Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2004, 22:42
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
En waarom moeten die kindertjes van m'n oude stage vandaag nou weer zo lief doen? Krijg ik bijna spijt dat ik er weg ben gegaan...

Ze hadden een speech van een half uur voorbereid waarin ze zeiden hoe ze over me dachten, ik was een goede juf, ik had ze erg veel geholpen, ook met persoonlijke problemen, ze zouden me heel erg missen en vonden het heel erg dat ik wegging... En ze hadden een doosje Merci voor me ingepakt met lintjes en alles eraan... Blegh! Mogen ze niet doen... dan krijg ik bijna twijfels of ik wel zo verstandig heb gehandeld door op te stappen...

Maar ik kwam thuis, dacht aan m'n begeleiding en het gesprek wat ik had gehad vorige week en toen was ik er alweer zeker van dat het een verstandige beslissing is geweest om op te stappen... Maar toch... kindertjes lief...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Advertentie
Oud 16-10-2004, 05:54
Verwijderd
eerst naar roelof, dan meeten
laat nog wel horen
lieve smsjes vannacht
Oud 16-10-2004, 09:29
Freestyler*
Freestyler* is offline
het is moeilijk om voorbereidingen te treffen voor mijn moeders verjaardag, terwijl ze me zo veel pijn doet en ik ondertussen alleen maar zit te janken

Ze verwijten me altijd dat ik mensenschuw ben, en ja ik vind het moeilijk om me sociaal te gedragen bij mensen waarbij ik me niet op mijn gemak voel, maar vooral in de buurt van mijn ouders. Hoe moet ik me ooit op mijn gemak gaan voelen als zij mij nooit het vertrouwen geven? Als zij mij weer corrigeren of voor gek zetten bij bezoek en familie. Als ze achteraf zeggen dat ze zich voor mij schaamden tegenover het bezoek en dat die mensen ook dachten 'wat een raar kind'. Als ze me uitlachen bij de tandarts omdat ik niet weet of ik over vier weken kan.

IK wilde het zo graag goed doen tegenover mijn ouders. Maar ik kan het niet. Niet meer.
De laatste keer (die ik me herinner) dat mijn moeder vond dat ik iets goeds deed, is drie jaar geleden. Slagen voor het VWO telt niet, vanwege omstandigheden. En ik geef ook toe dat ze weinig hebben om trots op te zijn. Ik kan het ook niet meer. Ik zwak goede resultaten bijvcoorbeeld al jaren lang af. Als ik een negen haalde voor een tentamen vertelde ik dat niet, maar wanneer het een zes was wel. IK vertel ze sowieso vrijwel niks, dan kunnen ze me ook niet veroordelen. Problemen, zeker geen serieuze, dat zou falen zijn. Nu ben ik bijvoorbeeld laatst bij een vereniging gegaan en als gevolg daar van heb ik ook regelmatig bijeenkomsten, maar ik zeg thuis dat ik een studieproject heb. Ik kan niet iets vertellen waarvan ik denk dat ze het goed vinden. Ik weet dat ik op dezelfde politieke partij stem als mijn vader, maar dat krijgen ze voor geen goud te horen.
Het is al lang niet meer de koppigheid waarmee het ruim drie jaar geleden mee begon
__________________
I love dr Phil :D
Oud 16-10-2004, 09:31
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
gister mijn telefoon weer, nu meteen heleboel smsjes, haha (leuk, aandacht )
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 16-10-2004, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-10-2004 @ 21:31 :
Contact houden... Dat hoort toch van twee kanten te komen... Toch?
Een heel wijze vriendin van mij zei ooit dat je de diepte van een vriendschap niet moet afmeten aan de frequentie waarmee je contact hebt.
Oud 16-10-2004, 11:19
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Oké dit is vreemd; ik ga gewoon naar Griekenland en ik heb er geen zin in.. Wat is er toch aan de hand?

Trouwens, weet iemand of je mp3 mag luisteren in het vliegtuig?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*

Laatst gewijzigd op 16-10-2004 om 11:25.
Oud 16-10-2004, 11:33
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 16-10-2004 @ 12:19 :
Oké dit is vreemd; ik ga gewoon naar Griekenland en ik heb er geen zin in.. Wat is er toch aan de hand?

