Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2006, 10:10
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het vervolg op het vorige topic over de gemeenteraadsverkiezingen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2006, 10:11
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 08-03-2006 @ 11:05 :
Ik hoop dat tegen die tijd (2007) een Links kabinet mogelijk zal zijn en dat Wouter nu eens voor Jan en Femke kiest.
Ik betwijfel of dat gaat gebeuren. De PvdA heeft een grote enigszins rechtse achterban die graag samenwerking met de VVD (en eventueel D'66 als meerderheidsfractie) zou zien. Persoonlijk zou ik graag een links kabinet zien, maar ik betwijfel of dat er ooit door zou kunnen komen. De kans dat Groenlinks of SP de tweede grootste partij wordt, is bijvoorbeeld ook erg klein.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 10:13
Verwijderd
Mij lijkt PvdA-CDA-VVD wel een reële optie. Niet dat ik daar blij mee zou zijn.

PvdA-SP-GL zou geweldig zijn, maar ja, het is zoals Gimme more beer zegt, die coalitie komt er toch niet.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 10:16
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
PvdA en VVD samen zie ik niet 1-2-3 gebeuren.
Dan is PvdA met SP en GL reëler.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 10:22
Verwijderd
Ze konden het in de twee paarse kabinetten ook. Niet dat die heel erg geslaagd waren.

Ik bedoel meer te zeggen dat de PvdA gewoon geen principes heeft, en bij wijze van spreken al haar standpunten zou schrappen om in een coalitie te komen. PvdA
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 10:28
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Maurice schreef op 08-03-2006 @ 11:16 :
PvdA en VVD samen zie ik niet 1-2-3 gebeuren.
Dan is PvdA met SP en GL reëler.
VVD wil écht wel regeren.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 10:47
Verwijderd
Van Aertsen is opgestapt.

Opgeruimd staat netjes, laten ze Dijkstal maar weer binnenhalen, dat is volgens mij de enige VVD-er waar ik geen kotsneigingen van krijg.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 10:49
Verwijderd
Maar de VVD heeft tevaak herhaald niet meer met de PvdA samen te willen werken. Ik denk dat een links kabinet helemaal niet zo onmogelijk is. Sp staat goed in de peilingen en GL doet het ook gewoon goed.

Als D'66 nu eens opstapte uit de coalitie, dan konden we meteen verkiezingen houden en de peilingen waarmaken.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 10:50
Verwijderd
Hmm ja, de SP is best wel aan een opmars bezig.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 11:06
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ik ben wel rechts dus hoop dat de PvdA niet aan de macht zal komen. Die Bos met zijn zelfingenomen grijns heeft geen eigen mening en is (jammer genoeg zoals de meeste) een meeloper. CDA is hier niet goed en daar niet goed volgens hem. We hebben die beperkingen JUIST aan de PvdA te danken. Als zijn in de voorgaande jaren wat minder geleend hadden had de NL staat nu niet zoveel schuld ( die op dit moment terugbetaald moet worden) en was er dus een minder strenge aanpak nodig. Balkenende doet het goed in dit kabinet. Zalm (vvd) vind ik wat minder en mag van mij ook oprotten volgend jaar. D66 is helemaal om te huilen wat daar de afgelopen jaren is gebeurd en mogen van mij ook eruit blijven.


voor mij volgend jaar: CDA , Groep Wilders en Leefbaar

hoewel ik betwijfel of deze wel de meerderheid halen

verder heb ik deze verkiezingen op Leefbaar gestemd
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 11:08
Verwijderd
Hoera, het historisch onjuiste 'links kan niet omgaan met geld'-argument weer. Toch fijn om dat altijd te horen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 11:12
Verwijderd
De combi: CDA, Leefbaar én Wildersssssss! Yes!


Je weet vast nog niet dat de beste meneer intussen een naam heeft bedacht voor zijn lullig partijtje.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 11:40
HoloDoc
Avatar van HoloDoc
HoloDoc is offline
Laten we hopen op een linkse lente.




