Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2009, 11:23
Verwijderd
*klapzoen voor Indigo*

Ik heb het mezelf weer onnodig moeilijk gemaakt. Maar het is nu in ieder geval interessant genoeg om er een paper aan te wijden. Held held, ik combineer gewoon alles met Latijns-Amerika. Dan vind ik het vanzelf leuk

Over een uur ben ik vast minder vrolijk
Advertentie
Oud 23-02-2009, 13:28
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Indigo, ik weet niet wat er aan de hand is, maar knuffel! En anders gewoon lekker naar je ouders gaan, dan zit je in elk geval niet steeds alleen. En thx voor de felicitatie en m'n buluitreiking is idd a.s. week (woensdagmiddag).

OT: nou daar ben ik mooi klaar/afgescheept mee. Ik kan me dus niet uitschrijven met teruggaaf van teveel betaald collegegeld, omdat ik bij 2 universiteiten ingeschreven sta en bij maar bij 1 afstudeer. Best ingewikkeld verhaal, heb er net over gebeld. Nu dat nog even aan ouders gaan vertellen, die wel not amused zullen zijn. Maar hee, wat kan ik er aan doen? De regels (universitaire bureaucratie) zijn toch gewoon zo? Maar wel flink balen. Enig voordeel zou zijn dat ik wel nog gelegitimeerd m'n OV t/m juni kan houden.

En nu moet ik de VU eigenlijk nog bellen om te vragen of ik m'n scriptie nou nog moet presenteren op de uitreiking. Ik heb het destijds (toen ik het cijfer hoorde) alleen informeel van m'n scriptiebegeleiders gehoord, maar toen ik één ervan laatst mailde, wist-ie er niks meer van. En aangezien er al zoveel mis is gegaan met de organisatie van de uitreiking, wil ik wel weten waar ik aan toe ben en als ik het moet presenteren, is het ook wel zo handig als de benodigde apparatuur in de zaal aanwezig is. Maar wie moet ik bellen? Denk dat ik de studieadviseur wel even mail...moet ze wel snel terugmailen.
Oud 23-02-2009, 13:42
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Verdomme. Ben ik een dagje vrij, hebk de halve nacht ziek lopen zijn en daarna tot half 1 in een blok geslapen om vervolgens de dag brak voort te zetten en tot m'n schrik te concluderen dat het al bijna 3 uur is. Morgen maar weer naar stage. Zal wel rustig zijn want bijna iedereen is carnavallen.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .

Laatst gewijzigd op 23-02-2009 om 14:05.
Oud 23-02-2009, 16:00
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
@indigo inderdaad en ik kan er nou nog kwaad om worden en dankje jij ook een *knuffel*.
en verder een grote *groepsknuffel*.
ot.
gisteren me laatste cipramil op.
en hopelijk lukt het vanaf vandaag zonder.
en verder ben ik om de zoveel tijd best wel weer in paniek.
en ik werd vanacht weer een aantal keer onrustig wakker.
het ene moment heb ik paniek en het andere moment is het weer over.
en daarna begint het weer opnieuw terwijl er geen reden voor is.
en me ouders komen vanavond op bezoek en mischien me zusje.
en hopelijk nemen ze onze hond simba mee.
en me vader is vandaag jarig maar ik had er vrijdag niet meer aangedacht om wat te kopen.
dus dat doe ik dan maar deze vrijdag.
en we zijn hier met zijn 2e en een van de verpleging naar de optocht in handel geweest.
en het duurt veel langer en is veel mooier dan bij ons in sint-oedenrode.
veel meer mooiere wagens enzo en de wagen waar ik en nog 2 andere.
en een paar begeleiding aan mee hebben gewerkt reed er ook.
en de man van die carnavals vereniging die aan die wagen bezig was.
die werkt hier ook maar dan op een andere afdeling.
en volgens mij zit ik nou alles door elkaar te typen maarja.
en waarom vind ik die jongen hier weer leuk?.
ik denk toch niet dat het iets kan worden.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 23-02-2009, 18:03
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
Ik probeer positief te blijven.
maar het lukt me niet.

Ik kan beter schilderen als ik dacht
Ik kan beter schrijven als ik dacht
Waah ik kan best veel dingen, maar het dring toch niet tot me door.
Ik wil toch alles beter.
Ik word hier echt opgefokt door..
__________________
#
Oud 23-02-2009, 19:12
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik ben goed bezig, ergens weet ik dat ook wel, maar toch voelt het niet als genoeg ofzo...