Trouwens, weet iemand of je mp3 mag luisteren in het vliegtuig?
na het opstijgen mag je gewoon luisteren ... Alleen bij het opstijgen en landen moet je alle apparaten uitdoen...

Vergeet niet de bergen in te gaan, het binnenland in, het is echt super om landschildpadden te zien
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-10-2004, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 16-10-2004 @ 12:19 :

Trouwens, weet iemand of je mp3 mag luisteren in het vliegtuig?
tijdens de start en de landing niet,voor de rest van de vlucht wel

veel plezier
Oud 16-10-2004, 13:03
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-10-2004 @ 11:30 :
Een heel wijze vriendin van mij zei ooit dat je de diepte van een vriendschap niet moet afmeten aan de frequentie waarmee je contact hebt.
Dat kan wel kloppen, maar 'k zie d'r toch graag iedere week wel 'n keertje. En de rest ook, trouwens.
En dan moet 't initiatief niet alleen van mij afkomen, toch?
Oud 16-10-2004, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-10-2004 @ 14:03 :
Dat kan wel kloppen, maar 'k zie d'r toch graag iedere week wel 'n keertje. En de rest ook, trouwens.
En dan moet 't initiatief niet alleen van mij afkomen, toch?
Ligt er aan of zij het ook wil(len), lijkt me.
Oud 16-10-2004, 13:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-10-2004 @ 14:06 :
Ligt er aan of zij het ook wil(len), lijkt me.
Heel bot gezegd is dat inderdaad waar 't op neerkomt.

DUH.
Oud 16-10-2004, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-10-2004 @ 14:03 :
Dat kan wel kloppen, maar 'k zie d'r toch graag iedere week wel 'n keertje. En de rest ook, trouwens.
En dan moet 't initiatief niet alleen van mij afkomen, toch?
Het is veel bevredigender als jij een tijdje niets van je laat horen en zij dan weer uit zichzelf contact opnemen. Dus niet meteen gaan flippen als je haar een week niet spreekt, maar gewoon even wachten. Anders zit je jezelf maar op te vreten, terwijl wanneer zij iets van zich laat horen je meteen de bevestiging hebt waar je naar zoekt.

(En als ze niets van zich laat horen, ook niet na een lange tijd, dan weet je ook meteen dat jij er geen moeite meer in hoeft te steken.)
Oud 16-10-2004, 14:00
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Ik was vrijdag naar een deelnemersbegeleider toegestapt, samen met een vriendin, omdat we ons wilden inschrijven voor een cursus faalangsttraining. We moesten ff meelopen naar z'n kantoortje en daar een formulier invullen. Toen we klaar waren vroeg die man ineens van: 'Zou ik (*mijn naam*) nog even kunnen spreken...apart als dat kan..?' Dus dat meisje met wie ik was ging weg en liet mij daar achter. Ik vroeg me af waarom ik moest blijven en voelde me erg ongemakkelijk. Hij zei tegen me: 'Je hebt ooit eens ingevuld dat je met de psychiatrie in aanraking bent geweest (< dat was een vraag op zo'n standaard vragenlijst) en nu is het zo dat iemand van Bureau Jeugdzorg een groepje start met mensen die een psychiatrisch verleden hebben, zou je misschien een gesprek willen met die vrouw?' Ik was nogal verbaasd, omdat ik die man amper ken en hij uit zijn hoofd mijn naam en achtergrond kent. Maar goed...
Ik zei dat ik niet precies wist wat ik kon verwachten, maar dat ik er geen bezwaar tegen had om eens met die vrouw te praten. Daarna vroeg hij me of ik nog hulp heb enzo. Door de zenuwen begon ik een beetje te lachen (*schande*). Nou goed...ik moest ff mijn adres en telefoonnummer opschrijven en hij zou de rest regelen. Ik hoop dat ik hier goed aan doe...
Sorry hoor, dit moest ik ff kwijt...
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Oud 16-10-2004, 15:50
zus
Avatar van zus
zus is offline
Net kleren gekocht, 1 maat kleinere broek gekocht bij zelfde winkel, zelfde merk... Tralala...

Vanavond oppassen, eerste keer daar, is heel groot huis..Komt alleen niks leuks op tv, maarja ik zie nog wel..