" De wereld heeft genoeg voor ieders behoefte,
maar niet voor ieders hebzucht"
(Gandhi)
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 11:40
Fides
Fides is offline
Wilders aan de macht, laat me niet lachen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 11:44
Fides
Fides is offline
Lachwekkend is ook de reacties (bijvoorbeeld op FOK!) op de overwinning van links.
'Allochtonenknuffelaars', 'Ze geven alleen maar geld uit', en nog meer van die non-argumenten.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 11:44
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-03-2006 @ 12:08 :
Hoera, het historisch onjuiste 'links kan niet omgaan met geld'-argument weer.
Klopt dat niet dan?
__________________
Des milliers et des milliers d'années / Ne sauraient pas suffire / Pour dire / La petite seconde d'éternité / Où tu m'as embrassé
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 11:47
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 08-03-2006 @ 12:44 :
Klopt dat niet dan?
Nee.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 11:49
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Toch spijtig dat we steeds meer naar een 2 partijen stelsel heengaan, omdat links het altijd met links eens is, en rechts alleen links aanvalt.(en vice versa) Ik vind het heel erg jammer dat een soort van neutrale partij als D66, dat als het ware een alternatief vormt voor de rechtse en linkse partijen zo een nederlaag heeft geleden.

Wel vaag eigenlijk hoe PvdA ineens links, en CDA rechts is geworden (al een paar jaar), terwijl ze vroeger ook tot het neutrale midden behoorden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-03-2006, 11:51
Verwijderd
PvdA is helemaal niet zo links als men denkt. Ook niet rechts, daar niet van. PvdA is tegenwoordig een midden-partij geworden.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 12:18
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Nee, vanaf nu is PvdA weer links, want nu wil het grootste deel van Nederland weer links
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 12:18
Verwijderd
Ach, standpunten die een jaar of tien geleden als typisch rechts werden gezien zijn nu verplichte kost voor alle partijen, tot SP en GL aan toe. Denk aan kwesties als integratie, grenzen van godsdienstbelijdenis, aanpak allochtone probleemjongeren en dergelijke. Als je tien jaar geleden het woord 'Marokkaan' en het woord 'crimineel' in een zin noemde, dan werd je uitgemaakt voor Janmaat-aanhanger en neonazi. Tegenwoordig is er niemand meer te vinden die níet toegeeft dat er onder allochtone (en met name Antilliaanse en Marokkaanse) jongeren inderdaad een gruwelijk hoge werkloosheid, hoge criminaliteit en weinig uitzicht op een betere toekomst bestaat.

Het hele spectrum is gewoon twee stappen naar rechts opgeschoven en dat is ook niet zo verwonderlijk, want de bevolking in zijn geheel is twee stappen naar rechts opgeschoven. Dat zie je terug in het politieke debat en bijvoorbeeld ook in de rechtspraak, zelfs onafhankelijke rechters straffen vaker en hoger dan tien jaar terug, gewoon omdat rechters ook niet blind en doof zijn voor de stem van het volk. Strafrecht moet toch een afspiegeling zijn van wat de rechtsorde eist als er een delict is gepleegd, en daar passen tegenwoordig hogere straffen bij.

Dus linkse lente of nog meer rechtse winter, eigenlijk maakt het me weinig uit. Het is toch een slingerbeweging, na opkomst, populariteit en (relatieve) ondergang van rechts krijgen we nu misschien links, na vier jaar heeft iedereen daar weer tabak van en krijgen we weer rechts, of misschien wel een derde soort, een variant op de Leefbaar-partijen ('Fatsoenlijk Rotterdam' ofzo).
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 12:38
professor2
professor2 is offline
Wiegel weg gelukkig

Zoals mijn opa al zei ''Als je zo oud bent mag je toch wel met een inhoudelijk verhaal komen''

Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:10
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Haha, die idiote Smolders heeft vijf zetels in Tilburg gehaald
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:11
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Wacht ff, in dat vorige topic schreef iemand dat de NVU ergens een zetel heeft gehaald. Tot nu toe heb ik veel berichtgeving gevolgd en ben de meest wazige partijen tegengekomen, behalve de NVU. Welke gemeente is dat dus?
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:11
Verwijderd
Ik dacht dat hij ging stoppen met de politiek nadat iemand aan zijn voordeur een pistool op hem richtte en zei: "jij gaat stoppen met de politiek" ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2006, 13:15
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 08-03-2006 @ 14:10 :
Haha, die idiote Smolders heeft vijf zetels in Tilburg gehaald
Ex-chauffeur van Pimmie toch?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:17
Verwijderd
Ja, achterlijke brabo.