En ik ben superbang voor m'n tussenevaluatie, dat het niet goed genoeg zal zijn, en die kans zit er wel in.. Nog even doorzetten, over 2 weken is het al...
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 23-02-2009, 19:46
aydin
aydin is offline
ik wil ff mijn hart luchten, want ik ben bang dat mijn ouders mij niet geloven f zeggen dat het gewoon teval is....
ik heb al rond ongeveer mijn 10e last van nachtmerries, en zover ik me herriner heb ik nog nooit een normale droom gehad.
het is nu ik dit typ (leeftijd 15) al minder geworden, maar ik heb nu helemaal geen dromen, natuurlijk heb ik ze wel, maar ik "zie" ze niet, en als ik er een heb is het een nachtmerrie....
ik vindt dit ook vreemd, want ik heb onderzoek gedaan (tip, als je denkt iets te hebben doe eerst onderzoek voor je naar een persoon gaat.) en er bljkt een ziekte te zijn die rond je 10e begint, en ophoudt rond je 18e/als je volwassen wordt.
hierbij wordt je vaak midden in de nacht wakker na lange dromen die worden beschreven als terror dromen, en ben je opeens heel actief en alert, dat had ik vroeger wel eens soms, maar dan ook eens in d week ofzo, niet gemiddeld 3 keer in de week zoals beschreven wordt.
ik heb door deze dromen een angst voor spiegels, schilderijen, poppen en zelfs voor mijn spiegelbeeld ontwikkelt (niet echt mijn spiegelbeeld, maar meer de angst dat ik iets zie wat niet normaal is, zoals dat hij beweegt terwijl ik niet beweeg.)
mijn ouders waren ervan bewust dat ik vaak anchtmerries had vroeger, maar zij wisten niet dat het ook ongeveer om de week plaatsvondt.
ik denk dat het iets te maken heeft met mijn gilles de la tourette (heb ik, maar niet zwaar, geen gescheld enz)


weet iemand mischien wat er aan de hand is of wat ik heb? want ik durf zelfs de schuifpui in de avond niet meer open te doen vanwegen wat ik "mischien" kan zien......als iemand iets weet of het ook heeft, mail dan A.U.B.
Oud 24-02-2009, 01:11
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
ik heb onderzoek gedaan
weet iemand mischien wat er aan de hand is of wat ik heb?
Waar heb je dat onderzoek gedaan? En kunnen de mensen die je daarbij geholpen hebben je niet vertellen wat je precies hebt en hoe je daarmee om moet gaan? Of heb je het onderzoek op eigen houtje uitgevoerd? Dan raad ik je aan om hier eens met een huisarts over te praten. Die kan je waarschijnlijk concreter antwoorden dan wij hier.

OT:
Volgende week begint het tweede semester alweer. Al mijn reizen zitten erop, de eerste helft van het jaar is voorbij. En dat vind ik helemaal niet leuk, omdat ik niet wil dat het ooit ophoudt. Soms denk ik echt dat ik niet meer terug naar Nederland wil, wat moet ik daar nou? En ik merk dat ik helemaal niet heel erg uitkijk naar het bezoek van mijn vriend over twee maanden. Moet ik daar iets achter zoeken of mezelf er schuldig over voelen?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 24-02-2009, 09:40
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Gisteren tijdens de reis echt vreselijk zitten dromen. Kan me zelfs niet meer herinneren hoe ik in de bus ben gekomen.

En ik ben doodsbang voor deze week, moet zoveel doen maar heb veel te weinig tijd. Waarom heb ik juist deze week zo'n beetje elke dag van 1 tot 5 school terwijl ik ook een paper en tentamen moet maken.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 24-02-2009, 11:07
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou. Ja. We hebben wilde plannen. Of eigenlijk helemaal niet zo wild, maar alles lijkt ineens sneller te gaan dan in eerste instantie de bedoeling was. Maar als het doel uiteindelijk is dat we ergens samen wonen waar we ons thuis voelen, dan kan het toch eigenlijk niet al te snel gaan. En de rest van de wereld is dan wel stom, maar ach. Komt allemaal wel goed.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 24-02-2009, 11:44
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Morgen diploma-uitreiking en hoewel zoiets normaliter leuk behoort te zijn, heb ik er alleen maar stress door. En dan nog niet eens omdat ik mijn scriptie moet presenteren. Gister anderhalf uur met m'n moeder aan de telefoon gehangen over het grote gebrek aan fijngevoeligheid van de schoonfamilie, inclusief vriend helaas. Daarna het erover gehad, maar ik ben echt wel behoorlijk teleurgesteld in het feit dat hij bepaalde dingen gewoon niet aanvoelt zodat ik tegenover zijn ouders in een lastige positie terecht kom. Volgens hem moet ik gewoon heel duidelijk tegen ze zijn in wat ik wil en niet wil, maar hij begrijpt niet dat dat in sommige situaties echt heel lastig is en dat hij me dan de wind uit de zeilen moet nemen. En we kunnen het er ook niet normaal over hebben, want zodra ik begin te huilen, gaat hij me opvrolijken ipv. achterhalen waarom ik huil... Hij kan niet tegen huilende mensen, hij weet zich er gewoon geen raad mee, echt enorm vervelend. En na het gesprek is het voor hem klaar, maar ik zit er gewoon nog heel erg mee, vooral omdat ik het idee heb dat hij wel zegt dat ie het snapt, maar het niet echt doet en omdat hij in bepaalde situaties niet de schakel wil zijn tussen mij en zijn ouders (vooral zijn moeder is heel dominant).

