Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2002, 20:06
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hallo allemaal

Hier een lang berichtje van mij. K kom al een poosje op dit forum maar k heb nog nooit zo de behoefte gehad om hier iets te posten over mij. wel een paar berichten natuurlijk maar de echte dreen hebben jullie denk ik nog niet gezien. T gaat dus al een poos (denk dat het zo’n 2 jaar speelt) niet echt fijn in m’n leven. Ik kan helaas niet echt duidelijke punten van oorzaken aanwijzen voor jullie. Dat is ook de rede dat ik dit heel lang niet durfde te posten. Dit schrijf ik geloof ik ook alleen om m’n verhaal kwijt te kunnen want verder kan ik eigenlijk nix verwachten.
Naja ik zal toch ff proberen een beetje uit te leggen wat het probleem is. K voel me al 2 jaar dus minderwaardig, eigenlijk al wel langer maar ik denk dat ik het nu beter besef. Ik heb mezelf nooit echt goed gevonden. Dat is rond de puberteit dus veel erger geworden. Daardoor voel ik me vaak erg ongelukkig. Ik weet niet of dat aan mij te merken valt, denk het niet eigenlijk. Ik wordt toch over het algemeen als een happy iemand gezien.
Maar dus twee jaar geleden is het begonnen met een soort boulimia. Ik kotste regelmatig m’n eten uit omdat ik mezelf te dik vond (dat vind ik nog steeds overigs) het was op zich niet super schadelijk omdat ik toch nog een hoop voedsel wel gewoon binnenkreeg. Het waren vooral buien waarin ik het deed. Het gaat dus eigenlijk bij mij vooral op die buien. Het is begonnen met kotsen in die buien en dat is overgewaaid in te beginnen met roken tijdens die rotte buien. Dat is toen over gegaan in gewoon verslaafd zijn aan roken. En dat is nog steeds zo. Sinds 9 maanden ofzo is het begonnen met snijden/krassen. Begin was het niet zo erg en later – vooral in de periode vlak voor de zomervakantie – liep het echt uit de hand. Naja ik weet niet echt wat ik hiermee nou wil duidelijk maken maar goed zoals ik al zei ik moet het ff kwijt.
Op school gaat het ook niet super. Ja ik doe vwo maar dat zegt echt niet alles. 2x op het randje overgegaan en dat soort shit. Ik maak me huiswerk nooit omdat ik daar s ‘avonds gewoon geen puf meer voor heb. De aanleg voor het leren heb ik wel, maar het maakt me zo ongelukkig. K kan alleen al depressief worden als ik aan m’n school denk. K breng het gewoon niet meer op. Zoals het nu gaat kan het gewoon niet meer, ik weet nu al dat ik dit jaar niet ga halen. Ja lekker vooruitzicht. En ja k heb nog een heel jaar om er iets aan te doen – tis slecht om zo te denken nu dat besef ik heel goed – maar wat moet ik dan. Als ik het niet WIL zien dan wordt het alleen maar erger. Hoe moet ik nou uit deze situatie komen. M’n ouders zullen het denk ik niet begrijpen – misschien ook wel – misschien is het alleen maar omdat ik dan m’n eigen eer laat vallen. Ik weet het gewoon niet. K ben begonnen aan het vwo met de regel: als ik het niet haal doe ik havo dat is ook prima, dan weet ik tenminste zeker dat ik het niet kan. Voor mijn gevoel is het toch wel opgeven als ik nu ermee stop. En het wordt ook vaak tegen me gezegd van: “later krijg je er spijt van als je niet het hoogste hebt gedaan wat je kon”. Misschien ben ik bang voor de toekomst, dat ik ergens spijt van ga krijgen.
Sorry ik weet het echt niet, k ga eraan kapot als ik zo doorga. Het schoolwerk sloopt me en dat snijden helemaal. Maar veranderen durf ik niet.

Sorry het spijt me dat ik dit post. Maar k moet het echt kwijt. Ik verwacht ook geen antwoordt van jullie. Misschien helpt het ookal dat ik dit getypt heb.