Overigens heeft de Nieuwe Nationale Partij wel twee zetels gehaald in Rotterdam-Feijenoord
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:18
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Joh, leeft de NNP nog. Daar hoorde je geen fuck over. Michiel Smitje wel maar die is nu werkloos
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:22
Verwijderd
Ja, maar blijkbaar hebben ze nog wel iets van aanhang. Ik zie trouwens niet echt in hoe het boeit dat Michiel Smit werkloos is?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:27
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
werkloos als in uit de raad gepleurd
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:28
Verwijderd
Citaat:
AsianDF schreef op 08-03-2006 @ 14:11 :
Wacht ff, in dat vorige topic schreef iemand dat de NVU ergens een zetel heeft gehaald. Tot nu toe heb ik veel berichtgeving gevolgd en ben de meest wazige partijen tegengekomen, behalve de NVU. Welke gemeente is dat dus?
Oss.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:28
Verwijderd
Oh ja, dat. Wel begrijpelijk eigenlijk, dat soort partijen zitten zo enorm in de sfeer van white power, moet je bijv. eens zoeken op 'gemeenteraadsverkiezingen' en 'NVU' dan kom je uit op het politieke forum van stormfront.org. En dan nog twee zetels krijgen
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:32
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
Sylph schreef op 08-03-2006 @ 14:28 :
Oss.
je liegt

http://www.oss.nl/content.jsp?objectid=11209
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:44
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Van der Laan: uitslag " ronduit pet"

pet wtf. is dat oudhollands ofzo
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:48
biep
Avatar van biep
biep is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 08-03-2006 @ 14:44 :
Van der Laan: uitslag " ronduit pet"

pet wtf. is dat oudhollands ofzo
ja, echt afschuwelijk hoe ze dat ook zei!
wat een afknapper!

ben benieuwd hoe vaak de dat de komende tijd terug gaan zien in verschillende cabaret prgramma's
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:50
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-03-2006 @ 14:22 :
Ja, maar blijkbaar hebben ze nog wel iets van aanhang. Ik zie trouwens niet echt in hoe het boeit dat Michiel Smit werkloos is?
NieuwRechts heeft wel een zetel in Ridderkerk.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-03-2006, 13:52
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Moet je eens naar Wassenaar kijken, daar is de VVD gehalveerd ineens door de partij "Wat Wassenaar Wil". Kennelijk houden rijke bejaarden van alliteratie
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:54
biep
Avatar van biep
biep is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 08-03-2006 @ 14:11 :
Wacht ff, in dat vorige topic schreef iemand dat de NVU ergens een zetel heeft gehaald. Tot nu toe heb ik veel berichtgeving gevolgd en ben de meest wazige partijen tegengekomen, behalve de NVU. Welke gemeente is dat dus?
Apeldoorn. (daar waar de SGP en CU nog 12% van de stemmen krijgen )