Schoonouders hadden zichzelf al in een vroeg stadium uitgenodigd voor de uitreiking, dat doen ze wel vaker, in dit geval was het heel stellig 'dan komen we', andere keren is het 'zou je het leuk vinden als we komen?' Voor mij is het dan heel moeilijk om nee te zeggen, maar volgens m'n vriend moet ik dat gewoon doen. En ok, ik vind het best leuk dat ze komen, maar het is min of meer een traditie dat we daarna met míjn familie uiteten gaan, dus zonder schoonouders erbij. Verder geen probleem, totdat schoonmoeder op het idee kwam dat we dan wel met één auto konden gaan (zij, vriend en ik) vanwege de kosten. Logische gedachte want het is best ver en duur maar dat zou dan betekenen dat ze mee uiteten moesten. Ik zeg dus nog expliciet tegen hen waar vriendje bij is, hou er dan rekening mee dat het laat wordt, want we gaan daarna nog uiteten met mijn ouders zoals we altijd doen na een uitreiking. Ik had natuurlijk willen zeggen, nee we kunnen niet met één auto want we gaan daarna nog uiteten en daarvoor zijn jullie niet uitgenodigd. Zoiets kan ik toch niet zeggen? Vriendje zegt niks en het gesprek blijft hangen. Gister zeg ik de essentie van die zin wél tegen vriendje en dan weet hij opeens niks meer over het etentje en dacht dat dat niet doorging enzo. Hij wist het dus echt zeker wel, heb het er zaterdag nog over gehad en dus zondagavond expliciet gezegd. () En godver, hij is al minstens 4x bij z'n etentje geweest, hij wéét dat dat alleen met onze familie is en dat er nog nooit schoonouders bij zijn geweest. Dus ja, ik zeg, we kunnen dus beter met twee auto's gaan, zeg jij dat even tegen je ouders. Toen vond-ie dat ik dat moest doen, want mijn feestje en dat ik de regie in handen had....maar, zij nodigden zichzelf uit, hij wist dat we uit eten gingen, hij weet hoe die etentjes zijn, alleen míjn familie en hij is toen we het erover hadden nergens op ingesprongen en vindt dat ik maar duidelijker had moeten zijn, m.a.w. dat ik dus glashard in hun gezicht had moeten zeggen, jullie zijn welkom bij de uitreiking, maar voor het etentje niet. I.p.v. dat hij zegt, mam, pap, het is gebruikelijk dat we na de uitreiking met Missy's familie uiteten gaan en het is niet de bedoeling dat jullie meegaan. Dus hij vond dat ik wel even z'n ouders kon gaan opbellen met de mededeling dat we toch met 2 auto's moesten gaan. Uiteindelijk hem zover gekregen dat híj het deed (schoorvoetend, blijkbaar vond hij het ook vervelend zoiets tegen hen te zeggen, goh, vreemd ) Toen heeft hij het heel direct gezegd en net gedaan alsof we het pas net wisten, dikke onzin dus en ik schaam me kapot over de manier waarop hij het gebracht heeft, hoewel het waarschijnlijk wel de meest duidelijke manier was. En toen was het klaar voor hem en moest ik het maar uit m'n hoofd zetten. En nu is het nog maar de vraag of ze überhaupt mee kunnen, omdat z'n vader misschien niet mag autorijden.

Het is echt zo'n miniding waar dan een hele discussie overkomt, echt belachelijk eigenlijk, maar ik baal er zo van dat vriendje het punt gewoon niet ziet. Hij begrijpt gewoon niet dat ik in bepaalde situaties niet tegen de dominantie van z'n moeder op kan en dus moeilijk nee kan zeggen en hij wil ook niet ingrijpen op zo'n moment.


Nouja, hart gelucht, ik ga maar eens aan m'n powerpoint.

Edit: vanaf maandag waarschijnlijk werk! Hetzelfde als eerst, maar nu meer aanbod.

Laatst gewijzigd op 24-02-2009 om 11:54.
Oud 24-02-2009, 12:35
Verwijderd
Ik word er wel es mismoedig van, dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan.
Toon Hermans
Oud 24-02-2009, 14:32
Verwijderd
He Missy, wat vervelend :/ Rottig van je vriend ook. (})

Ja, wel goed, beetje stemmingswisselingen maar soit.
Oud 24-02-2009, 15:32
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik had vanochtend geen seroquel gepakt.
omdat ik hier met de carnaval vanmiddag alcohol wou drinken.
maar ik had toch maar geen alcohol gedronken.
en dat heb ik net ook tegen de verpleging gezegd.
dus als ik naar bed ga vanavond dan pak ik me seroquel's.
die ik als ik naar bed moet toch maar gewoon.
en verder ben ik nog steeds best wel duizelig.
en heb ik vaak het gevoel van me eigen af te gaan.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 24-02-2009, 16:12
Verwijderd
*pakt boeg*
*kijkt goed*
*pakt andere boeg*
*gooit alles erover*

Zo. Even alles over een andere boeg gegooid in de hoop dat ik het mezelf nu iets minder moeilijk maak.