Kuzzzzzz
Dreen
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2002, 20:19
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Lieverd, wat vervelend dat je je zo rot voelt..
Ik snap heel goed dat je je schoolwerk en snijden niet durft te veranderen. Snijden doe ik zelf ook
De redenen waarom ik het niet durf op te geven, is omdat t me een soort zekerheid geeft. Het maakt mij rustig om de pijn te voelen, om het bloed te zien.
Zonder dat voel ik al snel een chaos in mezelf..
Daarom durf ik er niet mee te stoppen, ik ben bang voor die chaos.. Ik weet niet hoe t bij jou zit, maar ik raad je aan om hulp te zoeken..
't hoeft echt niet gelijk een psych oid te zijn, praten met een goede vriend/vriendin/iemand wie je vertrouwt, kan al ontzettend opluchten..
Als je je schoolwerk niet aankan, moet je er gewoon mee stoppen (lees=ander niveau oid)
Tis idd zonde voor later, maar tis nog meer zonde als jij er aan onderdoor gaat, school is belangrijk, maar tis t niet waard, dat jij instort. Ook al gaat je eer eraan, er zijn grenzen..
Wat is erger? Een VWO diploma en mentaal ben je niets waard, of een havo diploma (wat trouwens ook erg goed is) en mentaal goed? Dat heeft toch ook met je eer te maken?
Ik denk dat jijzelf voor school gaat..
Kijk, nu is t jaar nog niet zolang bezig, je kan nu toch nog wel overstappen? Je kan t dan waarschijnelijk ook rustiger aan doen, dat is misn ook wel goed voor je..
Over de boulimia kan ik niets nuttigs zeggen, sorry, ik heb daar totaal geen ervaring mee..
Lieverd, k hoop dat je iets aan m'n replay hebt, als je wilt meelen ofzo, kan je n meeltje sturen
*knuffol*
Kim
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 20:24
shy girl
shy girl is offline
hey het is juist hartstikke goed van je dat je het hebt gepost! het is belangrijk om erover te praten..overdag heb jij masker op..dus mensen zie n niet dat jediep van binnen ongelukkig bent. Het is belangrijk om je zelfbeeld om hoog te werken, want zo haalje misschien de school nog...en so what als je het niet haalt..je gezondheid gaat voor..kheb het zelf ook gehad dat ik geen puf mer voor school had..kheb het na ee ntijd opgegeven..en nu doe ik uiteindelijk havo. Maar misschien is het wel belangrijk dat je iig een aanspreekpunt op school hebt..als het mis gaat , kunnen ze begrijpen waarom..misschien kun je het er met je mentor /vertrouwenspersoon over hebbe? Of je gaat samen met vriendin ofzow. Ik denk dat het heel belangrijk is dat erover gepraat wordt...je kropt alles te veel op ..k hoop dat je er iets mee kunt
knuffel ik hoor het nog wel xxx
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 22:07
mood indigow
Avatar van mood indigow
mood indigow is offline
whoow.. het lijkt net op mijn verhaal.. echt bijna alles is hetzelfe behalve dat boelimia gedeelte niet..

ik vind het juist goed van je dta je hebt gepost..
zoals ik al zei lijkt mijn verhaal precies op die van jou.. en ik deed uiteindelijk nix meer aan school(afgelopen jaar) en ik hoorde dus naar 5 ath te gaan en ik bleef zitten en ging dus naar 4havo..
dat vond ik ook niet zo heel erg.. kvoel me kwa school gedeelte nu een stuk beter.. af en toen heb ik nog wel buien waarin ik down ben en soms dus oowk vrij depri.. en dan snij ook weer..

maar het lucht voor mij heel erg op..

nou eeuuh je hebt niet zow veel aan mijn verhaaltje maar op een gegeven momet lijkt he tnet of je leven weer ietsje beter word.. ik wer oowk vrij depri dat ut kut ging op schoowl en als gevolg daarvan ging ik nog mindur doen omdat ik tog wel d8 dat ik ut niet kon enzow.. maar nu gaat het ineens weer goed op 4 havo en kheb oowk wat meer zelfvertrouen gekregen...

ik kan niet zowveel vor je mdoen eigenlijk..