Dinsdag naar Zwolle, nieuwe dvd van marco borsato kopen en schoenen en gewoon kleren en dan naar de bios "sharktale" Hij lijkt me wel grappig.
__________________
Dare to fly!
Oud 16-10-2004, 18:26
Verwijderd
ik ben alleen maar zo vreselijk heel erg verdrietig. het lijkt wel of ik moet blijven praten om er niet aan te denken. ik kan het niet meer kwijt. waar moet ik nou heen, wat moet ik nou doen? hij kan me niet helpen, ik kan me niet helpen. ik ben mezelf op alle fronten zo zat. door met anderen bezig te zijn hoef ik niet aan mezelf te denken, maar waar laat ik t dan? geestelijk en lichamelijk gaat het nu gewoon klote. alles doet me zeer, ik ben nog altijd te dik, zere rug, zere buik, alles doet me zeer. verdomme, verdomme en nog eens verdomme.

Laatst gewijzigd op 16-10-2004 om 19:50.
Oud 16-10-2004, 18:32
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Ik voel me moedeloos en alleen. Moet ik het maar opgeven, er verder niet meer aan denken? Ik weet het niet, de hoop blijft enigzins, maar in hoeverre is dat reeel. Ik wee wat ik wil en ook dat ik het niet kan krijgen Maar ik zou er alles aan willen doen om het te krijgen, maar hoe?
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 16-10-2004, 18:46
Verwijderd
dattie lief doet tegen mij
Oud 16-10-2004, 18:53
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
__________________
Oud 16-10-2004, 18:57
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Is m'n verhalenschrijf-inspiratie weg, begin ik te tekenen.
Oud 16-10-2004, 19:08
Arashi
Arashi is offline
ik ben het schommelen zo zat; nu ben ik wéér aangekomen en zit ik voor de zoveelste keer boven m'n minimum. broeken zitten weer strakker, mijn lijf is van dik naar dun, dik, dun, DIK en ik wil dat niet meer. het kan anders, het wás anders, en ik vraag me dan heel hard af waarom ik zou blijven zoals ik ben... gelukkiger ben ik er niet op geworden (integendeel) en lichamelijk is het enige verschil in ondergewicht.

Liever (te) dun dan (te) dik; beter voelen gebeurt bij beide niet.

Positief is iig dat de mogelijkheid tot opereren er wél is, in tegenstelling tot wat ik altijd dacht... afwachten.
Oud 16-10-2004, 19:26
Verwijderd
Mn muis doet vervelend!

Vandaag gemeet. Was heel erg leuk. *klik voor de foto in het fotohokje* Mocht de andere foto er niet op zetten
Daarvoor bij Roelof geweest. Was heel raar weer. Niet zozeer om hem weer te zien. Dat voelde nu wel redelijk goed. Maar ik kwam binnen en schrok me dood, want daar zat ZIJ aan tafel! We hebben een beleefd praatje gehouden, maar we weten allebei dat wat er gebeurd is altijd tussen ons in zal blijven staan..
Oud 16-10-2004, 19:29
Verwijderd
@Arashi: Het kost vast ook tijd voor je lichaam zich herstelt heeft...denk je niet?
Oud 16-10-2004, 20:36
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb vandaag een definitieve beslissing genomen die ik al maanden eerder had moeten nemen en daar ben ik stiekem wel een beetje trots op
Oud 16-10-2004, 20:41
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Oud 16-10-2004, 20:47
Verwijderd
eindelijk mag ik weer uit. Over een kwartier is Madeleine hier, en ook al mag ik vanwege die klote medicijnen niets drinken, gezellig wordt het toch wel!

nog even en ik weet weer wat het is om normaal te zijn
Oud 16-10-2004, 21:01
Verwijderd
Ik zou toch zo graag sommige gevoelens, gedachtes en herinneringen tijdelijk/voorgoed in de vriezer willen zetten, dat zou heel wat tranen schelen.