When you know the notes to sing
You can sing most everything!
Oud 24-02-2009, 19:50
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Werkelijkwaar hoe geweldig is het om om 7 uur op te staan in plaats van om 6 uur, HEERLIJK. Meteen stuk beter gevoeld. Heb niet echt het gevoel heel veel gedaan te hebben vandaag terwijl dat misschien toch wel is... Naja de week telt nog 3 werkdagen meer!
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 24-02-2009, 21:39
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik had er nooit naar op zoek moeten gaan, nu ben ik weer verdrietig. Houd het ook nooit op.
Oud 24-02-2009, 21:39
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Wat een vreselijke presentatie. Ben er nog steeds mee bezig, heb alle dia's nu wel zo goed als af, maar ben nog bezig met uittypen wat ik erbij ga zeggen. Natuurlijk, het gaat om de grote lijn en ik heb maar 10 minuten, maar ik heb echt het idee dat ik alle relevante dingen niet zeg. Ik noem echt totaal geen details... Volgens vriendje moet dat ook niet, maar het is zó enorm beknopt nu. Ik ben hier echt niet goed in.

En ik vrees ook voor de presentatie zelf, dat ik niet uit m'n woorden ga komen en de helft vergeet (of ga voorlezen) En het erge is nog dat ik het voor allemaal bekenden moet presenteren, doe mij maar een groep onbekenden die ik erna nooit meer zie...
Oud 24-02-2009, 21:49
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
oké ... mijn opa is dinsdag via een spoedopname naar een gesloten verpleegafdeling gegaan.

ik ben al een tijdje niet geweest bij opa, ik durf niet, ik durf gewoon niet, wat ben je nou voor een kleindochter als je niet eens naar opa durft.
en tis niet dat ik niet wat gewend ben.. mijn oma is gestorven aan leverkanker en dat zag er al 'eng' uit en ik heb jaren met dementen, zieke en terminale mensen gewerkt en nu durf ik gewoon niet..
en ja ik weet dat dat heel normaal kan zijn, het is nu je opa en blablabla.... nou en ik kan dit gewoon slecht hebben van mezelf.

maar goed de ene geeft hem een week, de andere nog jaren (hoop ik niet voor hem maar dat terzijde)

niemand die het weet, niemand die ik het vertel... ik kan het niet zonder tranen doen
oke, ik ga mezelf niet te streng aanpakken, ik ga mezelf niet te streng aanpakken
eigen schuld trut
mijn ouders zijn er nu, het gaat niet goed, hij krijgt morfine en afwachten hoe de nacht gaat
dom kind, je wist dat je moest gaan, :@

__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 24-02-2009, 22:05
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
@ Kwast: succes en sterkte! (})

Mmmz, ik moet naar bed, om zes uur gaat mijn wekker... Achterlijke interviewtraining, die ook nog eens verplicht is gesteld.. Wanneer je een training mist, lig je direct uit het hele onderzoek..

Vandaag super productief geweest, dus eigenlijk behoor ik tevreden te zijn...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 24-02-2009, 23:54
Verwijderd
Heuj scriptiedingen komen een beetje op gang *dansje* Werd al bijna wanhopig van de miscommunicatie en onzekerheid, dus dit is fijnfijnfijn. Jaha ik voel me zelfs zinnig, terwijl het natuurlijk zo'n alfascriptie wordt die niks bijdraagt aan de samenleving maar soit. chocotaart en wijn en leuke mensen
Oud 25-02-2009, 00:35
fractuur
fractuur is offline
Pfff.. ik lijk wel manisch joh. Ik ben heel erg opgelucht, aan de andere kant ook supergestresst. Dan lig ik op bed naar het plafond te staren en als ik opsta draait alles om me heen. Schuldig? Nee. Afkicken? Ja.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 25-02-2009, 08:05
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
@Nattigheid, Missy1-0 en darkfairy: dankjewel voor de steun . Ik snap het zelf ook niet helemaal, maar alleen op mijn kamer zijn voelt gewoon soms stom en alleen. Ik ben 's middags naar mijn ouders gegaan en 's avonds weer terug .
@Missy1-0: hmm, dat lijkt me ook lastig zeg, als je vriendje niet snapt dat het probleem gewoon niet over is als je hebt gehuild. Maar ja, fijngevoeligheid kun je hem ook niet leren, dus volgens mij moet je gewoon zeggen wat je wilt tegen hem, al is dat nog zo moeilijk... En gefeliciteerd met je werk en succes met je presentatie! (Het is grappig om te bedenken dat je waarschijnlijk in het gebouw naast me gaat presenteren, ik zal aan je denken ;-).)
@rare kwast: *knuf*