sterkte iig

kuz jessie
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 15:20
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Lieverd, wat vervelend dat je je zo rot voelt..
Ik snap heel goed dat je je schoolwerk en snijden niet durft te veranderen. Snijden doe ik zelf ook
De redenen waarom ik het niet durf op te geven, is omdat t me een soort zekerheid geeft. Het maakt mij rustig om de pijn te voelen, om het bloed te zien.
Zonder dat voel ik al snel een chaos in mezelf..
Daarom durf ik er niet mee te stoppen, ik ben bang voor die chaos.. Ik weet niet hoe t bij jou zit, maar ik raad je aan om hulp te zoeken..
't hoeft echt niet gelijk een psych oid te zijn, praten met een goede vriend/vriendin/iemand wie je vertrouwt, kan al ontzettend opluchten..
Als je je schoolwerk niet aankan, moet je er gewoon mee stoppen (lees=ander niveau oid)
Tis idd zonde voor later, maar tis nog meer zonde als jij er aan onderdoor gaat, school is belangrijk, maar tis t niet waard, dat jij instort. Ook al gaat je eer eraan, er zijn grenzen..
Wat is erger? Een VWO diploma en mentaal ben je niets waard, of een havo diploma (wat trouwens ook erg goed is) en mentaal goed? Dat heeft toch ook met je eer te maken?
Ik denk dat jijzelf voor school gaat..
Kijk, nu is t jaar nog niet zolang bezig, je kan nu toch nog wel overstappen? Je kan t dan waarschijnelijk ook rustiger aan doen, dat is misn ook wel goed voor je..
Over de boulimia kan ik niets nuttigs zeggen, sorry, ik heb daar totaal geen ervaring mee..
Lieverd, k hoop dat je iets aan m'n replay hebt, als je wilt meelen ofzo, kan je n meeltje sturen
*knuffol*
Kim
Bedankt voor je lieve berichtje!!!!!!
Ja het lijkt me denk ik wel verstandig om nu over te stappen. maar ik durf het niet. k zit dit jaar net op een nieuwe school en dan weer over stappen, weer een nieuwe klas bla bla. en dan zouden m'n ouders nog een keer boeken voor mij moeten kopen. K durf het gewoon niet. de leraren op deze school ken ik nog niet zo goed. maar straks gaan ze lopen zeuren, van: ja daar had je eerder mee moeten komen of dan vallen ze meteen tegen je uit. En ik ben bang dat ik een verkeerde beslissing neem. Het kan ook wel goed gaan snap je. Whaa ik ben gewoon zoooo onzeker. durf het niet
Ik denk dat ik zeer binnenkort een keer met m'n decaan ga praten. met hem heb ik als enige geloof ik goed contact en tis echt een super kerel. bij hem kan ik er ff over praten. heel vrijblijvend dus ik hoef daarna niet meteen iets te doen. Dat lijkt me voor nu ff het beste.......

Kuzzzz
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 15:22
Rufus
Rufus is offline
Tsja hoe moet je op zoiets reageren. er zijn een aantal punten die opvallen.
ok je hebt dus een ernstig minderwaardigheids complex.
je voelt je eigenlijk nergens goed genoeg voor.
je zegt dat je slecht in school bent,
je zegt dat je te dik bent,
je zegt dat je aan zelfbeschadiging doet.

het heeft allemaal met elkaar te maken denk ik.
Je moet misschien diep in jezelf kijken van hoe komt 't dat ik
me eigenlijk nergens goed voor voel.
hoe komt dat, is dat altijd al zo (nou je zegt zelf van de laatste 2 jaar dat 't echt goed door begon te dringen) maar is 't altijd al zo geweest.
Als je aan zelfbeschadiging doet is dat eigenlijk een hele nare manier van aandacht vragen. niet lullig bedoelt, maar zo zien volgens mij de prof's het.
dat je te dik bent, iedereen vind zichzelf of te dik of te dun, dus 't zal nooit goed worden. Het wordt er ook niet beter van als je je eten niet opeet.
En kwa school kan ik alleen zeggen, je moet niet doen wat je als uiterste kan doen. Je moet het niet doen als je je er niet goed onder voelt. dat mensen zeggen dat je er later spijt van krijgt, nou ja so what mag er niets fout gaan in je leven? mag je nergens spijt van hebben. Je moet gewoon doen waardoor jij je beter gaat voelen.
EN DAT JE DE EERSTE PAAR JAREN AL GEHAALD HEBT IS AL SUPER GOED!!! maarja dat is dan weer mijn bescheiden havo meningkje.

Verder wens ik je er wel veel sterkte mee, maar ik weet gewoon wel dat je 't kan. Ga eens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed nadenken over alles. niet alleen de slechte dingen proberen te zien. 't kan altijd minder en 't kan altijd beter.
__________________
God Did NOT create Mankind Mankind created God
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 15:33
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Rufus schreef:
*lief verhaaltje*
Super bedankt voor dit lieve berichtje. naja goed nadenken dat wordt nog moeilijk, ik denk super veel na over vanalles eigenlijk gewoon teveel. Maar ik ga met die decaan praten (zie vorige berichtje) om dus wel te proberen goed na te denken.
Over dat snijden. Wat jij vertelde over psychs klopt. k kan je daarin alleen maar gelijk geven. gelukkig zoals ik volgens mij (weet nie zeker) ookal zei doe ik het nu veel minder. 1x in de maand nu ongeveer of nog minder. zoals gister heb ik het kunnen voorkomen door een lang verhaal te posten. dat is toch iig wat vind ik dan.
Nu is het probleem meer dat ik me heel erg kut voel op m'n nieuwe school (oude school had geen 2e fase) k heb bijna geen vrienden. en ga dus vooral met 1 meisje om. dat ben ik niet gewend en kan ik ook absoluut niet, ook omdat dat meisje meestal niet makkelijk is in de omgang (en ik ook niet dus dat botst) Op havo ken ik wel meer mensen dus dat zou ook beter uitkomen dan kom ik misschien in een leukere klas (mijn klas van nu is helemaal bagger). Pfff zoals ik het nu opschrijf klinkt het helemaal erg Naja eerst kijken hoe dat gesprek gaat en dan zien we wel weer. k hoop dat het weer beter gaat. nogmaals bedankt voor je lieve berichtje