M'n ouders kwamen tot de conlusie dat alle chocola, ijs en slagroom op was. Ze konder er wel om lachen
Oud 16-10-2004, 21:02
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-10-2004 @ 20:29 :
@Arashi: Het kost vast ook tijd voor je lichaam zich herstelt heeft...denk je niet?
zonder twijfel.

maar

'k loop een beetje vast geloof ik. kweet het niet.. (laat maar)
Oud 16-10-2004, 21:13
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 16-10-2004 @ 12:19 :
Trouwens, weet iemand of je mp3 mag luisteren in het vliegtuig?
Als er een fmam tuner (radio ) inzit, moet die uit kunnen staan (kan altijd geloof ik, niet zeker)

brr eindelijk terug in ML., het was zeer
maar ben nu dood van 15 uur vliegen (en in totaal 27 uur reizen) brr
Oud 16-10-2004, 22:05
Verwijderd
Ik voel zoveel rust bij mezelf op dit moment. Zal het er mee te maken hebben dat mn vader op vakantie is? Of is het 'toeval' dat ik me beter voel?
Oud 16-10-2004, 23:04
Verwijderd
Everybody’s watching you
Breathing in your every move
Look around when the world is empty
Look around if you’re guilty

Everybody’s after you
I wait in line to touch you
Look around if you ever miss me
Look because it kills me

[Chorus]
It’s over
There’s nothing you can do
There’s nothing you can say
To keep me here
It’s over
You say we’re just friends
Well play and pretend to keep me here

Every night I lay in bed
I think about the things you said
Look around, I’m the one, your only
Look around it still kills me

[Chorus]
It’s over
There’s nothing you can do
There’s nothing you can say
To keep me here
It’s over
You say we’re just friends
Well play and pretend to keep me here

It’s over, To keep me here [4 times]

Doesn’t anyone care? [4 times]

Everybody’s watching you and counting down your every move
Look around when your heartbeat’s empty
Look around if it’s guilty

It’s over
You say we’re just friends
Well play and pretend to keep me here
It’s over
There’s nothing you can do
There’s nothing you can say
To keep me here
It’s over
You say we’re just friends
It’s almost the end
I’m outta here
It’s over
I’m outta here

----
Ja. Dat krijg je ervan.
En ik heb gruwelijk veel zin in ijs.
Oud 16-10-2004, 23:04
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Damn, ik ben echt niet slim bezig.

Hoe logisch is het eigenlijk om een 10 voor een examen te halen?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 17-10-2004, 08:01
Verwijderd
Citaat:
Arashi schreef op 16-10-2004 @ 22:02 :
zonder twijfel.

maar

'k loop een beetje vast geloof ik. kweet het niet.. (laat maar)
Nee, ik laat het niet.

Je komt wel weer los. (f)
Oud 17-10-2004, 12:07
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik haat alle spiegels!
Oud 17-10-2004, 12:08
Verwijderd
Ik had het wel verwacht, maar stiekem hoop je natuurlijk dat degene zo begrijpend is dat je het niet meer hoeft uit te leggen.
Gister was leuk, maar wat ik doe gaat alleen mij aan.

Nieuw hoofdstuk aub..
Oud 17-10-2004, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 17-10-2004 @ 13:08 :
Nieuw hoofdstuk aub..
Idd. Heel snel.


De zuiplap. Ik wist het, ik geloofde geen fuck van zijn woorden en dat achteraf goed geweest. Toch ben ik in staat het hem te vergeven
Oud 17-10-2004, 15:44
Verwijderd
*sjucht* Waarom kon ik nou die verleiding niet weerstaan? En dan zelfs NOG een keer vragen of hij uit wil of toch niet liever thuis wil blijven. Ik ben echt stom bezig geweest. Ben gelukkig alleen boos op mijn woorden, niet op mijn daden. Ik ben nu tevreden met mezelf, en er zijn maar weinig mensen die me van die gedachte af kunnen halen (hij niet in ieder geval!)

Jeetje, over precies 7 dagen zit ik op Kreta, iedereen weer zien (hopelijk), en lekker bruin worden. Ze voorspellen enorm mooi weer, ben benieuwd. Moet niet vergeten batterijen en een oplader mee te nemen, anders hebben we geen muziek.

Donderdag zie ik hem nog. Hij is vrijdag tot en met zondag weg, ik vertrek zondagochtend, kom pas een week later terug, zie hem dan dus ook niet met uitgaan. En de week erop is hij weer weg. *sjucht* ookal is het een goede vriend, toch doet dat pijn...