OT: zo, ik ben hier weer sinds maandagavond na dansen, toen nog even gewandeld met H. Dat was gezellig, lang niet gedaan! Uni is leuker aan het worden, nu moet ik alleen nog leren dat ik niet alleen in de trein kan leren, maar ook hier aan mijn bureau. En gister kwam mijn vriendje toch wel onverwacht hier en toen wilde hij ook nog blijven slapen. Hij moest wel vroeg weg, om half 7, maargoed, dat heb ik er wel voor over en vanmiddag komt-ie weer. Tralielala. Nu, bed opmaken, afwasje, lenzen indoen, brood smeren en naar uni .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 25-02-2009, 09:29
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Indigo: thx en ik wist niet dat jij aan de VU studeerde.
@ Kwast: knuffel! Je hebt vast wel een goede reden om niet te gaan denk ik.

OT: zó mega zenuwachtig. Ben nu m'n presentatie aan het afmaken, maar ahhh.
Zo nog maar even een beetje oefenen en de boel uitprinten, zodat ik het in de auto eventueel nog een beetje kan doorlezen (hoewel ik niet tegen lezen kan in de auto)

Maar ik vind het helemaal super dat een studievriendinnetje uit Groningen komt! Gister nog een half uur met haar aan de telefoon gehangen, ik word echt bellerig de laatste tijd. Enorm balen dat ik al over m'n abonnement zit en ik moet nog tot half maart

Zo nog even panty kopen en dan omkleden en rond 1u weg.

(volgens mij is dit een hele onsamenhangende post )
Oud 25-02-2009, 10:15
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
@missy123: Succes met je presentatie!
@rare kwast: Sterkte!!

Het is koud en er zijn overal bouwvakkers We krijgen nieuwe kozijnen.. Pff.. ik heb nergens een plekje waar ik rustig en warm kan zitten zonder bouwvakkers.
Ik voel me gewoon weer niet goed en het gaat weer niet lekker, net als zaterdag. En ik vind het echt niet leuk dat overal mensen zijn
__________________
#
Oud 25-02-2009, 10:17
Verwijderd
Nog leuke dingen te vertellen over de VU? Daar ga ik volgend jaar heen hihi. Ennnn verder gaat het wel goed, eigenlijk, al stond ik zwaar verrot op. Bwugh. Het wordt tijd dat ik een plek vind waar echt rust is. <3
Oud 25-02-2009, 11:50
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Welke master ga je daar nou precies doen, Sidhe?

@Topic: Hoe lukt het in vredesnaam om een complete eetlijst te eten? Al die bijgedachtes, al die twijfels, al die "doe maar niet je bent al dik genoeg". Ik wil niehiet. Vandaag zou ik "normaal" doen, maar ik moetmoetmoet compenseren. En ik mag zo niet denken, het klopt niet, ik ben niet dik en ik word het ook niet van een normaal voedingspatroon. Maar toch, aarghhh. Does it ever stop?
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 25-02-2009, 14:07
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik had me voorgenomen zondag te gaan, daarna even uitwaaien op het strand..
ik had het voorgenomen, ik ging, ik moest van mezelf
en nu is hij gisteravond/nacht om 23.40 overleden
waarom ben ik nou niet eerder gegaan
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 25-02-2009, 16:21
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Missy1-0: vervelende situatie met je vriend + schoonouders. Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om in hun gezicht te zeggen dat ze in feite niet welkom zijn bij het etentje, ik moet zeggen dat ik het met je eens ben en dit eigenlijk de taak van je vriendje vind.. (zijn ouders, hij wist het al langer enz), dus gelukkig heeft hij dat gedaan.. Naar dat hij het probleem niet ziet, maar ben het idd wel indigo eens, je zal het toch met hem moeten bespreken (hoe lastig ook) want zo te zien gaat hij het niet uit zichzelf ineens begrijpen Heel veel succes met je presentatie (je leest het vast niet meer)!

@ Blurred: misschien ben je ook minder enthousiast over de komst van je vriend omdat jij nu heel erg je plekje hebt gevonden, hij daar niet bij hoort (hij hoort namelijk in NL) en dat het daarom gewoon 'raar' is dat hij er straks bij is? (ben ik nog te volgen?)