Kuzzzzzz
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 15:34
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
mood indigow schreef:
whoow.. het lijkt net op mijn verhaal.. echt bijna alles is hetzelfe behalve dat boelimia gedeelte niet..

ik vind het juist goed van je dta je hebt gepost..
zoals ik al zei lijkt mijn verhaal precies op die van jou.. en ik deed uiteindelijk nix meer aan school(afgelopen jaar) en ik hoorde dus naar 5 ath te gaan en ik bleef zitten en ging dus naar 4havo..
dat vond ik ook niet zo heel erg.. kvoel me kwa school gedeelte nu een stuk beter.. af en toen heb ik nog wel buien waarin ik down ben en soms dus oowk vrij depri.. en dan snij ook weer..

maar het lucht voor mij heel erg op..

nou eeuuh je hebt niet zow veel aan mijn verhaaltje maar op een gegeven momet lijkt he tnet of je leven weer ietsje beter word.. ik wer oowk vrij depri dat ut kut ging op schoowl en als gevolg daarvan ging ik nog mindur doen omdat ik tog wel d8 dat ik ut niet kon enzow.. maar nu gaat het ineens weer goed op 4 havo en kheb oowk wat meer zelfvertrouen gekregen...

ik kan niet zowveel vor je mdoen eigenlijk..

sterkte iig

kuz jessie
*jeuj* Herkenning!!! Door jou berichtje heb ik weer een beetje hoop gekregen, ik weet nu zeker dat er iets moet veranderen en dat het daarna weer beter gaat worden. thnxxxx
Kuzzzzzzzz
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 15:35
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
shy girl schreef:
hey het is juist hartstikke goed van je dat je het hebt gepost! het is belangrijk om erover te praten..overdag heb jij masker op..dus mensen zie n niet dat jediep van binnen ongelukkig bent. Het is belangrijk om je zelfbeeld om hoog te werken, want zo haalje misschien de school nog...en so what als je het niet haalt..je gezondheid gaat voor..kheb het zelf ook gehad dat ik geen puf mer voor school had..kheb het na ee ntijd opgegeven..en nu doe ik uiteindelijk havo. Maar misschien is het wel belangrijk dat je iig een aanspreekpunt op school hebt..als het mis gaat , kunnen ze begrijpen waarom..misschien kun je het er met je mentor /vertrouwenspersoon over hebbe? Of je gaat samen met vriendin ofzow. Ik denk dat het heel belangrijk is dat erover gepraat wordt...je kropt alles te veel op ..k hoop dat je er iets mee kunt
knuffel ik hoor het nog wel xxx
Je staat nou in m'n msn, k hoop je daar binnenkort te kunnen spreken !!!!!

