Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2005, 16:45
whizzygirl
whizzygirl is offline
mense ik moet voor school een sectorwerkstuk maken . Dat gata over seksualiteit. dara moet o.a soa, voorbehoedsmiddelen, genot, verkrachting, aanranding, homeseksualiteit ect in besproken worden. Nu willen wij een enquete opstellen we weten alleen niet precies wat voor vragen we moeten maken. ik wil graag weten wat voor vragen ik zou kunnen stellen wie kan ons helpen? alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 16:54
Verwijderd
Dat is een ruim werkstuk dan, met al die onderwerpen

Nou, vragen naar geslacht en geboortedatum (of leeftijd, ligt er een beetje aan hoe veel tijd er tussen zit dat verschillende mensen de enquete maken) lijkt me in elk geval handig.
Verder kun je vragen naar de leeftijd van de eerste keer gemeenschap, en de frequentie ervan, en dan meteen naar de frequentie van condoomgebruik en gebruik van andere voorbehoedsmiddelen.
Bij soa's zou je een meerkeuzevraag met meerdere mogelijke antwoorden kunnen maken, alsin 'Welke van de volgende ziektes heb je ooit gehad?' en dan de tien meest voorkomende soa. Vergeet dan niet om er een optie 'geen' bij te zetten . Je zou ook kunnen vragen wat mensen vinden van iemand die een soa heeft of heeft gehad.
Vragen stellen over verkrachting en aanranding is een beetje moeilijk; het zou mensen kunnen kwetsen, het zou ook kunnen dat mensen het zelfs voor een anonieme enquete te persoonlijk vinden. Als je er naar vraagt lijkt een formulering als 'Heb je wel eens ongewenst seksueel contact gehad' mij minder confronterend (en toch wel duidelijk) dan wanneer je daadwerkelijk de woorden aanranding en verkrachting gebruikt.
Naast vragen naar een homoseksuele geaardheid (of biseksuele!) zou je ook kunnen vragen naar homoseksuele contacten; bijvoorbeeld of iemand wel eens heeft gezoend met iemand van hetzelfde geslacht, en of iemand wel eens (manuele, orale, anale) seks heeft gehad met iemand van hetzelfde geslacht.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 16:57
Verwijderd
En natuurlijk wel anoniem (dat de inzender anoniem is). Dan kun je het wel maken om intieme vragen te stellen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 17:08
whizzygirl
whizzygirl is offline
thanks sara maar een vraagje wat bedoel je precies met frequentie?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 17:11
Verwijderd
oh, sorry
frequentie is hoe vaak iets voorkomt. Dus de frequentie van seks is hoe vaak je seks hebt
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 17:13
whizzygirl
whizzygirl is offline
oke dankje
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 17:26
juno
Avatar van juno
juno is offline
Waar gaat dat heen met het onderwijs van tegenwoordig, dat ze elkaar met 15 jaar al dit soort vragen laten stellen. Toen wij 15 waren was het antwoord op alle vragen gewoon nee, geen of nog nooit!

Eh, vergeet je de afdeling masturbatie niet? Ik denk dat er zelfs tegenwoordig op jouw leeftijd meer mensen aan zelfbevrediging doen dan aan echte seks.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 18:04
whizzygirl
whizzygirl is offline
dankje nog reacties?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 18:04
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
whizzygirl schreef op 15-01-2005 @ 18:08 :
thanks sara maar een vraagje wat bedoel je precies met frequentie?
Frequentie is een begrip uit de statistiek wat (zoals Sarah al opmerkte) aangeeft hoe vaak een bepaald iets voorkomt.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit online enquête studenten hoger onderwijs
atilley
3 26-02-2015 07:43
Seksualiteit Onderzoek naar seksualiteit van middelbare scholieren
Verwijderd
2 02-06-2014 10:31
Liefde & Relatie seksualiteit jongeren
Verwijderd
1 30-05-2014 11:49
Seksualiteit enquête over seksualiteit
MWD Studente
5 18-01-2009 20:50
Algemene schoolzaken Onderzoek sociologie (enquete aseksualiteit/homoseksualiteit)
chaostar
35 05-06-2006 16:58
Seksualiteit enquete seksualiteit
whizzygirl
10 15-01-2005 18:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.