik iets verkeerds heb gedaan of dat er iets niet klopt en er alsnog een grote kans is op zwangerschap. Iemand die ervaring heeft met de MAP innemen na de ovulatie?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2016, 09:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
De MAP zorgt er toch voor dat een bevrucht eitje zich niet kan innestelen?

Houdt er rekening mee dat het nemen van de MAP je hormoonhuishouding flink in de war kan schoppen, waardoor je menstruatiecyclus anders kan verlopen dan je gewend bent.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-09-2016, 10:42
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
De bijsluiter van de MAP is volgens mij helder en duidelijk: ga niet af op wat iemand ergens op internet heeft geschreven.

Is er sperma in je vagina terechtgekomen? Of merkten jullie het gescheurde condoom "op tijd" op? In dat laatste geval is de kans helemaal klein.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2016, 10:42
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Als je een paar dagen na de ovulatie seks hebt, kun je überhaupt niet zwanger worden. De reden dat je toch een MAP moet nemen is dat je nooit 100% zeker weet wanneer je ovuleert. In inderdaad, de MAP zorgt ervoor dat een eventueel bevruchte eicel zich niet kan innestelen.

Kortom, je hebt het helemaal goed gedaan. Eline heeft ook gelijk: door de MAP kun je deze maand te laat of heel raar ongesteld worden (meer of minder hevig dan normaal )
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 11-10-2016, 10:21
esin2001melegim
esin2001melegim is offline
Bij onveilig vrijen, zoals de pil vergeten of een gescheurd condoom, kan de morning-afterpil de kans op een zwangerschap verkleinen. De kans op een zwangerschap is dan niet 100% uitgesloten, maar wordt wel verkleind met 95%. De morning-afterpil werkt het beste als je deze zo snel mogelijk inneemt, zoals je vriendin heeft gedaan diezelfde dag. De morning-afterpil geeft een aantal bijwerkingen, bijvoorbeeld misselijkheid. Ook heeft deze pil invloed op de menstruatie, die kan een paar dagen eerder of later zijn dan normaal. Bij je vriendin kan het dus normaal zijn dat ze een paar dagen later dan normaal ongesteld wordt. Uit je verhaal begrijp ik ook dat ze de pil in de laatste week voor de stopweek is vergeten. Als je vriendin meteen doorgaat met de volgende strip en geen stopweek houdt is er ook geen risico op zwangerschap. De pijn aan haar baarmoeder zou ook één van de bijwerkingen van de morning-afterpil kunnen zijn. Of het zou kunnen komen dat ze binnenkort ongesteld wordt. De pijn in de baarmoeder komt niet van een zwangerschap, want dat merk je pas na een aantal weken. Er bestaat dus een heel kleine kans dat je vriendin zwanger is, omdat de morning-afterpil dus geen 100% garantie geeft. Verstandig is om gewoon een aantal dagen af te wachten of ze vanzelf weer ongesteld wordt. Ze moet wel gewoon weer met de pil beginnen wanneer de stopweek over is, als ze deze niet doorgeslikt heeft. Wordt ze niet ongesteld in de stopweek, dan zou je eventueel een zwangerschapstest kunnen doen om het zeker te weten.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2016, 10:30
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Waar heb je die getallen en percentages vandaan?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2016, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Gister tijdens de seks met mijn vriend is het condoom gescheurd. Binnen tien minuten stond ik bij de drogist om een MAP te halen, en ook gelijk ingenomen, dus echt al een kwartier na de seks.

Lekker romantisch
Met citaat reageren
Oud 11-10-2016, 10:40
esin2001melegim
esin2001melegim is offline
citaat van een medische site.
https://www.gezondheidsplein.nl/aand...zijn/item59142
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Zwanger na MAP?
Slagroomtaartje
5 05-03-2015 16:42
Lichaam & Gezondheid Ervaringen morning after-pil
Verwijderd
8 27-05-2010 22:30
Seksualiteit zwanger?
Rafael__x
12 24-07-2006 16:52
Seksualiteit morning-afterpil en ongesteld worden..
groovy
2 04-02-2004 15:58
Lichaam & Gezondheid "Abortus moet alleen worden toegepast in speciale gevallen"
aniel&willeke
18 01-12-2002 17:15
Lichaam & Gezondheid kan ik zwanger zijn?
Starrie
34 03-07-2002 11:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.