Mijn broertje (mijn ouders wonen in Apeldoorn) ha d aatst op school eenvsoort verkeizingen, en bijna 20% van de leerlingen, stemde NVU!
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:58
biep
Avatar van biep
biep is offline
In Staphorst hebben zowaar nog wat menden op de PvdA gestemd
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:58
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
McCaine schreef op 08-03-2006 @ 14:10 :
Haha, die idiote Smolders heeft vijf zetels in Tilburg gehaald
Ik moest echt googlen om m'm geheugen op e frissen. Kennelijk heeft die bedreiging wonderen gedaan voor z'n populariteit.
Citaat:
McCaine schreef op 08-03-2006 @ 14:52 :
Moet je eens naar Wassenaar kijken, daar is de VVD gehalveerd ineens door de partij "Wat Wassenaar Wil". Kennelijk houden rijke bejaarden van alliteratie
Haha, de eerste partij die ik ben tegengekomen die een nog harder pak slaag heeft gekregen dan Leefbaar Utrecht.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 13:59
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
biep schreef op 08-03-2006 @ 14:54 :
Apeldoorn. (daar waar de SGP en CU nog 12% van de stemmen krijgen )

De NVU heeft slechts 1% van de stemmen gekregen, niet genoeg voor een zetel:

http://www.apeldoorn.nl/smartsite.dws?id=59713
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 14:00
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
biep schreef op 08-03-2006 @ 14:54 :
Apeldoorn. (daar waar de SGP en CU nog 12% van de stemmen krijgen )
Staat hier niet:

CDA 10.570 15,7 % 6
Leefbaar 7.574 11,2 % 4
VVD 9.551 14,2 % 6
PvdA 16.336 24,2 % 11
GrLinks 6.702 9,9 % 4
GemBel 4.291 6,4 % 2
D66 2.509 3,7 % 1
CU 4.839 7,2 % 3
SGP 2.882 4,3 % 2
ProApeld 1.505 2,2 % 0
NVU 676 1,0 % 0
Overig02 0 0,0 % 0
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 14:02
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 08-03-2006 @ 14:58 :
Haha, de eerste partij die ik ben tegengekomen die een nog harder pak slaag heeft gekregen dan Leefbaar Utrecht.
Hetzelfde ook in Winterswijk trouwens
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 14:03
Verwijderd
Citaat:
biep schreef op 08-03-2006 @ 14:54 :
Apeldoorn. (daar waar de SGP en CU nog 12% van de stemmen krijgen )



Mijn broertje (mijn ouders wonen in Apeldoorn) ha d aatst op school eenvsoort verkeizingen, en bijna 20% van de leerlingen, stemde NVU!
Wat genoeg zegt over het intelligentieniveau op die school.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 14:04
biep
Avatar van biep
biep is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 08-03-2006 @ 14:59 :
De NVU heeft slechts 1% van de stemmen gekregen, niet genoeg voor een zetel:

http://www.apeldoorn.nl/smartsite.dws?id=59713
oh sorry zie het, heb verkeerd gelezen idd
(ik dacht dat het over het aantal stemmen ging, was ff het zetelgebeuren vergeten )
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 08-03-2006 @ 15:03 :
Wat genoeg zegt over het intelligentieniveau op die school.
Zal wel een vmbo zijn geweest hè.

Toch valt het mee dat de overige 80% niet volslagen debiel is. Hoewel daar vast ook wel wat CDA en VVD-volk tussen zat.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 14:06
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Het leuke van Rozendaal is altijd dat er nu al decennialang geen van de grote partijen meedoet
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 14:07
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 08-03-2006 @ 15:06 :
Het leuke van Rozendaal is altijd dat er nu al decennialang geen van de grote partijen meedoet
Ja, vind je het gek dat ze in no-time de stemmen hebben geteld, misschien 800 stemmers en maar 3 lokale partijtjes.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 14:09
biep
Avatar van biep
biep is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-03-2006 @ 15:06 :
Zal wel een vmbo zijn geweest hè.

Toch valt het mee dat de overige 80% niet volslagen debiel is. Hoewel daar vast ook wel wat CDA en VVD-volk tussen zat.
het is zelfs nog zorgelijker: het is een school met VMBO, maar ook Havo en Gymn.
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 14:11
Verwijderd
Nog een bewijs dat je niet intelligent hoeft te zijn als je op het vwo zit.

Maar goed, dat was al langer bekend.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De politiek in Israel & Palestina
Kitten
143 17-08-2009 10:48
Muziek 0110
Help Valentijn
51 08-10-2006 22:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.