OT: Zo. Ben hard aan het studeren vandaag en dat is maar goed ook want morgen tentamen. Ga zo nog maar duisentveel oefenopgaven maken en dan op hoop van zegen morgen tentamen doen. Tja. En heb m'n bril net opgehaald, het is heel raar, moet er echt aan wennen en hoewel ik alles wel beter zie (net in de auto maakt het al veel verschil!) heb ik wel steeds de neiging om over de randjes heen te kijken of zo, of scheel kijken Nja, eh ik met bril is gewoon even gek en wennen.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 25-02-2009, 16:54
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
ik had me voorgenomen zondag te gaan, daarna even uitwaaien op het strand..
ik had het voorgenomen, ik ging, ik moest van mezelf
en nu is hij gisteravond/nacht om 23.40 overleden
waarom ben ik nou niet eerder gegaan
gecondoleerd *knuffel* hoe oud was je opa.
en wat had hij ook alweer?.

ot.
nog steeds best wel duizelig.
en soms zie ik het voor me ogen heen en weer bewegen.
en gisteren liep ik met een jongen uit de groep.
terug van therapie naar de afdeling.
en toen liep er een man van de andere afdeling met zijn broek naar beneden.
voor ons naar de afdeling naast ons toe en dan zag je ook nog eens zijn hele kont.
blegh het gaat goed een tijd terug een man die zijn piemel liet zien.
en nou dit ik heb het maar doorgegeven aan de verpleging.
en die heeft maar naar de afdeling naast ons gebeld.
en vanmiddag onder gym had ik weer de tranen in me ogen.
want ik moest terug denken aan het pesten op school
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 25-02-2009, 18:47
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
@Rare kwast, gecondoleerd en sterkte. Er is niks meer aan te doen dus probeer terug t denken aan de leuke herinneringen die je hebt, niet aan wat je nog had willen doen. Succes...

Ghehe daar gaat m'n optimistische planning wss al gedeeltelijk Maar buiten mijn schuld om
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 25-02-2009, 19:28
blablatje
blablatje is offline
Rare Kwast, iedereen gaat op zijn eigen manier om met ernstig zieken. Sommigen hebben er veel aan om de zieke op te zoeken en afscheid te nemen, anderen vinden dat emotioneel te heftig en hebben er meer aan juist op dat moment afstand te bewaren en de zieke rust te gunnen. Dat jij dit op jouw manier hebt gedaan is absoluut niet erg en zeker niet iets waarover je je schuldig moet voelen. Veel sterkte verder.
Oud 25-02-2009, 19:39
Verwijderd
Ik moet dit kunnen. Ik heb een tomeloze energie, ben zorgzaam en intelligent, kan hard werken - ik ben sterk. Ik kan dit. Ik kan dit. Ik moet dit kunnen.

Ik ben kapot. Het lukt me niet. Ik krijg het niet voor elkaar om te doen wat ik moet doen, om een vak extra te volgen, alle nieuwe en onbekende stof er in te stampen, ik snap de biologie en scheikunde/natuurkunde niet, ik heb een tekort aan tijd. Ik kan niet ook nog twee of drie dagdelen in de week bij m'n zus zijn om daar te helpen. Ik kan niet ook nog vriendinnen zien die ik al zo lang verwaarloosd heb en die ik toch ook wel nodig heb en die míj nodig hebben. Ik kan niet ook nog afwassendewasdoenstofzuigenboodschappendoenkoken. En eten, niet teveelnietteweinig, om de goede redenen, binnen houden, niet schuldig voelen, doendoendoen. Ik kan niet ook nog een lief en gezellig vriendinnetje zijn. Ik kan niet ook nog sporten. Ik kan niet ook nog de dingen doen die ik verder nog zo graag zou willen doen. En ik kan al die dingen al helemaal niet doen zoals ik graag zou willen: Heel Goed. Ik kan niet, ik kan niet, ik kan niet. Of verd*mme: ik kan het wel, maar het lukt niet. Ik wil wel, maar het gaat niet. Kut.

[/gezeik]
Oud 25-02-2009, 20:18
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
mijn opa was op de gezegende leeftijd van 90 jaar en is in de laatste paar maanden flink dement geworden.
hij is rustig ingeslapen dus het is allemaal heel mooi en fijn.. dat weet ik ook wel. hij is na 10 jaar terug bij zijn vrouw, het was goed
ik weet ook dat iedereen er op een andere manier mee omgaat, kan dit gewoon slecht uitstaan van mezelf, maar het komt wel, het komt wel goed.

vandaag was zwaar op werk, vooral vanmorgen en toen ik mijn moeder aan de telefoon had,
en verder komt het met vlagen.
moest ook nog een tentamen maken, je moest 30 punten halen en had er precies 30, mijn moeder zei van te voren dat opa wel mee zou kijken over mijn schouder, well he did