Dit lucht echt op.... *laat traantje*
Oud 17-10-2004, 16:21
Verwijderd
Ik ben echt veranderd. We winnen vandaag met 7-1, heb gescoord, maar ik loop nog geirriteerd rond na de wedstrijd. :/

En ik voel me weer eens leeg. Tijd, ga eens wat sneller.
Oud 17-10-2004, 16:25
Verwijderd
Tering zeg, het is alweer half oktober! Dat wil dus zeggen dat ik nog maar iets meer dan twee maanden heb om mijn scriptie te schrijven voor het me geld gaat kosten (dwz. dan zit op de uni terwijl ik alle andere vakken al heb gehad).
Oud 17-10-2004, 16:28
Verwijderd
Vaagheid de gekste
Volgens mij moet ik nu boos zijn, maar dat lukt toch niet
En en en..flubtududu... Omg, dit is erg
Oud 17-10-2004, 16:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-10-2004 @ 17:25 :
Tering zeg, het is alweer half oktober! Dat wil dus zeggen dat ik nog maar iets meer dan twee maanden heb om mijn scriptie te schrijven voor het me geld gaat kosten (dwz. dan zit op de uni terwijl ik alle andere vakken al heb gehad).
Oh, dat probleem heb ik ook.
Oud 17-10-2004, 16:51
Verwijderd
volgensmij word ik echt gek..

Oud 17-10-2004, 17:28
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Hij heeft iets en steeds als ik dat weer zie dan is het weer goed en terug, word ik weer opnieuw 'verliefd'...

Ik droom steeds over hem ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-10-2004, 17:39
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
hmmnee, toch niet
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 17-10-2004, 17:47
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
oehhhhhhhh zo'n geweldig weekend gehad
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 17-10-2004, 17:50
Verwijderd
Kom ik terug van het eten, heeft mn ex me aangesproken op MSN. Nix mis mee, zolang hij me niet de bijnaam van een andere ex van hem geeft. DE ex, waardoor het 2 van de 3 keer (of alle 3) is misgelopen tussen ons. WAAROM doet hij dat?!
Ga er maar van uit dat het een foutje is, maar leuk vind ik het niet..

Ben echt pissig gewoon.. Aargh!
Oud 17-10-2004, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 17-10-2004 @ 17:36 :
Oh, dat probleem heb ik ook.
Hmmja, ik kon me afgelopen jaar nog verschuilen achter het idee om een tweede master te doen...bovendien moest ik nog een vak voor m'n bachelor halen, dus ik kon überhaupt nog niet afstuderen. Maar nu is alles klaar en moet ik er gewoon aan geloven. Heb nog twee tentamens in februari, die vakken volg ik gewoon omdat ik weet dat ik zonder die vakken de discipline en het ritme niet heb om aan m'n scriptie te werken
Oud 17-10-2004, 18:35
kroot
kroot is offline
Zowaar ik heb vakantie. Een werkvakantie zoals ze het op school noemen, want ik moet nogal wat dingen doen, waaronder een kinderliedje schrijven, iemand ideeën?????
En ik wil naar Den Haag en niet hier bij m'n ouders zijn, maar ik moet hier elke dag wel iets doen.
Ben net op m'n oude middelbare school geweest, ik moest iemand begeleiden, was wel leuk om al die leraren weer te zien!
Oud 17-10-2004, 19:08
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Hm... ik zou best wel het eea willen schrijven hier.. maar er zijn teveel mensen die dit zouden kunnen lezen waarvan ik niet wil dat ze alles weten. Misschien dat ik toch maar eens met een undercovertje dingen ga doen.
Oud 17-10-2004, 19:15
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Waar ga ik heen? Ik maak mezelf gek. Ik draai helemaal door. Ik zal het wel weer moeten overleven, zeker.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Oud 17-10-2004, 19:22
Verwijderd
Citaat:
CSN schreef op 17-10-2004 @ 20:15 :
Waar ga ik heen? Ik maak mezelf gek. Ik draai helemaal door. Ik zal het wel weer moeten overleven, zeker.
herkenning
dit zou ik neergezet kunnen hebben ipv mijn vorige post..

sterkte
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin I Summon Panopticon!
Verwijderd
46 09-10-2018 20:32
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #131
Pruts0r
493 02-07-2008 16:15
Verhalen & Gedichten Mooie gedichten
Verwijderd
111 19-09-2007 19:24
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19
Psychologie De kronieken van de dag #5!!
Droomvlucht
501 26-03-2004 17:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.