Kuzzzzzz
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 15:38
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Hey Dreen,
Ik snap heel goed dat je twijfelt of je moet overstappen of niet..
Tis idd een grote beslissing,
maar als je zelf denkt dat t beter zou zijn, doe je er wel goed aan om met je decaan te praten..
Waarschijnlijk kan hij je wel goeie raad geven en je helpen, maar k denk dat je wel moet aangeven dat je er serieus over nadenkt..
Over de boeken ed hoef je je nu geen zorgen te maken denk ik..
Ik hoop voor je dat je nog iets van een omwisseling kan maken ofzo, zonder ontzettend veel kosten..
En al die mensen om je heen, die er wat van zouden kunnen zeggen, misn vinden ze t wel hartstikke goed van je, zie t als een kracht dat jij je grenzen kan stellen..
(zo zie ik t dan)
t Lijkt me ook wel slim als je met je ouders gaat praten..
Kweet niet hoe jouw situatie thuis is, maar als t kan, zou ik t zeker proberen, dat lucht waarschijnelijk al een hoop op
Nou meis, suc6 als je gaat praten
*knuf*
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 17:58
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Hey Dreen,
Ik snap heel goed dat je twijfelt of je moet overstappen of niet..
Tis idd een grote beslissing,
maar als je zelf denkt dat t beter zou zijn, doe je er wel goed aan om met je decaan te praten..
Waarschijnlijk kan hij je wel goeie raad geven en je helpen, maar k denk dat je wel moet aangeven dat je er serieus over nadenkt..
Over de boeken ed hoef je je nu geen zorgen te maken denk ik..
Ik hoop voor je dat je nog iets van een omwisseling kan maken ofzo, zonder ontzettend veel kosten..
En al die mensen om je heen, die er wat van zouden kunnen zeggen, misn vinden ze t wel hartstikke goed van je, zie t als een kracht dat jij je grenzen kan stellen..
(zo zie ik t dan)
t Lijkt me ook wel slim als je met je ouders gaat praten..
Kweet niet hoe jouw situatie thuis is, maar als t kan, zou ik t zeker proberen, dat lucht waarschijnelijk al een hoop op
Nou meis, suc6 als je gaat praten
*knuf*
Mja net had ik echt leuk bedacht van: k ga gewoon met hem praten en dan komt het allemaal goed. maar van dat idee ben ik ook alweer af. het wordt niet ineens beter dan. en ik ben nogsteeds super bang dat het fout gaat. en dat ik aan iedereen moet vertellen dat ik havo ga doen. k weet niet misschien ben ik daar te trots voor of het ik teveel ambitie (heet dat zo???) Want soms denk ik dat het ook best wel gaat lukken. dat zijn op momenten dat iemand ook een positieve opmerking naar mij gemaakt heeft bijvoorbeeld. k durf gewoon niet te veranderen. het is niet fijn nu maar misschien wordt het wel nog erger als ik nu wissel Mja je zegt wel dat sommige mensen het positief zien maar een hoop ook niet hoor, dat weet ik nu al.
Me ouders: k heb opzich wel een vrije goeie band met m'n moeder. Ze weet niet alles van mij (krassen en dat het vaak kut gaat niet) maar de rest is allemaal perfect eigenlijk. ze begrijpt me vaak. en als ik echt laat merken dat ik ff aandacht nodig heb krijg ik dat ook altijd Met me pa heb ik niet zo'n goeie band eigenlijk maar ik kan het meestal wel redelijk met hem vinden. en als me ma weg is is tie altijd heel lief. (ja k heb natuurlijk ook regelmatig ruzie, is volgens mij bij iedereen ongeveer wel zo) Naja wat thuis betreft heb ik niet te klagen. ze zullen het waarschijnlijk ook wel goed vinden. maar tis gewoon vanuit mezelf dat ik het niet durf/wil
Naja beetje vaag berichtje...
Kuzzzzz
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 18:56
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Aangezien je een vrij goeie band met je moeder hebt, lijkt t me slim om met haar te praten.. Je hoeft niet gelijk te vertellen dat je snijd, maar je zou wel kunnen vertellen hoe onzeker je over bijv. je school bent..
Aan haar kan je een hoop steun krijgen, en misn ziet zij wel een oplossing die jij helemaal niet zag ofzo.
Ze kan dan ook een btje rekening met je houden, en tis waarschijnelijk wel fijn om een persoon in jouw buurt te hebben, waarvan je weet dat je er terecht kan..
Tja, over je school kan ik niet veel zeggen, tis tenslotte jouw keuze..
Tis een moeilijke stap om over te stappen, dat snap ik wel, maar k zou wel proberen om zo snel mogelijk te besluiten, want hoe verder het schooljaar is, hoe moeilijker het is om over te stappen...
Misn kan je proberen dat je de 1e periode kijkt hoe t gaat, en dan evt. kan overstappen..
Want je hebt gelijk, stel dat t goed gaat, dan is t idd zonde om over te stappen...
Nouw, k hoop dat je hier wat aan hebt
*knuf*
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat moet ik hier nu mee?!
lievemeid2
58 29-04-2006 08:49
Liefde & Relatie Wat moet ik nou..
densie
6 03-06-2004 17:43
Psychologie kweet het even niet meer:( (lang verhaal)
Oktober
7 05-11-2003 00:34
Psychologie mijn verhaal wil ik even kwijt
miep
9 19-02-2003 18:04
Psychologie Hoe kom ik hier uit
Nena21
141 11-03-2002 15:35
Psychologie moek ff kwijt
tiktoktak
1 16-12-2001 08:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.