nou nu eerst maar een poging doen om wat slaap in te halen, de week is nog niet voorbij
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 25-02-2009, 21:55
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik heb zin om even keihard te janken. Niet omdat ik me heel rot of heel blij voel, maar gewoon, alles. Het is heel erg veel allemaal.
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Oud 25-02-2009, 22:37
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb m'n masterdiploma en ben nu écht Master of Arts!
En m'n presentatie ging eigenlijk best goed, iedereen zei dat ook, maarja, het blijven bekenden van je, die gaan natuurlijk ook niet zeggen dat het bagger was. Maar heb er zelf ook wel een goed gevoel over. Ik had alles uitgetypt, ongeveer 4 kantjes tekst, maar ik heb er maar 1x naar gekeken. En toen het officiële gedeelte van de uitreiking, handtekening zetten, foto, nog een keer net doen alsof voor nog een foto
En toen nog het praatje van m'n scriptiebegeleiders en dat was eigenlijk best lovend En m'n vader zei later dat één van m'n begeleiders tegen hem had gezegd dat hij mij nog wel eens zag promoveren en dat ik dat ook wel zou kunnen...(en er is nu toevallig ook een promotieplek bij een universiteit en nu zegt de hele familie dat ik daar op moet gaan solliciteren, maar ik weet niet of ik dat wel wil eigenlijk)

Na de uitreiking nog even wat met z'n allen gedronken in een cafeetje in de buurt, mét de schoonfamilie erbij en daarna met alleen onze familie naar een restaurant gegaan. Echt super gezellig en een hele leuke sfeer daarbinnen. Het was echt een hele geslaagde dag. Ook nog veel cadeautjes gekregen, geld en boeken en veel lovende woorden dus.
Oud 25-02-2009, 23:11
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ooooooomg ik trek het gewoon niet meer deze dagen. IK MOET VAKANTIE maar in plaats daarvan heb ik op vrijdag gewoon een tentamen waar ik fucking nog bijna niets aan gedaan heb. Maar ik kan niet meer.. de kerstvakantie was voor mij al geen vakantie omdat ik teveel moest doen (nieuwe kamer, werk, verjaardagen van anderen, feestdagen) dus nu loop ik over. Ik trek het gewoon niet meer, ik kan niet meer, het liefst zou ik met alles stoppen. In plaats daarvan heb ik morgen om 7.30 (!) een last-minute afspraak met een fysiotherapeut omdat ik gewoon niet meer kan, mijn rug, ik heb zo'n pijn en daardoor ook hoofdpijn en aargh ik word gewoon gek. Het huilen staat me al dagen nader dan het lachen. De zomer moet komen. Ik trek dit gewoon echt niet, ik heb hoofdpijn, ik heb rugpijn, mijn hoofd loopt over, ik maak me godverdomme zorgen over mijn zieke vader, mijn half-overspannen moeder en ook over mijzelf, en met name over het tentamen van vrijdag dat ik dus gewoon niet ga halen.
Oud 25-02-2009, 23:15
Verwijderd
@Kwast: gecondoleerd.
@Missiy: OmG gefeli! Voelt vast goed!
@Ave: t komt wel goed
@Indigo: voel je je alweer wat beter?

Ontopic: moe, buikpijn en hoofdpijn. En pissig omdat ze het niet doorgemaild heb terwijl ik dat met klem vroeg.

en terwijl ik dit zit te typen krijg ik zomaar een telefoontje uit Peru
Oud 26-02-2009, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Welke master ga je daar nou precies doen, Sidhe?

@Topic: Hoe lukt het in vredesnaam om een complete eetlijst te eten? Al die bijgedachtes, al die twijfels, al die "doe maar niet je bent al dik genoeg". Ik wil niehiet. Vandaag zou ik "normaal" doen, maar ik moetmoetmoet compenseren. En ik mag zo niet denken, het klopt niet, ik ben niet dik en ik word het ook niet van een normaal voedingspatroon. Maar toch, aarghhh. Does it ever stop?
CWI, specialisatie ICT en vertalen En knuffel, meis. Als je wil, kunnen we wel weer een keertje thee drinken samen, ofzo? Gewoon even kletsen Kijk maar wanneer je daar zin in hebt, de uitnodiging blijft staan.

Ahmahgahd huisjeszoeken was supergeslaagd, waarschijnlijk hebben we iets
Oud 26-02-2009, 09:06
Verwijderd
Ik ben kapot. .
En ik moet nog zó veel doen. Bah.

Máár vriendje is heel erg lief, ik heb wel goed geslapen en ik ben eigenlijk wel tevreden. Gisteren college was heel erg leuk en ik heb een heel fijn perspectief in mijn hoofd met wat ik hierna kan gaan doen.

We kunnen ook gaan vingerverven?

Laatst gewijzigd op 26-02-2009 om 09:23.
Oud 26-02-2009, 10:52
Verwijderd
Ik zit tickets te zoeken. Godallemachtig wat een kutwerk. En wat duur
Oud 26-02-2009, 12:01
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Wanneer houdt dit nou eens op. Ik wil dit niet, ga weg.
Oud 26-02-2009, 12:04
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Nienna: kun je dat tentamen niet gewoon niét doen? Als het nu gewoon niet lukt, als je hoofd er niet naar staat om te studeren, dan haal je het waarschijnlijk toch niet. En volgens mij sta je er verder toch best goed voor, althans dat maakte ik op uit eerdere posts van je.

OT: nog aan het nagenieten En ik heb nu opeens zoveel opties voor wat ik in september ga doen...moet nu echt gaan nadenken wat ik eigenlijk wil.
Oud 26-02-2009, 13:07
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
@kwast: gecondoleerd!
@Nienna: aw, dat klinkt wel heel erg gestresst! Het is toch niet zo erg als je een tentamen een keer niet kan maken of juist niet haalt? Succes iig!
@Missy1-0: gefeliciteerd! Het klinkt als een erg leuke dag!
@Nattigheid: jawel . Mijn vriendje was er vanaf dinsdagmiddag tot vanochtend en dat is altijd al een stuk beter, maar nu kan ik ook rustig op m'n kamer zitten. Ik snap de logica ook niet helemaal.
@Sidhe: jeetje, gaan jullie iets kopen ofzo? Of heb je al een lange wachttijd voor huurwoning?

OT: jaa, mijn vriendje is geweldig. Dinsdag gewandeld in de zon, was leuk, ik wist niet dat de buurt hier zo mooi was. Gister dacht ik dat hij laat terug zou komen, toen was ik net op m'n kamer, belde hij en bleek dat-ie er al binnen een kwartier zou zijn. Daarna allebei dingen voor onszelf gedaan en 's avonds naar een optreden geweest, dat was tof. Alleen net kreeg ik een beetje ruzie met mijn zusje (op msn, hoe handig is dat ) want zij doet wat ze altijd doet: zeggen dat ze nog niet weet of ze kan en op het laatste moment zeggen dat ze toch niet kan. Heel vervelend, want ik heb dan altijd het idee dat het nog beide kanten op kan, maar dat is dus niet zo. Voortaan maar meteen vragen of ze niet kan. Nu zit ik nog te twijfelen of ik a. naar werkgroep ga of mee ga doen met een andere groep (vorige keer was er maar 1 iemand anders van de 10 ). En b. of ik vanavond naar vriendje ga, want ik heb toch niet zoveel te doen (ja, leren en WIDM kijken, maar dat kan daar ook). Vrijdagavond kan/wil ik er iig niet heen, want vergadering en hij moet zaterdagochtend altijd zo debiel vroeg werken. Dus dan wordt het zaterdag of zondag anders, ook geen probleem, maar goed, wie weet vindt hij het leuk .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 26-02-2009, 13:37
Verwijderd
Indigo: mazzel, denk ik We hebben toegezegd, ze gaan nu huurcontract opstellen Engeng, 1 april ben ik het huis uit!
Oud 26-02-2009, 14:06
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Oooooh ik heb tenminste dit deeltentamen statistiek gehaald. Zes fout dus minimaal een 7.6 geloof ik.

Nijn*, hoe heb jij het gemaakt?
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 26-02-2009, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Indigo: mazzel, denk ik We hebben toegezegd, ze gaan nu huurcontract opstellen Engeng, 1 april ben ik het huis uit!
Waar hebben jullie een huis gevonden?
En verder *schud handen met Sidhe*, ik ga in dezelfde tijd uit huis, vind het ook heel eng!

@Topic: mijn hoofd zit zo vol en ik kan me echt helemaal niet uiten op het moment. Therapie is ook echt een enorme toestand. Ik wil zo graag geholpen worden, ik kan er alleen niet om vragen.

In de malle molen van het leven, draai je allemaal je eigen rondje mee.
Oud 26-02-2009, 14:53
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
@missy1-0 gefeliciteerd wat goed van je en wat kan je er nou verder mee doen?.
@sidhe goed bezig.
nog steeds duizelig hopelijk lukt het morgen toch goed op de fiets naar het werk.
en ik ga vanavond naar huis en na 4 weken blijf ik langer dan een dag thuis.
ik ga zaterdag terug naar boekel en ik vind het eerlijk gezegd wel eng.
want ik weet niet hoe de sfeer nou thuis is.
en ik moet nog een cadeautje voor me vader kopen morgen want die was maandag 52 geworden.
vanmiddag ben ik naar de dietiste gegaan met een van de verpleging.
en ik ben in 2 weken maar 2 ons kwijt geraakt en daar baal ik van.
en net onder expressie kwamen alle tranen die ik vanaf vorige week heb ingehouden eruit.
en volgens andere zat er een meisje lullig tegen me te doen onder expressie.
maar ik had het zelf niet door ik ben dus overstuur terug naar de afdeling gelopen.
en toen naar me kamer gegaan en daar is het na lange tijd verdomme 4x.
achter elkaar mis gegaan en ik zou het op het moment zo weer kunnen.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 26-02-2009, 15:19
fractuur
fractuur is offline
Ja nee ja nee ja nee.. Ik weet het niet.

Weet je, ik ga morgen toch winkelen en als ik toch naar het gala wil pluk ik wel last minute een jurk uit een rek.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 26-02-2009, 16:15
Verwijderd
kill me, kill me now.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.